REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15739
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWróblewska, Walentyna-
dc.date.accessioned2024-01-15T13:17:46Z-
dc.date.available2024-01-15T13:17:46Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.isbn83-89190-24-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15739-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.sponsorshipWydanie publikacji zostało sfinansowane przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleDynamika aspiracji edukacyjnych studentów w obliczu zmianpl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesAndrukowicz W., Projekt celów kształcenia integralnego, w: K. Denek, F. Bereźnicki, J. Świrko-Pilipczuk (red.), Przemiany dydaktyki na progu XXI wieku, Szczecin 2000.pl
dc.description.referencesBartecki J., Chabior E., O nową organizację procesu nauczania, Warszawa 1963.pl
dc.description.referencesBauman T., Uniwersytet wobec zmian społeczno-kulturowych, Gdańsk 2001.pl
dc.description.referencesBereźnicki F., Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków 2001.pl
dc.description.referencesBereźnicki F., Przygotowanie pedagogiczne nauczycieli akademickich a samodzielne studiowanie, w: Radecki E. (red.), Student - nauczyciel akademicki (relacje interpersonalne), Szczecin 1998.pl
dc.description.referencesBlusz K., Edukacja a wyzwolenie. Kraków 1992.pl
dc.description.referencesBogaj A., Kształcenie ogólne. Między tradycją a ponowoczesnością, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesBogaj A., Kwiatkowski S.M., Szymański M.J., Edukacja w procesie przemian społecznych, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesBrzeziński J., Trwałe wartości uniwersytetu, "Forum Oświatowe" nr 1-2 ( 16- 17), 1997.pl
dc.description.referencesBurbies N. C., Callister T. M., Universities in Transition, "Tearchers College Record", nr 2, 2002.pl
dc.description.referencesCastells M., The informations age. Economy, society and culture, Oxford 1998.pl
dc.description.referencesCzapiński J., Cywilizacyjna rola edukacji. Dlaczego warto inwestować w wykształcenie, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesDalin P. i Rust V., Toward schooling for the Twenty first century, Cassel, London - New York 1996.pl
dc.description.referencesDelors J., Edukacja, jest w niej ukryty skarb, SOP, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesDenek K., Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej, Toruń 1999.pl
dc.description.referencesDenek K., O nowy kształt edukacji, Toruń 1998.pl
dc.description.referencesDenek K., Poza ławką szkolną, Poznań 2002.pl
dc.description.referencesDenek K., Przyszczypkowski K., Urbański-Korż R., Aksjologiczne podstawy edukacji, Poznań - Toruń 2001.pl
dc.description.referencesDenek K., Wykład w szkole wyższej, "Dydaktyka Szkoły Wyższej" nr 2, 1988.pl
dc.description.referencesDenek K., Zagrożenia i wyzwania na progu III Tysiąclecia pod adresem uniwersytetu, prowadzonej w nim aktywności badawczej i dydaktycznej, "Pedagogika Szkoły Wyższej" nr 17, 2001.pl
dc.description.referencesDolecki K., Za i przeciw globalizacji, http://artemis.wszib.edu.pl/-multis/Artykuły/globalizacja.htmpl
dc.description.referencesDróżka W., Metoda biograficzna z perspektywy rozwoju orientacji humanistyczno-jakościowej w pedagogice, "Edukacja" 1997 nr 4.pl
dc.description.referencesEkiert-Grabowska D., Grupa studencka, jej struktura i panujące w niej stosunki, w: J. Bińczycka (red.), Pedagogika szkoły wyższej. Przeszłość i współczesność, Katowice 1985.pl
dc.description.referencesFaure E. i in., Uczyć się, aby być, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesGagne R.M., Briggs L.J., Wagner W., Zasady projektowania dydaktycznego, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesGalas B., Lewowicki T., Osobowość a aspiracje, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesGiddens A., Modernity and Self-Identity, Cambridge, Polity Press, 1991.pl
dc.description.referencesGiroux H.A., Teoria krytyczna i racjonalność w edukacji obywatelskiej, w: Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Spory o edukację. Dylematy i kontrowersje we współczesnych pedagogiach, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesGóralski A. (red), Technika twórczego myślenia, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesGrochaIski S. M., Region -regionalizm, globalizm - integracja. Dezintegracja współczesnego świata, w: Z. Łomny (red.),O pokojowy start ludzkości w XXI wiek, Opole 1996.pl
dc.description.referencesHejnicka-Bezwińska T., O zmianach w edukacji. Konteksty, zagrożenia i możliwości, Bydgoszcz 2002.pl
dc.description.referencesHejnicka-Bezwińska T., Orientacje życiowe młodzieży, Bydgoszcz 1991.pl
dc.description.referencesHessen S., Filozofia, kultura, wychowanie, Warszawa 1973.pl
dc.description.referenceshtpt://www.choruwb.sitech.pl/historia.htmpl
dc.description.referenceshttp://www.uwb.edu.pl/httnl/studenci/azs.htmpl
dc.description.referenceshttp://prawo.man.bialystok.pl/1.htmpl
dc.description.referencesJabłecka J., Misja organizacji a misja uniwersytetu, ,,Nauka i Szkolnictwo Wyższe" nr 2/16, 2000.pl
dc.description.referencesJankowski D., Autoedukacja wyzwaniem współczesności, Poznań 1999.pl
dc.description.referencesJankowski D., Edukacja wobec zmiany, Toruń 2002.pl
dc.description.referencesJanowski A., Aspiracje młodzieży szkół średnich, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesJaskot K., Świadomość indywidualnego rozwoju studentów w trakcie studiów (raport z badań), Szczecin 1994.pl
dc.description.referencesJundziłł E., Potrzeby psychiczne dzieci i młodzieży, Gdańsk, 1998.pl
dc.description.referencesKarpińska A., Niepowodzenia szkolne wobec zmian w teleologii edukacyjnej i treściach kształcenia, w: K. Denek, T. M. Zimny (red), Edukacja jutra. VII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa 2001.pl
dc.description.referencesKłoskowska A., Wartości, potrzeby i aspiracje kulturalne małej społeczności miejskiej. "Studia Socjologiczne" 1970, nr 3.pl
dc.description.referencesKozielecki J., Człowiek oświecony czy innowacyjny, "Kwartalnik Pedagogiczny", nr 1, 1987.pl
dc.description.referencesKozielecki J., Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesKozłowski P., Nasza droga do społeczeństwa wiedzy, ,,Nowa Szkoła" 2002 nr 11.pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz., Dydaktyka ogólna, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesKwaśnica R., Dwie racjonalności. Od filozofii sensu ku pedagogice ogólnej, Wrocław 1987.pl
dc.description.referencesKwaśnica R., Ku pytaniom o psychopedagogiczne kształcenie nauczycieli, "Kwartalnik Pedagogiczny", nr 3, 1990.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H., Edukacja nauczycieli. Konteksty -kategorie -praktyki, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Dynamika funkcjonowania szkoły, Toruń 1995.pl
dc.description.referencesKwieciński Z., Składniki i aspekty edukacji. Potrzeba całościowego ujęcia, w: H. Muszyński (red.), Socjalizacja - osobowość -wychowanie, Poznań 1989.pl
dc.description.referencesLech K., System nauczania, Warszawa 1964.pl
dc.description.referencesLengrand P. (red.), Obszary permanentnej samoedukacji, tł. I. Wojnar, J. Kubin, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Aspiracje dzieci i młodzieży, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesLewowicki T., Przemiany oświaty, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesMaslow A.H., Motywacja i osobowość, tł. P. Sawicka, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesMądrzycki T., Osobowość jako system tworzący i realizujący plany, Gdańsk 1996.pl
dc.description.referencesMelosik Z., Postmodernistyczne kontrowersje wokół edukacji, Toruń - Poznań 1995.pl
dc.description.referencesMieszalski S., Związek uczenia się z nauczaniem z perspektywy konstruktywizmu, "Ruch Pedagogiczny" nr 3-4, 2002.pl
dc.description.referencesMisztal M., Wykształcenie w systemie wartości różnych kategorii społeczno-zawodowych, w: Wiśniewski W. (red.), Oświata w społecznej świadomości, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesNajduchowska H., Wnuk-Lipińska E., Dekadencja. Edukacja a perspektywy życiowe studentów. Warszawa- Łódź 1992.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Intencja miłości u podstaw przemian edukacyjnych, w: J. Dołęga (red.), Solidarni z nauczaniem Jana Pawła II, Olecko 1999.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Nauczyciel w przemianie i perspektywie, w: W. Prokopiuk (red.), Rozwój nauczyciela w okresie transformacji, Białystok 1998.pl
dc.description.referencesNiemiec J., Studia wyższe w perspektywie - narodowy priorytet, w: "Pedagogika Szkoły Wyższej" 2002 nr 19.pl
dc.description.referencesNiemiec J., XXI wiek - wiek uniwersytetów, w: Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia, A. Nalaskowski, K. Rubacha (red.), Toruń 2001.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J., Młodzież pogranicza kulturowego Białorusi, Polski, Ukrainy wobec integracji europejskiej. Tożsamość, plany życiowe, wartości Białystok 2000.pl
dc.description.referencesObuchowski K., Człowiek intencjonalny, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesObuchowski K., Przez galaktykę potrzeb. Psychologia dążeń ludzkich, Poznań 1995.pl
dc.description.referencesOgrodzka-Mazur E., Wyznaczniki planów życiowych - drogi edukacyjne - dalsze zamierzenia, w: Lewowicki T. (red.), Kulturowe, społeczne i edukacyjne wyznaczniki dróg życiowych młodzieży z Zaolzia, Katowice 1994.pl
dc.description.referencesOkoń W., Elementy dydaktyki szkoły wyższej, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesOkoń W., Słownik Pedagogiczny, PWN, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesOkoń W., W poszukiwaniu strategii rozwoju oświaty, w: H. Kwiatkowska, Z. Kwieciński (red.), Demokracja a oświata, kształcenie i wychowanie. Materiały z II Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego, Toruń 1996.pl
dc.description.referencesOkoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesPelikan J., The Idea of the University. A Reexamination, Londyn 1992.pl
dc.description.referencesPiotrowski Z., Myślenie twórcze, Warszawa 1979.pl
dc.description.referencespip.uwb.edu.plpl
dc.description.referencesPółturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Toruń 1998.pl
dc.description.referencesProgram ZSP przy UwB w: http://www.uwb.edu.pl/html/primus/naszprogram/index.htmlpl
dc.description.referencesSadowski A., Znaczenie koncepcji "społeczeństwa wychowującego" Floriana Znanieckiego na początku XXI wieku, w : Edukacyjne problemy czasu globalizacji, A. Karpińska (red.), Białystok 2003.pl
dc.description.referencesSillamy N., Słownik Psychologii, Katowice 1998.pl
dc.description.referencesSkorny Z., Aspiracje młodzieży oraz kierujące nimi prawidłowości, Wrocław - Warszawa - Kraków-Gdańsk 1980.pl
dc.description.referencesSteinbrink B., Multimedia u progu XXI wieku, Wrocław 1993.pl
dc.description.referencesSujak E., Życie jako zadanie, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesSułek A., Przemiany wartości życiowych młodzieży polskiej, w: S. Nowak (red.), Społeczeństwo polskie czasu kryzysu, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesSzczepański J., Szkice o szkolnictwie wyższym, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesSzymański M. J., Edukacyjne wyzwania globalizacji, "Edukacja" nr 4, 2002.pl
dc.description.referencesSzymański M. J., Aspiracje rodziców w zakresie kształcenia dzieci - uczniów szkół podstawowych, "Edukacja" 1989, nr 4.pl
dc.description.referencesSzymański M.J., Młodzież wobec wartości, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesŚcisłowicz M., Aspiracje edukacyjne rodziców a osiągnięcia szkolne ich dzieci, Kielce 1994.pl
dc.description.referencesTchorzewski A. M., Globalizacja jako źródło przesileń w edukacji, tekst wygłoszony na II Augustowskim Spotkaniu Naukowym we wrześniu 2002 roku.pl
dc.description.referencesToffler A., Trzecia fala, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesTomaszewski T. (red.),Psychologia, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesTwardowski K., Wybór pism psychologicznych i pedagogicznych, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesTyszka A., Uczestnictwo w kulturze. O różnorodności stylów życia, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesUstawa o szkolnictwie wyższym z 12 marca 1990, (Dz.Ust. z 1990 r. Nr 65, poz. 385).pl
dc.description.referencesWidota E., Niektóre formy aktywności poznawczej studentów, w: Aktywność dydaktyczna studentów oraz ich oczekiwania w stosunku do nauczycieli akademickich. "Informacja ekspresowa" nr 67, Warszawa - Łódź 1988.pl
dc.description.referencesWielecki K, Młodzież i edukacja po wielkiej zmianie, w: K. Przyszczypkowski, A. Zandecki (red.), Edukacja i młodzież wobec społeczeństwa obywatelskiego, Poznań - Toruń 1996.pl
dc.description.referencesWojnar I., Światowa dekada rozwoju kulturalnego - nowe propozycje dla edukacji, w: Edukacja wobec wyzwań XXI wieku, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesWróblewska T., Nowe koncepcje kształcenia nauczycieli w okresie transformacji ustrojowej, w: W. Prokopiuk (red.), Rozwój nauczyciela w okresie transformacji, Białystok 1998.pl
dc.description.referencesWróblewska W., Aspiracje edukacyjne studentów, Białystok 2001.pl
dc.description.referencesZacher L. W., Edukacja - między misją a komercją, w: Edukacyjne problemy czasu globalizacji, A. Karpińska (red.), Białystok 2003.pl
dc.description.referencesZarzycka-Skrzypek J., Aktywność naukowa studentów, maszynopis w IPNiSzW, Warszawa 1981.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
W_Wroblewska_Dynamika_aspiracji_edukacyjnych_studentow.pdf5,52 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)