REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15910
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDakowicz, Lidia A.-
dc.date.accessioned2024-01-31T10:32:45Z-
dc.date.available2024-01-31T10:32:45Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.isbn83-89190-73-7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15910-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleŚwiat wartości przyszłych nauczycieli. Studium socjologiczne na podstawie badań studentów specjalizacji nauczycielskiej Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesAdamski F., Ateizm w kulturze polskiej, Kraków 1993.pl
dc.description.referencesAdamski F., Poza kryzysem tożsamości w kierunku pedagogiki personalistycznej, [w:] Poza kryzysem tożsamości w kierunku pedagogiki personalistycznej, F. Adamski (red.), Kraków 1993.pl
dc.description.referencesAdamski F., Kultura między sacrum i profanum, [w:] Człowiek - Wychowanie - Kultura, F. Adamski (red.), Kraków 1993.pl
dc.description.referencesAdamski F., Sytuacja społeczno-moralna kraju u zarania Trzeciej Rzeczypospolitej i jej aspekty wychowawcze, [w:] Wartości - Społeczeństwo - Wychowanie. Studia z pedagogiki społecznej, F. Adamski (red.), Kraków 1995.pl
dc.description.referencesAdamski F., Kulturowe i polityczne podłoże rozchwiania aksjonormatywnego ładu społeczno-moralnego, [w:] Edukacja wobec dylematów moralnych współczesności, F. Adamski, A.M. de Tchorzewski (red.), Kraków 1999.pl
dc.description.referencesAdamski F., Prawda jako zasada życia społecznego, [w:] Wychowanie na rozdrożu. Personalistyczna filozofia wychowania, F. Adamski (red.), Kraków 1999.pl
dc.description.referencesAdler F., The Value Concept in Sociology, „The American Journal of Sociology" 1956, no 3, Vol. LXII, s. 272-279.pl
dc.description.referencesAnasz W., Wartości młodego pokolenia w dobie transformacji ustrojowej Polski. Studium teoretyczno-empiryczne, Częstochowa 1995.pl
dc.description.referencesBiskupi polscy o wartościach chrześcijańskich w życiu społeczeństwa i narodu, [w:] Pismo Okólne. Biuletyn Informacyjny. Biuro Prasowe Episkopatu Polski, Warszawa 7-13 maja 1993 r., Rok XXVI, Nr 19/93/1314, s. 2-6.pl
dc.description.referencesBorowicz R., Wykształcenie jako wartość - casus Polski lat osiemdziesiątych, „Edukacja" 1991, nr 4, s. 20-36.pl
dc.description.referencesBraun-Gałkowska M., W tę samą stronę. Książka dla nauczycieli o wychowaniu i lekcjach wychowawczych, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesBuczyńska-Garewicz H., Znak, znaczenie, wartość. Szkice o filozofii amerykańskiej, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesBuzek J., Wychowanie w polityce oświatowej rządu, [w:] Ministerstwo Edukacji Narodowej o wychowaniu w szkole, Biblioteczka reformy nr 13, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesCichoń W., Aksjologiczne ujęcie procesu wychowania, [w:] Człowiek - Wychowanie - Kultura, F. Adamski (red.), Kraków 1993.pl
dc.description.referencesCichoń W., Wartości, człowiek, wychowanie. Zarys problematyki aksjologiczno-wychowawczej, Kraków 1996.pl
dc.description.referencesCichosz M., Aksjologiczny wymiar życia społecznego w ujęciu pedagogiki społecznej, [w:] Wychowanie chrześcijańskie a kultura, M. Nowak, T. Ożóg (red.), Lublin 2000.pl
dc.description.referencesDakowicz L., Wpływ systemu wartości na spójność więzi małżeńskiej, [w:] Rodzina jako system interakcji. Materiały z ogólnopolskiej konferencji na temat: „Rodzina jako system interakcji", Lublin 19-20 listopada 1987, Lublin 1988.pl
dc.description.referencesDakowicz L., Metody aktywizujące drogą ku innej edukacji, [w:] Pamięć i więź, T. Zaniewska (red.), Białystok 1998.pl
dc.description.referencesDakowicz L., Świat wartości nauczycieli, [w:] Myśl pedeutologiczna i działanie nauczyciela, A. A. Kotusiewicz (red.) , t. II, Białystok 2000.pl
dc.description.referencesDenek K., Wartości i cele edukacji szkolnej, Poznań - Toruń 1994.pl
dc.description.referencesDenek K., Uniwersalne wartości edukacji szkolnej, „Dydaktyka Literatury" 1996, t. 16, s. 69-90.pl
dc.description.referencesDenek K., Niezbędne zmiany w polskiej edukacji, [w:] O przemianach w edukacji, T. Lewowicki, A. Zając (red.), t. I, Rzeszów 1998.pl
dc.description.referencesDenek K., O nowy kształt edukacji, Toruń 1994.pl
dc.description.referencesDenek K., Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej, Toruń 1999.pl
dc.description.referencesDróżka W., Pokolenia nauczycieli, Kielce 1993.pl
dc.description.referencesDyczewski L., Kultura polska w procesie przemian, Lublin 1993.pl
dc.description.referencesDyczewski L., Polacy w Bawarii. Tożsamość etniczno-kulturowa. Wchodzenie w społeczeństwo niemieckie, Lublin 1993.pl
dc.description.referencesDyczewski L., Trwałość kultury polskiej, [w:] Wartości w kulturze polskiej, L. Dyczewski (red.), Lublin 1993.pl
dc.description.referencesDyczewski L., System wartości w świadomości młodzieży, „Ethos" 1993, nr 23, s. 57-74.pl
dc.description.referencesDyczewski L., Naród podmiotem kultury, [w:] Tożsamość polska i otwartość na inne społeczeństwa, L. Dyczewski (red.), Lublin 1996.pl
dc.description.referencesDyczewski L., Pozycja i zadania animatora-lidera w społeczności lokalnej, [w:] O kulturze na wsi. Materiały z sejmików regionalnych przed Krajowym Kongresem Kultury Wsi, A. J. Omelaniuk (red.), Wrocław - Ciechanów 1997.pl
dc.description.referencesDyczewski L., Społeczno-kulturowe czynniki rozwoju regionu środkowo-wschodniej Polski i Euroregionu Bug, Seria: Euroregion Bug, t. 14, Lublin 1997.pl
dc.description.referencesDyczewski L., Człowiek w perspektywie nowoczesnej kultury, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1997, nr 2 (357), Rok XXXVII, s. 3-9.pl
dc.description.referencesDyczewski L., Wartości dorastającego pokolenia Polaków w okresie transformacji systemowej, [w:] Trudne problemy dorastającego pokolenia. Materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej [...] 21-22 października 1996, T. Sołtysiak, I. Łabuć-Kryska (red.), Bydgoszcz 1998.pl
dc.description.referencesDyczewski L., Elementy znaczące tożsamości kulturowej regionu środkowo-wschodniej Polski, Studia etnologiczne i antropologiczne, t. 2, I. Bukowska-Floreńska (red.), Katowice 1999, s. 195-207.pl
dc.description.referencesDyczewski L., Miejsce i funkcje wartości w kulturze, [w:] Kultura w kręgu wartości, L. Dyczewski (red.), Lublin 2001.pl
dc.description.referencesDyczewski L., Trwałość i zmienność kultury polskiej, Lublin 2002.pl
dc.description.referencesFaliszek K., Wilhelm K., Aksjonormatywny wymiar tożsamości kulturowej, [w:] Tożsamość kulturowa mieszkańców starych dzielnic miast Górnego Śląska, W. Świątkiewicz, K. Wódz (red.), Wrocław - Warszawa - Kraków 1994.pl
dc.description.referencesFilipiak M., Socjologia kultury. Zarys zagadnień, Lublin 2000.pl
dc.description.referencesFilipiak M., Lis F. J., W kręgu kultury postmodernistycznej. Młodzież - Kultura - Wartości, Lublin 2001.pl
dc.description.referencesFurmanek W., Człowiek - Człowieczeństwo - Wychowanie. Wybrane problemy pedagogiki personalistycznej, Rzeszów 1995.pl
dc.description.referencesGałaś Z., Wartości kultury w epoce współczesnej, Toruń 2000.pl
dc.description.referencesGołaszewska M., Istota i istnienie wartości. Studium o wartościach estetycznych na tle sytuacji aksjologicznej, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesGołaszewska M., Wrażliwość estetyczna. Szkic z pogranicza antropologii filozoficznej, aksjologii ogólnej i teorii wychowania, [w:] Edukacja aksjologiczna. Wymiary - Kierunki - Uwarunkowania, K. Olbrycht (red.), t. l, Katowice 1994.pl
dc.description.referencesGołaszewska M., Wartości przeciwstawne w wychowaniu, [w:] Wychowanie dzieci i młodzieży na przełomie tysiącleci, A. Rumiński, M. Szymański (red.), Kraków 1998.pl
dc.description.referencesGórniak J., Wachnicki J., Pierwsze kroki w analizie danych. SPSS PL for Windows, Kraków 2000.pl
dc.description.referencesGórski J. F., Pojęcie wartości w socjologii. Projekt i weryfikacja zakresu w odniesieniu do środowiska pracy, „Acta Universitatis Lodziensis", Folia Sociologica, nr 15, Łódź 1987.pl
dc.description.referencesHandke M., Wychowanie na tle reformy edukacji, [w:] Ministerstwo Edukacji Narodowej o wychowaniu w szkole, Biblioteczka reformy nr 13, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesHejnicka-Bezwińska T., Orientacje życiowe młodzieży, Bydgoszcz 1991.pl
dc.description.referencesHiszpańska B., Pomóż młodzieży znaleźć wartości drogowskazy, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesInternational Encyklopedia of the Social Sciences, vol. 16, D. L. Sills (ed.), The Macmillan Company & The Free Press 1968.pl
dc.description.referencesIsensee J., Wartości chrześcijańskie w państwie światopoglądowo neutralnym, [w:] Kultura i prawo. Materiały I Międzynarodowej Konferencji na temat Podstawy jedności europejskiej. Lublin, 23-25 września 1998, J. Krukowski (red.), Otto Theisen, Lublin 1999.pl
dc.description.referencesJacher W. , Zagadnienie integracji systemów społecznych, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesJałowiecki S., Struktura systemu wartości. Studium zróżnicowań międzygeneracyjnych, Warszawa - Wrocław 1978.pl
dc.description.referencesJan Paweł II, Redemptor hominis, [w:] Encykliki Ojca Świętego Jana Pawła II, t. 1, Kraków 1996.pl
dc.description.referencesJan Paweł II, Evangelium vitae, [w:] Encykliki Ojca Świętego Jana Pawła II, t. 2, Kraków 1996.pl
dc.description.referencesJan Paweł II, Centesimus annus, [w:] Encykliki Ojca Świętego Jana Pawła II, t. 2, Kraków 1996.pl
dc.description.referencesJan Paweł II, Veritatis Splendor, [w:] Encykliki Ojca Świętego Jana Pawła II, t. 2, Kraków 1996.pl
dc.description.referencesJanczur E., Wartości jako wyznaczniki sensu życia, [w:] Wartości - Społeczeństwo - Wychowanie. Studia z pedagogiki społecznej, F. Adamski (red.), Kraków 1995.pl
dc.description.referencesKarta nauczyciela z aktami wykonawczymi. Stan prawny na dzień 21 sierpnia 1997 r., Gdańsk 1998.pl
dc.description.referencesKawula S., Studia z pedagogiki społecznej, Olsztyn 1996.pl
dc.description.referencesKawula S., W sprawie zakresu zadań zawodowych współczesnego nauczyciela, [w:] Nauczyciel, J. Rusiecki (red.), Olsztyn 1996.pl
dc.description.referencesKiciński K., Orientacje moralne społeczeństwa polskiego, [w:] Kondycja moralna społeczeństwa polskiego, J. Mariański (red.), Kraków 2002.pl
dc.description.referencesKloska G., Pojęcia, teorie i badania wartości w naukach społecznych, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesKluckhohn C., Values and Value-Orientations in the Theory of Action. An Exploration in Definition and Classification, [in:] Toward a General Theory of Action, T. Parsons, E. A. Shils (eds.), Cambridge - Massachusetts 1959.pl
dc.description.referencesKoralewicz-Zębik J., System wartości a struktura społeczna, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk, 1974.pl
dc.description.referencesKotusiewicz A. A., Nauczyciel jako osoba w procesie edukacyjnym, [w:] Z pogranicza idei i praktyki edukacji nauczycielskiej, M. Dudzikowa, A. A. Kotusiewicz (red.), Białystok 1994.pl
dc.description.referencesKotusiewicz A. A., O dwóch wymiarach odpowiedzialności nauczyciela akademickiego, „Studia Pedagogiczne" 1995, t. LXI, s. 111-122.pl
dc.description.referencesKowalczyk S., Kim jest człowiek? Elementy antropologii, Wrocław 1992.pl
dc.description.referencesKowalewski T., Tożsamość kulturowa a religijność emigrantów polskich w Bawarii, Lublin 1994, (mps, Arch. KUL).pl
dc.description.referencesKozaczuk F., Świat wartości młodzieży z symptomami niedostosowania społecznego, Rzeszów 1994.pl
dc.description.referencesKozaczuk F., Wychowanie do wartości czy w poszanowaniu wartości, [w:] O przemianach w edukacji, T. Lewowicki, A. Zając (red.), t. I, Rzeszów 1998.pl
dc.description.referencesKrasnodębska A., Orientacje aksjologiczne młodzieży akademickiej, Opole 1997.pl
dc.description.referencesKrawczyk M., Zasady wychowania moralnego, Warszawa 1960.pl
dc.description.referencesKrech D., Crutchfield R. S., Ballachey E. L., Individual in Society. A Textbook of Social Psychology, New York - San Francisco - Toronto - London 1962.pl
dc.description.referencesKukołowicz T., Wartości w wychowaniu, [w:] Człowiek - Wartości - Sens. Studia z psychologii egzystencji, K. Popielski (red.), Lublin 1996.pl
dc.description.referencesKulka B., O potrzebie edukacji aksjologicznej, [w:] O przemianach w edukacji, T. Lewowicki, A. Zając (red.), t. I, Rzeszów 1998.pl
dc.description.referencesKwaśnica R., Ku pytaniom o psychopedagogiczne kształcenie nauczycieli, [w:] Ku pedagogii pogranicza, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Toruń 1990.pl
dc.description.referencesKwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia. O wspomaganiu nauczycieli w rozwoju, „Studia Pedagogiczne" 1995, t. LXI, s. 9-43.pl
dc.description.referencesLindenberg G., Studenci Warszawy po upływie ćwierćwiecza, [w:] Studenci Warszawy. Studium długofalowych przemian postaw i wartości, S. Nowak (red.), Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesLuszniewicz A., Słaby T., Statystyka z pakietem komputerowym STATISTICA TM PL. Teoria i zastosowania, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesŁapiński E., Specyfika zawodu nauczyciela w kontekście ogólnych rozważań nad pracą i zawodem, [w:] Nauczyciel, J. Rusiecki (red.), Olsztyn 1996.pl
dc.description.referencesŁobocki M., O wartościach w wychowaniu. Głos w dyskusji, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1993, nr 9 (324), Rok XXXIII, s. 369-375.pl
dc.description.referencesŁobocki M., Wartości tworzywem wychowania, [w:] Wychowanie chrześcijańskie a kultura, M. Nowak, T. Ożóg (red.), Lublin 2000.pl
dc.description.referencesMarczuk S., Badanie wartości w socjologii. Teoria i empiria, Rzeszów 1988.pl
dc.description.referencesMariański J., Wprowadzenie do socjologii moralności, Lublin 1989.pl
dc.description.referencesMariański J., Religia i kościół w społeczeństwie pluralistycznym, Lublin 1993.pl
dc.description.referencesMariański J., Młodzież między tradycją i ponowoczesnością. Wartości moralne w świadomości maturzystów, Lublin 1995.pl
dc.description.referencesMariański J., Między nadzieją i zwątpieniem. Sens życia w świadomości młodzieży szkolnej, Lublin 1998.pl
dc.description.referencesMariański J., Religia i moralność w społeczeństwie polskim: współzależność czy autonomia, [w:] Kondycja moralna społeczeństwa polskiego, J. Mariański (red.), Kraków 2002.pl
dc.description.referencesMaritain J., Moralne i duchowe wartości w wychowaniu, [w:] Człowiek, wychowanie, kultura, F. Adamski (red.), Kraków 1993.pl
dc.description.referencesMatusewicz Cz., Psychologia wartości, Warszawa - Poznań 1975.pl
dc.description.referencesMądrzycki T., Osobowość jako system tworzący i realizujący plany, Gdańsk 1996.pl
dc.description.referencesMeissner A., Edukacja na rzecz integracji europejskiej. Idee i rzeczywistość, [w:] O przemianach w edukacji, T. Lewowicki, A. Zając (red.), t. I, Rzeszów 1998.pl
dc.description.referencesMendras H., Elementy socjologii, Wrocław 2001.pl
dc.description.referencesMichalik M., Aktywność aksjologiczna w procesie edukacyjno-wychowawczym, [w:] Nauczyciel, J. Rusiecki (red.), Olsztyn 1996.pl
dc.description.referencesMisztal M., Problematyka wartości w socjologii, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesMisztal M., Zróżnicowanie systemu wartości społeczeństwa polskiego. Metody analizy wartości, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zespół badań socjologicznych nad problemami oświaty, cz. I, Zeszyt nr 25, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesMisztal M., Zróżnicowanie systemu wartości społeczeństwa polskiego. Psychologiczne mechanizmy kształtowania się systemu wartości, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zespół badań socjologicznych nad problemami oświaty, cz. II, Zeszyt nr 26, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesMisztal M., Zróżnicowanie systemu wartości społeczeństwa polskiego. Wielozmiennowe modele kształtowania się systemów wartości i ich związków z pozycją społeczną, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zespół badań socjologicznych nad problemami oświaty, cz. IV, Zeszyt nr 28, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesMisztal M., Zróżnicowanie systemu wartości społeczeństwa polskiego. Społeczne mechanizmy kształtowania się systemu wartości, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zespół badań socjologicznych nad problemami oświaty, cz. III, Zeszyt nr 27, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesMisztal M., Elementy systemu wartości współczesnego społeczeństwa polskiego, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesMolesztak A., Misja nauczycielska - przeżytek, a może szansa dla wychowania?, „Edukacja" 1994, nr 4 (48), s. 95-105.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Socjalizacja i wychowanie w zróżnicowanych wyznaniowo i etnicznie rodzinach Białostocczyzny, Białystok 1992.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Młodzież pogranicza kulturowego Białorusi, Polski, Ukrainy wobec integracji europejskiej. Tożsamość, plany życiowe, wartości, Białystok 2000.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Tolerancja i odpowiedzialność nauczyciela, „Kwartalnik Pedagogiczny", R. XLV: 2000, nr 1-2 (175-176), s. 163-174.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Socjotechnika w edukacji regionalnej i międzykulturowej wobec celów i wartości młodzieży oraz idei zjednoczenia Europy, [w:] Edukacja międzykulturowa w Polsce i na świecie, T. Lewowicki (red.), Katowice 2000.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Nauczyciel w społeczeństwie wielokulturowym, [w:] Problemy pedeutologii na przełomie XX i XXI wieku, Z. Jasiński, T. Lewowicki (red.), Opole 2000.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Kultury lokalne i regionalne (Małe ojczyzny) w konflikcie z kulturą globalną, [w:] Pedagogika społeczna. Tradycja - Teraźniejszość - Nowe wyzwania, E. Trempała, M. Cichosz (red.), Olecko 2001.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Pogranicze. Tożsamość. Edukacja międzykulturowa, Białystok 2001.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Edukacja międzykulturowa wobec dylematów kształtowania tożsamości w społeczeństwach wielokulturowych, [w:] Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i różnic w jednoczącej się Europie. Materiały z IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego, E. Malewska, B. Śliwierski (red.), Kraków 2002.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Nauczyciel w kształtującym się społeczeństwie wielokulturowym, [w:] Dziesięć lat później. Oświata i nauki o wychowaniu w Niemczech i w Polsce w perspektywie porównawczej, M. S. Szymański, W. Homer (red.), Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesNowak M., Metody badań socjologicznych, Warszawa 1965.pl
dc.description.referencesNowak M., Znaczenie wartości w procesie wychowania, [w:] Człowiek - Wartości - Sens. Studia z psychologii egzystencji, K. Popielski (red.), Lublin 1996.pl
dc.description.referencesNowak S., Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych badaniach społecznych, [w:] Teorie postaw, S. Nowak (red.), Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesOkoń W, Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesOlbrycht K., Aksjologiczne wymiary edukacji w dzisiejszej Polsce, [w:] Stare i nowe dylematy teorii wychowania, J. Gómiewicz (red.), Toruń 1993.pl
dc.description.referencesOlbrycht K., „Edukacja aksjologiczna" - próba interpretacji i zarys programu, [w:] Edukacja aksjologiczna. Wymiary - Kierunki - Uwarunkowania, K. Olbrycht (red.), t. 1, Katowice 1994.pl
dc.description.referencesOlbrycht K., Przygotowanie pedagogów do prowadzenia edukacji aksjologicznej. Wybrane aspekty, [w:] Edukacja aksjologiczna. Wybrane problemy przekazu wartości, K. Olbrycht (red.), t. 4, Katowice 1999.pl
dc.description.referencesOlbrycht K., Stosunek pedagogów do wartościowania, [w:] Edukacja wobec dylematów moralnych współczesności, F. Adamski, A. M. de Tchorzewski (red.), Kraków 1999.pl
dc.description.referencesOlechnicki K., Załęcki P., Słownik socjologiczny, Toruń 1997.pl
dc.description.referencesOssowski S., Dzieła, t. III, Z zagadnień psychologii społecznej, Warszawa 1967.pl
dc.description.referencesOstrowska K., Znaczenie systemu wartości w etiologii zachowań dewiacyjnych, [w:] Studia z Psychologii, K. Ostrowska (red .), t. IV, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesOstrowska K., Wychowywać do urzeczywistniania wartości, [w:] Edukacja aksjologiczna. Wybrane problemy przekazu wartości, K. Olbrycht (red.), t. 4, Katowice 1999.pl
dc.description.referencesOstrowska U., Problematyka aksjologiczna wobec przemian w oświacie, [w:] O przemianach w edukacji, T. Lewowicki , A. Zając (red.), t. I, Rzeszów 1998.pl
dc.description.referencesPanek W., System wartości, wzory osobowe i potrzeby studentów (Raport z badań), Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesParsons T., White W., Charakter a społeczeństwo, [w:] Struktura społeczna a osobowość, Warszawa 1969.pl
dc.description.referencesPasternak W., Przestrzeń edukacyjna, Zielona Góra 1995.pl
dc.description.referencesPawełczyńska A., Relatywizm moralny a wartości bezwzględne, [w:] Wartości i ich przemiany, A . Pawełczyńska (red.), Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesPodstawa programowa kształcenia ogólnego dla sześcioletnich szkół podstawowych i gimnazjów, Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999 r. (poz. 129t), Załącznik nr 1, [w:] Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Nr 14, Warszawa, dnia 23 lutego 1999 r.pl
dc.description.referencesPółturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Toruń 1996.pl
dc.description.referencesPopielski K., Miejsce i znaczenie wartości w procesie bycia i stawania się człowieka (VIII tez do dyskusji), [w:] Człowiek - Wartości - Sens. Studia z psychologii egzystencji, K. Popielski (red.), Lublin 1996.pl
dc.description.referencesPopielski K., Wartości i ich znaczenie w życiu ludzi, [w:] Człowiek - Wartości - Sens. Studia z psychologii egzystencji, K. Popielski (red.), Lublin 1996.pl
dc.description.referencesPuzynina J., Wokół wartości, [w:] Edukacja aksjologiczna. Wymiary - Kierunki - Uwarunkowania, K. Olbrycht (red.), t. 1, Katowice 1994.pl
dc.description.referencesRadziwiłł A., O ethosie nauczyciela, „Znak" 1991, Rok XLIII, s. 10-15.pl
dc.description.referencesRokeach M., Beliefs, Attitudes and Values. A Theory of Organization and Change, San Francisco, Washington, London 1972.pl
dc.description.referencesRokeach M., The Nature of Human Values, New York 1973.pl
dc.description.referencesRowid H., Podstawy i zasady wychowania, Warszawa 1957.pl
dc.description.referencesRuciński S., Wychowanie pozbawione aksjologicznego odniesienia, [w:] Edukacja wobec dylematów moralnych współczesności, F. Adamski, A. M. de Tchorzewski (red.), Kraków 1999.pl
dc.description.referencesRudniański J., O dobrym wychowaniu i kształceniu kryteria moralne i prakseologiczne, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesRumiński A., AksjoJogia pedagogiczna w kształceniu nauczycieli, [w:] Nauczyciel wobec przemian społecznych i edukacyjnych. Materiały z sesji naukowej Olsztyn 26-27 kwietnia 1990 r., J. Rusiecki (red.), Olsztyn 1992.pl
dc.description.referencesRusiecki J., Determinanty aktywności zawodowo-społecznej i kulturalnej nauczycieli szkół państwowych i niepaństwowych (wyniki badań), [w:] Nauczyciel, J. Rusiecki (red.), Olsztyn 1996.pl
dc.description.referencesRusiecki J., Nauczyciele okresu transformacji - próba diagnozy zawodu, Olsztyn 1999.pl
dc.description.referencesRutkowiak J., Szczepska-Pustkowska M., Szkudlarek T., Lewandowska M., Kulturowe konteksty tworzenia koncepcji programów kształcenia nauczycieli, „Studia Pedagogiczne" 1995, t. LXI, s. 135-158.pl
dc.description.referencesSawicki M., Dziecko jest osobą. Szkice z teorii kształcenia i wychowania, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesScheler M., O zjawisku tragiczności, Lwów 1938.pl
dc.description.referencesSiciński A., O problemie uniwersalności wartości ludzkich (przyczynek do nie kończącej się dyskusji), [w:] Społeczeństwo, Kultura, Osobowość, Z. Bokszański, B. Sułkowski, A. Tyszka (red.), Warszawa - Łódź 1990.pl
dc.description.referencesSiemianowski A., Człowiek a świat wartości, Gniezno 1993.pl
dc.description.referencesSłownik etnologiczny. Terminy ogólne, Z. Staszczak (red.), Warszawa - Poznań 1987.pl
dc.description.referencesSłownik języka polskiego, M. Szymczak (red.), t. I. Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesSłownik języka polskiego, M. Szymczak (red.), t. III. Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesSłownik katolickiej nauki społecznej, W. Piwowarski (red.), Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesSłownik wyrazów obcych, E. Sobol (red.), Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesSmolicz J., Język jako wartość rdzenna, [w:] Oblicza polskości, A. Kłoskowska (red.), Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesSobecki M., Kształtowanie postaw wobec odmienności jako nowe zadanie wychowania, [w:] Edukacja międzykulturowa w wymiarze instytucjonalnym, J. Nikitorowicz, M. Sobecki (red.), Białystok 1999.pl
dc.description.referencesSobecki M., Nauczyciel a kształtowanie tożsamości kulturowej w dobie przemian politycznych i kulturowych w Europie, [w:] Problemy pedeutologii na przełomie XX i XXI wieku, Z. Jasiński, T. Lewowieki (red.), Opole 2000.pl
dc.description.referencesStraczewska K., Wartości podstawowe, [w:] O wartościach, normach i problemach moralnych, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesStrumska-Białko L., Systemy wartości młodego pokolenia wobec zjawiska anomii społecznej w świetle badań przeprowadzonych wśród studentów pedagogiki, [w:] Edukacja w społeczeństwie obywatelskim i system wartości, J. Żebrowski (red.), Gdańsk 1996.pl
dc.description.referencesSzczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesSzerląg A, Wartości znaczące dla nauczycieli i ich rola w wychowaniu, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1992, nr 8 (313), Rok XXXII, s. 321-326.pl
dc.description.referencesSzewczuk W., Na początku było działanie, [w:] Trwałe wartości i zmienny świat. Konferencja w Śródborowie 20-22 listopada 1990, B. Suchodolski (red.), Komitet Prognoz „PoIska w XXI wieku" przy Prezydium PAN, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesSzoltysek A.E., Filozofia wychowania, Toruń 1998.pl
dc.description.referencesSzostek A., Wokół godności prawdy i miłości, Lublin 1995.pl
dc.description.referencesSztumski J., Wielość wartości i potrzeba ich limitacji, [w:] Wartości. Geneza - Wielość - Trwanie, red. Cz. Głombik, Katowice 1995.pl
dc.description.referencesSztumski J., Społeczeństwo i wartości, Katowice 1992.pl
dc.description.referencesSzuścik U., Nauczyciel wobec wartości, [w:] Edukacja aksjologiczna. Wybrane problemy przekazu wartości, K. Olbrycht (red.), t. 4, Katowice 1999.pl
dc.description.referencesSzymański M. J., Młodzież wobec wartości. Próba diagnozy, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesSzymański M., Młodzież szkolna o wartościach, [w:] Wychowanie dzieci i młodzieży na przełomie tysiącleci, A. Rumiński, M. Szymański (red.), Kraków 1998.pl
dc.description.referencesŚwiątkiewicz W., Wymiary ładu społeczno-kulturowego w badanej społeczności, [w:] Ład społeczny w starej dzielnicy mieszkaniowej. Zagadnienia organizacji i dezorganizacji społecznej, J. Wódz (red.), Katowice 1986 .pl
dc.description.referencesŚwiątkiewicz W., Integracja kulturowa i jej uwarunkowania, Katowice 1987.pl
dc.description.referencesŚwiątkiewicz W., Religijność w życiu współczesnych rodzin, [w:] Wartości a style życia rodzin. Socjologiczne badania rodzin wielkomiejskich na Górnym Śląsku, W. Świątkiewicz (red.), Katowice 1992.pl
dc.description.referencesŚwiątkiewicz W., Wprowadzenie, [w:] Wartości a style życia rodzin. Socjologiczne badania rodzin wielkomiejskich na Górnym Śląsku, W. Świ ątkiewicz (red.), Katowice 1992.pl
dc.description.referencesŚwiątkiewicz W., Kultura w stylach życia rodzin wielkomiejskich, [w:] Wartości a style życia rodzin. Socjologiczne badania rodzin wielkomiejskich na Górnym Śląsku, W. Świątkiewicz (red.), Katowice 1992.pl
dc.description.referencesŚwiątkiewicz W., Rola religijności w procesach legitymizacji społecznego świata, [w:] Społeczny świat i jego legitymizacje, W. Świątkiewicz (red.), Katowice 1993.pl
dc.description.referencesŚwiątkiewicz W., Orientacja „na zewnątrz" i „do wewnątrz" [w:] Tożsamość kulturowa mieszkańców starych dzielnic miast Górnego Śląska, W. Świątkiewicz, K. Wódz (red.), Wrocław - Warszawa - Kraków 1994.pl
dc.description.referencesŚwiątkiewicz W., Tożsamość kulturowa - ujęcie socjologiczne, [w:] Tożsamość kulturowa mieszkańców starych dzielnic miast Górnego Śląska, W. Świątkiewicz, K. Wódz (red.), Wrocław - Warszawa - Kraków 1994.pl
dc.description.referencesŚwida H., Pojęcie wartości i jej znaczenie dla funkcjonowania osobowości, [w:] Młodzież a wartości, H. Świda (red.), Warszawa 1979.pl
dc.description.referencesŚwida H., Młodzież a wartości, [w:] Wartości i ich przemiany, A. Pawełczyńska (red.), Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesŚwida-Ziemba H., Wartości egzystencjalne młodzieży lat dziewięćdziesiątych, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesŚwida-Ziemba H., Obraz świata i bycia w świecie. Z badań młodzieży licealnej, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesTaraszkiewicz M., Jak uczyć lepiej? Czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesTatarkiewicz W., Parerga, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesThomas W. I., Znaniecki F., Chłop polski w Europie i Ameryce, t. l, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesTischner J., Myślenie według wartości, Kraków 1993.pl
dc.description.referencesTurowski J., Socjologia. Małe struktury społeczne, Lublin 1993.pl
dc.description.referencesTurowski J., Socjologia. Wielkie struktury społeczne, Lublin 1994.pl
dc.description.referencesTyrała P., Wychowanie i kształcenie dla zmiany społecznej - Stan i perspektywy, Rzeszów 1998.pl
dc.description.referencesTyszka A., O wartościach narodowych i potrzebie ich obrony, [w:] Kultura w kręgu wartości, L. Dyczewski (red.), Lublin 2001.pl
dc.description.referencesWadowski D., Podstawy i charakter więzi społecznych w regionie środkowo-wschodniej Polski, Lublin 1998, (mps, Arch. KUL) .pl
dc.description.referencesWawrzyniak R., Kompetencje komunikacyjne nauczyciela w aspekcie etycznym, „Studia Pedagogiczne" 1995, t. LXI, s. 123-130.pl
dc.description.referencesWiśniewski Cz., Wychowawca jako animator i realizator procesu wychowania, „Edukacja" 1990, nr 1 (929), s. 43-60.pl
dc.description.referencesWitkowski T., Wartości i sens życia, [w:] Człowiek - Wartości - Sens. Studia z psychologii egzystencji, K. Popielski (red.), Lublin 1996.pl
dc.description.referencesWłodarski Z., Człowiek jako wychowawca i nauczyciel, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesWojnar I., Wychowanie dla wartości humanistycznych, [w:] Nauczyciele nauczycieli. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli, H. Kwiatkowska, A. Kotusiewicz (red.), Warszawa - Łódź 1992.pl
dc.description.referencesWołoszyn S., Teoretyczne podstawy systemów kształcenia nauczycieli, [w:] Nauczyciele nauczycieli. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli, H. Kwiatkowska, A. Kotusiewicz (red.), Warszawa - Łódź 1992.pl
dc.description.referencesWołoszyn S., O kulturze nauczyciela i jej wychowawczym wpływie, [w:] Z pogranicza idei i praktyki nauczycielskiej, M. Dudzikowa, A. A. Kotusiewicz (red.), Białystok 1994.pl
dc.description.referencesWołoszyn W., Świadomość istnienia wartości i odpowiedzialność za dopełnianie powinności podstawą nauczycielskiej deontologii, „Edukacja" 1994, nr 4 (48), 115-124.pl
dc.description.referencesWrońska I., Mariański J., Wartości życiowe młodzieży (Na przykładzie szkół pielęgniarskich), Lublin 1999.pl
dc.description.referencesWrońska K., Aksjologiczne podstawy zasady naśladowania w wychowaniu, [w:] Wartości - Społeczeństwo - Wychowanie. Studia z pedagogiki społecznej, F. Adamski (red.), Kraków 1995.pl
dc.description.referencesYinger K., Religia jako czynnik integracji społecznej, [w:] Socjologia religii, F. Adamski (red.), Kraków 1983.pl
dc.description.referencesZabielski J., Współczesny indyferentyzm religijny. Studium teologicznomoralne, Białystok 1999.pl
dc.description.referencesZaborowski Z., Psychospołeczne problemy pracy nauczyciela, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesZiółkowski M., Przemiany interesów i wartofci społeczeństwa polskiego, Poznań 2000.pl
dc.description.referencesZnaniecki F., Nauki o kulturze. Narodziny i rozwój, Warszawa 1971.pl
dc.description.referencesZnaniecki F., „Myśl i rzeczywistość" i inne pisma filozoficzne, Pisma filozoficzne, t. I, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesZnaniecki F., Wstęp do socjologii, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesŻyciński J., Wartości chrześcijańskie a państwo demokratyczne, [w:] Kultura i prawo. Materiały l Międzynarodowej Konferencji na temat Podstawy jedności europejskiej. Lublin, 23-25 września 1998, J. Krukowski, O. Theisen (red.), Lublin 1999.pl
dc.description.referencesŻygulski K., Wartości i wzory kultury, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesŻygulski K., Spór o wartości w świecie współczesnym, [w:] Trwałe wartości i zmienny świat. Konferencja w Śródborowie 20-22 listopada 1990, B. Suchodolski (red.), Komitet Prognoz „Polska w XXI wieku" przy Prezydium PAN, Warszawa 1995.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
L_A_Dakowicz_Swiat_wartosci_przyszlych_nauczycieli.pdf7,68 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)