REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16108
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMłynarczuk, Anna-
dc.date.accessioned2024-03-04T14:15:22Z-
dc.date.available2024-03-04T14:15:22Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationEdukacja dziecka. Mity i fakty, pod red. Elżbiety Jaszczyszyn, Jolanty Szada-Borzyszkowskiej, Białystok 2010, s. 375-382pl
dc.identifier.isbn978-83-61209-39-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16108-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractNowadays the need of changing one's attitude from multiculturalism to intercultural view of the world is stressed more frequently. It means reshaping relations based on a system of mutual reactions into direction of forming interactions between equal partners. This requires shaping intercultural sensitivity, tolerant attitude as well as possessing communicative skills. In this process the most important role plays education. It's essential that taking on actions aimed at preparation for life in conditions of cultural diversity should start at early age. The main aim of contemporary school is strengthening, by means of methodology, process of making young people more sensitive to cultural distinctness, which should be initiated at famiIy home. Early school age on account of specificity of cognitive function development and child's psychosocial features, exceptionally gives the rise to socio-cultural sensitivity. Realisation of this priority demands changes inside teaching program and additional teachers' preparation. Appropriately intended education becomes more and more important, on account of the fact that in Polish schools the number of pupils who come from outside Poland and whom educational needs should be taken into account with special care is rising. Presence in the school classrooms pupils belonging to different cultural groups can constitute a chance for mutual adaptation with otherness, establishing matey interactions, which gives an opportunity for exchanging values and personal growth.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleO potrzebie kształtowania wrażliwości międzykulturowej u dzieci w wieku wczesnoszkolnympl
dc.title.alternativeAbout the need of the formation of the intercultural sensibility at children's early-school agepl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.firstpage375pl
dc.description.lastpage382pl
dc.identifier.citation2Edukacja dziecka. Mity i fakty, pod red. Elżbiety Jaszczyszyn, Jolanty Szada-Borzyszkowskiejpl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Mlynarczuk_O_potrzebie_ksztaltowania_wrazliwosci_miedzykulturowej.pdf510,32 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)