REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16368
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRybarczyk-Dyjewska, Joanna-
dc.date.accessioned2024-04-11T10:50:22Z-
dc.date.available2024-04-11T10:50:22Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationStudia Wschodniosłowiańskie, T. 23, 2023, s. 245-264pl
dc.identifier.issn1642-557X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16368-
dc.description.abstractCelem niniejszego artykułu jest analiza opisów promocyjnych poradników, przetłumaczonych z języka rosyjskiego na polski, autorstwa Vadima Tschenzego. W charakterze materiału egzemplifikacyjnego wykorzystano opisy marketingowe dostępne na stronie internetowej polskiego wydawnictwa Studio Astropsychologii. Opisy promocyjne (zawierające często fragmenty książek) potraktowane zostały jako rodzaj reklamy, czyli komunikat, w którym istotną rolę odgrywa perswazja. Przeprowadzona analiza dowiodła, iż aby osiągnąć pożądany cel, nadawca tekstu (reklamodawca) wykorzystuje wszystkie kluczowe mechanizmy oddziaływania na odbiorcę: mechanizm emocjonalizacji odbioru, mechanizm wspólnoty świata i języka, mechanizm symplifikacji rozkładu wartości, mechanizm odbioru bezalternatywnego.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectpersuasionpl
dc.subjectalternative medicinepl
dc.subjectadvertisingpl
dc.subjectmagicpl
dc.subjectcounselingpl
dc.subjectperswazjapl
dc.subjectmedycyna alternatywnapl
dc.subjectreklamapl
dc.subjectmagiapl
dc.subjectporadnictwopl
dc.titlePersuasion in the Promotional Copy for the Manuals of the Faith Healer Vadim Tschenzepl
dc.title.alternativePerswazja w opisach promocyjnych poradników uzdrowiciela Vadima Tschenzegopl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2023pl
dc.identifier.doi10.15290/sw.2023.23.14-
dc.description.Emailjoanna.rybarczyk@uj.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Jagiellońskipl
dc.description.references100 rytuałów szeptuch. Wzmacniające praktyki duchowe na spełnienie, ochronę i zdrowie, https://studioastro.pl/wydawnictwo/ksiazki/ezoteryka/rytualy/ 100-rytualow-szeptuch-wzmacniajace-praktyki-duchowe-na-spelnienie-ochrone-i-zdrowie [5.11.2023].pl
dc.description.referencesRosyjski leksykon zdrowia. Ludowe metody przywracania równowagi duszy i ciała, https://studioastro.pl/wydawnictwo/ksiazki/terapie/rosyjski-leksykon-zdrowia-vadim-tschenze [5.11.2023].pl
dc.description.referencesSekrety odżywania według szeptuch. Energetyczna kuchnia rosyjskich uzdrowicieli, https://studioastro.pl/wydawnictwo/ksiazki/ezoteryka/rytualy/sekrety-odzywiania-wedlug-szeptuch-energetyczna-kuchnia-rosyjskich-uzdrowicieli [5.11.2023].pl
dc.description.referencesSekrety szeptuch. Ludowe sposoby uzdrawiania, https://studioastro.pl/wydawnictwo/ksiazki/terapie/afirmacje/sekrety-szeptuch-ludowe-sposoby-uzdrawiania-vadim-tschenze [5.11.2023].pl
dc.description.referencesSekrety szeptuch w samouzdrawiani. Rosyjska medycyna naturalna i energetyczna drogą do eliminacji powszechnych chorób i dolegliwości, https://studioastro.pl/wydawnictwo/ksiazki/terapie/afirmacje/sekrety-szeptuch-w-samouzdrawianiu-rosyjska-medycyna-naturalna-i-energetyczna-droga-do-eliminacji-powszechnych-chorob-i-dolegliwosci [5.11.2023].pl
dc.description.referencesSeks i karma. Sekrety szeptuch w samouzdrawianiu, https://studioastro.pl/wydawnictwo/ksiazki/astropsychologia/horoskop/seks-i-karma [5.11.2023].pl
dc.description.referencesTradycyjne uzdrawianie energią. Metody rosyjskiego uzdrowiciela, https://studioastro.pl/wydawnictwo/ksiazki/terapie/energia-chi/tradycyjne-uzdrawianie-energia-metody-rosyjskiego-uzdrowiciela-vadim-tschenze [5.11.2023].pl
dc.description.referencesTschenze V., 2021, Tradycyjne uzdrawianie energią. Metody rosyjskiego uzdrowiciela, trans. M. Bunk, 1st edition – reprint, Białystok [original title: Vadims Methode: Heilung mit programmierten Energien].pl
dc.description.referencesTschenze V., 2022, Sekrety szeptuch. Ludowe sposoby uzdrawiania, trans. D. Przepiera, 4th edition – reprint, Białystok [original title: VetuchaHeilung: Die russische Magiemethode zur Selbstheilung].pl
dc.description.referencesUniwersalny kalendarz szamański. Syberyjskie rytuały na zdrowie, bezpieczeństwo i sukces, https://studioastro.pl/wydawnictwo/ksiazki/ezoteryka/amulety/uniwersalny-kalendarz-szamanski-syberyjskie-rytualy-na-zdrowie-bezpieczenstwo-i-sukces [5.11.2023].pl
dc.description.referencesBarańczak S., 1983, Czytelnik ubezwłasnowolniony. Perswazja w masowej kulturze literackiej PRL, Paryż.pl
dc.description.referencesBarbu-Kleitsch O., 2015, Use of Hyperboles in Advertising Effectiveness, “International Conference RCIC’15”, pp. 175–184.pl
dc.description.referencesBookstore “Bonito”, https://bonito.pl/szukaj/?results=L3YxL3NlYXJjaC9wcm9kdWN0cy8/c2VhcmNoPU1hJUM1JTgyYWNob3c= [5.11.2023].pl
dc.description.referencesBookstore “Tantis”, https://tantis.pl/szukaj?query=medycyna%20naturalna [5.11.2023].pl
dc.description.referencesBralczyk J., 1998, Język na sprzedaż, Warszawa.pl
dc.description.referencesChudzik A., 2021, Atrakcyjność internetowej magii. O myśleniu mityczno‐magicznym we współczesnym świecie, „Media i Społeczeństwo”, No. 15, pp. 58–77.pl
dc.description.referencesDahlen M., Rosengren S., If Advertising Won’t Die, What Will It Be? Toward a Working Definition of Advertising, “Journal of Advertising”, No. 45, pp. 1–12.pl
dc.description.referencesGiedz-Topolewska T., 2005, Językowe wyznaczniki pragmatyki współczesnych rosyjskich tekstów reklamowych, Lublin.pl
dc.description.referencesGrębecka Z., 2009, www.magia. Polskie i rosyjskie oblicza zjawiska, [in:] Folklor w dobie Internetu, ed. G. Gańczarczyk, P. Grochowski, Toruń, pp. 55–74.pl
dc.description.referencesGrochowski P., 2017, Tutoriale antywampiryczne w serwisie YouTube. Między dyskursem eksperckim a cyberfolklorem, „Literatura Ludowa”, No. 4–5/61, pp. 21–38.pl
dc.description.referencesGrzybczyk K., 2008, Prawo reklamy, Warszawa.pl
dc.description.referencesJones J.P., 1998, How advertising works. The role of Research, Thousand Oaks-London–New Delhi.pl
dc.description.referencesKwaśniewski T., 2019, W co wierzą Polacy? Śledztwo w sprawie wróżek, jasnowidzów, szeptuch, Kraków.pl
dc.description.referencesLaszczak M., 2000, Psychologia przekazu reklamowego. Dla twórców i odbiorców komunikatów reklamowych, Kraków.pl
dc.description.referencesLittlejohn S.W., Foss K.A., 2009, Encyclopedia of Communication Theory, Los Angeles–London–New Delhi–Singapore–Washington DC.pl
dc.description.referencesŁysakowski T., 2005, Wpływowe osoby. Gramatyka i perswazja, Warszawa.pl
dc.description.referencesManstead A.S.R., Hewstone M.E., 1999, The Blackwell Encyclopedia of Social Psychology, Malden.pl
dc.description.referencesPerczak J.E., 2016, Szaman w kiosku, czyli polska prasa poświęcona medycynie niekonwencjonalnej, „Zeszyty Prasoznawcze”, Vol. 59, No. 4(228), pp. 727–750.pl
dc.description.referencesPoels K., Dewitte S., 2019, The Role of Emotions in Advertising: A Call to Action, “Journal of Advertising”, Vol. 48, pp. 81–90.pl
dc.description.referencesPublishing House “Studio Astropsychologii”, https://studioastro.pl/autor/vadim-tschenze [5.11.2023].pl
dc.description.referencesPuzynina J., 1992, Język wartości, Warszawa.pl
dc.description.referencesSkowronek K., 2001, Reklama. Studium pragmalingwistyczne, Kraków.pl
dc.description.referencesSokół-Klein A., 2017, Teksty ezoteryczne w mediach w świetle krytycznej analizy dyskursu, Łódź 2017.pl
dc.description.referencesSzymanek K., 2004, Sztuka argumentacji. Słownik terminologiczny, Warszawa.pl
dc.description.referencesTellis G.J., 2004, Effective Advertising: Understanding When, How, and Why Advertising Works, Thousand Oaks–London–New Delhi.pl
dc.description.referencesTymiakin L., 2017, O triadzie komunikacyjnej: wartościowanie – emocje – ekspresja, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska”, Vol. 2, pp. 199–216.pl
dc.description.referencesVadim Tschenze’s Website, www.vadimtschenze.ch [5.11.2023].pl
dc.description.referencesVilanilam J.V., Varghese A.K., 2004, Advertising basics! A resource guide for beginners, New Delhi–Thousand Oaks–London.pl
dc.description.referencesWieczorek U., 1999, Wartościowanie. Perswazja. Język, Kraków.pl
dc.description.referencesWiśniewska A.M., Liczmańska K., 2011, Wykorzystanie postaci jako instrumentu perswazji w reklamie, „Roczniki Ekonomiczne Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy”, No. 4, pp. 133–149.pl
dc.description.volume23pl
dc.description.firstpage245pl
dc.description.lastpage264pl
dc.identifier.citation2Studia Wschodniosłowiańskiepl
dc.identifier.orcid0000-0002-8414-9421-
Występuje w kolekcji(ach):Studia Wschodniosłowiańskie, 2023, tom 23

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
SW_23_2023_J_Rybarczyk_Dyjewska_Persuasion_in_the_Promotional_Copy.pdf227,91 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)