REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16013
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKiszkiel, Łukasz-
dc.date.accessioned2024-02-08T09:05:40Z-
dc.date.available2024-02-08T09:05:40Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationPublikacje naukowe stypendystów. T. 1, redakcja naukowa Marek Proniewski, Białystok 2013, s. 334-342pl
dc.identifier.isbn978-83-63503-10-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16013-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractWspółczesny rynek mass mediów, reklamy zwodzi nas, że produkty o wiele skuteczniej wyrażają cechy osobowościowe świadczące o naszej atrakcyjności. Miesza nam w głowie, niejednoznacznie określając cechy, jakie chcielibyśmy komunikować innym. Czerpana z reklam wiedza czyni aluzje do statusu i atrakcyjności seksualnej namawiając do zakupu produktów z najwyższej półki i manifestacji ich posiadania, ale jest to zawsze pewnego rodzaju iluzja, która na dodatek nie jest kłamstwem, po pierwsze, aby ustrzec się oskarżeń o wprowadzanie konsumentów w błąd i po wtóre, żeby nie ujawniać prawdziwych motywów ich wyborów. W efekcie wytwarza się podstawowe złudzenie konsumpcjonizmu: inni ludzie zwracają bardziej uwagę na to, jakimi produktami manifestujemy siebie, niż na naturalne i właściwe nam cechy odkrywane w zwykłej rozmowie.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherUniwersytet w Białymstoku, Wschodni Ośrodek Transferu Technologiipl
dc.subjectkonsumpcjonizmpl
dc.subjectdobra luksusowepl
dc.subjectkonsumpcja na pokazpl
dc.subjectreklamapl
dc.subjectmarkapl
dc.subjectteoria sygnałówpl
dc.subjectstatuspl
dc.subjectluksuspl
dc.subjectużyteczność symbolicznapl
dc.subjectużyteczność sygnalizacyjnapl
dc.titleZłudzenia współczesnego konsumpcjonizmu, czyli jak użyteczność symboliczna i sygnalizacyjna produktu kreowana przez reklamę wpływa na wiedzę i decyzje podejmowane przez konsumentówpl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.AffiliationWydział Historyczno-Socjologiczny, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAnnuszewska A., Wiedza wspólna i rytuały komunikacyjne: wyniki badań sondażowych jako narzędzie kreowania wiedzy wspólnej we współczesnym społeczeństwie, 2009.pl
dc.description.referencesFrank R. H., Falling Behind: How rising inequality harms the middle class, University of California Press.pl
dc.description.referencesKotra K., Pysz-Radziszewska A., Marketing w teorii i praktyce, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 2001.pl
dc.description.referencesMiller G., Teoria szpanu - seks, ewolucja i zachowania klienta, Prószyński i s-ka, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesPostrel V., The Substance of Style: How the Rise of Aesthetic Value ls Remaking Commerce, Culture, and Consciousness, HarperCollins, 2003.pl
dc.description.referencesSimmon L., Douglas B., Veblen effects in a theory of conspicuous consumption, [w:] The American Economic Review; ABI/INFORM Global, 1996; 86, 3; s. 349.pl
dc.description.referencesThomas D., Luksus. Dlaczego stracił blask, Muza SA, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesWilkinson R., Pickett K., Duch równości. Tam gdzie panuje równość, wszystkim żyje się lepiej, Wyd. Czarna Owca, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesVeblen T., Teoria klasy próżniaczej, Muza, 2008.pl
dc.description.referencesZahavi A., Zahavi A., The handicap principle. A missing piece og darwin 's puzzle, Oxford University Press, 1977.pl
dc.description.firstpage334pl
dc.description.lastpage342pl
dc.identifier.citation2Publikacje naukowe stypendystów. T. 1, redakcja naukowa Marek Proniewskipl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WSoc)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
L_Kiszkiel_Zludzenia_wspolczesnego_konsumpcjonizmu.pdf511,09 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)