Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15728
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Misiejuk, Dorota | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-13T08:11:20Z | - |
dc.date.available | 2024-01-13T08:11:20Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-712-2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/15728 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.sponsorship | Wydanie publikacji sfinansowano ze środków Wydziału Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.title | Kontekst kuIturowy wychowania. Wielokulturowość a standard społeczny stosunków międzykulturowych w perspektywie pedagogicznej | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021 | pl |
dc.description.references | Ablewicz Krystyna, 2003, Teoretyczne i metodologiczne podstawy pedagogiki antropologiocznej. Studium sytuacji wychowawczej, Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. | pl |
dc.description.references | Agar Michael, 1994, Language Shock. Understanding the Culture of Conwersation, New York: Quill, William Morrow. | pl |
dc.description.references | Archer Margaret, 2019, Kultura i sprawczość, tłum. P. Tomanek, Warszawa: Narodowe Centrum Kultury. | pl |
dc.description.references | Balcerczyk Ilona, 2014, Zmiana paradygmatu, czyli Tocqueville'owskie spojrzenie na społeczeństwo amerykańskie, "Civitas Hominibus. Rocznik Filozoficzno-Społeczny", nr 9. | pl |
dc.description.references | Banks James A., 2001, Citizenship education and Diversity: Implications for Teacher Education, "Joumal of Teacher Education", vol. 52, s. 5-16. | pl |
dc.description.references | Banks James A., 2006, Race, Culture and Education, London: Routledge. | pl |
dc.description.references | Bauman Zygmunt, 1994, Dwa szkice moralności ponowoczesnej, Warszawa: Instytut Kultury. | pl |
dc.description.references | Bauman Zygmunt, 1998, Prawodawcy i tłumacze, Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN. | pl |
dc.description.references | Bauman Zygmunt, 2000, Globalizacja, tłum. E. Klekot, Warszawa: PIW. | pl |
dc.description.references | Bauman Zygmunt, 2001, Tożsamość - jaka była, jest i po co?, [w: ] Wokół problemów tożsamości, red. A. Jawłowska, Warszawa: LTW. | pl |
dc.description.references | Bauman Zygmunt, 2005, Europa niedokończona przygoda, tłum. T. Kunz, Kraków: Wydawnictwo Literackie. | pl |
dc.description.references | Bauman Zygmunt, 2012, O edukacji. Rozmowy z Riccardo Mazzeo, tłum. P. Poniatowska, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląska Szkoła Wyższa. | pl |
dc.description.references | Benedict Ruth, 2002, Wzory kultury, tłum. J. Prokopiuk, Warszawa: Wydawnictwo Vis-a-Vis Etiuda. | pl |
dc.description.references | Bierdiajew Mikołaj, 2002, Sens historii. Filozofia losu człowieka, tłum. H. Paprocki, Kęty: Wydawnictwo Antyk. | pl |
dc.description.references | Biggs John, Tang Catherine, 1999, Teaching for Quality Learning at University, Buckingham: Society for Research into Higher Education and Open University Press. | pl |
dc.description.references | Blumer Herbert, 2007, Interakcjonizm symboliczny, tłum. G. Woroniecka, Kraków: Nomos (wydanie oryginalne: Blumer Herbert, 1969, Symbolic Interaction. Englewood Cliffs, New Jork: Prentice-Hall). | pl |
dc.description.references | Bokszański Zbigniew, 1997, Stereotyp a kultura, Wrocław: Wydawnictwo Leopoldinum. | pl |
dc.description.references | Bokszański Zbigniew, 2005, Tożsamości zbiorowe, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Bolten Jürgen, 2006, Interkulturowa kompetencja, tłum. B. Andrzejewski, Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM. | pl |
dc.description.references | Boski Paweł, 2009, Kulturowe ramy zachowań społecznych, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Bourdieu Pierre, Wacquant Loїc J. D., 2001, Zaproszenie do socjologii refleksyjnej, tłum. A. Sawicz, Warszawa: Oficyna Naukowa. | pl |
dc.description.references | Braudel Fernand, 1999, Historia i trwanie, tłum. B. Geremek, Warszawa: Oficyna Naukowa. | pl |
dc.description.references | Branson Margaret Stimmann, 1998, The Role of Civic Education: A Forth com ing Education Policy Task Force Position Paper from the Communitarian Network, Waszyngton: Center for Civic Education. | pl |
dc.description.references | Bremer Józef, 2005, Jak to jest być świadomym. Analityczne teorie umysłu a problem świadomości, Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk. | pl |
dc.description.references | Bremer Józef, Chuderski Adam, 2011, Pojęcia. Jak reprezentujemy i kategoryzujemy świat, Kraków: Wydawnictwo Universitas. | pl |
dc.description.references | Brezinka Wolfgang, 2005, Wychowanie i pedagogika w dobie przemian kulturowych, tłum. J. Kochanowicz SJ, Kraków: Wydawnictwo WAM. | pl |
dc.description.references | Broda Marian, 2007, Mentalność, tradycja i bolszewicko - komunistyczne doświadczenie Rosji, Łódź: Wydawnictwo IBIDEM. | pl |
dc.description.references | Broda Marian, 2009, Rosyjskie pytania o rosję jako problem filozoficzny, "Przegląd Filozoficzny. Nowa Seria", r. 18, nr 1(69). | pl |
dc.description.references | Brozi Krzysztof J., 1994, Antropologia wartości. Kategoria standardu kulturowego w badaniach nad wartościami, Lublin: Wydawnictwo UMCS. | pl |
dc.description.references | Buber Martin, 1982, Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych , tłum. J. Doktór, Warszawa: PAX. | pl |
dc.description.references | Buber Martin, 1993, Problem człowieka, tłum. R. Reszke, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Buliński Tarzycjusz, 2002, Człowiek do zrobienia, Poznań: Wydawnictwo UAM. | pl |
dc.description.references | Burszta Wojciech Józef, 2004, Różnorodność i tożsamość. Antropologia jako kulturowa refleksyjność, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie. | pl |
dc.description.references | Burszta Wojciech Józef, Dobrosielski Paweł, Jaskułowski Krzysztof, Majbroda Katarzyna, Majewski Piotr, Rauszer Michał, 2019, Naród w szkole, Gdańsk: SWPS. | pl |
dc.description.references | Byram Michael, 2006, Developing a koncept of Intercultural Citizenship, [w:] Education for Intercultural Citizenship: Concepts and Comparistons, red. G. Alred, M. Byram, M. Fleming, Clevedon: Multilingual Matters. | pl |
dc.description.references | Cassier Ernst, 1971, Esej o człowieku. Wstęp do filozofii kultury, tłum. A. Staniewska, Warszawa: Czytelnik. | pl |
dc.description.references | Castells Manuel, 2013, Władza komunikacji, tłum. J. Jedliński, P. Tomanek, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Castells Manuel, 2008, Siła tożsamości, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Citizenship Education at School in Europe, 2005, Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. | pl |
dc.description.references | Clifford James, 2000, Kłopoty z kulturą : dwudziestowieczna etnografia, literatura i sztuka, tłum. E. Dżurak i in., Warszawa: Wydawnictwo KR. | pl |
dc.description.references | Cylkowska-Nowak Mirosława, 1998, Edukacja obywatelska w szkołach Wielkiej Brytanii, Francji i Polski, [w:] Wychowanie obywatelskie. Studium teoretyczne, porównawcze i empiryczne, red. Z. Melosik, K. Przyszczypkowski, Toruń - Poznań: Wydawnictwo Edytor. | pl |
dc.description.references | Damasio Antonio Rosa, 2000, Tajemnica świadomości. Jak ciało i emocje współtworzą świadomość, tłum. M. Karpiński, Poznań: Dom Wydawniczy Rebis. | pl |
dc.description.references | Delsol Chantal, 2018, Kamienie węgielne. Na czym nam zależy?, tłum. M. Kowalska, Kraków: Wydawnictwo Znak. | pl |
dc.description.references | Delsol Chantal, 2020, Czas wyrzeczenia, tłum. G. Majcher, Warszawa: PIW. | pl |
dc.description.references | Denicolo Parnela, Entwistle Noel, Hounsell Dai, 1989, What is Active Learning?, Edinburgh: CVCP Universities ' Staff Development and Training Unit. | pl |
dc.description.references | Dróżdż Jacek, 2000, Resentyment w ujęciu Friedricha Nietzschego i Maxa Schelera, "Pisma Humanistyczne", nr 2. | pl |
dc.description.references | Filipiak Marian, 1996, Socjologia kultury. Zarys zagadnień, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. | pl |
dc.description.references | Gadamer Hans-Georg, 1993, Prawda i metoda, tłum. B. Baran, Kraków: Wydawnictwo Prima. | pl |
dc.description.references | Gadamer Hans-Georg, 2008, Prawda w naukach humanistycznych, Warszawa: Wydawnictwo Inter Esse. | pl |
dc.description.references | Galarowicz Jan, 2011, Powrót do wartości, Kraków: Wydawnictwo Petrus. | pl |
dc.description.references | Galewicz Włodzimierz, 1988, Analiza dobra, Kraków: Wydawnictwo UJ. | pl |
dc.description.references | Geertz Clifford, 2000, Kłopoty z kulturą. Dwudziestowieczna etnografia, literatura i sztuka, Warszawa: Wydawnictwo KR. | pl |
dc.description.references | Gieysztor Aleksander, 1960, Ideowe wartości kultury polskiej w X-XI wieku: przyjęcie chrześcijaństwa, "Kwartalnik Historyczny", r. 67, nr 4. | pl |
dc.description.references | Giddens Anthony, 2002, Nowoczesność i tożsamość: " ja" w społeczeństwie i epoce późnej nowoczesności, tłum. A. Szulżycka, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Gołembski Franciszek, 2008, Kulturowe aspekty integracji europejskiej, Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. | pl |
dc.description.references | Grossman David, 2000, The Global and the Local Partnership : Innovative Approaches to Citizenship Education'. Paper presented at 6th UNESCO-ACEID International Conference, Bangkok. Za: T. Bauer, M. Clarke, E. Dailidiene, 2003, Active Learning and Citizenship Education in Europe, London: CiCe Guidelines. | pl |
dc.description.references | Grzesiuk Kalina, 2014, Powstanie i ewolucja modelu homo economicus, "Roczniki Ekonomii i Zarządzania", t. 6(42), nr 2. | pl |
dc.description.references | Grzymała-Moszczyńska Halina, 2009, Proces akulturcji, [w: ] Integrakulturowe badanie kontaktu kulturowego. Wybrane problemy społeczne i prawne, red. J. Królikowska, Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego. | pl |
dc.description.references | Hajduk Edward, 2001, Kulturowe wyznaczniki biegu życia, Warszawa, Wydawnictwo " Żak". | pl |
dc.description.references | Hall Edward Twitchell, 1978, Bezgłośny język, tłum. R. Zimand, A. Skarbińska, Warszawa: Wydawnictwo PI. | pl |
dc.description.references | Hall Edward Twitchell, 1984, Poza kulturą, tłum. E. Goździak, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Hall Edward Twitchell, 2003, Ukryty wymiar, tłum. T. Hołówka, Warszawa: Wydawnictwo Literackie. | pl |
dc.description.references | Hałas Elżbieta, 2007, Symbole i społeczeństwo. Szkice z socjologii interpretacyjnej, Warszawa: Wydawnictwo UW. | pl |
dc.description.references | Hildebrandt-Wypych Dobrochna, 2012, Edukacja obywatelska w świetle współczesnych przemian koncepcji obywatelstwa w państwie narodowym, "Studia Edukacyjne", nr 21. | pl |
dc.description.references | Herder Johann Gottfried, 1962, Myśli o filozofi i dziejów, tłum. J. Gałecki, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Herder Johann Gottfried, 1987, Rozprawa o pochodzeniu języka, tłum. B. Płaczkowska, [w:] Wybór pism, Wrocław - Warszawa - Kraków - Gdańsk - Łódź: PWN. | pl |
dc.description.references | Holden Kathie, Clough Nick (red.), 1998, Children as Citizens: education for participation, London - Philadelphia: J. Kingsley. | pl |
dc.description.references | Hroch Miroslav, 2003, Małe narody Europy: perspektywa historyczna, tłum. G. Pańko, Wrocław - Warszawa - Kraków: Zakład Narodowy im. Ossolińskich. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska Antonina, 1969, Z historii i socjologii kultury, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska Antonina, 1980, Kultura masowa. Krytyka i obrona, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska Antonina, 1983, Socjologia kultury, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Kłoskowska Antonina, 2005, Kultury narodowe u korzeni, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Kmita Jerzy, 1981, Z metodologicznych problemów interpretacji humanistycznej, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Kmita Jerzy, 1982, O kulturze symbolicznej, Warszawa: Centralny Ośrodek Upowszechniania Kultury. | pl |
dc.description.references | Korporowicz Leszek, 1983, Kompetencja kulturowa jako problem badawczy, "Kultura i Społeczeństwo", nr 1(27). | pl |
dc.description.references | Koźmiński Andrzej Krzysztof, Piotrowski Włodzimierz, 2010, Zarządzanie. Teoria i praktyka, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Koralewicz Jadwiga, Ziółkowski Marek, 2003, Mentalność. Sposoby myślenia o polityce, gospodarce i życiu społecznym 1988-2000, wyd. nowe zmienione, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. | pl |
dc.description.references | Kroeber Alfred Louis, 1973, Istota kultur, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Kula Marcin, 2003, Wybór tradycji, Warszawa: Wydawnictwo DiG. | pl |
dc.description.references | Królikowska Anna, Zbigniew Marek SJ (red.), 2007, Refleksje nad godnością człowieka, Poznań: Wydawnictwo WAM. | pl |
dc.description.references | Królikowska Jadwiga (red. ), 2009, Integralnokulturowe badanie kontaktu kulturowego. Wybrane problemy społeczne i prawne, Warszawa: Wydawnictwo UW. | pl |
dc.description.references | Kunce Aleksandra, 2004, Zlokalizować tożsamość, [w:] Dylematy wielokulturowości, red. W. Kaluga, Kraków: Wydawnictwo Universitas. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska Sławomira, 2008, Tożsamość trans kulturowa, Katowice: Instytut Terapii Integralnej. | pl |
dc.description.references | Kymlicka Will, 2003, Multicultura l States and Intercultural Citizens, "Theory and Research in Education", t. 1 (2). | pl |
dc.description.references | Leonarska Dorota, 2015, Koncepcja człowieka w teorii społecznej Margaret S. Archer, "Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne", nr 1 0. | pl |
dc.description.references | Levi-Strauss Claude, 1970, Antropologia strukturalna, tłum. B . Suchodolski, Warszawa: PIW. | pl |
dc.description.references | Linton Ralph, 2000, Kulturowe podstawy osobowość, tłum. A. Jasińska-Kania, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Le Goff Jacques, 2007, Historia i pamięć, tłum. A.Gronowska, J. Stryjczyk, Warszawa: Wydawnictwo UW. | pl |
dc.description.references | Ławecka Dorota, 2003, Wstęp do archeologii, Warszawa - Kraków: PWN. | pl |
dc.description.references | Machaj Irena, 2005, Społeczno-kulturowe konteksty tożsamości mieszkańców wschodniego i zachodniego pogranicza Polski, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe " Scholar". | pl |
dc.description.references | Malinowski Bronisław, 1958, Szkice z teorii kultury, Warszawa: Książka i Wiedza. | pl |
dc.description.references | Macrae Neil, Sangor Charles, Hewstone Miles, 1999, Stereotypy i uprzedzenia. Najnowsze ujęcie, Gdańsk: GWP. | pl |
dc.description.references | Majewski Piotr, Rauszer Michał, 2019, Naród w szkole, Gdańsk: Wydawnictwo SWPS. | pl |
dc.description.references | Mamzer Hanna, 2000, Tożsam ość jednostki w obliczu wielokulturowości, [w:] Edukacja wielokulturowa w Polsce i na świecie, red. T. Lewowicki i in., Katowice: Wydawnictwo UŚ. | pl |
dc.description.references | Martens Ekkehard, Schnadelbach Herbert (red.), 1995, Filozofie - podstawowe pytanie, tłum. K. Krzemieniowa, Warszawa: Wiedza Powszechna. | pl |
dc.description.references | Marton Ference, Hounsell Dai, Entwistle Noel (red.), 1997, The experience of Learning, Edinburgh: Scotish Academic Press. | pl |
dc.description.references | Marton Ference, Saljo Roger, 1976, On Qualitative Differences in Learning - 1: outcomes and process, "British Joumal of Educational Psychology", t. 46. | pl |
dc.description.references | Mathews Gordon, 2005, Supermarket kultury, tłum. E. Klekot, Warszawa: PIW. | pl |
dc.description.references | Melosik Zbyszko, 2012, Tożsamości w społeczeństwie współczesnym : pop - kulturowe (re)interpretacje, Kraków: Wydawnictwo Impuls. | pl |
dc.description.references | Melosik Zbyszko, Szkudlarek Tomasz, 2009, Kultura, tożsamość i edukacja migotanie znaczeń, Kraków: Wydawnictwo Impuls. | pl |
dc.description.references | Matuchniak-Krasuska Anna, 1988, Wiedza o sztuce i kompetencje artystyczne jako warunki odbioru sztuki, "Kultura i Społeczeństwo", r. 30, nr 1. | pl |
dc.description.references | Mc Laughlin Terence H., Citizenship, Diversity and Education: A Philosophical Perspective, "Joumal of Moral Education", nr 2(3). | pl |
dc.description.references | Mikołajewska Barbara, 1999, Zjawisko wspólnoty, New Haven: The Linton's Video Press. | pl |
dc.description.references | Misiejuk Dorota, 2013, Dziedzictwo i dziedziczenie w kontekście procesów socjalizacji, Białystok: Wydawnictwo Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Misiejuk Dorota, 2015, Strategia transkulturowości w edukacji. Perspektywa artefaktu kulturowego, "Pogranicze. Studia Społeczne", t. 25. | pl |
dc.description.references | Misiejuk Dorota, 2017, Konstruowanie tożsamości kulturowej wyzwaniem dla międzykulturowego poradnictwa, "Studia Poradoznawcze", nr 6. | pl |
dc.description.references | Niemczuk Andrzej, 2005, Stosunek wartości do bytu. Dociekania metafizyczne, Lublin: Wydawnictwo UMCS. | pl |
dc.description.references | Nietzsche Friedrich, 2003, Z genealogii moralności, tłum. L. Staff, Kraków: Wydawnictwo Vis-a-Vis Etiuda. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz Jerzy, 1995, Pogranicze, tożsamość, edukacja międzykulturowa, Białystok: Wydawnictwo Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz Jerzy, 2003, Typy tożsamości człowieka w społeczeństwie zróżnicowanym kulturowo, " Chowanna", nr 1. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz Jerzy, 2005, Kreowanie tożsamości dziecka. Wyzwania edukacji międzykulturowej, Gdańsk: GWP. | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz Jerzy, 2009, Edukacja regionalna i międzykulturowa, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne. | pl |
dc.description.references | Nussbaum Martha C., 2016, Nie dla zysku. Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów, tłum. Ł. Pawłowski, Warszawa: Biblioteka Kultury Liberalnej. | pl |
dc.description.references | Nussbaum Martha C., 2018, Nowa nietolerancja religijna. Przezwyciężyć politykę strachu w niespokojnych czasach , tłum. S. Szymański, Warszawa: Fundacja Kultura Liberalna i MULTICO Oficyna Wydawnicza. | pl |
dc.description.references | Olbrycht Katarzyna, 2019, Edukacja kulturalna jako edukacja o wzrastania w człowieczeństwie, Katowice: Wydawnictwo UŚ. | pl |
dc.description.references | Olbrycht Katarzyna (red.), 1994, Edukacja aksjologiczna. Wymiary - kierunki - uwarunkowania, t. 1 , Katowce: Wydawnictwo UŚ. | pl |
dc.description.references | Olszewska-Dyoniziak Barbara, 1994, Społeczeństwo i kultura, Kraków: Wydawnictwo Universitas. | pl |
dc.description.references | Ossowski Stanisław, 1967, Z zagadnień psychologii społecznej, [w:] S. Ossowski, Dzieła, t. 3, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Pałubicka Anna, 2011, Opozycja dwóch postaw wobec świata a koncepcja kultury Jerzego Kmity, " Filo-Sofija", nr 12. | pl |
dc.description.references | Parsons Talcott, 2009, System społeczny, tłum. M. Kaczmarczyk, Kraków: Wydawnictwo Nomos. | pl |
dc.description.references | Piłat Robert, 2019, O rozsądku i jego szaleństwach, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Prosser Michael, Trigwell Keith, 1998, Teaching for learning in higher Education, Buckingham: Open University Press. | pl |
dc.description.references | Redfield Robert, 1961, Peasant Society and Culture, [w:] The Little Community and Peasant Society and Culture, Chicago: The University of Chicago Press. | pl |
dc.description.references | Revans Reginald W., 1982, The origins and Growth of Action Learning, Bratt-Institut für Neues Lernen. | pl |
dc.description.references | Rosner Katarzyna, 1976, A. J. Greimas semiotyka narracji, "Pamiętnik Literacki: Czasopismo Kwartalne Poświęcone Historii i Krytyce Literatury Polskiej", nr 67/2. | pl |
dc.description.references | Rosner Katarzyna, 1991, Hermeneutyka jako krytyka kultury: Heidegger, Gadamer, Ricoeur, Warszawa: PIW. | pl |
dc.description.references | Rothenbuhler Eric W., 2003, Komunikacja rytualna. Od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej, tłum. J. Barański, Kraków: Wydawnictwo UJ. | pl |
dc.description.references | Sadowski Andrzej, 2010, Edukacja międzykulturowa jako nabywanie kompetencji do życia w społeczeństwie pluralistycznym, [w: ] Edukacja międzykulturowa - teorie poglądy, doświadczenia społeczne, red. T. Lewowicki, E . Ogrodzka-Mazur, Cieszyn - Warszawa - Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek. | pl |
dc.description.references | Sadowski Andrzej, 2019, Społeczeństwo wielokulturowe z perspektywy pogranicza,Kraków: Wydawnictwo Nomos. | pl |
dc.description.references | Scheler Max, 1997, Resentyment a moralność, Warszawa: Wydawnictwo Aletheia. | pl |
dc.description.references | Skarga Barbara, 2007, Człowiek to nie jest piękne zwierzę, Kraków: Wydawnictwo Znak. | pl |
dc.description.references | Słaboń Andrzej, 2006, Problemy związane z przemiana mentalności zbiorowej, "Zeszyty Naukowe. Akademia Ekonomiczna w Krakowie", nr 712. | pl |
dc.description.references | Sobecki Mirosław, 2007, Kultura symboliczna a tożsamość. Studium tożsamości kulturowej Polaków na Grodzieńszczyźnie, Białystok: Trans Humana. | pl |
dc.description.references | Sobecki Mirosław, 2016, Komunikacja międzykulturowa w perspektywie pedagogicznej. Studium z pogranicza polsko-litewsko-białorusko-ukraińskiego, Warszawa: Wydawnictwo Żak. | pl |
dc.description.references | Stewart John (red.), 2002, Mosty zamiast murów, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Stomma Ludwik, 1981, Metoda strukturalna w etnologii, [w:] Metody etnologii (część I), Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego. | pl |
dc.description.references | Szacki Jerzy, 1971, Tradycja, Warszawa: Wydawnictwo UW. | pl |
dc.description.references | Szczurek-Boruta Alina, 2007, Zadania rozwojowe młodzieży i edukacyjne warunki ich wypełniania w środowiskach zróżnicowanych kulturowo i gospodarczo. Studium pedagogiczne, Katowice: Wydawnictwo UŚ. | pl |
dc.description.references | Szczurek-Boruta Alina, 2011, Edukacyjne konteksty kształtowania poczucia tożsamości kulturowej młodzieży - studia i doświadczenia z pogranicza polsko-czeskiego, "Pogranicze. Studia Społeczne", t. XVII. | pl |
dc.description.references | Taylor Charles, 1989, Sources of the Self: The Making of the Modern Identity, Cambridge: Harward University Press. | pl |
dc.description.references | Thomas Wiliam, Znaniecki Florian, 1976, Chłop polski w Europie i w Ameryce, Warszawa: PWN. | pl |
dc.description.references | Toynbee Arnold J., 1991, Cywilizacja w czasie próby, tłum. W. Madej, Warszawa: Wydawnictwo Prześwit. | pl |
dc.description.references | Turner Victor, 2005, Gry społeczne, pola i metafory, Kraków: Wydawnictwo Universitas. | pl |
dc.description.references | Welsch Wolfgang, 1996, Estetyka poza estetykq, Kraków: Wydawnictwo Universitas. | pl |
dc.description.references | Welsch Wolfgang, 1998a, Nasza postmodernistyczna moderna, tłum. R. Kubiak, A. Zeidler-Janiszewska, Warszawa: Oficyna Naukowa. | pl |
dc.description.references | Welsch Wolfgang, 1998b, Transkulturowość. Nowa koncepcja kultury, [w:] Filozoficzne konteksty rozumu transwersalnego. Wokół koncepcji Wolfganga Welscha, red. R. Kubicki, cz. 2, Poznań: Wydawnictwo Fundacj i Humaniora. | pl |
dc.description.references | Wielecki Krzysztof, 2018, Prawda socjologiczna i realizm krytyczny, "Rocznik Filozoficzny Ignatianum", t. 24, z. 1. | pl |
dc.description.references | Wilkoszewska Krystyna (red.), 2004, Estetyka transkulturowa, Kraków: Wydawnictwo Universitas. | pl |
dc.description.references | Witkowski Lech, 1997, Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność, Warszawa: Wydawnictwo IBE. | pl |
dc.description.references | Witkowski Lech, 2011, Historie autorytetu wobec kultury i edukacji, Kraków: Wydawnictwo Impuls. | pl |
dc.description.references | Wisbert Reiner, 1987, Historia i edukacja w koncepcjach Johanna Gotfrieda Herdera, [w:] Rozum i świat. Herder i filozofia XVII, XIX i XX wieku, red. M. Heinz, M. Potępa, Z. Zwoliński, Warszawa: Genessis. | pl |
dc.description.references | Włodarczyk Ewa, 2003, Kultura, [w:] Encyklopedia Pedagogiczna XXI wieku, red. J. Pilch, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak. | pl |
dc.description.references | Żygulski Kazimierz, 1972, Wartości i wzory kultury. Rozważania socjologa, Warszawa: Instytut Wydawniczy CRZZ. | pl |
dc.description.references | Burdzik Tomasz, 2013, Tradycja a kształt kultury w czasach globalizacji, "Czasopismo Naukowe. Kultura i Historia", https://www.kulturaihistoria. umcs.lublin.pl/pl/archives/4715 [dostęp: 17.06.2013]. | pl |
dc.description.references | Hendrickson Leslie, 1984, Active Leaming ERIC Digest No 17; https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED253468.pdf [dostęp: 13.13.2020]. | pl |
dc.description.references | Huddleston Edward, Garabagiu Angela (red.), 2005, Edukacja obywatelska 2001-2004. Poradnik szkolenia nauczycieli edukacji obywatelskiej i praw człowieka, http://www.coe.int/t/dg4/education/edc/Source/pdf/Documents/2004_44%20_Tool % 203TTPolishdraft_en.pdf [dostęp: 17.03.2020]. | pl |
dc.description.references | Kongres Obywatelski, Kultura umysłowa Polaków - dlaczego myślimy tak, jak myślimy?, https://www.kongresobywatelski.pl/idee-dla-polski-kategoria/kultura-umyslowa-polakow-dlaczego-myslimy-tak-jak-myslimy/ [dostęp: 20.12.2020]. | pl |
dc.description.references | Mróz Tomasz, 2014, Nomadyczność wieloznaczna, wieloznaczność nomadyczna, czyli o wzorach osobowości Zygmunta Baumana, "Refleksje. Pismo Naukowe studentów i doktorantów WNPiD UAM", nr 10; https://pressto.amu.edu. pl/index.php/r/article/view/8592 [dostęp: 17.03.2020]. | pl |
dc.description.references | Schwartz Shalom H., 2012, An Overview of the Schwartz Theory of Basic Values, "Online Readings in Psychology and Culture", 2(1), https://doi.org/10.9707/2307-0919.1116 [dostęp: 20.01.2020]. | pl |
dc.description.references | Wędzińska Magdalena, 2013, Człowiek na drodze do wartości. Myśl etyczna Maxa Schelera - implikacje pedagogiczne, http://repozytorium.ukw.edu.pl/handle/item/943, [dostęp: 20.02.2019]. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
D_Misiejuk_Kontekst_kulturowy_wychowania.pdf | 5,11 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)