Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15679
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kisielewska, Alicja | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-05T08:21:34Z | - |
dc.date.available | 2024-01-05T08:21:34Z | - |
dc.date.issued | 1998 | - |
dc.identifier.isbn | 83-86696-43-5 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/15679 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.sponsorship | Książka dofinansowana ze środków KBN na działalność statutową Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu w Białymstoku. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.title | Film w twórczości Andrzeja Struga | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana | pl |
dc.description.references | Strug A., Ludzie podziemni. Seria pierwsza, Lwów 1908. | pl |
dc.description.references | Strug A., Jutro, Kraków 1908. | pl |
dc.description.references | Strug A., Ze wspomnień starego sympatyka. Ludzi podziemnych - Seria druga, Lwów 1908. | pl |
dc.description.references | Strug A., W twardej służbie. Ludzi podziemnych - Seria trzecia, Lwów 1909. | pl |
dc.description.references | Strug A., Dzieje jednego pocisku, Kraków 1910. | pl |
dc.description.references | Strug A., Ojcowie nasi, Kraków 1911. | pl |
dc.description.references | Strug A., Portret, Kraków 1912. | pl |
dc.description.references | Strug A., Zakopanoptikon, czyli Kronika czterdziestu dziewięciu dni deszczowych w Zakopanem, Warszawa 1957 (pierwodruk w czasopiśmie „Wiek Nowy" 1913-14). | pl |
dc.description.references | Strug A., Pieniądz, Warszawa 1957 (pierwodruk w czasopiśmie „Romans i Powieść" 1914). | pl |
dc.description.references | Strug A., Chimera, t. I - II, Kraków 1917. | pl |
dc.description.references | Strug A., Odznaka za wierną służbę, Warszawa 1921. | pl |
dc.description.references | Strug A., Wyspa zapomnienia, Warszawa 1962 (pierwodruk w czasopiśmie „Kurier Lwowski" 1921). | pl |
dc.description.references | Strug A., Mogiła Nieznanego Żołnierza, Warszawa 1922. | pl |
dc.description.references | Strug A., Kronika Świeciechowska, Warszawa 1924. | pl |
dc.description.references | Strug A., Pokolenie Marka Świdy, Warszawa 1925. | pl |
dc.description.references | Strug A., Wielki dzień. Kronika niedoszłych wydarzeń, Warszawa 1957 (pierwodruk w czasopiśmie „Kurier Poranny" 1 926). | pl |
dc.description.references | Strug A., Fortuna kasjera Śpiewankiewieza, Warszawa 1928. | pl |
dc.description.references | Strug A., Klucz otchłani, Warszawa 1929. | pl |
dc.description.references | Strug A., Żółty krzyż, t. I-II, Warszawa 1932, t. III, Warszawa 1933. | pl |
dc.description.references | Strug A., Miliardy (powieść nieukończona), t . I, Warszawa 1937, t. II, Warszawa 1938. | pl |
dc.description.references | Strug A., „W Nienadybach byczo jest... " i inne utwory, Warszawa 1968. | pl |
dc.description.references | Abramowski E., Etyka i rewolucja (w:) tegoż, Pisma, t. 1, Warszawa 1924. | pl |
dc.description.references | Adamczyk Z. J., „Przedwiośnie" Stefana Żeromskiego w świetle dyskusji i polemik z 1925 roku, Warszawa 1989. | pl |
dc.description.references | Aineg., „Kino-Teatr" u Andrzeja Struga. Znakomity pisarz o „Mogile Nieznanego Żołnierza " i o filmach w ogóle, „Kino-Teatr" 1927, nr 22-23, s. 2. | pl |
dc.description.references | Amengual B., Uwagi pedantyczne o melodramacie wczorajszym i fałszywym melodramacie dzisiejszym, „Les Cahiers de la Cinematheque", nr 28, przeł. I. Dembowski, (w:) „Film na Świecie" 1 982, nr 6. | pl |
dc.description.references | Andrzej Strug o filmie, „Ekran i Scena" 1927, nr 4, s. 1. | pl |
dc.description.references | Andrzej Strug o filmie. Głos prawdy, „Kino-Film" 1927, nr 270. | pl |
dc.description.references | Andrzej Strug o radiu i wojnie (wywiad Ra z autorem „Mogiły Nieznanego Żołnierza "), „Radio" 1929, nr 9, s. 3. | pl |
dc.description.references | Armatys B., Armatys L., Stradomski W., Historia filmu polskiego, t. II: 1930-1939, Warszawa 1988. | pl |
dc.description.references | Arnheim R., Film jako sztuka, przeł. W. Wertenstein,Warszawa 1961. | pl |
dc.description.references | Arnheim R., Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka, przeł. J. Mach, Warszawa 1978. | pl |
dc.description.references | Balazs B., Wybór pism, przeł. K. Jung, R. Porges, Warszawa 1987. | pl |
dc.description.references | Banach A., Pismo i obraz, Kraków 1966. | pl |
dc.description.references | Banaszkiewicz W., Film a początki awangardy artystycznej w Polsce, Warszawa 1959/PIS , s. 14-28, nadb. z „Kwartalnika Filmowego" 1959, nr 4. | pl |
dc.description.references | Banaszkiewicz W., Sienkiewicz w kinematografie, „Film na Świecie" 1974, nr 7, s. 5 5-60. | pl |
dc.description.references | Banaszkiewicz W., Witczak W., Historia filmu polskiego, t. 1: 1895-1929, Warszawa 1989. | pl |
dc.description.references | Bazin A., O film nieczysty: obrona adaptacji, (w:) tegoż, Film i rzeczywistość, przeł. B. Michałek, Warszawa 1963. | pl |
dc.description.references | Bergson H., Ewolucja twórcza, przeł. F. Znaniecki, Warszawa 1913. | pl |
dc.description.references | Beylie C., Refleksje o melodramacie, (w:) „Les Cahiers de la Cinématheque", nr 23, przeł. I. Dembowski, „Film na Świecie" 1982, nr 6, s. 5. | pl |
dc.description.references | Beylin S., Nowiny i nowinki filmowe 1896-1939, Warszawa 1973. | pl |
dc.description.references | Białostocki J., Symbole i obrazy w świecie sztuki, Warszawa 1982. | pl |
dc.description.references | Bluestone G., Granice powieści i granice filmu, „Pamiętnik Literacki" 1975, z. 2. | pl |
dc.description.references | Bocheńska J., Polska myśl filmowa do roku 1939, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk, 1974. | pl |
dc.description.references | Bocheńska J., Polska myśl filmowa do roku 1939, antologia tekstów, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1975. | pl |
dc.description.references | Boy T., Smutny szatan, (w: ) tegoż, Pisma, t. 3 : Ludzie żywi, Warszawa 1956. | pl |
dc.description.references | Bronowski J., Źródła wiedzy i wyobraźni, przeł. S. Amsterdamski, Warszawa 1984. | pl |
dc.description.references | Bujnicki T., Helman A., „Potop" Henryka Sienkiewicza: powieść i film, Warszawa 1977, Biblioteka Analiz Literackich 52. | pl |
dc.description.references | Burek T., Jaka niepodległość? Wokół dylematu odrodzonego państwa Andrzej Strug i Juliusz Kaden-Bandrowski, (w:) Literatura polska 1918-1975, t. 1: 1918-1932, red. A. Brodzka, H. Zaworska, S. Żółkiewski, Warszawa 1991. | pl |
dc.description.references | Burek T, Storicismo polacco, „Kino" 1975, nr 10. | pl |
dc.description.references | Burek T., Żeromski - rozdarta świadomość, (w:) Stefan Żeromski w 50 rocznicę śmierci, red. Z. Goliński, Warszawa 1977. | pl |
dc.description.references | Cassirer E., Esej o człowieku. Wstęp do filozofii kultury, przeł. A. Staniewska, Warszawa 1971. | pl |
dc.description.references | Cywiński B., Rodowody niepokornych, Warszawa 1984. | pl |
dc.description.references | Czerwiński M., Magia, mit ifikcja, Warszawa 1973. | pl |
dc.description.references | Dębicki Z., Portrety, Warszawa 1928. | pl |
dc.description.references | Dorfles G., Człowiek zwielokrotniony, przeł. T. Jekiel, I. Wojnar, Warszawa 1973. | pl |
dc.description.references | Duvignaud J., Jak odnaleźć „zagubiony język"?, „Kultura" 1973, R. 11, nr 50, s. 10. | pl |
dc.description.references | E.M.S., Współpraca literatury z filmem, „Kino" 1930, nr 16, s. 3. | pl |
dc.description.references | Eco U., Dzieło otwarte. Forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych, przeł. J. Gałuszka, L. Eustachiewicz, A. Kreisberg, M. Oleksiuk, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Eisenstein S., Puszkin montażysta, Dickens, Griffith i my, (w:) Wybór pism, red. R. Dreyer, przeł. I. Piotrowska, Warszawa 1959, s. 36-94. | pl |
dc.description.references | Film awangardowy w Polsce i na świecie, red. R. Kluszczyński, Łódź 1989. | pl |
dc.description.references | Film polski wobec innych sztuk, red. A. Helman, A. Madej, Uniwersytet Śląski, Katowice 1979. | pl |
dc.description.references | Film w kulturze. Wokół kategorii instytucji kinematograficznej, red. I. Opacki, „Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego" nr 1209, Katowice 1991. | pl |
dc.description.references | Frye N., Mit, fikcja, przeniesienie, „Pamiętnik Literacki" 1969, nr 2. | pl |
dc.description.references | Furmanik S., Ekranizacja powieści, „Dialog" 1969, nr 11, s. 107-115. | pl |
dc.description.references | Furmanik S., Paradoksy przekładu, (w:) O sztuce tłumaczenia, red. M. Rusinek, Wrocław 1955. | pl |
dc.description.references | Galska H., „Mocny człowiek". Filmowe adaptacje powieści St. Przybyszewskiego, „Kino" 1978, R. 13, nr 4, s. 61-64. | pl |
dc.description.references | Garlicki A., Film wobec świadomości historycznej, „Kino" 1975, nr 10, s. 25-26 . | pl |
dc.description.references | Giżycki M., Walka o film artystyczny w międzywojennej Polsce, Warszawa 1989. | pl |
dc.description.references | Glinka X., Paryż mojej młodości, Bejrut 1950. | pl |
dc.description.references | Głowiński M., Lektura dzieła a wiedza historyczna, (w:) Dzieło literackie jako źródło historyczne, red. Z. Stefanowska, J. Sławiński, Warszawa 1978. | pl |
dc.description.references | Głowiński M., Obok literatury, ale nie - zamiast, „Kino" 1977, R. 12, nr 9, s. 18-21. | pl |
dc.description.references | Głowiński, Powieść młodopolska. Studium z poetyki historycznej, Wrocław 1969. | pl |
dc.description.references | Gombrich E. H., Obraz wizualny, (w:) Symbole i symbolika, red. M. Głowiński, przeł. A. Morawińska, Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | Gromczyński W., Egzystencjalizm Jean-Paul Sartre'a, (w:) Filozofia współczesna, red. Z. Kuderowicz, t. 1, Warszawa 1983. | pl |
dc.description.references | Gutowski W., Eros w biografii „Mocnego człowieka" (S. Przybyszewski), (w:) tegoż, Nagie dusze i maski. O młodopolskich mitach miłości, Kraków 1992. | pl |
dc.description.references | Hauser A., Społeczna historia sztuki i literatury, t. 2, przeł. J. Ruszczycówna, Warszawa 1974. | pl |
dc.description.references | Helman A., Modele adaptacji filmowej. Próba wprowadzenia w problematykę, „Kino", R. XIV: 1979, nr 6, s. 28-30. | pl |
dc.description.references | Hendrykowski M., Autor jako problem poetyki filmu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, seria: Filologia polska, nr 39, Poznań 1988. | pl |
dc.description.references | Hendrykowski M., Słowo w filmie, Warszawa 1982. | pl |
dc.description.references | Hopfinger M., Adaptacje filmowe utworów literackich. Problemy teorii i praktyki, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1974. | pl |
dc.description.references | Hopfinger M., Film i antropologia, (w:) Sztuka na wysokości oczu. Film i antropologia, red. Z. Benedyktowicz, D. Palczewska, T. Rutkowska, Polska Akademia Nauk, Instytut Sztuki 1992, s. 195-208. | pl |
dc.description.references | Hopfinger M., Intersemiotyczne podstawy adaptacji filmowych, „Studia Estetyczne", t. VI : 1969, s. 99-115. | pl |
dc.description.references | Hopfinger M., Komunikacja filmowa lat dwudziestych i trzydziestych w Polsce wobec tradycji kultury literackiej, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego". Prace Historycznoliterackie, z. 40, 1980, s. 21-33. | pl |
dc.description.references | Hopfinger M., Kultura audiowizualna a rozumienie literatury, „Pamiętnik Literacki", R. LXV: 1974, z. 4, s. 129-146. | pl |
dc.description.references | Hopfinger M., Kultura współczesna - audiowizualność, Warszawa 1985. | pl |
dc.description.references | Hopfinger M., W laboratorium sztuki XX wieku. O roli słowa i obrazu, Warszawa 1993. | pl |
dc.description.references | Ingarden R., Widowisko kinematograficzne („film"), (w:) tegoż, O dziele literackim. Badania z pogranicza ontologii, teorii języka i filozofii literatury, Warszawa 1988, s. 400-406. | pl |
dc.description.references | Interpretacja dzieła, red. M. Czerwiński, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk-Łódź 1987. | pl |
dc.description.references | Irzykowski K., X muza. Zagadnienia estetyczne kina, Warszawa 1977. | pl |
dc.description.references | Jackiewicz A., Antropologia filmu, Kraków 1975. | pl |
dc.description.references | Jackiewicz A., Film jako powieść XX wieku, Warszawa 1968. | pl |
dc.description.references | Jackiewicz A., Historia literatury w moim kinie, Warszawa 1974. | pl |
dc.description.references | Jackiewicz A., Moja filmoteka. Literatura i teatr w filmie, Warszawa 1989. | pl |
dc.description.references | Jackiewicz A., Niebezpieczne związki literatury ifilmu, Warszawa 1971. | pl |
dc.description.references | Jakubowski J. Z., Wczesne pisarstwo Andrzeja Struga (na przykładzie „Dziejów jednego pocisku"), (w:) tegoż, Trwałe przymierza, red. J. Jakubowska, Warszawa 1988. | pl |
dc.description.references | Janion M., „Cześć i dynamit". Literatura a rewolucja, (w:) Literatura polska wobec rewolucji, red. M. Janion, Warszawa 1971. | pl |
dc.description.references | Jarosiński Z., Przekonania literackie Żeromskiego, (w:) Stefan Żeromski. W pięćdziesiątą rocznicę śmierci, red. Z. Goliński, Warszawa 1977. | pl |
dc.description.references | Jewsiewicki W., Polska kinematografia w okresie filmu niemego (1895-1929/1930), Łódź 1966. | pl |
dc.description.references | Jewsiewicki W., Polska kinematografia w okresie filmu dźwiękowego w latach 1930-1939, Łódź 1967. | pl |
dc.description.references | Jewsiewicki W., Wstęp do badań filmowej adaptacji utworów literackich w Polsce (Próba zestawienia i uporządkowania materiału), „Prace Polonistyczne", S. IX: 1951, s. 331-368. | pl |
dc.description.references | J. R, Rada do Spraw Kultury Filmowej, „Kino dla Wszystkich" 1928, nr 56. | pl |
dc.description.references | Kalabiński S., Tych F., Czwarte powstanie czy pierwsza rewolucja. Lata 1905-1907 na ziemiach polskich, Warszawa 1969. | pl |
dc.description.references | Kamiński L., Romantyzm a ideologia. Główne ugrupowania polityczne Drugiej Rzeczypospolitej wobec tradycji romantycznej, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1980. | pl |
dc.description.references | Karcz D., Stefanii Zahorskiej walka o treść, „Kwartalnik Filmowy", 1962, nr 1-2, s. 47-92. | pl |
dc.description.references | Karwacka H., Kształtowanie się oblicza ideowego A. Struga w latach 1902-1909, „Zeszyty Naukowe UŁ", 1959, z. 13, s. 1. | pl |
dc.description.references | Kijowski A., Nowa powieść Andrzeja Struga, (w:) tegoż, Arcydzieło nieznane, Kraków 1964. | pl |
dc.description.references | „Kino-Teatr" u Andrzeja Struga, „Kino-Teatr" 1927, nr 22-23, s. 1. | pl |
dc.description.references | Kleiner J., U wrót nowej estetyki, „Kwartalnik Filmowy", 1957, nr 4 (pierwodruk w: „Tygodnik Ilustrowany", 1929, nr 4). | pl |
dc.description.references | Kluszczyński R., Film - sztuka Wielkiej Awangardy, Warszawa-Łódź 1990. | pl |
dc.description.references | Koźniewski K., Przywołać tamte lata, „Kino" 1977, R. 1 2, nr 9, s. 14-17. | pl |
dc.description.references | Kracauer S., Interludium: film i powieść, (w:) tegoż, Teoria filmu, przeł. W. Wertenstein, Warszawa 1975, s. 253-266. | pl |
dc.description.references | Kropotkin P., Nauka współczesna i anarchizm, Lwów 1920. | pl |
dc.description.references | Kryński A., Wizja rewolucji we wczesnej prozie Andrzeja Struga (1902-1912), Rzeszów 1989. | pl |
dc.description.references | Krzyżanowski J., Dwie powieści Andrzeja Struga, (w:) tegoż, W kręgu wielkich realistów, Kraków 1962. | pl |
dc.description.references | Krzyżanowski J., Myśli ważne na niebie, myśli ważne na ziemi, (w:) tegoż, W kręgu wielkich realistów, Kraków 1962. | pl |
dc.description.references | Kubacki W., Idolum Thematis, (w:) tegoż, Lata terminowania, Kraków 1963. | pl |
dc.description.references | Kubler G., Kształt czasu. Uwagi o historii rzeczy, Warszawa 1970. | pl |
dc.description.references | Kucharczyk J., Pierwiastki filmowe w twórczości literackiej Tadeusza Peipera i Jalu Kurka, „Kwartalnik Filmowy" 1965, nr 1, s. 44-52. | pl |
dc.description.references | Kultura - komunikacja - literatura. Studia nad XX wiekiem, red. S. Żółkiewski, M. Hopfinger, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1976. | pl |
dc.description.references | Kurek J., Wspomnienia ze „Straży przedniej". (Z dziejów filmowej awangardy krakowskiej), „Kwartalnik Filmowy" 1961, nr 3, s. 57-66. | pl |
dc.description.references | Laffay A., Opowiadanie, świat i kino, „Pamiętnik Literacki" 1975, z. 2. | pl |
dc.description.references | Leo A., Andrzej Strug (wrażenia), „Sfinks" 1913, t. 2, s. 3-20. | pl |
dc.description.references | Lewicki B. W., Scenariusz. Literacki program struktury filmowej, Łódź 1970. | pl |
dc.description.references | Lichański S., Chleb i dynamit, „Miesięcznik Literacki" 1982, nr 6. | pl |
dc.description.references | L. M., Kinematografia polska na nowych drogach. Cele i działalność Rady do Spraw Kultury Filmowej, „Kalendarz Wiadomości Filmowych" 1929, s. 56. | pl |
dc.description.references | Maciejewska I., Rewolucja i niepodległość. Z dziejów literatury polskiej lat 1905-1920, Kielce 1991. | pl |
dc.description.references | Madej A., Mitologie i konwencje. O polskim kinie fabularnym dwudziestolecia międzywojennego, Kraków 1994. | pl |
dc.description.references | Makowiecki A. Z., Legenda literacka - przykład Stanisława Przybyszewskiego, (w:) Stanisław Przybyszewski. W 50-lecie zgonu pisarza, red. H. Filipkowska, Wrocław-Warszawa-Kraków 1982. | pl |
dc.description.references | Makowiecki A. Z., Trzy legendy literackie. Przybyszewski, Witkacy, Gałczyński, Warszawa 1980. | pl |
dc.description.references | Malraux A., Przemijanie a literatura, przeł. A Tatarkiewicz, Warszawa 1982. | pl |
dc.description.references | Malraux A., Zarys psychologii kina, przeł. A. Ledóchowski, „Dialog" 1977, nr 6. | pl |
dc.description.references | Markiewicz H., Przedwiośnie, (w:) tegoż, Prus i Żeromski. Rozprawy i szkice literackie, Warszawa 1964. | pl |
dc.description.references | Marszałek R., Filmowa pop-historia, Kraków 1984. | pl |
dc.description.references | Mencwel A., Etos lewicy. Esej o narodzinach kulturalizmu polskiego, Warszawa 1990. | pl |
dc.description.references | Michalewicz K., Z dziejów myśli filmowej w Polsce w latach 1918-1929, „Kwartalnik Filmowy" 1962, nr 1-2, s. 5- 46. | pl |
dc.description.references | Michalski H., Andrzej Strug, Warszawa 1988. | pl |
dc.description.references | Michałek B., Scenariusz - dokument produkcyjny, (w:) tegoż, Kino naszych czasów, Warszawa 1972. | pl |
dc.description.references | Miller J. N., Andrzej Strug, (w:) tegoż, Bez kropki nad „i", Warszawa 1964. | pl |
dc.description.references | Morin E., Kino i wyobraźnia, przeł. K. Eberhardt, Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | Morrissette B., Powieść i kino: przypadek Robbe-Grilleta, „Pamiętnik Literacki" 1975, z. 2. | pl |
dc.description.references | Mukařovský J., Czas w filmie, przeł. Cz. Dondziłło, (w:) Estetyka i film, red. A. Helman, Warszawa 1972. | pl |
dc.description.references | Nasza ankieta: powieść na ekranie. Co mówią o tym Andrzej Strug i Ferdynand Goetel, „Kino" 1930, nr 4, s. 10. | pl |
dc.description.references | Orłowski W., O ekranowej adaptacji epiki, „Dialog" 1969, s. 111-119. | pl |
dc.description.references | Orłowski W., Scenariusz - gatunek niedookreślonej poetyki, „Dialog" 1971, nr 1. | pl |
dc.description.references | Orłowski W., Z książki na ekran, Łódź 1974. | pl |
dc.description.references | Panofsky E., Styl i medium w filmie, przeł. J. Mach, (w:) Estetyka i film, red. A. Helman, Warszawa 1972. | pl |
dc.description.references | Pieszczachowicz J., Na tropach „ludzi podziemnych" - Andrzej Strug, (w:) Prozaicy dwudziestolecia międzywojennego, red. B. Faron, Warszawa 1974. | pl |
dc.description.references | Podraza-Kwiatkowska M., Bóg, ofiara, clown czy psychopata? O roli artysty na przełomie XIX i XX wieku, (w:) tejże, Młodopolskie harmonie i dysonanse, Warszawa 1969. | pl |
dc.description.references | Podraza-Kwiatkowska M., Obszar wciąż niezbadany, „Kino" 1977, R. 12, nr 8, s. 8-10. | pl |
dc.description.references | Podraza-Kwiatkowska M., Somnambulicy - dekadenci - herosi, Kraków 1985. | pl |
dc.description.references | Pomirowski L., Ludzie na wojnie i wojna w ludziach, „Wiadomości Literackie" 1938, nr 10. | pl |
dc.description.references | Porębski M., Granica współczesności 1909-1925, Warszawa 1989. | pl |
dc.description.references | Porębski M., Ikonosfera, Warszawa 1972. | pl |
dc.description.references | Porębski M., Malowane dzieje, Warszawa 1961. | pl |
dc.description.references | Porębski, Styl epoki, (w: ) tegoż, Sztuka a informacja, Kraków-Wrocław 1986. | pl |
dc.description.references | Powieść na ekranie, red. A. Jackiewicz, Warszawa 1952. | pl |
dc.description.references | Proces historyczny w literaturze i sztuce. Materiały konferencji naukowej, maj 1965, red. M. Janion, A. Piorunowa, Warszawa 1967, Warszawa-Katowice-Kraków 1981. | pl |
dc.description.references | Przybyszewski S., Moi współcześni wśród obcych, Warszawa 1926. | pl |
dc.description.references | Przybyszewski S., Moi współcześni wśród swoich, Warszawa 1930. | pl |
dc.description.references | Rada do Spraw Kultury Filmowej (Opinia Andrzeja Struga), „Film" (Ilustrowany Kurier Kinematograficzny) 1928, nr 3, s. 2. | pl |
dc.description.references | Rada do Spraw Kultury Filmowej w Polsce, „Przegląd Wieczorny", 17 XI 1927. | pl |
dc.description.references | Rogoyska M., Paryskie zwycięstwo sztuki polskiej w roku 1925, (w:) Z zagadnień plastyki polskiej w latach 1918-1939, red. J. Starzyński, Wrocław-Warszawa-Kraków 1963 , s. 21-51. | pl |
dc.description.references | Rohoziński J., Andrzej Strug, (w:) Obraz literatury polskiej XIX i XX wieku, Literatura okresu Młodej Polski, red. K. Wyka, A. Hutnikiewicz, M. Puchaiska, t. 3, Kraków 1973, s. 181-222. | pl |
dc.description.references | Rohoziński J., Powstanie styczniowe w twórczości Andrzeja Struga, „Przegląd Humanistyczny" 1962, nr 5. | pl |
dc.description.references | Rudzińska K., Między awangardą a kulturą masową. Wokół społecznej roli pisarza, Warszawa 1978. | pl |
dc.description.references | Ruszczyc M., Andrzej Strug, Warszawa 1962. | pl |
dc.description.references | Rzymowski J., Wstęp i komentarz, (w:) Andrzej Strug, Nowele i opowiadania, Warszawa 1987. | pl |
dc.description.references | Sancho L. L. , Tworzenie przestrzeni w obrazie filmowym, „Tercer programa" 1973, nr 20, przeł. Sonia Comella, „Przekazy i Opinie" 1976, nr 2. | pl |
dc.description.references | Sandler S., Andrzej Strug wśród ludzi podziemnych, Warszawa 1959. | pl |
dc.description.references | Sandler S., Tajemnice „Żółtego krzyża", „Prace Polonistyczne" 1958, s. 14 . | pl |
dc.description.references | Siemińska E., Hipoteza inspiracji filmowych w „Róży" Stefana Żeromskiego, „Sprawozdania z Czynności i Posiedzeń Łódzkiego Towarzystwa Naukowego", R. XVII: 1963, nr 6. | pl |
dc.description.references | Siemińska E., Zastosowanie metody analizy dzieła filmowego w badaniu dzieła literackiego na przykładzie „Bram raju" Jerzego Andrzejewskiego, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Łódzkiego", s. I, z. 41, Łódź 1965, s. 167-189. | pl |
dc.description.references | Skwara J., David W. Griffith. Film amerykański a literatura, „Przegląd Humanistyczny" 1975, R. 19, nr 10, s. 69-78. | pl |
dc.description.references | Skwara J., Wpływ twórczości Prousta na kształtowanie się form narracji filmowej, „Przegląd Humanistyczny" 1974, R. 18, nr 5, s . 83-95. | pl |
dc.description.references | Skwara J., Związki filmu z literaturą albo spór o metodę i użytkowanie wiedzy, „Przegląd Humanistyczny" 1975, R. 19, nr 9, s. 49-60. | pl |
dc.description.references | Skwarczyńska S., Wstęp do nauki o literaturze, t. l, Warszawa 1954. | pl |
dc.description.references | Słowo i obraz, Materiały sympozjum Komitetu Nauk o Sztuce PAN, Nieborów 1977, red. A Morawińska, Warszawa 1982. | pl |
dc.description.references | Stem A, Wspomnienia z Atlantydy, Warszawa 1959. | pl |
dc.description.references | Studia o metaforze II, Z dziejów form artystycznych w literaturze polskiej, t. LXII, red. M. Głowiński, A. Okopień-Sławińska, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk--Łódź 1983. | pl |
dc.description.references | Studia z dziejów estetyki polskiej 1918-1939, Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | Studia z poetyki historycznej filmu, red. A Helman, K. T. Lubelski, „Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach", nr 628, Katowice 1983. | pl |
dc.description.references | Szapiro S., Strug a Żeromski. Paralela krytyczno-porównawcza, „Ruch Literacki" 1935, nr 4/5. | pl |
dc.description.references | Szary-Matywiecka E., Książka - powieść - autotematyzm (od „Pałuby" do „Jedynego wyjścia"), Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1979. | pl |
dc.description.references | Sztuka, technika, film, red. A. Kumor, D. Palczewska, Warszawa 1970. | pl |
dc.description.references | Toeplitz J., Historia sztuki filmowej, t. 2: 1918-1928, Warszawa 1956. | pl |
dc.description.references | Toeplitz J., Historia sztuki filmowej, t. 3: 1928-1933, Warszawa 1959. | pl |
dc.description.references | Toeplitz J., Współpraca kina i literatury, „Kurier Polski" 1931, nr 224, s. 4. | pl |
dc.description.references | Trzynadlowski J., Sztuka słowa i obrazu, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk-Łódź 1982. | pl |
dc.description.references | Turowski A., Ideologiczna czy socjologiczna? Stan i perspektywy badawcze sztuki polskiej dwudziestolecia międzywojennego, (w:) Sztuka dwudziestolecia międzywojennego. Materiały sesji SHS, Warszawa 1982. | pl |
dc.description.references | Urbańczyk A., Z. Wyszyński, Wyspiański w krainie filmu, Kraków 1987. | pl |
dc.description.references | Wierzewski W., Czym stał się scenariusz?, „Przekazy i Opinie" 1977, nr 1, s. 33-45. | pl |
dc.description.references | Wierzewski W., Doświadczenia kinematograficzne A. Struga, „Przegląd Humanistyczny" 1973, R. 17, nr 2, s . 73-93. | pl |
dc.description.references | Wierzewski W., Film i literatura, Warszawa 1983. | pl |
dc.description.references | Wierzewski W., Granice literatury i filmu, „Przegląd Humanistyczny" 1964, nr 2, s. 91-110. | pl |
dc.description.references | Witkowska A., Śmierć Polonii, „Teksty" 1979, nr 3. | pl |
dc.description.references | Wittlin J., Lekcja Struga, „Wiadomości Literackie" 1938, nr 10. | pl |
dc.description.references | Wójcik W., Legenda Piłsudskiego w Polsce międzywojennej, Katowice 1986. | pl |
dc.description.references | Wspomnienia o Andrzeju Strugu, red. S. Sandler, Warszawa 1965. | pl |
dc.description.references | Wyka K., Charakterystyka okresu Młodej Polski, (w:) Obraz literatury polskiej XIX i XX wieku, red. K. Wyka, A. Hutnikiewicz, M. Puchalska, ser. 5, t. 1, Warszawa 1968. | pl |
dc.description.references | Wyka K., Podróż do krainy nieprawdopodobieństwa, Kraków 1964. | pl |
dc.description.references | Wyka K., Modernizm polski, Kraków 1959. | pl |
dc.description.references | Wyka M., Przybyszewski powieściopisarz, (w:) Stanisław Przybyszewski. W 50-lecie zgonu pisarza, red. H. Filipkowska, Wrocław-Warszawa-Kraków 1982. | pl |
dc.description.references | Wysłouch S., Technika symultaniczna i technika monologu wewnętrznego w dwudziestowiecznej powieści, (w:) Modele świata i człowieka. Szkice o powieści współczesnej, red. J. Święch, Lublin 1985. | pl |
dc.description.references | Wywiad z Andrzejem Strugiem, „Kurier Filmowy" 1929, nr 1, s. 3. | pl |
dc.description.references | Wywiad z Andrzejem Strugiem, „Po Prostu" 1936, nr 11. | pl |
dc.description.references | Z badań porównawczych nad filmem. Analizy i syntezy, red. A. Helman, A. Gwóźdź, „Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego", nr 327, Warszawa-Katowice-Kraków 1980. | pl |
dc.description.references | Z. D., Andrzej Strug o filmach, „Przegląd Wieczorny" 1927, nr 288. | pl |
dc.description.references | Z dziejów awangardy filmowej. Materiały z sesji „Awangarda filmowa lat dwudziestych", Sosnowiec, 10-12 marca 1975 roku, red. A. Helman, „Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach" nr 137, Katowice 1976. | pl |
dc.description.references | Z. D. (Dromlewiczowa), Andrzej Strug o filmach, „Przegląd Wieczorny" 1927, nr 288, s. 3. | pl |
dc.description.references | Zajiček E., „W moim filmie, za moje pieniądze nic nikomu nie będzie się śniło". Rentowność polskiej produkcjifilmowej w okresie międzywojennym (1918-1939), „Kino" 1978, R. 13, nr 11, s. 25-28. | pl |
dc.description.references | Zanicki Z., Strug przywrócony kulturze, „Kultura i Społeczeństwo"1960, nr 1/2. | pl |
dc.description.references | Zaworska H., O nową sztukę. Polskie programy artystyczne lat 1917-1922, Warszawa 1963. | pl |
dc.description.references | Ziejka F., Paryż młodopolski, Warszawa 1993. | pl |
dc.description.references | Zimand R., Dekadentyzm warszawski, Warszawa 1964. | pl |
dc.description.references | Żeromski S., Literatura a życie polskie, (w:) tegoż, Sen o szpadzie. Pomyłki, opr. S. Pigoń, Warszawa 1966, s. 39-61. | pl |
dc.description.references | Żeromski S., W odpowiedzi Arcybaszewowi i innym, (w:) tegoż, Pisma polityczne, Polonia, Londyn 1988. | pl |
dc.description.references | Żółkiewski S., Miejsce literatury w kulturze polskiej XX wieku, „Miesięcznik Literacki" 1986, nr 7, s. 46-55. | pl |
dc.description.references | Żółkiewski S., Rewolucja a przemiany kultury literackiej 1918-1939, (w:) Literatura polska wobec rewolucji, red. M. Janion, Warszawa 1971. | pl |
dc.description.references | Żółkiewski S., Społeczny zasięg czytelnictwa, jego struktura oraz instytucje uczestnictwa w kulturze literackiej, (w:) Literatura polska 1918-1975, red. A. Brodzka, H. Zaworska, S. Żółkiewski, t. 1 : 1918-1932, Warszawa 1991, s. 48-68. | pl |
dc.description.references | „Czarno na Białym" 1938, nr 7. | pl |
dc.description.references | „Sygnały" 1938, nr 38. | pl |
dc.description.references | „Wiadomości Literackie" 1938, nr 10. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WSK) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Kisielewska_Film_w_tworczosci_Andrzeja_Struga.pdf | 10,04 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)