REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15679
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKisielewska, Alicja-
dc.date.accessioned2024-01-05T08:21:34Z-
dc.date.available2024-01-05T08:21:34Z-
dc.date.issued1998-
dc.identifier.isbn83-86696-43-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15679-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.sponsorshipKsiążka dofinansowana ze środków KBN na działalność statutową Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu w Białymstoku.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleFilm w twórczości Andrzeja Strugapl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humanapl
dc.description.referencesStrug A., Ludzie podziemni. Seria pierwsza, Lwów 1908.pl
dc.description.referencesStrug A., Jutro, Kraków 1908.pl
dc.description.referencesStrug A., Ze wspomnień starego sympatyka. Ludzi podziemnych - Seria druga, Lwów 1908.pl
dc.description.referencesStrug A., W twardej służbie. Ludzi podziemnych - Seria trzecia, Lwów 1909.pl
dc.description.referencesStrug A., Dzieje jednego pocisku, Kraków 1910.pl
dc.description.referencesStrug A., Ojcowie nasi, Kraków 1911.pl
dc.description.referencesStrug A., Portret, Kraków 1912.pl
dc.description.referencesStrug A., Zakopanoptikon, czyli Kronika czterdziestu dziewięciu dni deszczowych w Zakopanem, Warszawa 1957 (pierwodruk w czasopiśmie „Wiek Nowy" 1913-14).pl
dc.description.referencesStrug A., Pieniądz, Warszawa 1957 (pierwodruk w czasopiśmie „Romans i Powieść" 1914).pl
dc.description.referencesStrug A., Chimera, t. I - II, Kraków 1917.pl
dc.description.referencesStrug A., Odznaka za wierną służbę, Warszawa 1921.pl
dc.description.referencesStrug A., Wyspa zapomnienia, Warszawa 1962 (pierwodruk w czasopiśmie „Kurier Lwowski" 1921).pl
dc.description.referencesStrug A., Mogiła Nieznanego Żołnierza, Warszawa 1922.pl
dc.description.referencesStrug A., Kronika Świeciechowska, Warszawa 1924.pl
dc.description.referencesStrug A., Pokolenie Marka Świdy, Warszawa 1925.pl
dc.description.referencesStrug A., Wielki dzień. Kronika niedoszłych wydarzeń, Warszawa 1957 (pierwodruk w czasopiśmie „Kurier Poranny" 1 926).pl
dc.description.referencesStrug A., Fortuna kasjera Śpiewankiewieza, Warszawa 1928.pl
dc.description.referencesStrug A., Klucz otchłani, Warszawa 1929.pl
dc.description.referencesStrug A., Żółty krzyż, t. I-II, Warszawa 1932, t. III, Warszawa 1933.pl
dc.description.referencesStrug A., Miliardy (powieść nieukończona), t . I, Warszawa 1937, t. II, Warszawa 1938.pl
dc.description.referencesStrug A., „W Nienadybach byczo jest... " i inne utwory, Warszawa 1968.pl
dc.description.referencesAbramowski E., Etyka i rewolucja (w:) tegoż, Pisma, t. 1, Warszawa 1924.pl
dc.description.referencesAdamczyk Z. J., „Przedwiośnie" Stefana Żeromskiego w świetle dyskusji i polemik z 1925 roku, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesAineg., „Kino-Teatr" u Andrzeja Struga. Znakomity pisarz o „Mogile Nieznanego Żołnierza " i o filmach w ogóle, „Kino-Teatr" 1927, nr 22-23, s. 2.pl
dc.description.referencesAmengual B., Uwagi pedantyczne o melodramacie wczorajszym i fałszywym melodramacie dzisiejszym, „Les Cahiers de la Cinematheque", nr 28, przeł. I. Dembowski, (w:) „Film na Świecie" 1 982, nr 6.pl
dc.description.referencesAndrzej Strug o filmie, „Ekran i Scena" 1927, nr 4, s. 1.pl
dc.description.referencesAndrzej Strug o filmie. Głos prawdy, „Kino-Film" 1927, nr 270.pl
dc.description.referencesAndrzej Strug o radiu i wojnie (wywiad Ra z autorem „Mogiły Nieznanego Żołnierza "), „Radio" 1929, nr 9, s. 3.pl
dc.description.referencesArmatys B., Armatys L., Stradomski W., Historia filmu polskiego, t. II: 1930-1939, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesArnheim R., Film jako sztuka, przeł. W. Wertenstein,Warszawa 1961.pl
dc.description.referencesArnheim R., Sztuka i percepcja wzrokowa. Psychologia twórczego oka, przeł. J. Mach, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesBalazs B., Wybór pism, przeł. K. Jung, R. Porges, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesBanach A., Pismo i obraz, Kraków 1966.pl
dc.description.referencesBanaszkiewicz W., Film a początki awangardy artystycznej w Polsce, Warszawa 1959/PIS , s. 14-28, nadb. z „Kwartalnika Filmowego" 1959, nr 4.pl
dc.description.referencesBanaszkiewicz W., Sienkiewicz w kinematografie, „Film na Świecie" 1974, nr 7, s. 5 5-60.pl
dc.description.referencesBanaszkiewicz W., Witczak W., Historia filmu polskiego, t. 1: 1895-1929, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesBazin A., O film nieczysty: obrona adaptacji, (w:) tegoż, Film i rzeczywistość, przeł. B. Michałek, Warszawa 1963.pl
dc.description.referencesBergson H., Ewolucja twórcza, przeł. F. Znaniecki, Warszawa 1913.pl
dc.description.referencesBeylie C., Refleksje o melodramacie, (w:) „Les Cahiers de la Cinématheque", nr 23, przeł. I. Dembowski, „Film na Świecie" 1982, nr 6, s. 5.pl
dc.description.referencesBeylin S., Nowiny i nowinki filmowe 1896-1939, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesBiałostocki J., Symbole i obrazy w świecie sztuki, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesBluestone G., Granice powieści i granice filmu, „Pamiętnik Literacki" 1975, z. 2.pl
dc.description.referencesBocheńska J., Polska myśl filmowa do roku 1939, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk, 1974.pl
dc.description.referencesBocheńska J., Polska myśl filmowa do roku 1939, antologia tekstów, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1975.pl
dc.description.referencesBoy T., Smutny szatan, (w: ) tegoż, Pisma, t. 3 : Ludzie żywi, Warszawa 1956.pl
dc.description.referencesBronowski J., Źródła wiedzy i wyobraźni, przeł. S. Amsterdamski, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesBujnicki T., Helman A., „Potop" Henryka Sienkiewicza: powieść i film, Warszawa 1977, Biblioteka Analiz Literackich 52.pl
dc.description.referencesBurek T., Jaka niepodległość? Wokół dylematu odrodzonego państwa Andrzej Strug i Juliusz Kaden-Bandrowski, (w:) Literatura polska 1918-1975, t. 1: 1918-1932, red. A. Brodzka, H. Zaworska, S. Żółkiewski, Warszawa 1991.pl
dc.description.referencesBurek T, Storicismo polacco, „Kino" 1975, nr 10.pl
dc.description.referencesBurek T., Żeromski - rozdarta świadomość, (w:) Stefan Żeromski w 50 rocznicę śmierci, red. Z. Goliński, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesCassirer E., Esej o człowieku. Wstęp do filozofii kultury, przeł. A. Staniewska, Warszawa 1971.pl
dc.description.referencesCywiński B., Rodowody niepokornych, Warszawa 1984.pl
dc.description.referencesCzerwiński M., Magia, mit ifikcja, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesDębicki Z., Portrety, Warszawa 1928.pl
dc.description.referencesDorfles G., Człowiek zwielokrotniony, przeł. T. Jekiel, I. Wojnar, Warszawa 1973.pl
dc.description.referencesDuvignaud J., Jak odnaleźć „zagubiony język"?, „Kultura" 1973, R. 11, nr 50, s. 10.pl
dc.description.referencesE.M.S., Współpraca literatury z filmem, „Kino" 1930, nr 16, s. 3.pl
dc.description.referencesEco U., Dzieło otwarte. Forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych, przeł. J. Gałuszka, L. Eustachiewicz, A. Kreisberg, M. Oleksiuk, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesEisenstein S., Puszkin montażysta, Dickens, Griffith i my, (w:) Wybór pism, red. R. Dreyer, przeł. I. Piotrowska, Warszawa 1959, s. 36-94.pl
dc.description.referencesFilm awangardowy w Polsce i na świecie, red. R. Kluszczyński, Łódź 1989.pl
dc.description.referencesFilm polski wobec innych sztuk, red. A. Helman, A. Madej, Uniwersytet Śląski, Katowice 1979.pl
dc.description.referencesFilm w kulturze. Wokół kategorii instytucji kinematograficznej, red. I. Opacki, „Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego" nr 1209, Katowice 1991.pl
dc.description.referencesFrye N., Mit, fikcja, przeniesienie, „Pamiętnik Literacki" 1969, nr 2.pl
dc.description.referencesFurmanik S., Ekranizacja powieści, „Dialog" 1969, nr 11, s. 107-115.pl
dc.description.referencesFurmanik S., Paradoksy przekładu, (w:) O sztuce tłumaczenia, red. M. Rusinek, Wrocław 1955.pl
dc.description.referencesGalska H., „Mocny człowiek". Filmowe adaptacje powieści St. Przybyszewskiego, „Kino" 1978, R. 13, nr 4, s. 61-64.pl
dc.description.referencesGarlicki A., Film wobec świadomości historycznej, „Kino" 1975, nr 10, s. 25-26 .pl
dc.description.referencesGiżycki M., Walka o film artystyczny w międzywojennej Polsce, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesGlinka X., Paryż mojej młodości, Bejrut 1950.pl
dc.description.referencesGłowiński M., Lektura dzieła a wiedza historyczna, (w:) Dzieło literackie jako źródło historyczne, red. Z. Stefanowska, J. Sławiński, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesGłowiński M., Obok literatury, ale nie - zamiast, „Kino" 1977, R. 12, nr 9, s. 18-21.pl
dc.description.referencesGłowiński, Powieść młodopolska. Studium z poetyki historycznej, Wrocław 1969.pl
dc.description.referencesGombrich E. H., Obraz wizualny, (w:) Symbole i symbolika, red. M. Głowiński, przeł. A. Morawińska, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesGromczyński W., Egzystencjalizm Jean-Paul Sartre'a, (w:) Filozofia współczesna, red. Z. Kuderowicz, t. 1, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesGutowski W., Eros w biografii „Mocnego człowieka" (S. Przybyszewski), (w:) tegoż, Nagie dusze i maski. O młodopolskich mitach miłości, Kraków 1992.pl
dc.description.referencesHauser A., Społeczna historia sztuki i literatury, t. 2, przeł. J. Ruszczycówna, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesHelman A., Modele adaptacji filmowej. Próba wprowadzenia w problematykę, „Kino", R. XIV: 1979, nr 6, s. 28-30.pl
dc.description.referencesHendrykowski M., Autor jako problem poetyki filmu, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, seria: Filologia polska, nr 39, Poznań 1988.pl
dc.description.referencesHendrykowski M., Słowo w filmie, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesHopfinger M., Adaptacje filmowe utworów literackich. Problemy teorii i praktyki, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1974.pl
dc.description.referencesHopfinger M., Film i antropologia, (w:) Sztuka na wysokości oczu. Film i antropologia, red. Z. Benedyktowicz, D. Palczewska, T. Rutkowska, Polska Akademia Nauk, Instytut Sztuki 1992, s. 195-208.pl
dc.description.referencesHopfinger M., Intersemiotyczne podstawy adaptacji filmowych, „Studia Estetyczne", t. VI : 1969, s. 99-115.pl
dc.description.referencesHopfinger M., Komunikacja filmowa lat dwudziestych i trzydziestych w Polsce wobec tradycji kultury literackiej, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Jagiellońskiego". Prace Historycznoliterackie, z. 40, 1980, s. 21-33.pl
dc.description.referencesHopfinger M., Kultura audiowizualna a rozumienie literatury, „Pamiętnik Literacki", R. LXV: 1974, z. 4, s. 129-146.pl
dc.description.referencesHopfinger M., Kultura współczesna - audiowizualność, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesHopfinger M., W laboratorium sztuki XX wieku. O roli słowa i obrazu, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesIngarden R., Widowisko kinematograficzne („film"), (w:) tegoż, O dziele literackim. Badania z pogranicza ontologii, teorii języka i filozofii literatury, Warszawa 1988, s. 400-406.pl
dc.description.referencesInterpretacja dzieła, red. M. Czerwiński, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk-Łódź 1987.pl
dc.description.referencesIrzykowski K., X muza. Zagadnienia estetyczne kina, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesJackiewicz A., Antropologia filmu, Kraków 1975.pl
dc.description.referencesJackiewicz A., Film jako powieść XX wieku, Warszawa 1968.pl
dc.description.referencesJackiewicz A., Historia literatury w moim kinie, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesJackiewicz A., Moja filmoteka. Literatura i teatr w filmie, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesJackiewicz A., Niebezpieczne związki literatury ifilmu, Warszawa 1971.pl
dc.description.referencesJakubowski J. Z., Wczesne pisarstwo Andrzeja Struga (na przykładzie „Dziejów jednego pocisku"), (w:) tegoż, Trwałe przymierza, red. J. Jakubowska, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesJanion M., „Cześć i dynamit". Literatura a rewolucja, (w:) Literatura polska wobec rewolucji, red. M. Janion, Warszawa 1971.pl
dc.description.referencesJarosiński Z., Przekonania literackie Żeromskiego, (w:) Stefan Żeromski. W pięćdziesiątą rocznicę śmierci, red. Z. Goliński, Warszawa 1977.pl
dc.description.referencesJewsiewicki W., Polska kinematografia w okresie filmu niemego (1895-1929/1930), Łódź 1966.pl
dc.description.referencesJewsiewicki W., Polska kinematografia w okresie filmu dźwiękowego w latach 1930-1939, Łódź 1967.pl
dc.description.referencesJewsiewicki W., Wstęp do badań filmowej adaptacji utworów literackich w Polsce (Próba zestawienia i uporządkowania materiału), „Prace Polonistyczne", S. IX: 1951, s. 331-368.pl
dc.description.referencesJ. R, Rada do Spraw Kultury Filmowej, „Kino dla Wszystkich" 1928, nr 56.pl
dc.description.referencesKalabiński S., Tych F., Czwarte powstanie czy pierwsza rewolucja. Lata 1905-1907 na ziemiach polskich, Warszawa 1969.pl
dc.description.referencesKamiński L., Romantyzm a ideologia. Główne ugrupowania polityczne Drugiej Rzeczypospolitej wobec tradycji romantycznej, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1980.pl
dc.description.referencesKarcz D., Stefanii Zahorskiej walka o treść, „Kwartalnik Filmowy", 1962, nr 1-2, s. 47-92.pl
dc.description.referencesKarwacka H., Kształtowanie się oblicza ideowego A. Struga w latach 1902-1909, „Zeszyty Naukowe UŁ", 1959, z. 13, s. 1.pl
dc.description.referencesKijowski A., Nowa powieść Andrzeja Struga, (w:) tegoż, Arcydzieło nieznane, Kraków 1964.pl
dc.description.references„Kino-Teatr" u Andrzeja Struga, „Kino-Teatr" 1927, nr 22-23, s. 1.pl
dc.description.referencesKleiner J., U wrót nowej estetyki, „Kwartalnik Filmowy", 1957, nr 4 (pierwodruk w: „Tygodnik Ilustrowany", 1929, nr 4).pl
dc.description.referencesKluszczyński R., Film - sztuka Wielkiej Awangardy, Warszawa-Łódź 1990.pl
dc.description.referencesKoźniewski K., Przywołać tamte lata, „Kino" 1977, R. 1 2, nr 9, s. 14-17.pl
dc.description.referencesKracauer S., Interludium: film i powieść, (w:) tegoż, Teoria filmu, przeł. W. Wertenstein, Warszawa 1975, s. 253-266.pl
dc.description.referencesKropotkin P., Nauka współczesna i anarchizm, Lwów 1920.pl
dc.description.referencesKryński A., Wizja rewolucji we wczesnej prozie Andrzeja Struga (1902-1912), Rzeszów 1989.pl
dc.description.referencesKrzyżanowski J., Dwie powieści Andrzeja Struga, (w:) tegoż, W kręgu wielkich realistów, Kraków 1962.pl
dc.description.referencesKrzyżanowski J., Myśli ważne na niebie, myśli ważne na ziemi, (w:) tegoż, W kręgu wielkich realistów, Kraków 1962.pl
dc.description.referencesKubacki W., Idolum Thematis, (w:) tegoż, Lata terminowania, Kraków 1963.pl
dc.description.referencesKubler G., Kształt czasu. Uwagi o historii rzeczy, Warszawa 1970.pl
dc.description.referencesKucharczyk J., Pierwiastki filmowe w twórczości literackiej Tadeusza Peipera i Jalu Kurka, „Kwartalnik Filmowy" 1965, nr 1, s. 44-52.pl
dc.description.referencesKultura - komunikacja - literatura. Studia nad XX wiekiem, red. S. Żółkiewski, M. Hopfinger, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1976.pl
dc.description.referencesKurek J., Wspomnienia ze „Straży przedniej". (Z dziejów filmowej awangardy krakowskiej), „Kwartalnik Filmowy" 1961, nr 3, s. 57-66.pl
dc.description.referencesLaffay A., Opowiadanie, świat i kino, „Pamiętnik Literacki" 1975, z. 2.pl
dc.description.referencesLeo A., Andrzej Strug (wrażenia), „Sfinks" 1913, t. 2, s. 3-20.pl
dc.description.referencesLewicki B. W., Scenariusz. Literacki program struktury filmowej, Łódź 1970.pl
dc.description.referencesLichański S., Chleb i dynamit, „Miesięcznik Literacki" 1982, nr 6.pl
dc.description.referencesL. M., Kinematografia polska na nowych drogach. Cele i działalność Rady do Spraw Kultury Filmowej, „Kalendarz Wiadomości Filmowych" 1929, s. 56.pl
dc.description.referencesMaciejewska I., Rewolucja i niepodległość. Z dziejów literatury polskiej lat 1905-1920, Kielce 1991.pl
dc.description.referencesMadej A., Mitologie i konwencje. O polskim kinie fabularnym dwudziestolecia międzywojennego, Kraków 1994.pl
dc.description.referencesMakowiecki A. Z., Legenda literacka - przykład Stanisława Przybyszewskiego, (w:) Stanisław Przybyszewski. W 50-lecie zgonu pisarza, red. H. Filipkowska, Wrocław-Warszawa-Kraków 1982.pl
dc.description.referencesMakowiecki A. Z., Trzy legendy literackie. Przybyszewski, Witkacy, Gałczyński, Warszawa 1980.pl
dc.description.referencesMalraux A., Przemijanie a literatura, przeł. A Tatarkiewicz, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesMalraux A., Zarys psychologii kina, przeł. A. Ledóchowski, „Dialog" 1977, nr 6.pl
dc.description.referencesMarkiewicz H., Przedwiośnie, (w:) tegoż, Prus i Żeromski. Rozprawy i szkice literackie, Warszawa 1964.pl
dc.description.referencesMarszałek R., Filmowa pop-historia, Kraków 1984.pl
dc.description.referencesMencwel A., Etos lewicy. Esej o narodzinach kulturalizmu polskiego, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesMichalewicz K., Z dziejów myśli filmowej w Polsce w latach 1918-1929, „Kwartalnik Filmowy" 1962, nr 1-2, s. 5- 46.pl
dc.description.referencesMichalski H., Andrzej Strug, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesMichałek B., Scenariusz - dokument produkcyjny, (w:) tegoż, Kino naszych czasów, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesMiller J. N., Andrzej Strug, (w:) tegoż, Bez kropki nad „i", Warszawa 1964.pl
dc.description.referencesMorin E., Kino i wyobraźnia, przeł. K. Eberhardt, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesMorrissette B., Powieść i kino: przypadek Robbe-Grilleta, „Pamiętnik Literacki" 1975, z. 2.pl
dc.description.referencesMukařovský J., Czas w filmie, przeł. Cz. Dondziłło, (w:) Estetyka i film, red. A. Helman, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesNasza ankieta: powieść na ekranie. Co mówią o tym Andrzej Strug i Ferdynand Goetel, „Kino" 1930, nr 4, s. 10.pl
dc.description.referencesOrłowski W., O ekranowej adaptacji epiki, „Dialog" 1969, s. 111-119.pl
dc.description.referencesOrłowski W., Scenariusz - gatunek niedookreślonej poetyki, „Dialog" 1971, nr 1.pl
dc.description.referencesOrłowski W., Z książki na ekran, Łódź 1974.pl
dc.description.referencesPanofsky E., Styl i medium w filmie, przeł. J. Mach, (w:) Estetyka i film, red. A. Helman, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesPieszczachowicz J., Na tropach „ludzi podziemnych" - Andrzej Strug, (w:) Prozaicy dwudziestolecia międzywojennego, red. B. Faron, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesPodraza-Kwiatkowska M., Bóg, ofiara, clown czy psychopata? O roli artysty na przełomie XIX i XX wieku, (w:) tejże, Młodopolskie harmonie i dysonanse, Warszawa 1969.pl
dc.description.referencesPodraza-Kwiatkowska M., Obszar wciąż niezbadany, „Kino" 1977, R. 12, nr 8, s. 8-10.pl
dc.description.referencesPodraza-Kwiatkowska M., Somnambulicy - dekadenci - herosi, Kraków 1985.pl
dc.description.referencesPomirowski L., Ludzie na wojnie i wojna w ludziach, „Wiadomości Literackie" 1938, nr 10.pl
dc.description.referencesPorębski M., Granica współczesności 1909-1925, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesPorębski M., Ikonosfera, Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesPorębski M., Malowane dzieje, Warszawa 1961.pl
dc.description.referencesPorębski, Styl epoki, (w: ) tegoż, Sztuka a informacja, Kraków-Wrocław 1986.pl
dc.description.referencesPowieść na ekranie, red. A. Jackiewicz, Warszawa 1952.pl
dc.description.referencesProces historyczny w literaturze i sztuce. Materiały konferencji naukowej, maj 1965, red. M. Janion, A. Piorunowa, Warszawa 1967, Warszawa-Katowice-Kraków 1981.pl
dc.description.referencesPrzybyszewski S., Moi współcześni wśród obcych, Warszawa 1926.pl
dc.description.referencesPrzybyszewski S., Moi współcześni wśród swoich, Warszawa 1930.pl
dc.description.referencesRada do Spraw Kultury Filmowej (Opinia Andrzeja Struga), „Film" (Ilustrowany Kurier Kinematograficzny) 1928, nr 3, s. 2.pl
dc.description.referencesRada do Spraw Kultury Filmowej w Polsce, „Przegląd Wieczorny", 17 XI 1927.pl
dc.description.referencesRogoyska M., Paryskie zwycięstwo sztuki polskiej w roku 1925, (w:) Z zagadnień plastyki polskiej w latach 1918-1939, red. J. Starzyński, Wrocław-Warszawa-Kraków 1963 , s. 21-51.pl
dc.description.referencesRohoziński J., Andrzej Strug, (w:) Obraz literatury polskiej XIX i XX wieku, Literatura okresu Młodej Polski, red. K. Wyka, A. Hutnikiewicz, M. Puchaiska, t. 3, Kraków 1973, s. 181-222.pl
dc.description.referencesRohoziński J., Powstanie styczniowe w twórczości Andrzeja Struga, „Przegląd Humanistyczny" 1962, nr 5.pl
dc.description.referencesRudzińska K., Między awangardą a kulturą masową. Wokół społecznej roli pisarza, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesRuszczyc M., Andrzej Strug, Warszawa 1962.pl
dc.description.referencesRzymowski J., Wstęp i komentarz, (w:) Andrzej Strug, Nowele i opowiadania, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesSancho L. L. , Tworzenie przestrzeni w obrazie filmowym, „Tercer programa" 1973, nr 20, przeł. Sonia Comella, „Przekazy i Opinie" 1976, nr 2.pl
dc.description.referencesSandler S., Andrzej Strug wśród ludzi podziemnych, Warszawa 1959.pl
dc.description.referencesSandler S., Tajemnice „Żółtego krzyża", „Prace Polonistyczne" 1958, s. 14 .pl
dc.description.referencesSiemińska E., Hipoteza inspiracji filmowych w „Róży" Stefana Żeromskiego, „Sprawozdania z Czynności i Posiedzeń Łódzkiego Towarzystwa Naukowego", R. XVII: 1963, nr 6.pl
dc.description.referencesSiemińska E., Zastosowanie metody analizy dzieła filmowego w badaniu dzieła literackiego na przykładzie „Bram raju" Jerzego Andrzejewskiego, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Łódzkiego", s. I, z. 41, Łódź 1965, s. 167-189.pl
dc.description.referencesSkwara J., David W. Griffith. Film amerykański a literatura, „Przegląd Humanistyczny" 1975, R. 19, nr 10, s. 69-78.pl
dc.description.referencesSkwara J., Wpływ twórczości Prousta na kształtowanie się form narracji filmowej, „Przegląd Humanistyczny" 1974, R. 18, nr 5, s . 83-95.pl
dc.description.referencesSkwara J., Związki filmu z literaturą albo spór o metodę i użytkowanie wiedzy, „Przegląd Humanistyczny" 1975, R. 19, nr 9, s. 49-60.pl
dc.description.referencesSkwarczyńska S., Wstęp do nauki o literaturze, t. l, Warszawa 1954.pl
dc.description.referencesSłowo i obraz, Materiały sympozjum Komitetu Nauk o Sztuce PAN, Nieborów 1977, red. A Morawińska, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesStem A, Wspomnienia z Atlantydy, Warszawa 1959.pl
dc.description.referencesStudia o metaforze II, Z dziejów form artystycznych w literaturze polskiej, t. LXII, red. M. Głowiński, A. Okopień-Sławińska, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk--Łódź 1983.pl
dc.description.referencesStudia z dziejów estetyki polskiej 1918-1939, Warszawa 1975.pl
dc.description.referencesStudia z poetyki historycznej filmu, red. A Helman, K. T. Lubelski, „Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach", nr 628, Katowice 1983.pl
dc.description.referencesSzapiro S., Strug a Żeromski. Paralela krytyczno-porównawcza, „Ruch Literacki" 1935, nr 4/5.pl
dc.description.referencesSzary-Matywiecka E., Książka - powieść - autotematyzm (od „Pałuby" do „Jedynego wyjścia"), Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1979.pl
dc.description.referencesSztuka, technika, film, red. A. Kumor, D. Palczewska, Warszawa 1970.pl
dc.description.referencesToeplitz J., Historia sztuki filmowej, t. 2: 1918-1928, Warszawa 1956.pl
dc.description.referencesToeplitz J., Historia sztuki filmowej, t. 3: 1928-1933, Warszawa 1959.pl
dc.description.referencesToeplitz J., Współpraca kina i literatury, „Kurier Polski" 1931, nr 224, s. 4.pl
dc.description.referencesTrzynadlowski J., Sztuka słowa i obrazu, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk-Łódź 1982.pl
dc.description.referencesTurowski A., Ideologiczna czy socjologiczna? Stan i perspektywy badawcze sztuki polskiej dwudziestolecia międzywojennego, (w:) Sztuka dwudziestolecia międzywojennego. Materiały sesji SHS, Warszawa 1982.pl
dc.description.referencesUrbańczyk A., Z. Wyszyński, Wyspiański w krainie filmu, Kraków 1987.pl
dc.description.referencesWierzewski W., Czym stał się scenariusz?, „Przekazy i Opinie" 1977, nr 1, s. 33-45.pl
dc.description.referencesWierzewski W., Doświadczenia kinematograficzne A. Struga, „Przegląd Humanistyczny" 1973, R. 17, nr 2, s . 73-93.pl
dc.description.referencesWierzewski W., Film i literatura, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesWierzewski W., Granice literatury i filmu, „Przegląd Humanistyczny" 1964, nr 2, s. 91-110.pl
dc.description.referencesWitkowska A., Śmierć Polonii, „Teksty" 1979, nr 3.pl
dc.description.referencesWittlin J., Lekcja Struga, „Wiadomości Literackie" 1938, nr 10.pl
dc.description.referencesWójcik W., Legenda Piłsudskiego w Polsce międzywojennej, Katowice 1986.pl
dc.description.referencesWspomnienia o Andrzeju Strugu, red. S. Sandler, Warszawa 1965.pl
dc.description.referencesWyka K., Charakterystyka okresu Młodej Polski, (w:) Obraz literatury polskiej XIX i XX wieku, red. K. Wyka, A. Hutnikiewicz, M. Puchalska, ser. 5, t. 1, Warszawa 1968.pl
dc.description.referencesWyka K., Podróż do krainy nieprawdopodobieństwa, Kraków 1964.pl
dc.description.referencesWyka K., Modernizm polski, Kraków 1959.pl
dc.description.referencesWyka M., Przybyszewski powieściopisarz, (w:) Stanisław Przybyszewski. W 50-lecie zgonu pisarza, red. H. Filipkowska, Wrocław-Warszawa-Kraków 1982.pl
dc.description.referencesWysłouch S., Technika symultaniczna i technika monologu wewnętrznego w dwudziestowiecznej powieści, (w:) Modele świata i człowieka. Szkice o powieści współczesnej, red. J. Święch, Lublin 1985.pl
dc.description.referencesWywiad z Andrzejem Strugiem, „Kurier Filmowy" 1929, nr 1, s. 3.pl
dc.description.referencesWywiad z Andrzejem Strugiem, „Po Prostu" 1936, nr 11.pl
dc.description.referencesZ badań porównawczych nad filmem. Analizy i syntezy, red. A. Helman, A. Gwóźdź, „Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego", nr 327, Warszawa-Katowice-Kraków 1980.pl
dc.description.referencesZ. D., Andrzej Strug o filmach, „Przegląd Wieczorny" 1927, nr 288.pl
dc.description.referencesZ dziejów awangardy filmowej. Materiały z sesji „Awangarda filmowa lat dwudziestych", Sosnowiec, 10-12 marca 1975 roku, red. A. Helman, „Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach" nr 137, Katowice 1976.pl
dc.description.referencesZ. D. (Dromlewiczowa), Andrzej Strug o filmach, „Przegląd Wieczorny" 1927, nr 288, s. 3.pl
dc.description.referencesZajiček E., „W moim filmie, za moje pieniądze nic nikomu nie będzie się śniło". Rentowność polskiej produkcjifilmowej w okresie międzywojennym (1918-1939), „Kino" 1978, R. 13, nr 11, s. 25-28.pl
dc.description.referencesZanicki Z., Strug przywrócony kulturze, „Kultura i Społeczeństwo"1960, nr 1/2.pl
dc.description.referencesZaworska H., O nową sztukę. Polskie programy artystyczne lat 1917-1922, Warszawa 1963.pl
dc.description.referencesZiejka F., Paryż młodopolski, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesZimand R., Dekadentyzm warszawski, Warszawa 1964.pl
dc.description.referencesŻeromski S., Literatura a życie polskie, (w:) tegoż, Sen o szpadzie. Pomyłki, opr. S. Pigoń, Warszawa 1966, s. 39-61.pl
dc.description.referencesŻeromski S., W odpowiedzi Arcybaszewowi i innym, (w:) tegoż, Pisma polityczne, Polonia, Londyn 1988.pl
dc.description.referencesŻółkiewski S., Miejsce literatury w kulturze polskiej XX wieku, „Miesięcznik Literacki" 1986, nr 7, s. 46-55.pl
dc.description.referencesŻółkiewski S., Rewolucja a przemiany kultury literackiej 1918-1939, (w:) Literatura polska wobec rewolucji, red. M. Janion, Warszawa 1971.pl
dc.description.referencesŻółkiewski S., Społeczny zasięg czytelnictwa, jego struktura oraz instytucje uczestnictwa w kulturze literackiej, (w:) Literatura polska 1918-1975, red. A. Brodzka, H. Zaworska, S. Żółkiewski, t. 1 : 1918-1932, Warszawa 1991, s. 48-68.pl
dc.description.references„Czarno na Białym" 1938, nr 7.pl
dc.description.references„Sygnały" 1938, nr 38.pl
dc.description.references„Wiadomości Literackie" 1938, nr 10.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WSK)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Kisielewska_Film_w_tworczosci_Andrzeja_Struga.pdf10,04 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)