REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16113
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWróblewska, Walentyna-
dc.date.accessioned2024-03-05T12:57:50Z-
dc.date.available2024-03-05T12:57:50Z-
dc.date.issued2001-
dc.identifier.isbn83-86696-71-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16113-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.sponsorshipPublikacja finansowana przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleAspiracje edukacyjne studentówpl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesAdamski W., Strukturalno-kulturowe i edukacyjne przesłanki polskiej transformacji, [w:] "Forum Oświatowe" 1994, 1 (10).pl
dc.description.referencesAnaniew B., Psichofizjologija studienczeskogo wozrasta i uswojenije znanij, [w: ] "Wiestnik Wysszej Szkoły" 1972, nr 2.pl
dc.description.referencesBaker D. P., Smith T., A College Education for all, [w:] "Teachers College Record" 1997, nr 1.pl
dc.description.referencesBanach Cz., Kształtowanie się planu życiowego i losu absolwentów liceów ogólnokształcących, Warszawa 1979.pl
dc.description.referencesBanach Cz., Szkolnictwo wyższe w raportach komitetu Polska w XXI wieku przy Prezydium PAN, [w:] "Pedagogika Szkoły Wyższej" 1997, nr 9/10.pl
dc.description.referencesBar-Tal J., Bar-Tal D., Social Pychological Analisis of Education, Ed. Feldman R. S. Cambridge University Press 1986.pl
dc.description.referencesBednarski H., Aspiracje zawodowe młodzieży szkół podstawowych, Poznań-Bydgoszcz 1971.pl
dc.description.referencesBiała Księga Kształcenia i Doskonalenia. Nauczanie i uczenie się. Na drodze do uczącego się społeczeństwa. Komisja Europejska, XXII Dyrekcja Generalna ds. Wychowania, Kształcenia i Młodzieży, Luxemburg 1995, wyd. polskie, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesBiałecki I., Wykształcenie i możliwości zawodowe, [w: ] Przemiany ruchliwości społecznej w Polsce, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesBirch A., Malim T., Psychologia rozwojowa w zarysie, Tł. J. Łuczyński, M. Olejniczak, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesBlusz K., Edukacja a wyzwolenie, Kraków 1992.pl
dc.description.referencesBogaj A., Kwiatkowski S. M., Szymański M. J., Edukacja w procesie przemian społecznych, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesBogusz J., Nowacki G., Szymańczak M., Edukacja w życiu młodzieży, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesBogusz J., Nowacki G., Szymańczak M., Postawy młodzieży i dorosłych wobec edukacji, [w:] "Polska Młodzież" 1986, nr 2.pl
dc.description.referencesBorowicz R., Plany kształceniowe i zawodowe młodzieży oraz ich realizacja, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesBorowicz R., Współczesna młodzież - pola przedsiębiorczości oraz bezradności i bierności, [w:] Edukacja i młodzież wobec społeczeństwa obywatelskiego, (red.) Przyszczypkowski K., Zandecki A., Poznań-Toruń 1996.pl
dc.description.referencesBorowicz R., Wykształcenie jako wartość - casus Polski lat osiemdziesiątych, [w:] "Edukacja" 1991, nr 4.pl
dc.description.referencesBotkin J. i in., Uczyć się bez granic, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesBryant P. E., Colman A. M. (red.), Psychologia rozwojowa, Poznań 1997.pl
dc.description.referencesBrzeziński J., Witkowski L. (red.), Edukacja wobec zmiany społecznej, Poznań-Toruń 1994.pl
dc.description.referencesBrzeziński J., Elementy metodologii badań pedagogicznych, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesBrzeziński J., Trwałe wartości uniwersytetu, [w:] "Forum Oświatowe" 1997, nr 1 -2 (16-17).pl
dc.description.referencesCackowski Z., Czasoprzestrzeń ludzkiego życia, [w:] Czas, wartość, historia, Lublin 1990.pl
dc.description.referencesCBOS, Młode pokolenie w opiniach swoich rodziców - poglądy wychowawcze, aspiracje, problemy, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesClauss G., Ebner H., Podstawy statystyki dla psychologów, pedagogów i socjologów, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesCzapiński J., Cywilizacyjna rola wykształcenia. Dlaczego warto inwestować w wykształcenie, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesCzykwin E., Samoświadomość nauczyciela, Białystok 1995.pl
dc.description.referencesDenek K., O nowy kształt edukacji, Toruń 1998.pl
dc.description.referencesDudzikowa M., Kotusiewicz A. (red), Z pogranicza idei i praktyki edukacji nauczycielskiej, Białystok 1994.pl
dc.description.referencesFaure E., Uczyć się, aby być, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesGalas B., Lewowicki T., Osobowość a aspiracje, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesGambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Kraków 1995.pl
dc.description.referencesGańczarczyk A., Orientacje życiowe młodzieży w warunkach transformacji ustrojowej, Katowice 1994.pl
dc.description.referencesGołębiowski B., Dynamika aspiracji, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesGołębiowski B., Społeczno-kulturalne aspiracje młodzieży, [w: ] "Studium Socjologiczne" Zeszyt 5, Warszawa 1966.pl
dc.description.referencesGołębniak S., Stosunek studentów uniwersytetu do nauki, [w: ] "Dydaktyka Szkoły Wyższej" 1980, nr 1.pl
dc.description.referencesGonet-Jasińska H., Udział studentów w odbiorze kultury, [w:] "Studia Socjologiczne" 1971, nr 4.pl
dc.description.referencesGóralski A. (red.) , Metody badań pedagogicznych w zarysie, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesGriese H. M., Socjologiczne teorie młodzieży, Kraków 1996.pl
dc.description.referencesGulczyńska H., Jastrząb -Mrozicka M., Wartość wykształcenia a dążenia edukacyjne, [w: ] "Nauka i Szkolnictwo Wyższe" 1994, nr 4.pl
dc.description.referencesGulda H., Społeczne wyzwania jako stymulatory pełnienia roli nauczyciela akademickiego w okresie transformacji systemowej, [w: ] "Pedagogika Szkoły Wyższej " nr 4, Szczecin- Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesHilgard R., Wprowadzenie do psychologii, Warszawa 1967.pl
dc.description.referencesInkeles A., Exploring Individual Modernity, New York 1983.pl
dc.description.referencesJakowicka M., Lewowicki T. (red.), Aspiracje dzieci i młodzieży uczącej się w województwie zielonogórskim, Zielona Góra 1987.pl
dc.description.referencesJanowski A., Aspiracje młodzieży szkół średnich, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesJaskot K., Studenci w zmieniającej się szkole wyższej, [w:] "Pedagogika Szkoły Wyższej" nr 9/10, Szczecin-Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesJaskot K., Świadomość indywidualnego rozwoju studentów w trakcie studiów, Szczecin 1994.pl
dc.description.referencesJaskot K., Tendencje rozwoju szkolnictwa wyższego w Europie, [w: ] "Pedagogika Szkoły Wyższej" nr 1, Szczecin-Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesJastrząb-Mrozicka M., Motywy podejmowania studiów a powodzenie w kształceniu, [w: ] "Życie Szkoły Wyższej" 1989, nr 12.pl
dc.description.referencesJung B., Roberts K. (red.), Postkomunistyczne pokolenie, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesKaleta A., Młodzież w perspektywie społeczeństwa przemysłowego. Studia z socjologii wychowania, Toruń 1993.pl
dc.description.referencesKarpińska A., Drugoroczność. Pedagogiczne wyzwanie dla współczesności, Białystok 1999.pl
dc.description.referencesKłoskowska A., Kultura masowa, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesKłoskowska A., Wartości, potrzeby i aspiracje kulturalne małej społeczności miejskiej, [w:] "Studia Socjologiczne" 1970, nr 3.pl
dc.description.referencesKłoskowska A., Kultura masowa, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesKofta M. (red.), Orientacja podmiotowa: zarys modelu. Wychowanek jako podmiot działania, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesKolarska-Bobińska L., Marzenia nisko szybują, [w:] "Życie Gospodarcze" 1994, nr 32.pl
dc.description.referencesKolman R., Ilościowe określanie jakości, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesKomitet Ekspertów do spraw Edukacji Narodowej. Edukacja narodowym priorytetem, Warszawa-Kraków 1989.pl
dc.description.referencesKomorowska H., Metody ilościowe a metody jakościowe w badaniach pedagogicznych, [w:] "Edukacja, Studia, Badania, Interpretacje" 1989, nr 3 (27).pl
dc.description.referencesKoralewicz-Zębik J., Autorytaryzm, lęk. Konformizm. Analiza społeczeństwa polskiego końca lat siedemdziesiątych, Wrocław- Warszawa-Gdańsk-Łódź 1987.pl
dc.description.referencesKowalski S., Studia wyższe jako droga do dojrzałości społecznej, [w: ] "Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny" 1963, nr 3.pl
dc.description.referencesKowalski S., Szkoła w środowisku, Warszawa 1969.pl
dc.description.referencesKozakiewicz M., Bariery awansu poprzez wykształcenie, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesKozakiewicz M., Sytuacja młodzieży europejskiej, [w:] Młodzież - społeczne usytuowanie i stan świadomości (Materiały z konferencji naukowej), Białystok 1987.pl
dc.description.referencesKozielecki J., Koncepcja transgresyjna człowieka, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesKozielecki J., Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesKozielecki J., Psychologiczna teoria samowiedzy, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesKozielecki J., Transgresja i kultura, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesKrajewska A., Statystyka dla pedagogów, Białystok 1997.pl
dc.description.referencesKulpińska J., Student 1977. Postawy studentów wobec studiów i przyszłej pracy, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz., Przemiany edukacji w świecie (na tle raportów oświatowych), Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesKuźma J., Optymalizacja systemu pedagogicznego kształcenia, dokształcania i doskonalenia nauczycieli, Warszawa-Kraków 1993.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H., Edukacja nauczycieli. Konteksty - kategorie - praktyki, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesKwiatkowska-Kowal B., Kształcenie nauczycieli w szkole wyższej. Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesKwiecińscy F. Z., Kształcenie a plany życiowe młodzieży. Analiza badań radzieckich, Toruń 1979.pl
dc.description.referencesKwiecińska R., Kwieciński Z., Ukryty program kształcenia nauczycieli w okresie szybkich przemian. Problematyka, hipoteza, ilustracje z badań, [w:] Rozwój nauczyciela w okresie transformacji, (red.) Prokopiuk W., Białystok 1998.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Składniki i aspekty edukacji. Potrzeba całościowego ujęcia, [w: ] Socjalizacja - osobowość - wychowanie, (red.) Muszyński H., Poznań 1989.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Zagrożone pokolenie? Kompetencje poznawcze a orientacja społeczna i moralna młodzieży, [w: ] Socjopatologia edukacji, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesLesochina L. N., Społeczeństwo ludzi wykształconych? Społeczne uwarunkowania edukacji, Warszawa-Toruń 1997.pl
dc.description.referencesLewowicki T. (red.), Kulturowe, społeczne i edukacyjne wyznaczniki dróg życiowych młodzieży z Zaolzia, Katowice 1994.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Galas B., Poziom aspiracji młodzieży, [w:] "Nowa Szkoła" 1985, nr 12.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Galas B., Struktura aspiracji młodzieży, [w: ] "Nowa Szkoła" 1985, nr 4.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Aspiracje dzieci i młodzieży, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Proces kształcenia w szkole wyższej, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Przemiany oświaty, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Uwarunkowania aspiracji uczniów, [w: ] "Przegląd Oświatowo-Wychowawczy" 1983, nr 114.pl
dc.description.referencesLubowicz Z., Pańtak G., Młodzież o sobie i swojej przyszłości, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesŁobocki M., Metody badań pedagogicznych, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesŁoś M., Aspiracje a środowisko, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesŁukaszewski W., Osobowość: struktura i funkcje, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesŁukaszewski W. , Szanse rozwoju osobowości, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesMały Słownik Języka Polskiego, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesMarczuk M., Ewolucja postaw młodzieży i dorosłych wobec edukacji w warunkach przemian ustrojowych, Lublin 1993.pl
dc.description.referencesMarczuk M., Postawy młodzieży i dorosłych wobec edukacji w warunkach transformacji ustrojowej, [w: ] Problemy edukacji młodzieży i dorosłych w warunkach transformacji, (red.) Bogusz J., Marczuk M., Lublin 1993.pl
dc.description.referencesMarody M., Gucwa-Leśny E. (red.), Postawy życia społecznego w Polsce, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesMarody M., Mead M., Kultura i tożsamość, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesMądrzycki T. , Osobowość jako system tworzący i realizujący plany, Gdańsk 1996.pl
dc.description.referencesMeighan R., Socjologia edukacji, Toruń 1993.pl
dc.description.referencesMiller R., U progu młodości, Warszawa 1964.pl
dc.description.referencesMuszyński H., Problemy budowania wychowawczego modelu wyższej uczelni, [w:] Polityka naukowa i organizacja procesu wychowawczego w szkole wyższej, (red.) Leja L., Poznań 1977.pl
dc.description.referencesMuszyński H., Zarys teorii wychowania, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesNajduchowska H., Aspiracje edukacyjne maturzystów Warszawy w roku 1984. Komunikat z badań, Warszawa-Łódź 1987.pl
dc.description.referencesNajduchowska H., Wnuk-Lipińska E., Maturzyści 1986 o wartości studiów i zasadach rekrutacji, Warszawa-Łódź 1987.pl
dc.description.referencesNajduchowska H., Wnuk-Lipińska E., Dekadencja. Edukacja a perspektywy życiowe studentów, Warszawa-Łódź 1992.pl
dc.description.referencesNalaskowski S., Z metodologii badań pedagogicznych, Olecko 1994.pl
dc.description.referencesNarkiewicz-Niedbalec E., Uczestnictwo w kulturze i aspiracje życiowe młodzieży szkolnej, Zielona Góra 1997.pl
dc.description.referencesNiebrzydowski L., O poznawaniu i ocenie siebie samego, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesNiediela M. U., Etika studienta, Mińsk 1988.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Kotusiewicz A., Koć-Seniuch G. (red.), Myśl pedagogiczna i działanie nauczyciela, Warszawa-Białystok 1997.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Zygner H., Infrastruktura edukacyjna. Stan. potrzeby i kierunki przebudowy, Warszawa-Kraków 1983, Raporty Tematyczne KEEN, nr 5.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Funkcjonowanie systemu szkolnego, Białystok 1987.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Osiągnięcia uczniów i szkoły, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Osiągnięcia uczniów szkół podstawowych, Białystok 1990.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Przemiany gospodarcze a edukacyjne i pozaedukacyjne losy młodzieży, [w:] Problemy edukacji młodzieży i dorosłych w warunkach transformacji, (red.) Bogusz J., Marczuk M., Lublin 1993.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Tendencje edukacyjne w perspektywie XXI wieku, [w:] Szkoła i nauczyciel a integracja Europy, Bydgoszcz 1993.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Wymiary edukacji w integrowanej Europie, [w: ] Transformacja w edukacji - konieczność, możliwości, realia i nadzieje, Bydgoszcz 1993.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Intencja miłości u podstaw przemian edukacyjnych, [w:] Solidarni z nauczaniem Jana Pawła II, (red.) Dołęga J., Olecko 1999.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Kierunki polityki edukacyjnej w społecznościach pogranicza kulturowego, [w:] Problemy edukacji młodzieży i dorosłych w warunkach transformacji, (red.) Bogusz J., Marczuk M., Lublin 1993.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Nauczyciel w komunikacji regionalnej i międzykulturowej, [w: ] Rozwój nauczyciela w okresie transformacji, (red.) Prokopiuk W., Białystok 1998.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Pogranicze. Tożsamość. Edukacja międzykulturowa, Białystok 1995.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Socjalizacja i wychowanie w zróżnicowanym wyznaniowo i etnicznie rodzinach Białostocczyzny, Białystok 1992.pl
dc.description.referencesNowaczyk Cz., Podstawy metod statystycznych dla pedagogów, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesNowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesNurmi J. E., How do adolscents see their future? A review of development of fitire orientation and playing, University of Helsinki 1989 (research raport No 11).pl
dc.description.referencesObuchowska I., Okres dorastania, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesObuchowska K., Psychologia dążeń ludzkich, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesObuchowski K., Adaptacja twórcza, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesObuchowski K., Człowiek intencjonalny, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesOgrodzka-Mazur E., Wyznaczniki planów życiowych - drogi edukacyjne - dalsze zamierzenia, [w: ] Kulturowe, społeczne i edukacyjne wyznaczniki dróg życiowych młodzieży z Zaolzia, (red.) Lewowicki T., Katowice 1994.pl
dc.description.referencesOkoń W., Elementy dydaktyki szkoły wyższej, Warszawa 1971.pl
dc.description.referencesOkoń W., W poszukiwaniu strategii rozwoju oświaty, [w:] Demokracja a oświata, kształcenie i wychowanie. Materiały z II Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego, (red.) Kwiatkowska H., Kwieciński Z., Toruń 1996.pl
dc.description.referencesOkoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesOrlik J., Aspiracje studentów uczelni warszawskich i niektóre ich korelaty, [w: ] "Dydaktyka Szkoły Wyższej" 1971, nr 4.pl
dc.description.referencesOssowski S., Z zagadnień struktury społecznej, Dzieła t. 3, 5, Warszawa 1968.pl
dc.description.referencesPacek S., Samowychowanie studentów, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesPachociński R., Metody ilościowe i jakościowe w badaniach oświatowych, [w: ] " Edukacja" 1997, nr 3.pl
dc.description.referencesPalka S., Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, Kraków 1998.pl
dc.description.referencesPaluchowski W. , Osobowość a działanie, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesPeuker Z., Statystyka, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesPietrowskij W., Osnowy piedagogiki i psichologii wysszej szkoły, MGU 1986.pl
dc.description.referencesPilch T. , Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesPlessner H., Zwischen Philosophie und Geseilschaft, Frankfurt am Mein 1979.pl
dc.description.referencesPomykało W. (red.), Encyklopedia Pedagogiczna, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesPółturzycki J. (red.), Studenci a uniwersytet. Badania nad wyborem studiów i funkcjami uczelni, Toruń 1994.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Wesołowska A. E. (red.), Uczestnicy procesu dydaktycznego, Toruń 1994.pl
dc.description.referencesProkopiuk W. (red.), Rozwój nauczyciela w okresie transformacji, Białystok 1998.pl
dc.description.referencesProkopiuk W., Samokształcenie współczesnych nauczycieli. Teoria i praktyka, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesPrzecławska A., Zróżnicowanie kulturalne młodzieży a problemy wychowawcze, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesPrzecławska A., Rowicki L., Młodzi Polacy u progu nadchodzącego wieku, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesPrzetacznik-Gierowska M., Psychologia rozwoju człowieka, zagadnienia ogólne, t. 1, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesPrzybyłowska I., Kistelski K., Czynniki wpływające na nastawienia wobec studiowania w świetle badań nad studentami Uniwersytetu Łódzkiego, [w: ] "Przegląd socjologiczny" t. XXXVIII, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk-Łódź 1989.pl
dc.description.referencesRabczuk W., Strategiczne cele edukacji w świetle Raportu J. Delorsa i Białej Księgi Unii Europejskiej, [w: ] Realia i perspektywy reform oświatowych, (red.) Bogaj A., Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesRatajczak Z. (red.), Człowiek w procesie przemian gospodarczych, Katowice 1993.pl
dc.description.referencesReykowski J., Osobowość jako centralny system regulacji i integracji czynności, [w: ] Psychologia, (red.) Tomaszewski T., Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesReykowski J., Z zagadnień psychologii motywacyjnej, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesRutkowski J., Wykształcenie a perspektywy na rynku pracy, [w:] "Nauka i Szkolnictwo Wyższe" 1996, nr 7.pl
dc.description.referencesSawińska M., Niektóre badania w Polsce nad oświatą w społecznej świadomości, [w:] Oświata w społecznej świadomości, (red.) Wiśniewski W., Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesSawiński Z., Aspiracje edukacyjne młodzieży polskiej w latach 1877- 1987, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesSkorny Z. (red.), Mechanizmy funkcjonowania aspiracji, Prace Psychologiczne XIII Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1980.pl
dc.description.referencesSkorny Z., Aspiracje młodzieży oraz kierujące nimi prawidłowości, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1980.pl
dc.description.referencesSkorny Z., Aspiracje, [w: ] Encyklopedia Pedagogiczna, (red.) Pomykało W., Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesSłownik Psychologiczny, (red.) Szewczuk W., Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesSokołowska A., Stosunek młodzieży do jej perspektyw życiowych, Warszawa 1967.pl
dc.description.referencesStaszewski W., Do nauki od łopaty. Kto najchętniej zainwestowałby w kształcenie, [w: ] "Gazeta Wyborcza" 18 XII 1997 r.pl
dc.description.referencesStrelau J. (red.), Podstawy psychologii dla nauczycieli, Warszawa 1967.pl
dc.description.referencesSuchodolski B., Wychowanie mimo wszystko, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesSuszek K., Społeczne podłoże aspiracji szkolnych młodzieży, Poznań-Szczecin 1971.pl
dc.description.referencesSyrek E., Modelowanie aspiracji młodego pokolenia, [w:] Nauczyciel w procesie przemian, (red.) Radziewicz-Winnicki A., Katowice 1989.pl
dc.description.referencesSzczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, Warszawa 1970.pl
dc.description.referencesSzczepański J., Nauczanie w szkole akademickiej, [w: ] "Dydaktyka Szkoły Wyższej" 1977, nr 4.pl
dc.description.referencesSzczepański J., Szkice o szkolnictwie wyższym, Warszawa 1971.pl
dc.description.referencesSzewczuk W., Psychologia. Zarys podręcznikowy, t. 2, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesSztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1995.pl
dc.description.referencesSzymański M. J., Młodzież wobec wartości, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesSzymański M., Walasek B., Wykształcenie rodziców a ich aspiracje dotyczące kształcenia dzieci, [w: ] "Edukacja" 1997, nr 4.pl
dc.description.referencesSzymański M., Aspiracje rodziców w zakresie kształcenia dzieci - uczniów szkół podstawowych, [w: ] "Edukacja" 1989, nr 4.pl
dc.description.referencesSzymański M. J. (red.), Rodzice o przyszłości edukacyjnej swoich dzieci, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesSzymański M. J., Społeczne uwarunkowania przemian edukacyjnych, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesSzymański M. J., Środowiskowe uwarunkowania selekcji szkolnej, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesŚcisłowicz M., Aspiracje edukacyjne rodziców a osiągnięcia szkolne ich dzieci, Kielce 1994.pl
dc.description.referencesŚlęczkowska J., Oczekiwania studentów I roku w stosunku do nauczycieli akademickich, [w:] "Informacja Ekspresowa" nr 67, Warszawa-Łódź 1988.pl
dc.description.referencesŚwida H. (red.), Młodzież a wartości, Warszawa 1979.pl
dc.description.referencesŚwida-Ziemba H., Wartości egzystencjalne młodzieży lat dziewięćdziesiątych, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesŚwiecki A., Młodzież i szkoła, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesTomaszewski T. (red.), Psychologia, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesUstawa o szkolnictwie wyższym z 12 września 1990 r. (Dz. Ust. z 1990 r. Nr 65, poz. 385).pl
dc.description.referencesW perspektywie roku 2010, Komitet prognoz "Polska w XXI wieku" przy Prezydium PAN, ELIPSA, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesWidota E., Niektóre formy aktywności poznawczej studentów, [w: ] Aktywność dydaktyczna studentów oraz ich oczekiwania w stosunku do nauczycieli akademickich. "Informacja Ekspresowa" nr 67, Warszawa - Łódź 1988.pl
dc.description.referencesWielecki K., Młodzież i edukacja po wielkiej zmianie, [w: ] Edukacja i młodzież wobec społeczeństwa obywatelskiego, (red. ) Przyszczypkowski K., Zandecki A., Poznań-Toruń 1996.pl
dc.description.referencesWiśniewski W. (red.), Oświata w społecznej świadomości, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesWiśniewski W. , Przemiany aspiracji edukacyjnych młodzieży w latach 1977- 1983, [w: ] "Edukacja" 1986, nr 3.pl
dc.description.referencesWojciechowska M., Wartości edukacyjne uznawane przez uczniów ze środowisk robotniczych, [w:] "Edukacja" 1997, nr 4.pl
dc.description.referencesWroczyński R., Pilch T. (red.), Metodologia pedagogiki społecznej, Wrocław 1974.pl
dc.description.referencesWróblewska T., Nowe koncepcje kształcenia nauczycieli w okresie transformacji ustrojowej, [w:] Rozwój nauczyciela w okresie transformacji, (red.) Prokopiuk W., Białystok 1998.pl
dc.description.referencesWróblewska W., Dotychczasowe badania nad aspiracjami edukacyjnymi w świetle literatury, [w: ] "Test" 1997, nr 2 (8).pl
dc.description.referencesWróblewska W., Studenci o swojej przyszłości przez pryzmat studiów, [w: ] "Pedagogika Szkoły Wyższej " 1997, nr 9/ 10.pl
dc.description.referencesWróblewska W., Moje aspiracje edukacyjne - autobiografie studentów pedagogiki, [w: ] Szkolnictwo niepaństwowe. Partnerstwo czy konkurencja? (red.) Karpińska A., Olecko 1997.pl
dc.description.referencesWróblewska W., Opinie studentów - kandydatów na nauczycieli, o funkcjonowaniu nauczycieli w okresie transformacji, [w: ] Rozwój nauczyciela w okresie transformacji, (red.) Prokopiuk W., Białystok 1998.pl
dc.description.referencesZaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesZandecki A., Wykształcenie jako instrument jakości życia, [w: ] Edukacja i młodzież wobec społeczeństwa obywatelskiego, (red.) Przyszczypkowski K., Zandecki A., Poznań-Toruń 1996.pl
dc.description.referencesZandecki A., Wykształcenie a jakość życia, Toruń-Poznań 1999.pl
dc.description.referencesZarzycka-Skrzypek J., Aktywność naukowa studentów (maszynopis w IPNiSzW), Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesZarzycka-Skrzypek J., Pozaprogramowa aktywność poznawczo-naukowa a typ uczelni, [w: ] "Informacja Ekspresowa" nr 41, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesŻebrowska M., Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesŻechowska B., Nauczyciel akademicki na tle przemian szkolnictwa wyższego, [w: ] Nauczyciel w procesie przemian, (red.) Radziewicz-Winnicki A., Katowice 1989.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
W_Wroblewska_Aspiracje_edukacyjne_studentow.pdf6,23 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)