Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15910
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Dakowicz, Lidia A. | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-31T10:32:45Z | - |
dc.date.available | 2024-01-31T10:32:45Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.isbn | 83-89190-73-7 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/15910 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.title | Świat wartości przyszłych nauczycieli. Studium socjologiczne na podstawie badań studentów specjalizacji nauczycielskiej Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
dc.description.references | Adamski F., Ateizm w kulturze polskiej, Kraków 1993. | pl |
dc.description.references | Adamski F., Poza kryzysem tożsamości w kierunku pedagogiki personalistycznej, [w:] Poza kryzysem tożsamości w kierunku pedagogiki personalistycznej, F. Adamski (red.), Kraków 1993. | pl |
dc.description.references | Adamski F., Kultura między sacrum i profanum, [w:] Człowiek - Wychowanie - Kultura, F. Adamski (red.), Kraków 1993. | pl |
dc.description.references | Adamski F., Sytuacja społeczno-moralna kraju u zarania Trzeciej Rzeczypospolitej i jej aspekty wychowawcze, [w:] Wartości - Społeczeństwo - Wychowanie. Studia z pedagogiki społecznej, F. Adamski (red.), Kraków 1995. | pl |
dc.description.references | Adamski F., Kulturowe i polityczne podłoże rozchwiania aksjonormatywnego ładu społeczno-moralnego, [w:] Edukacja wobec dylematów moralnych współczesności, F. Adamski, A.M. de Tchorzewski (red.), Kraków 1999. | pl |
dc.description.references | Adamski F., Prawda jako zasada życia społecznego, [w:] Wychowanie na rozdrożu. Personalistyczna filozofia wychowania, F. Adamski (red.), Kraków 1999. | pl |
dc.description.references | Adler F., The Value Concept in Sociology, „The American Journal of Sociology" 1956, no 3, Vol. LXII, s. 272-279. | pl |
dc.description.references | Anasz W., Wartości młodego pokolenia w dobie transformacji ustrojowej Polski. Studium teoretyczno-empiryczne, Częstochowa 1995. | pl |
dc.description.references | Biskupi polscy o wartościach chrześcijańskich w życiu społeczeństwa i narodu, [w:] Pismo Okólne. Biuletyn Informacyjny. Biuro Prasowe Episkopatu Polski, Warszawa 7-13 maja 1993 r., Rok XXVI, Nr 19/93/1314, s. 2-6. | pl |
dc.description.references | Borowicz R., Wykształcenie jako wartość - casus Polski lat osiemdziesiątych, „Edukacja" 1991, nr 4, s. 20-36. | pl |
dc.description.references | Braun-Gałkowska M., W tę samą stronę. Książka dla nauczycieli o wychowaniu i lekcjach wychowawczych, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Buczyńska-Garewicz H., Znak, znaczenie, wartość. Szkice o filozofii amerykańskiej, Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | Buzek J., Wychowanie w polityce oświatowej rządu, [w:] Ministerstwo Edukacji Narodowej o wychowaniu w szkole, Biblioteczka reformy nr 13, Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | Cichoń W., Aksjologiczne ujęcie procesu wychowania, [w:] Człowiek - Wychowanie - Kultura, F. Adamski (red.), Kraków 1993. | pl |
dc.description.references | Cichoń W., Wartości, człowiek, wychowanie. Zarys problematyki aksjologiczno-wychowawczej, Kraków 1996. | pl |
dc.description.references | Cichosz M., Aksjologiczny wymiar życia społecznego w ujęciu pedagogiki społecznej, [w:] Wychowanie chrześcijańskie a kultura, M. Nowak, T. Ożóg (red.), Lublin 2000. | pl |
dc.description.references | Dakowicz L., Wpływ systemu wartości na spójność więzi małżeńskiej, [w:] Rodzina jako system interakcji. Materiały z ogólnopolskiej konferencji na temat: „Rodzina jako system interakcji", Lublin 19-20 listopada 1987, Lublin 1988. | pl |
dc.description.references | Dakowicz L., Metody aktywizujące drogą ku innej edukacji, [w:] Pamięć i więź, T. Zaniewska (red.), Białystok 1998. | pl |
dc.description.references | Dakowicz L., Świat wartości nauczycieli, [w:] Myśl pedeutologiczna i działanie nauczyciela, A. A. Kotusiewicz (red.) , t. II, Białystok 2000. | pl |
dc.description.references | Denek K., Wartości i cele edukacji szkolnej, Poznań - Toruń 1994. | pl |
dc.description.references | Denek K., Uniwersalne wartości edukacji szkolnej, „Dydaktyka Literatury" 1996, t. 16, s. 69-90. | pl |
dc.description.references | Denek K., Niezbędne zmiany w polskiej edukacji, [w:] O przemianach w edukacji, T. Lewowicki, A. Zając (red.), t. I, Rzeszów 1998. | pl |
dc.description.references | Denek K., O nowy kształt edukacji, Toruń 1994. | pl |
dc.description.references | Denek K., Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej, Toruń 1999. | pl |
dc.description.references | Dróżka W., Pokolenia nauczycieli, Kielce 1993. | pl |
dc.description.references | Dyczewski L., Kultura polska w procesie przemian, Lublin 1993. | pl |
dc.description.references | Dyczewski L., Polacy w Bawarii. Tożsamość etniczno-kulturowa. Wchodzenie w społeczeństwo niemieckie, Lublin 1993. | pl |
dc.description.references | Dyczewski L., Trwałość kultury polskiej, [w:] Wartości w kulturze polskiej, L. Dyczewski (red.), Lublin 1993. | pl |
dc.description.references | Dyczewski L., System wartości w świadomości młodzieży, „Ethos" 1993, nr 23, s. 57-74. | pl |
dc.description.references | Dyczewski L., Naród podmiotem kultury, [w:] Tożsamość polska i otwartość na inne społeczeństwa, L. Dyczewski (red.), Lublin 1996. | pl |
dc.description.references | Dyczewski L., Pozycja i zadania animatora-lidera w społeczności lokalnej, [w:] O kulturze na wsi. Materiały z sejmików regionalnych przed Krajowym Kongresem Kultury Wsi, A. J. Omelaniuk (red.), Wrocław - Ciechanów 1997. | pl |
dc.description.references | Dyczewski L., Społeczno-kulturowe czynniki rozwoju regionu środkowo-wschodniej Polski i Euroregionu Bug, Seria: Euroregion Bug, t. 14, Lublin 1997. | pl |
dc.description.references | Dyczewski L., Człowiek w perspektywie nowoczesnej kultury, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1997, nr 2 (357), Rok XXXVII, s. 3-9. | pl |
dc.description.references | Dyczewski L., Wartości dorastającego pokolenia Polaków w okresie transformacji systemowej, [w:] Trudne problemy dorastającego pokolenia. Materiały z Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej [...] 21-22 października 1996, T. Sołtysiak, I. Łabuć-Kryska (red.), Bydgoszcz 1998. | pl |
dc.description.references | Dyczewski L., Elementy znaczące tożsamości kulturowej regionu środkowo-wschodniej Polski, Studia etnologiczne i antropologiczne, t. 2, I. Bukowska-Floreńska (red.), Katowice 1999, s. 195-207. | pl |
dc.description.references | Dyczewski L., Miejsce i funkcje wartości w kulturze, [w:] Kultura w kręgu wartości, L. Dyczewski (red.), Lublin 2001. | pl |
dc.description.references | Dyczewski L., Trwałość i zmienność kultury polskiej, Lublin 2002. | pl |
dc.description.references | Faliszek K., Wilhelm K., Aksjonormatywny wymiar tożsamości kulturowej, [w:] Tożsamość kulturowa mieszkańców starych dzielnic miast Górnego Śląska, W. Świątkiewicz, K. Wódz (red.), Wrocław - Warszawa - Kraków 1994. | pl |
dc.description.references | Filipiak M., Socjologia kultury. Zarys zagadnień, Lublin 2000. | pl |
dc.description.references | Filipiak M., Lis F. J., W kręgu kultury postmodernistycznej. Młodzież - Kultura - Wartości, Lublin 2001. | pl |
dc.description.references | Furmanek W., Człowiek - Człowieczeństwo - Wychowanie. Wybrane problemy pedagogiki personalistycznej, Rzeszów 1995. | pl |
dc.description.references | Gałaś Z., Wartości kultury w epoce współczesnej, Toruń 2000. | pl |
dc.description.references | Gołaszewska M., Istota i istnienie wartości. Studium o wartościach estetycznych na tle sytuacji aksjologicznej, Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | Gołaszewska M., Wrażliwość estetyczna. Szkic z pogranicza antropologii filozoficznej, aksjologii ogólnej i teorii wychowania, [w:] Edukacja aksjologiczna. Wymiary - Kierunki - Uwarunkowania, K. Olbrycht (red.), t. l, Katowice 1994. | pl |
dc.description.references | Gołaszewska M., Wartości przeciwstawne w wychowaniu, [w:] Wychowanie dzieci i młodzieży na przełomie tysiącleci, A. Rumiński, M. Szymański (red.), Kraków 1998. | pl |
dc.description.references | Górniak J., Wachnicki J., Pierwsze kroki w analizie danych. SPSS PL for Windows, Kraków 2000. | pl |
dc.description.references | Górski J. F., Pojęcie wartości w socjologii. Projekt i weryfikacja zakresu w odniesieniu do środowiska pracy, „Acta Universitatis Lodziensis", Folia Sociologica, nr 15, Łódź 1987. | pl |
dc.description.references | Handke M., Wychowanie na tle reformy edukacji, [w:] Ministerstwo Edukacji Narodowej o wychowaniu w szkole, Biblioteczka reformy nr 13, Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | Hejnicka-Bezwińska T., Orientacje życiowe młodzieży, Bydgoszcz 1991. | pl |
dc.description.references | Hiszpańska B., Pomóż młodzieży znaleźć wartości drogowskazy, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | International Encyklopedia of the Social Sciences, vol. 16, D. L. Sills (ed.), The Macmillan Company & The Free Press 1968. | pl |
dc.description.references | Isensee J., Wartości chrześcijańskie w państwie światopoglądowo neutralnym, [w:] Kultura i prawo. Materiały I Międzynarodowej Konferencji na temat Podstawy jedności europejskiej. Lublin, 23-25 września 1998, J. Krukowski (red.), Otto Theisen, Lublin 1999. | pl |
dc.description.references | Jacher W. , Zagadnienie integracji systemów społecznych, Warszawa 1976. | pl |
dc.description.references | Jałowiecki S., Struktura systemu wartości. Studium zróżnicowań międzygeneracyjnych, Warszawa - Wrocław 1978. | pl |
dc.description.references | Jan Paweł II, Redemptor hominis, [w:] Encykliki Ojca Świętego Jana Pawła II, t. 1, Kraków 1996. | pl |
dc.description.references | Jan Paweł II, Evangelium vitae, [w:] Encykliki Ojca Świętego Jana Pawła II, t. 2, Kraków 1996. | pl |
dc.description.references | Jan Paweł II, Centesimus annus, [w:] Encykliki Ojca Świętego Jana Pawła II, t. 2, Kraków 1996. | pl |
dc.description.references | Jan Paweł II, Veritatis Splendor, [w:] Encykliki Ojca Świętego Jana Pawła II, t. 2, Kraków 1996. | pl |
dc.description.references | Janczur E., Wartości jako wyznaczniki sensu życia, [w:] Wartości - Społeczeństwo - Wychowanie. Studia z pedagogiki społecznej, F. Adamski (red.), Kraków 1995. | pl |
dc.description.references | Karta nauczyciela z aktami wykonawczymi. Stan prawny na dzień 21 sierpnia 1997 r., Gdańsk 1998. | pl |
dc.description.references | Kawula S., Studia z pedagogiki społecznej, Olsztyn 1996. | pl |
dc.description.references | Kawula S., W sprawie zakresu zadań zawodowych współczesnego nauczyciela, [w:] Nauczyciel, J. Rusiecki (red.), Olsztyn 1996. | pl |
dc.description.references | Kiciński K., Orientacje moralne społeczeństwa polskiego, [w:] Kondycja moralna społeczeństwa polskiego, J. Mariański (red.), Kraków 2002. | pl |
dc.description.references | Kloska G., Pojęcia, teorie i badania wartości w naukach społecznych, Warszawa 1982. | pl |
dc.description.references | Kluckhohn C., Values and Value-Orientations in the Theory of Action. An Exploration in Definition and Classification, [in:] Toward a General Theory of Action, T. Parsons, E. A. Shils (eds.), Cambridge - Massachusetts 1959. | pl |
dc.description.references | Koralewicz-Zębik J., System wartości a struktura społeczna, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk, 1974. | pl |
dc.description.references | Kotusiewicz A. A., Nauczyciel jako osoba w procesie edukacyjnym, [w:] Z pogranicza idei i praktyki edukacji nauczycielskiej, M. Dudzikowa, A. A. Kotusiewicz (red.), Białystok 1994. | pl |
dc.description.references | Kotusiewicz A. A., O dwóch wymiarach odpowiedzialności nauczyciela akademickiego, „Studia Pedagogiczne" 1995, t. LXI, s. 111-122. | pl |
dc.description.references | Kowalczyk S., Kim jest człowiek? Elementy antropologii, Wrocław 1992. | pl |
dc.description.references | Kowalewski T., Tożsamość kulturowa a religijność emigrantów polskich w Bawarii, Lublin 1994, (mps, Arch. KUL). | pl |
dc.description.references | Kozaczuk F., Świat wartości młodzieży z symptomami niedostosowania społecznego, Rzeszów 1994. | pl |
dc.description.references | Kozaczuk F., Wychowanie do wartości czy w poszanowaniu wartości, [w:] O przemianach w edukacji, T. Lewowicki, A. Zając (red.), t. I, Rzeszów 1998. | pl |
dc.description.references | Krasnodębska A., Orientacje aksjologiczne młodzieży akademickiej, Opole 1997. | pl |
dc.description.references | Krawczyk M., Zasady wychowania moralnego, Warszawa 1960. | pl |
dc.description.references | Krech D., Crutchfield R. S., Ballachey E. L., Individual in Society. A Textbook of Social Psychology, New York - San Francisco - Toronto - London 1962. | pl |
dc.description.references | Kukołowicz T., Wartości w wychowaniu, [w:] Człowiek - Wartości - Sens. Studia z psychologii egzystencji, K. Popielski (red.), Lublin 1996. | pl |
dc.description.references | Kulka B., O potrzebie edukacji aksjologicznej, [w:] O przemianach w edukacji, T. Lewowicki, A. Zając (red.), t. I, Rzeszów 1998. | pl |
dc.description.references | Kwaśnica R., Ku pytaniom o psychopedagogiczne kształcenie nauczycieli, [w:] Ku pedagogii pogranicza, Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Toruń 1990. | pl |
dc.description.references | Kwaśnica R., Wprowadzenie do myślenia. O wspomaganiu nauczycieli w rozwoju, „Studia Pedagogiczne" 1995, t. LXI, s. 9-43. | pl |
dc.description.references | Lindenberg G., Studenci Warszawy po upływie ćwierćwiecza, [w:] Studenci Warszawy. Studium długofalowych przemian postaw i wartości, S. Nowak (red.), Warszawa 1991. | pl |
dc.description.references | Luszniewicz A., Słaby T., Statystyka z pakietem komputerowym STATISTICA TM PL. Teoria i zastosowania, Warszawa 2001. | pl |
dc.description.references | Łapiński E., Specyfika zawodu nauczyciela w kontekście ogólnych rozważań nad pracą i zawodem, [w:] Nauczyciel, J. Rusiecki (red.), Olsztyn 1996. | pl |
dc.description.references | Łobocki M., O wartościach w wychowaniu. Głos w dyskusji, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1993, nr 9 (324), Rok XXXIII, s. 369-375. | pl |
dc.description.references | Łobocki M., Wartości tworzywem wychowania, [w:] Wychowanie chrześcijańskie a kultura, M. Nowak, T. Ożóg (red.), Lublin 2000. | pl |
dc.description.references | Marczuk S., Badanie wartości w socjologii. Teoria i empiria, Rzeszów 1988. | pl |
dc.description.references | Mariański J., Wprowadzenie do socjologii moralności, Lublin 1989. | pl |
dc.description.references | Mariański J., Religia i kościół w społeczeństwie pluralistycznym, Lublin 1993. | pl |
dc.description.references | Mariański J., Młodzież między tradycją i ponowoczesnością. Wartości moralne w świadomości maturzystów, Lublin 1995. | pl |
dc.description.references | Mariański J., Między nadzieją i zwątpieniem. Sens życia w świadomości młodzieży szkolnej, Lublin 1998. | pl |
dc.description.references | Mariański J., Religia i moralność w społeczeństwie polskim: współzależność czy autonomia, [w:] Kondycja moralna społeczeństwa polskiego, J. Mariański (red.), Kraków 2002. | pl |
dc.description.references | Maritain J., Moralne i duchowe wartości w wychowaniu, [w:] Człowiek, wychowanie, kultura, F. Adamski (red.), Kraków 1993. | pl |
dc.description.references | Matusewicz Cz., Psychologia wartości, Warszawa - Poznań 1975. | pl |
dc.description.references | Mądrzycki T., Osobowość jako system tworzący i realizujący plany, Gdańsk 1996. | pl |
dc.description.references | Meissner A., Edukacja na rzecz integracji europejskiej. Idee i rzeczywistość, [w:] O przemianach w edukacji, T. Lewowicki, A. Zając (red.), t. I, Rzeszów 1998. | pl |
dc.description.references | Mendras H., Elementy socjologii, Wrocław 2001. | pl |
dc.description.references | Michalik M., Aktywność aksjologiczna w procesie edukacyjno-wychowawczym, [w:] Nauczyciel, J. Rusiecki (red.), Olsztyn 1996. | pl |
dc.description.references | Misztal M., Problematyka wartości w socjologii, Warszawa 1980. | pl |
dc.description.references | Misztal M., Zróżnicowanie systemu wartości społeczeństwa polskiego. Metody analizy wartości, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zespół badań socjologicznych nad problemami oświaty, cz. I, Zeszyt nr 25, Warszawa 1982. | pl |
dc.description.references | Misztal M., Zróżnicowanie systemu wartości społeczeństwa polskiego. Psychologiczne mechanizmy kształtowania się systemu wartości, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zespół badań socjologicznych nad problemami oświaty, cz. II, Zeszyt nr 26, Warszawa 1982. | pl |
dc.description.references | Misztal M., Zróżnicowanie systemu wartości społeczeństwa polskiego. Wielozmiennowe modele kształtowania się systemów wartości i ich związków z pozycją społeczną, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zespół badań socjologicznych nad problemami oświaty, cz. IV, Zeszyt nr 28, Warszawa 1982. | pl |
dc.description.references | Misztal M., Zróżnicowanie systemu wartości społeczeństwa polskiego. Społeczne mechanizmy kształtowania się systemu wartości, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego. Zespół badań socjologicznych nad problemami oświaty, cz. III, Zeszyt nr 27, Warszawa 1982. | pl |
dc.description.references | Misztal M., Elementy systemu wartości współczesnego społeczeństwa polskiego, Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | Molesztak A., Misja nauczycielska - przeżytek, a może szansa dla wychowania?, „Edukacja" 1994, nr 4 (48), s. 95-105. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Socjalizacja i wychowanie w zróżnicowanych wyznaniowo i etnicznie rodzinach Białostocczyzny, Białystok 1992. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Młodzież pogranicza kulturowego Białorusi, Polski, Ukrainy wobec integracji europejskiej. Tożsamość, plany życiowe, wartości, Białystok 2000. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Tolerancja i odpowiedzialność nauczyciela, „Kwartalnik Pedagogiczny", R. XLV: 2000, nr 1-2 (175-176), s. 163-174. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Socjotechnika w edukacji regionalnej i międzykulturowej wobec celów i wartości młodzieży oraz idei zjednoczenia Europy, [w:] Edukacja międzykulturowa w Polsce i na świecie, T. Lewowicki (red.), Katowice 2000. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Nauczyciel w społeczeństwie wielokulturowym, [w:] Problemy pedeutologii na przełomie XX i XXI wieku, Z. Jasiński, T. Lewowicki (red.), Opole 2000. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Kultury lokalne i regionalne (Małe ojczyzny) w konflikcie z kulturą globalną, [w:] Pedagogika społeczna. Tradycja - Teraźniejszość - Nowe wyzwania, E. Trempała, M. Cichosz (red.), Olecko 2001. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Pogranicze. Tożsamość. Edukacja międzykulturowa, Białystok 2001. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Edukacja międzykulturowa wobec dylematów kształtowania tożsamości w społeczeństwach wielokulturowych, [w:] Pedagogika i edukacja wobec nowych wspólnot i różnic w jednoczącej się Europie. Materiały z IV Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego, E. Malewska, B. Śliwierski (red.), Kraków 2002. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J., Nauczyciel w kształtującym się społeczeństwie wielokulturowym, [w:] Dziesięć lat później. Oświata i nauki o wychowaniu w Niemczech i w Polsce w perspektywie porównawczej, M. S. Szymański, W. Homer (red.), Warszawa 2002. | pl |
dc.description.references | Nowak M., Metody badań socjologicznych, Warszawa 1965. | pl |
dc.description.references | Nowak M., Znaczenie wartości w procesie wychowania, [w:] Człowiek - Wartości - Sens. Studia z psychologii egzystencji, K. Popielski (red.), Lublin 1996. | pl |
dc.description.references | Nowak S., Pojęcie postawy w teoriach i stosowanych badaniach społecznych, [w:] Teorie postaw, S. Nowak (red.), Warszawa 1973. | pl |
dc.description.references | Okoń W, Nowy słownik pedagogiczny, Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Olbrycht K., Aksjologiczne wymiary edukacji w dzisiejszej Polsce, [w:] Stare i nowe dylematy teorii wychowania, J. Gómiewicz (red.), Toruń 1993. | pl |
dc.description.references | Olbrycht K., „Edukacja aksjologiczna" - próba interpretacji i zarys programu, [w:] Edukacja aksjologiczna. Wymiary - Kierunki - Uwarunkowania, K. Olbrycht (red.), t. 1, Katowice 1994. | pl |
dc.description.references | Olbrycht K., Przygotowanie pedagogów do prowadzenia edukacji aksjologicznej. Wybrane aspekty, [w:] Edukacja aksjologiczna. Wybrane problemy przekazu wartości, K. Olbrycht (red.), t. 4, Katowice 1999. | pl |
dc.description.references | Olbrycht K., Stosunek pedagogów do wartościowania, [w:] Edukacja wobec dylematów moralnych współczesności, F. Adamski, A. M. de Tchorzewski (red.), Kraków 1999. | pl |
dc.description.references | Olechnicki K., Załęcki P., Słownik socjologiczny, Toruń 1997. | pl |
dc.description.references | Ossowski S., Dzieła, t. III, Z zagadnień psychologii społecznej, Warszawa 1967. | pl |
dc.description.references | Ostrowska K., Znaczenie systemu wartości w etiologii zachowań dewiacyjnych, [w:] Studia z Psychologii, K. Ostrowska (red .), t. IV, Warszawa 1992. | pl |
dc.description.references | Ostrowska K., Wychowywać do urzeczywistniania wartości, [w:] Edukacja aksjologiczna. Wybrane problemy przekazu wartości, K. Olbrycht (red.), t. 4, Katowice 1999. | pl |
dc.description.references | Ostrowska U., Problematyka aksjologiczna wobec przemian w oświacie, [w:] O przemianach w edukacji, T. Lewowicki , A. Zając (red.), t. I, Rzeszów 1998. | pl |
dc.description.references | Panek W., System wartości, wzory osobowe i potrzeby studentów (Raport z badań), Warszawa 1988. | pl |
dc.description.references | Parsons T., White W., Charakter a społeczeństwo, [w:] Struktura społeczna a osobowość, Warszawa 1969. | pl |
dc.description.references | Pasternak W., Przestrzeń edukacyjna, Zielona Góra 1995. | pl |
dc.description.references | Pawełczyńska A., Relatywizm moralny a wartości bezwzględne, [w:] Wartości i ich przemiany, A . Pawełczyńska (red.), Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla sześcioletnich szkół podstawowych i gimnazjów, Załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 15 lutego 1999 r. (poz. 129t), Załącznik nr 1, [w:] Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej, Nr 14, Warszawa, dnia 23 lutego 1999 r. | pl |
dc.description.references | Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Toruń 1996. | pl |
dc.description.references | Popielski K., Miejsce i znaczenie wartości w procesie bycia i stawania się człowieka (VIII tez do dyskusji), [w:] Człowiek - Wartości - Sens. Studia z psychologii egzystencji, K. Popielski (red.), Lublin 1996. | pl |
dc.description.references | Popielski K., Wartości i ich znaczenie w życiu ludzi, [w:] Człowiek - Wartości - Sens. Studia z psychologii egzystencji, K. Popielski (red.), Lublin 1996. | pl |
dc.description.references | Puzynina J., Wokół wartości, [w:] Edukacja aksjologiczna. Wymiary - Kierunki - Uwarunkowania, K. Olbrycht (red.), t. 1, Katowice 1994. | pl |
dc.description.references | Radziwiłł A., O ethosie nauczyciela, „Znak" 1991, Rok XLIII, s. 10-15. | pl |
dc.description.references | Rokeach M., Beliefs, Attitudes and Values. A Theory of Organization and Change, San Francisco, Washington, London 1972. | pl |
dc.description.references | Rokeach M., The Nature of Human Values, New York 1973. | pl |
dc.description.references | Rowid H., Podstawy i zasady wychowania, Warszawa 1957. | pl |
dc.description.references | Ruciński S., Wychowanie pozbawione aksjologicznego odniesienia, [w:] Edukacja wobec dylematów moralnych współczesności, F. Adamski, A. M. de Tchorzewski (red.), Kraków 1999. | pl |
dc.description.references | Rudniański J., O dobrym wychowaniu i kształceniu kryteria moralne i prakseologiczne, Warszawa 1985. | pl |
dc.description.references | Rumiński A., AksjoJogia pedagogiczna w kształceniu nauczycieli, [w:] Nauczyciel wobec przemian społecznych i edukacyjnych. Materiały z sesji naukowej Olsztyn 26-27 kwietnia 1990 r., J. Rusiecki (red.), Olsztyn 1992. | pl |
dc.description.references | Rusiecki J., Determinanty aktywności zawodowo-społecznej i kulturalnej nauczycieli szkół państwowych i niepaństwowych (wyniki badań), [w:] Nauczyciel, J. Rusiecki (red.), Olsztyn 1996. | pl |
dc.description.references | Rusiecki J., Nauczyciele okresu transformacji - próba diagnozy zawodu, Olsztyn 1999. | pl |
dc.description.references | Rutkowiak J., Szczepska-Pustkowska M., Szkudlarek T., Lewandowska M., Kulturowe konteksty tworzenia koncepcji programów kształcenia nauczycieli, „Studia Pedagogiczne" 1995, t. LXI, s. 135-158. | pl |
dc.description.references | Sawicki M., Dziecko jest osobą. Szkice z teorii kształcenia i wychowania, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Scheler M., O zjawisku tragiczności, Lwów 1938. | pl |
dc.description.references | Siciński A., O problemie uniwersalności wartości ludzkich (przyczynek do nie kończącej się dyskusji), [w:] Społeczeństwo, Kultura, Osobowość, Z. Bokszański, B. Sułkowski, A. Tyszka (red.), Warszawa - Łódź 1990. | pl |
dc.description.references | Siemianowski A., Człowiek a świat wartości, Gniezno 1993. | pl |
dc.description.references | Słownik etnologiczny. Terminy ogólne, Z. Staszczak (red.), Warszawa - Poznań 1987. | pl |
dc.description.references | Słownik języka polskiego, M. Szymczak (red.), t. I. Warszawa 1978. | pl |
dc.description.references | Słownik języka polskiego, M. Szymczak (red.), t. III. Warszawa 1981. | pl |
dc.description.references | Słownik katolickiej nauki społecznej, W. Piwowarski (red.), Warszawa 1993. | pl |
dc.description.references | Słownik wyrazów obcych, E. Sobol (red.), Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Smolicz J., Język jako wartość rdzenna, [w:] Oblicza polskości, A. Kłoskowska (red.), Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | Sobecki M., Kształtowanie postaw wobec odmienności jako nowe zadanie wychowania, [w:] Edukacja międzykulturowa w wymiarze instytucjonalnym, J. Nikitorowicz, M. Sobecki (red.), Białystok 1999. | pl |
dc.description.references | Sobecki M., Nauczyciel a kształtowanie tożsamości kulturowej w dobie przemian politycznych i kulturowych w Europie, [w:] Problemy pedeutologii na przełomie XX i XXI wieku, Z. Jasiński, T. Lewowieki (red.), Opole 2000. | pl |
dc.description.references | Straczewska K., Wartości podstawowe, [w:] O wartościach, normach i problemach moralnych, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Strumska-Białko L., Systemy wartości młodego pokolenia wobec zjawiska anomii społecznej w świetle badań przeprowadzonych wśród studentów pedagogiki, [w:] Edukacja w społeczeństwie obywatelskim i system wartości, J. Żebrowski (red.), Gdańsk 1996. | pl |
dc.description.references | Szczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, Warszawa 1972. | pl |
dc.description.references | Szerląg A, Wartości znaczące dla nauczycieli i ich rola w wychowaniu, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze" 1992, nr 8 (313), Rok XXXII, s. 321-326. | pl |
dc.description.references | Szewczuk W., Na początku było działanie, [w:] Trwałe wartości i zmienny świat. Konferencja w Śródborowie 20-22 listopada 1990, B. Suchodolski (red.), Komitet Prognoz „PoIska w XXI wieku" przy Prezydium PAN, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Szoltysek A.E., Filozofia wychowania, Toruń 1998. | pl |
dc.description.references | Szostek A., Wokół godności prawdy i miłości, Lublin 1995. | pl |
dc.description.references | Sztumski J., Wielość wartości i potrzeba ich limitacji, [w:] Wartości. Geneza - Wielość - Trwanie, red. Cz. Głombik, Katowice 1995. | pl |
dc.description.references | Sztumski J., Społeczeństwo i wartości, Katowice 1992. | pl |
dc.description.references | Szuścik U., Nauczyciel wobec wartości, [w:] Edukacja aksjologiczna. Wybrane problemy przekazu wartości, K. Olbrycht (red.), t. 4, Katowice 1999. | pl |
dc.description.references | Szymański M. J., Młodzież wobec wartości. Próba diagnozy, Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Szymański M., Młodzież szkolna o wartościach, [w:] Wychowanie dzieci i młodzieży na przełomie tysiącleci, A. Rumiński, M. Szymański (red.), Kraków 1998. | pl |
dc.description.references | Świątkiewicz W., Wymiary ładu społeczno-kulturowego w badanej społeczności, [w:] Ład społeczny w starej dzielnicy mieszkaniowej. Zagadnienia organizacji i dezorganizacji społecznej, J. Wódz (red.), Katowice 1986 . | pl |
dc.description.references | Świątkiewicz W., Integracja kulturowa i jej uwarunkowania, Katowice 1987. | pl |
dc.description.references | Świątkiewicz W., Religijność w życiu współczesnych rodzin, [w:] Wartości a style życia rodzin. Socjologiczne badania rodzin wielkomiejskich na Górnym Śląsku, W. Świątkiewicz (red.), Katowice 1992. | pl |
dc.description.references | Świątkiewicz W., Wprowadzenie, [w:] Wartości a style życia rodzin. Socjologiczne badania rodzin wielkomiejskich na Górnym Śląsku, W. Świ ątkiewicz (red.), Katowice 1992. | pl |
dc.description.references | Świątkiewicz W., Kultura w stylach życia rodzin wielkomiejskich, [w:] Wartości a style życia rodzin. Socjologiczne badania rodzin wielkomiejskich na Górnym Śląsku, W. Świątkiewicz (red.), Katowice 1992. | pl |
dc.description.references | Świątkiewicz W., Rola religijności w procesach legitymizacji społecznego świata, [w:] Społeczny świat i jego legitymizacje, W. Świątkiewicz (red.), Katowice 1993. | pl |
dc.description.references | Świątkiewicz W., Orientacja „na zewnątrz" i „do wewnątrz" [w:] Tożsamość kulturowa mieszkańców starych dzielnic miast Górnego Śląska, W. Świątkiewicz, K. Wódz (red.), Wrocław - Warszawa - Kraków 1994. | pl |
dc.description.references | Świątkiewicz W., Tożsamość kulturowa - ujęcie socjologiczne, [w:] Tożsamość kulturowa mieszkańców starych dzielnic miast Górnego Śląska, W. Świątkiewicz, K. Wódz (red.), Wrocław - Warszawa - Kraków 1994. | pl |
dc.description.references | Świda H., Pojęcie wartości i jej znaczenie dla funkcjonowania osobowości, [w:] Młodzież a wartości, H. Świda (red.), Warszawa 1979. | pl |
dc.description.references | Świda H., Młodzież a wartości, [w:] Wartości i ich przemiany, A. Pawełczyńska (red.), Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Świda-Ziemba H., Wartości egzystencjalne młodzieży lat dziewięćdziesiątych, Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Świda-Ziemba H., Obraz świata i bycia w świecie. Z badań młodzieży licealnej, Warszawa 2000. | pl |
dc.description.references | Taraszkiewicz M., Jak uczyć lepiej? Czyli refleksyjny praktyk w działaniu, Warszawa 2000. | pl |
dc.description.references | Tatarkiewicz W., Parerga, Warszawa 1978. | pl |
dc.description.references | Thomas W. I., Znaniecki F., Chłop polski w Europie i Ameryce, t. l, Warszawa 1976. | pl |
dc.description.references | Tischner J., Myślenie według wartości, Kraków 1993. | pl |
dc.description.references | Turowski J., Socjologia. Małe struktury społeczne, Lublin 1993. | pl |
dc.description.references | Turowski J., Socjologia. Wielkie struktury społeczne, Lublin 1994. | pl |
dc.description.references | Tyrała P., Wychowanie i kształcenie dla zmiany społecznej - Stan i perspektywy, Rzeszów 1998. | pl |
dc.description.references | Tyszka A., O wartościach narodowych i potrzebie ich obrony, [w:] Kultura w kręgu wartości, L. Dyczewski (red.), Lublin 2001. | pl |
dc.description.references | Wadowski D., Podstawy i charakter więzi społecznych w regionie środkowo-wschodniej Polski, Lublin 1998, (mps, Arch. KUL) . | pl |
dc.description.references | Wawrzyniak R., Kompetencje komunikacyjne nauczyciela w aspekcie etycznym, „Studia Pedagogiczne" 1995, t. LXI, s. 123-130. | pl |
dc.description.references | Wiśniewski Cz., Wychowawca jako animator i realizator procesu wychowania, „Edukacja" 1990, nr 1 (929), s. 43-60. | pl |
dc.description.references | Witkowski T., Wartości i sens życia, [w:] Człowiek - Wartości - Sens. Studia z psychologii egzystencji, K. Popielski (red.), Lublin 1996. | pl |
dc.description.references | Włodarski Z., Człowiek jako wychowawca i nauczyciel, Warszawa 1992. | pl |
dc.description.references | Wojnar I., Wychowanie dla wartości humanistycznych, [w:] Nauczyciele nauczycieli. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli, H. Kwiatkowska, A. Kotusiewicz (red.), Warszawa - Łódź 1992. | pl |
dc.description.references | Wołoszyn S., Teoretyczne podstawy systemów kształcenia nauczycieli, [w:] Nauczyciele nauczycieli. Z teorii i praktyki kształcenia nauczycieli, H. Kwiatkowska, A. Kotusiewicz (red.), Warszawa - Łódź 1992. | pl |
dc.description.references | Wołoszyn S., O kulturze nauczyciela i jej wychowawczym wpływie, [w:] Z pogranicza idei i praktyki nauczycielskiej, M. Dudzikowa, A. A. Kotusiewicz (red.), Białystok 1994. | pl |
dc.description.references | Wołoszyn W., Świadomość istnienia wartości i odpowiedzialność za dopełnianie powinności podstawą nauczycielskiej deontologii, „Edukacja" 1994, nr 4 (48), 115-124. | pl |
dc.description.references | Wrońska I., Mariański J., Wartości życiowe młodzieży (Na przykładzie szkół pielęgniarskich), Lublin 1999. | pl |
dc.description.references | Wrońska K., Aksjologiczne podstawy zasady naśladowania w wychowaniu, [w:] Wartości - Społeczeństwo - Wychowanie. Studia z pedagogiki społecznej, F. Adamski (red.), Kraków 1995. | pl |
dc.description.references | Yinger K., Religia jako czynnik integracji społecznej, [w:] Socjologia religii, F. Adamski (red.), Kraków 1983. | pl |
dc.description.references | Zabielski J., Współczesny indyferentyzm religijny. Studium teologicznomoralne, Białystok 1999. | pl |
dc.description.references | Zaborowski Z., Psychospołeczne problemy pracy nauczyciela, Warszawa 1986. | pl |
dc.description.references | Ziółkowski M., Przemiany interesów i wartofci społeczeństwa polskiego, Poznań 2000. | pl |
dc.description.references | Znaniecki F., Nauki o kulturze. Narodziny i rozwój, Warszawa 1971. | pl |
dc.description.references | Znaniecki F., „Myśl i rzeczywistość" i inne pisma filozoficzne, Pisma filozoficzne, t. I, Warszawa 1987. | pl |
dc.description.references | Znaniecki F., Wstęp do socjologii, Warszawa 1988. | pl |
dc.description.references | Życiński J., Wartości chrześcijańskie a państwo demokratyczne, [w:] Kultura i prawo. Materiały l Międzynarodowej Konferencji na temat Podstawy jedności europejskiej. Lublin, 23-25 września 1998, J. Krukowski, O. Theisen (red.), Lublin 1999. | pl |
dc.description.references | Żygulski K., Wartości i wzory kultury, Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | Żygulski K., Spór o wartości w świecie współczesnym, [w:] Trwałe wartości i zmienny świat. Konferencja w Śródborowie 20-22 listopada 1990, B. Suchodolski (red.), Komitet Prognoz „Polska w XXI wieku" przy Prezydium PAN, Warszawa 1995. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
L_A_Dakowicz_Swiat_wartosci_przyszlych_nauczycieli.pdf | 7,68 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)