REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16370
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKaźmierczak, Natalia-
dc.date.accessioned2024-04-12T07:04:48Z-
dc.date.available2024-04-12T07:04:48Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationStudia Wschodniosłowiańskie, T. 23, 2023, s. 281-289pl
dc.identifier.issn1642-557X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16370-
dc.description.abstractThe article examines the issue of the relationship between “artistic value” and “documentary” in the film mentioned in the title. The creative reinterpretation of reality, achieved through the purposeful visual organization of the documentary film, is understood as an expression of the director’s authorial position. The author of the article also attempts to identify the aesthetic dominants of A. Charnetsky’s film and demonstrate its semantic significance, which is conveyed through the metaphorization of the reality captured on film.pl
dc.language.isorupl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectхудожественностьpl
dc.subjectдокументальностьpl
dc.subjectКрысоловpl
dc.subjectАнджей Чарнецкийpl
dc.subjectartistic valuepl
dc.subjectdocumentarypl
dc.subjectRat Catcherpl
dc.subjectAndzhey Charnetskypl
dc.titleПроблема художественности документального кино. На материале фильма Анджея Чарнецкого Крысоловpl
dc.title.alternativeThe issue of artistic value in documentary cinema. Based on the documentary film Rat Catcher by Andzhey Charnetskypl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2023pl
dc.identifier.doi10.15290/sw.2023.23.16-
dc.description.Emailnatkaz77@amu.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl
dc.description.referencesBorisov S.I., 2019, «Dokumentalʹnostʹ” i „hudožestvennostʹ” v teorii i praktike otečestvennoj televizionnoj dokumentalistiki: ispravlenie bazovyh ponâtijnyh i terminologičeskih kodov (rabota nad ošibkami), [v:] Aktualʹnye problemy èkrannyh i interaktivnyh media, Moskva. [Борисов С.И., 2019, «Документальность» и «художественность» в теории и практике отечественной телевизионной документалистики: исправление базовых понятийных и терминологических кодов (работа над ошибками), [в:] Актуальные проблемы экранных и интерактивных медиа, Москва].pl
dc.description.referencesChymkowski R., 2014, Zwierzęta i antropologia kultury, „Przegląd Humanistyczny”, nr 1 (442), s. 35–44.pl
dc.description.referencesCzarnecki A., 1986, Szczurołap. Film dokumentalny [CD -Rom], Wytwórnia Filmów Oświatowych, Łódź.pl
dc.description.referencesHučková J., 2015, Opowieści naocznego świadka. Kino pomiędzy wiosnami solidarności, [w:] Historia polskiego filmu dokumentalnego, red. M. Hendrykowska, Poznań.pl
dc.description.referencesLotman Û.M., 1973, Semiotika kino i problemy kinoèstetiki, Tallin. [Лотман Ю.М., 1973, Семиотика кино и проблемы киноэстетики, Таллин].pl
dc.description.referencesManohin D.K., 2019, Teoretikom etodologičeskie problemy kinovedčeskogo diskursa: semiotičeskie zametki, „Sovremennyj diskurs -analiz”, No. 3(24), s. 24–30. [Манохин Д.К., 2019, Теоретико методологические проблемы киноведческого дискурса: семиотические заметки, «Современный дискурс -анализ», № 3(24), с. 24–30].pl
dc.description.referencesPrzylipiak M., 2000, Poetyka kina dokumentalnego, Gdańsk.pl
dc.description.referencesTymieniecka -Suchanek J., 2005, Zwierzę jako podmiot. Próba rekonesansu badawczego z omówieniem „Lwa świętego Hieronima” Zofii Kossak, [w:] Z dziejów podmiotu i podmiotowości w literaturach słowiańskich XX wieku, red. B. Czapik -Lityńska, M. Buczek, Katowice.pl
dc.description.referencesWolfe C., 2010, What is Posthumanism?, Minneapolis, London.pl
dc.description.referencesZiółkowska -Kurczuk N., 2015, Zwykły człowiek jako bohater filmu dokumentalnego, „Zeszyty Naukowe KUL”, nr 3(231), t. 58, s. 25–39.pl
dc.description.referencesZwiefka A., Prawdziwa fikcja. 2019. O przekraczaniu granic gatunkowych w filmie dokumentalnym, „Kultura i Edukacja”, nr 3(125), s. 86–96.pl
dc.description.volume23pl
dc.description.firstpage281pl
dc.description.lastpage289pl
dc.identifier.citation2Studia Wschodniosłowiańskiepl
dc.identifier.orcid0000-0002-7589-3320-
Występuje w kolekcji(ach):Studia Wschodniosłowiańskie, 2023, tom 23

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
SW_23_2023_N_Kazmierczak_Problema_khudozhestvennosti_dokumentalnogo_kino.pdf175,69 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)