REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15728
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMisiejuk, Dorota-
dc.date.accessioned2024-01-13T08:11:20Z-
dc.date.available2024-01-13T08:11:20Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.isbn978-83-7431-712-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15728-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.sponsorshipWydanie publikacji sfinansowano ze środków Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleKontekst kuIturowy wychowania. Wielokulturowość a standard społeczny stosunków międzykulturowych w perspektywie pedagogicznejpl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021pl
dc.description.referencesAblewicz Krystyna, 2003, Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologiocznej. Studium sytuacji wychowawczej, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.description.referencesAgar Michael, 1994, Language Shock. Understanding the Culture of Conwersation, New York: Quill, William Morrow.pl
dc.description.referencesArcher Margaret, 2019, Kultura i sprawczość, tłum. P. Tomanek, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury.pl
dc.description.referencesBalcerczyk Ilona, 2014, Zmiana paradygmatu, czyli Tocqueville'owskie spojrzenie na społeczeństwo amerykańskie, "Civitas Hominibus. Rocznik Filozoficzno-Społeczny", nr 9.pl
dc.description.referencesBanks James A., 2001, Citizenship education and Diversity: Implications for Teacher Education, "Joumal of Teacher Education", vol. 52, s. 5-16.pl
dc.description.referencesBanks James A., 2006, Race, Culture and Education, London: Routledge.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt, 1994, Dwa szkice moralności ponowoczesnej, Warszawa: Instytut Kultury.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt, 1998, Prawodawcy i tłumacze, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt, 2000, Globalizacja, tłum. E. Klekot, Warszawa: PIW.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt, 2001, Tożsamość - jaka była, jest i po co?, [w: ] Wokół problemów tożsamości, red. A. Jawłowska, Warszawa: LTW.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt, 2005, Europa niedokończona przygoda, tłum. T. Kunz, Kraków: Wydawnictwo Literackie.pl
dc.description.referencesBauman Zygmunt, 2012, O edukacji. Rozmowy z Riccardo Mazzeo, tłum. P. Poniatowska, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląska Szkoła Wyższa.pl
dc.description.referencesBenedict Ruth, 2002, Wzory kultury, tłum. J. Prokopiuk, Warszawa: Wydawnictwo Vis-a-Vis Etiuda.pl
dc.description.referencesBierdiajew Mikołaj, 2002, Sens historii. Filozofia losu człowieka, tłum. H. Paprocki, Kęty: Wydawnictwo Antyk.pl
dc.description.referencesBiggs John, Tang Catherine, 1999, Teaching for Quality Learning at University, Buckingham: Society for Research into Higher Education and Open University Press.pl
dc.description.referencesBlumer Herbert, 2007, Interakcjonizm symboliczny, tłum. G. Woroniecka, Kraków: Nomos (wydanie oryginalne: Blumer Herbert, 1969, Symbolic Interaction. Englewood Cliffs, New Jork: Prentice-Hall).pl
dc.description.referencesBokszański Zbigniew, 1997, Stereotyp a kultura, Wrocław: Wydawnictwo Leopoldinum.pl
dc.description.referencesBokszański Zbigniew, 2005, Tożsamości zbiorowe, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesBolten Jürgen, 2006, Interkulturowa kompetencja, tłum. B. Andrzejewski, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.pl
dc.description.referencesBoski Paweł, 2009, Kulturowe ramy zachowań społecznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesBourdieu Pierre, Wacquant Loїc J. D., 2001, Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, tłum. A. Sawicz, Warszawa: Oficyna Naukowa.pl
dc.description.referencesBraudel Fernand, 1999, Historia i trwanie, tłum. B. Geremek, Warszawa: Oficyna Naukowa.pl
dc.description.referencesBranson Margaret Stimmann, 1998, The Role of Civic Education: A Forth com ing Education Policy Task Force Position Paper from the Communitarian Network, Waszyngton: Center for Civic Education.pl
dc.description.referencesBremer Józef, 2005, Jak to jest być świadomym. Analityczne teorie umysłu a problem świadomości, Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.pl
dc.description.referencesBremer Józef, Chuderski Adam, 2011, Pojęcia. Jak reprezentujemy i kategoryzujemy świat, Kraków: Wydawnictwo Universitas.pl
dc.description.referencesBrezinka Wolfgang, 2005, Wychowanie i pedagogika w dobie przemian kulturowych, tłum. J. Kochanowicz SJ, Kraków: Wydawnictwo WAM.pl
dc.description.referencesBroda Marian, 2007, Mentalność, tradycja i bolszewicko - komunistyczne doświadczenie Rosji, Łódź: Wydawnictwo IBIDEM.pl
dc.description.referencesBroda Marian, 2009, Rosyjskie pytania o rosję jako problem filozoficzny, "Przegląd Filozoficzny. Nowa Seria", r. 18, nr 1(69).pl
dc.description.referencesBrozi Krzysztof J., 1994, Antropologia wartości. Kategoria standardu kulturowego w badaniach nad wartościami, Lublin: Wydawnictwo UMCS.pl
dc.description.referencesBuber Martin, 1982, Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych , tłum. J. Doktór, Warszawa: PAX.pl
dc.description.referencesBuber Martin, 1993, Problem człowieka, tłum. R. Reszke, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesBuliński Tarzycjusz, 2002, Człowiek do zrobienia, Poznań: Wydawnictwo UAM.pl
dc.description.referencesBurszta Wojciech Józef, 2004, Różnorodność i tożsamość. Antropologia jako kulturowa refleksyjność, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie.pl
dc.description.referencesBurszta Wojciech Józef, Dobrosielski Paweł, Jaskułowski Krzysztof, Majbroda Katarzyna, Majewski Piotr, Rauszer Michał, 2019, Naród w szkole, Gdańsk: SWPS.pl
dc.description.referencesByram Michael, 2006, Developing a koncept of Intercultural Citizenship, [w:] Education for Intercultural Citizenship: Concepts and Comparistons, red. G. Alred, M. Byram, M. Fleming, Clevedon: Multilingual Matters.pl
dc.description.referencesCassier Ernst, 1971, Esej o człowieku. Wstęp do filozofii kultury, tłum. A. Staniewska, Warszawa: Czytelnik.pl
dc.description.referencesCastells Manuel, 2013, Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesCastells Manuel, 2008, Siła tożsamości, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesCitizenship Education at School in Europe, 2005, Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.pl
dc.description.referencesClifford James, 2000, Kłopoty z kulturą : dwudziestowieczna etnografia, literatura i sztuka, tłum. E. Dżurak i in., Warszawa: Wydawnictwo KR.pl
dc.description.referencesCylkowska-Nowak Mirosława, 1998, Edukacja obywatelska w szkołach Wielkiej Brytanii, Francji i Polski, [w:] Wychowanie obywatelskie. Studium teoretyczne, porównawcze i empiryczne, red. Z. Melosik, K. Przyszczypkowski, Toruń - Poznań: Wydawnictwo Edytor.pl
dc.description.referencesDamasio Antonio Rosa, 2000, Tajemnica świadomości. Jak ciało i emocje współtworzą świadomość, tłum. M. Karpiński, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.pl
dc.description.referencesDelsol Chantal, 2018, Kamienie węgielne. Na czym nam zależy?, tłum. M. Kowalska, Kraków: Wydawnictwo Znak.pl
dc.description.referencesDelsol Chantal, 2020, Czas wyrzeczenia, tłum. G. Majcher, Warszawa: PIW.pl
dc.description.referencesDenicolo Parnela, Entwistle Noel, Hounsell Dai, 1989, What is Active Learning?, Edinburgh: CVCP Universities ' Staff Development and Training Unit.pl
dc.description.referencesDróżdż Jacek, 2000, Resentyment w ujęciu Friedricha Nietzschego i Maxa Schelera, "Pisma Humanistyczne", nr 2.pl
dc.description.referencesFilipiak Marian, 1996, Socjologia kultury. Zarys zagadnień, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.pl
dc.description.referencesGadamer Hans-Georg, 1993, Prawda i metoda, tłum. B. Baran, Kraków: Wydawnictwo Prima.pl
dc.description.referencesGadamer Hans-Georg, 2008, Prawda w naukach humanistycznych, Warszawa: Wydawnictwo Inter Esse.pl
dc.description.referencesGalarowicz Jan, 2011, Powrót do wartości, Kraków: Wydawnictwo Petrus.pl
dc.description.referencesGalewicz Włodzimierz, 1988, Analiza dobra, Kraków: Wydawnictwo UJ.pl
dc.description.referencesGeertz Clifford, 2000, Kłopoty z kulturą. Dwudziestowieczna etnografia, literatura i sztuka, Warszawa: Wydawnictwo KR.pl
dc.description.referencesGieysztor Aleksander, 1960, Ideowe wartości kultury polskiej w X-XI wieku: przyjęcie chrześcijaństwa, "Kwartalnik Historyczny", r. 67, nr 4.pl
dc.description.referencesGiddens Anthony, 2002, Nowoczesność i tożsamość: " ja" w społeczeństwie i epoce późnej nowoczesności, tłum. A. Szulżycka, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesGołembski Franciszek, 2008, Kulturowe aspekty integracji europejskiej, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.pl
dc.description.referencesGrossman David, 2000, The Global and the Local Partnership : Innovative Approaches to Citizenship Education'. Paper presented at 6th UNESCO-ACEID International Conference, Bangkok. Za: T. Bauer, M. Clarke, E. Dailidiene, 2003, Active Learning and Citizenship Education in Europe, London: CiCe Guidelines.pl
dc.description.referencesGrzesiuk Kalina, 2014, Powstanie i ewolucja modelu homo economicus, "Roczniki Ekonomii i Zarządzania", t. 6(42), nr 2.pl
dc.description.referencesGrzymała-Moszczyńska Halina, 2009, Proces akulturcji, [w: ] Integrakulturowe badanie kontaktu kulturowego. Wybrane problemy społeczne i prawne, red. J. Królikowska, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.pl
dc.description.referencesHajduk Edward, 2001, Kulturowe wyznaczniki biegu życia, Warszawa, Wydawnictwo " Żak".pl
dc.description.referencesHall Edward Twitchell, 1978, Bezgłośny język, tłum. R. Zimand, A. Skarbińska, Warszawa: Wydawnictwo PI.pl
dc.description.referencesHall Edward Twitchell, 1984, Poza kulturą, tłum. E. Goździak, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesHall Edward Twitchell, 2003, Ukryty wymiar, tłum. T. Hołówka, Warszawa: Wydawnictwo Literackie.pl
dc.description.referencesHałas Elżbieta, 2007, Symbole i społeczeństwo. Szkice z socjologii interpretacyjnej, Warszawa: Wydawnictwo UW.pl
dc.description.referencesHildebrandt-Wypych Dobrochna, 2012, Edukacja obywatelska w świetle współczesnych przemian koncepcji obywatelstwa w państwie narodowym, "Studia Edukacyjne", nr 21.pl
dc.description.referencesHerder Johann Gottfried, 1962, Myśli o filozofi i dziejów, tłum. J. Gałecki, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesHerder Johann Gottfried, 1987, Rozprawa o pochodzeniu języka, tłum. B. Płaczkowska, [w:] Wybór pism, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk - Łódź: PWN.pl
dc.description.referencesHolden Kathie, Clough Nick (red.), 1998, Children as Citizens: education for participation, London - Philadelphia: J. Kingsley.pl
dc.description.referencesHroch Miroslav, 2003, Małe narody Europy: perspektywa historyczna, tłum. G. Pańko, Wrocław - Warszawa - Kraków: Zakład Narodowy im. Ossolińskich.pl
dc.description.referencesKłoskowska Antonina, 1969, Z historii i socjologii kultury, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesKłoskowska Antonina, 1980, Kultura masowa. Krytyka i obrona, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesKłoskowska Antonina, 1983, Socjologia kultury, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesKłoskowska Antonina, 2005, Kultury narodowe u korzeni, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesKmita Jerzy, 1981, Z metodologicznych problemów interpretacji humanistycznej, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesKmita Jerzy, 1982, O kulturze symbolicznej, Warszawa: Centralny Ośrodek Upowszechniania Kultury.pl
dc.description.referencesKorporowicz Leszek, 1983, Kompetencja kulturowa jako problem badawczy, "Kultura i Społeczeństwo", nr 1(27).pl
dc.description.referencesKoźmiński Andrzej Krzysztof, Piotrowski Włodzimierz, 2010, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesKoralewicz Jadwiga, Ziółkowski Marek, 2003, Mentalność. Sposoby myślenia o polityce, gospodarce i życiu społecznym 1988-2000, wyd. nowe zmienione, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl
dc.description.referencesKroeber Alfred Louis, 1973, Istota kultur, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesKula Marcin, 2003, Wybór tradycji, Warszawa: Wydawnictwo DiG.pl
dc.description.referencesKrólikowska Anna, Zbigniew Marek SJ (red.), 2007, Refleksje nad godnością człowieka, Poznań: Wydawnictwo WAM.pl
dc.description.referencesKrólikowska Jadwiga (red. ), 2009, Integralnokulturowe badanie kontaktu kulturowego. Wybrane problemy społeczne i prawne, Warszawa: Wydawnictwo UW.pl
dc.description.referencesKunce Aleksandra, 2004, Zlokalizować tożsamość, [w:] Dylematy wielokulturowości, red. W. Kaluga, Kraków: Wydawnictwo Universitas.pl
dc.description.referencesKwiatkowska Sławomira, 2008, Tożsamość trans kulturowa, Katowice: Instytut Terapii Integralnej.pl
dc.description.referencesKymlicka Will, 2003, Multicultura l States and Intercultural Citizens, "Theory and Research in Education", t. 1 (2).pl
dc.description.referencesLeonarska Dorota, 2015, Koncepcja człowieka w teorii społecznej Margaret S. Archer, "Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne", nr 1 0.pl
dc.description.referencesLevi-Strauss Claude, 1970, Antropologia strukturalna, tłum. B . Suchodolski, Warszawa: PIW.pl
dc.description.referencesLinton Ralph, 2000, Kulturowe podstawy osobowość, tłum. A. Jasińska-Kania, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesLe Goff Jacques, 2007, Historia i pamięć, tłum. A.Gronowska, J. Stryjczyk, Warszawa: Wydawnictwo UW.pl
dc.description.referencesŁawecka Dorota, 2003, Wstęp do archeologii, Warszawa - Kraków: PWN.pl
dc.description.referencesMachaj Irena, 2005, Społeczno-kulturowe konteksty tożsamości mieszkańców wschodniego i zachodniego pogranicza Polski, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe " Scholar".pl
dc.description.referencesMalinowski Bronisław, 1958, Szkice z teorii kultury, Warszawa: Książka i Wiedza.pl
dc.description.referencesMacrae Neil, Sangor Charles, Hewstone Miles, 1999, Stereotypy i uprzedzenia. Najnowsze ujęcie, Gdańsk: GWP.pl
dc.description.referencesMajewski Piotr, Rauszer Michał, 2019, Naród w szkole, Gdańsk: Wydawnictwo SWPS.pl
dc.description.referencesMamzer Hanna, 2000, Tożsam ość jednostki w obliczu wielokulturowości, [w:] Edukacja wielokulturowa w Polsce i na świecie, red. T. Lewowicki i in., Katowice: Wydawnictwo UŚ.pl
dc.description.referencesMartens Ekkehard, Schnadelbach Herbert (red.), 1995, Filozofie - podstawowe pytanie, tłum. K. Krzemieniowa, Warszawa: Wiedza Powszechna.pl
dc.description.referencesMarton Ference, Hounsell Dai, Entwistle Noel (red.), 1997, The experience of Learning, Edinburgh: Scotish Academic Press.pl
dc.description.referencesMarton Ference, Saljo Roger, 1976, On Qualitative Differences in Learning - 1: outcomes and process, "British Joumal of Educational Psychology", t. 46.pl
dc.description.referencesMathews Gordon, 2005, Supermarket kultury, tłum. E. Klekot, Warszawa: PIW.pl
dc.description.referencesMelosik Zbyszko, 2012, Tożsamości w społeczeństwie współczesnym : pop - kulturowe (re)interpretacje, Kraków: Wydawnictwo Impuls.pl
dc.description.referencesMelosik Zbyszko, Szkudlarek Tomasz, 2009, Kultura, tożsamość i edukacja migotanie znaczeń, Kraków: Wydawnictwo Impuls.pl
dc.description.referencesMatuchniak-Krasuska Anna, 1988, Wiedza o sztuce i kompetencje artystyczne jako warunki odbioru sztuki, "Kultura i Społeczeństwo", r. 30, nr 1.pl
dc.description.referencesMc Laughlin Terence H., Citizenship, Diversity and Education: A Philosophical Perspective, "Joumal of Moral Education", nr 2(3).pl
dc.description.referencesMikołajewska Barbara, 1999, Zjawisko wspólnoty, New Haven: The Linton's Video Press.pl
dc.description.referencesMisiejuk Dorota, 2013, Dziedzictwo i dziedziczenie w kontekście procesów socjalizacji, Białystok: Wydawnictwo Trans Humana.pl
dc.description.referencesMisiejuk Dorota, 2015, Strategia transkulturowości w edukacji. Perspektywa artefaktu kulturowego, "Pogranicze. Studia Społeczne", t. 25.pl
dc.description.referencesMisiejuk Dorota, 2017, Konstruowanie tożsamości kulturowej wyzwaniem dla międzykulturowego poradnictwa, "Studia Poradoznawcze", nr 6.pl
dc.description.referencesNiemczuk Andrzej, 2005, Stosunek wartości do bytu. Dociekania metafizyczne, Lublin: Wydawnictwo UMCS.pl
dc.description.referencesNietzsche Friedrich, 2003, Z genealogii moralności, tłum. L. Staff, Kraków: Wydawnictwo Vis-a-Vis Etiuda.pl
dc.description.referencesNikitorowicz Jerzy, 1995, Pogranicze, tożsamość, edukacja międzykulturowa, Białystok: Wydawnictwo Trans Humana.pl
dc.description.referencesNikitorowicz Jerzy, 2003, Typy tożsamości człowieka w społeczeństwie zróżnicowanym kulturowo, " Chowanna", nr 1.pl
dc.description.referencesNikitorowicz Jerzy, 2005, Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji międzykulturowej, Gdańsk: GWP.pl
dc.description.referencesNikitorowicz Jerzy, 2009, Edukacja regionalna i międzykulturowa, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.pl
dc.description.referencesNussbaum Martha C., 2016, Nie dla zysku. Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów, tłum. Ł. Pawłowski, Warszawa: Biblioteka Kultury Liberalnej.pl
dc.description.referencesNussbaum Martha C., 2018, Nowa nietolerancja religijna. Przezwyciężyć politykę strachu w niespokojnych czasach , tłum. S. Szymański, Warszawa: Fundacja Kultura Liberalna i MULTICO Oficyna Wydawnicza.pl
dc.description.referencesOlbrycht Katarzyna, 2019, Edukacja kulturalna jako edukacja o wzrastania w człowieczeństwie, Katowice: Wydawnictwo UŚ.pl
dc.description.referencesOlbrycht Katarzyna (red.), 1994, Edukacja aksjologiczna. Wymiary - kierunki - uwarunkowania, t. 1 , Katowce: Wydawnictwo UŚ.pl
dc.description.referencesOlszewska-Dyoniziak Barbara, 1994, Społeczeństwo i kultura, Kraków: Wydawnictwo Universitas.pl
dc.description.referencesOssowski Stanisław, 1967, Z zagadnień psychologii społecznej, [w:] S. Ossowski, Dzieła, t. 3, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesPałubicka Anna, 2011, Opozycja dwóch postaw wobec świata a koncepcja kultury Jerzego Kmity, " Filo-Sofija", nr 12.pl
dc.description.referencesParsons Talcott, 2009, System społeczny, tłum. M. Kaczmarczyk, Kraków: Wydawnictwo Nomos.pl
dc.description.referencesPiłat Robert, 2019, O rozsądku i jego szaleństwach, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesProsser Michael, Trigwell Keith, 1998, Teaching for learning in higher Education, Buckingham: Open University Press.pl
dc.description.referencesRedfield Robert, 1961, Peasant Society and Culture, [w:] The Little Community and Peasant Society and Culture, Chicago: The University of Chicago Press.pl
dc.description.referencesRevans Reginald W., 1982, The origins and Growth of Action Learning, Bratt-Institut für Neues Lernen.pl
dc.description.referencesRosner Katarzyna, 1976, A. J. Greimas semiotyka narracji, "Pamiętnik Literacki: Czasopismo Kwartalne Poświęcone Historii i Krytyce Literatury Polskiej", nr 67/2.pl
dc.description.referencesRosner Katarzyna, 1991, Hermeneutyka jako krytyka kultury: Heidegger, Gadamer, Ricoeur, Warszawa: PIW.pl
dc.description.referencesRothenbuhler Eric W., 2003, Komunikacja rytualna. Od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej, tłum. J. Barański, Kraków: Wydawnictwo UJ.pl
dc.description.referencesSadowski Andrzej, 2010, Edukacja międzykulturowa jako nabywanie kompetencji do życia w społeczeństwie pluralistycznym, [w: ] Edukacja międzykulturowa - teorie poglądy, doświadczenia społeczne, red. T. Lewowicki, E . Ogrodzka-Mazur, Cieszyn - Warszawa - Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.pl
dc.description.referencesSadowski Andrzej, 2019, Społeczeństwo wielokulturowe z perspektywy pogranicza,Kraków: Wydawnictwo Nomos.pl
dc.description.referencesScheler Max, 1997, Resentyment a moralność, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia.pl
dc.description.referencesSkarga Barbara, 2007, Człowiek to nie jest piękne zwierzę, Kraków: Wydawnictwo Znak.pl
dc.description.referencesSłaboń Andrzej, 2006, Problemy związane z przemiana mentalności zbiorowej, "Zeszyty Naukowe. Akademia Ekonomiczna w Krakowie", nr 712.pl
dc.description.referencesSobecki Mirosław, 2007, Kultura symboliczna a tożsamość. Studium tożsamości kulturowej Polaków na Grodzieńszczyźnie, Białystok: Trans Humana.pl
dc.description.referencesSobecki Mirosław, 2016, Komunikacja międzykulturowa w perspektywie pedagogicznej. Studium z pogranicza polsko-litewsko-białorusko-ukraińskiego, Warszawa: Wydawnictwo Żak.pl
dc.description.referencesStewart John (red.), 2002, Mosty zamiast murów, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesStomma Ludwik, 1981, Metoda strukturalna w etnologii, [w:] Metody etnologii (część I), Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.pl
dc.description.referencesSzacki Jerzy, 1971, Tradycja, Warszawa: Wydawnictwo UW.pl
dc.description.referencesSzczurek-Boruta Alina, 2007, Zadania rozwojowe młodzieży i edukacyjne warunki ich wypełniania w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i gospodarczo. Studium pedagogiczne, Katowice: Wydawnictwo UŚ.pl
dc.description.referencesSzczurek-Boruta Alina, 2011, Edukacyjne konteksty kształtowania poczucia tożsamości kulturowej młodzieży - studia i doświadczenia z pogranicza polsko-czeskiego, "Pogranicze. Studia Społeczne", t. XVII.pl
dc.description.referencesTaylor Charles, 1989, Sources of the Self: The Making of the Modern Identity, Cambridge: Harward University Press.pl
dc.description.referencesThomas Wiliam, Znaniecki Florian, 1976, Chłop polski w Europie i w Ameryce, Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesToynbee Arnold J., 1991, Cywilizacja w czasie próby, tłum. W. Madej, Warszawa: Wydawnictwo Prześwit.pl
dc.description.referencesTurner Victor, 2005, Gry społeczne, pola i metafory, Kraków: Wydawnictwo Universitas.pl
dc.description.referencesWelsch Wolfgang, 1996, Estetyka poza estetykq, Kraków: Wydawnictwo Universitas.pl
dc.description.referencesWelsch Wolfgang, 1998a, Nasza postmodernistyczna moderna, tłum. R. Kubiak, A. Zeidler-Janiszewska, Warszawa: Oficyna Naukowa.pl
dc.description.referencesWelsch Wolfgang, 1998b, Transkulturowość. Nowa koncepcja kultury, [w:] Filozoficzne konteksty rozumu transwersalnego. Wokół koncepcji Wolfganga Welscha, red. R. Kubicki, cz. 2, Poznań: Wydawnictwo Fundacj i Humaniora.pl
dc.description.referencesWielecki Krzysztof, 2018, Prawda socjologiczna i realizm krytyczny, "Rocznik Filozoficzny Ignatianum", t. 24, z. 1.pl
dc.description.referencesWilkoszewska Krystyna (red.), 2004, Estetyka transkulturowa, Kraków: Wydawnictwo Universitas.pl
dc.description.referencesWitkowski Lech, 1997, Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność, Warszawa: Wydawnictwo IBE.pl
dc.description.referencesWitkowski Lech, 2011, Historie autorytetu wobec kultury i edukacji, Kraków: Wydawnictwo Impuls.pl
dc.description.referencesWisbert Reiner, 1987, Historia i edukacja w koncepcjach Johanna Gotfrieda Herdera, [w:] Rozum i świat. Herder i filozofia XVII, XIX i XX wieku, red. M. Heinz, M. Potępa, Z. Zwoliński, Warszawa: Genessis.pl
dc.description.referencesWłodarczyk Ewa, 2003, Kultura, [w:] Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, red. J. Pilch, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.pl
dc.description.referencesŻygulski Kazimierz, 1972, Wartości i wzory kultury. Rozważania socjologa, Warszawa: Instytut Wydawniczy CRZZ.pl
dc.description.referencesBurdzik Tomasz, 2013, Tradycja a kształt kultury w czasach globalizacji, "Czasopismo Naukowe. Kultura i Historia", https://www.kulturaihistoria. umcs.lublin.pl/pl/archives/4715 [dostęp: 17.06.2013].pl
dc.description.referencesHendrickson Leslie, 1984, Active Leaming ERIC Digest No 17; https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED253468.pdf [dostęp: 13.13.2020].pl
dc.description.referencesHuddleston Edward, Garabagiu Angela (red.), 2005, Edukacja obywatelska 2001-2004. Poradnik szkolenia nauczycieli edukacji obywatelskiej i praw człowieka, http://www.coe.int/t/dg4/education/edc/Source/pdf/Documents/2004_44%20_Tool % 203TTPolishdraft_en.pdf [dostęp: 17.03.2020].pl
dc.description.referencesKongres Obywatelski, Kultura umysłowa Polaków - dlaczego myślimy tak, jak myślimy?, https://www.kongresobywatelski.pl/idee-dla-polski-kategoria/kultura-umyslowa-polakow-dlaczego-myslimy-tak-jak-myslimy/ [dostęp: 20.12.2020].pl
dc.description.referencesMróz Tomasz, 2014, Nomadyczność wieloznaczna, wieloznaczność nomadyczna, czyli o wzorach osobowości Zygmunta Baumana, "Refleksje. Pismo Naukowe studentów i doktorantów WNPiD UAM", nr 10; https://pressto.amu.edu. pl/index.php/r/article/view/8592 [dostęp: 17.03.2020].pl
dc.description.referencesSchwartz Shalom H., 2012, An Overview of the Schwartz Theory of Basic Values, "Online Readings in Psychology and Culture", 2(1), https://doi.org/10.9707/2307-0919.1116 [dostęp: 20.01.2020].pl
dc.description.referencesWędzińska Magdalena, 2013, Człowiek na drodze do wartości. Myśl etyczna Maxa Schelera - implikacje pedagogiczne, http://repozytorium.ukw.edu.pl/handle/item/943, [dostęp: 20.02.2019].pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
D_Misiejuk_Kontekst_kulturowy_wychowania.pdf5,11 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)