REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16013
Tytuł: Złudzenia współczesnego konsumpcjonizmu, czyli jak użyteczność symboliczna i sygnalizacyjna produktu kreowana przez reklamę wpływa na wiedzę i decyzje podejmowane przez konsumentów
Autorzy: Kiszkiel, Łukasz
Słowa kluczowe: konsumpcjonizm
dobra luksusowe
konsumpcja na pokaz
reklama
marka
teoria sygnałów
status
luksus
użyteczność symboliczna
użyteczność sygnalizacyjna
Data wydania: 2013
Data dodania: 8-lut-2024
Wydawca: Uniwersytet w Białymstoku, Wschodni Ośrodek Transferu Technologii
Źródło: Publikacje naukowe stypendystów. T. 1, redakcja naukowa Marek Proniewski, Białystok 2013, s. 334-342
Abstrakt: Współczesny rynek mass mediów, reklamy zwodzi nas, że produkty o wiele skuteczniej wyrażają cechy osobowościowe świadczące o naszej atrakcyjności. Miesza nam w głowie, niejednoznacznie określając cechy, jakie chcielibyśmy komunikować innym. Czerpana z reklam wiedza czyni aluzje do statusu i atrakcyjności seksualnej namawiając do zakupu produktów z najwyższej półki i manifestacji ich posiadania, ale jest to zawsze pewnego rodzaju iluzja, która na dodatek nie jest kłamstwem, po pierwsze, aby ustrzec się oskarżeń o wprowadzanie konsumentów w błąd i po wtóre, żeby nie ujawniać prawdziwych motywów ich wyborów. W efekcie wytwarza się podstawowe złudzenie konsumpcjonizmu: inni ludzie zwracają bardziej uwagę na to, jakimi produktami manifestujemy siebie, niż na naturalne i właściwe nam cechy odkrywane w zwykłej rozmowie.
Afiliacja: Wydział Historyczno-Socjologiczny, Uniwersytet w Białymstoku
Opis: Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.
URI: http://hdl.handle.net/11320/16013
ISBN: 978-83-63503-10-9
Typ Dokumentu: Book chapter
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WSoc)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
L_Kiszkiel_Zludzenia_wspolczesnego_konsumpcjonizmu.pdf511,09 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)