REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15674
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSakowicz-Boboryko, Agnieszka-
dc.date.accessioned2024-01-04T07:10:41Z-
dc.date.available2024-01-04T07:10:41Z-
dc.date.issued1999-
dc.identifier.isbn83-86696-47-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15674-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.sponsorshipKsiążka dofinansowana przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleIntegracja edukacyjna uczniów z wadą słuchupl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBałachowicz J.: Wychowanie do akceptacji nie pełnosprawnych (w): Życie Szkoły 1 993, nr 10.pl
dc.description.referencesBaran J., Klaczak M.: Sposoby komunikowania się uczniów z wadą słuchu ze słyszącymi na terenie szkoły masowej (w): Hulek A., Grochmal-Bach B. (red.): Uczeń nie pełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1 992, Wyd. Naukowe WSP.pl
dc.description.referencesBogucka J.: Uwarunkowania procesu integracji dzieci nie pełnosprawnych z ich zdrowymi rówieśnikami. (w): Szkoła Specjalna 1990, nr 4.pl
dc.description.referencesBłeszyńska K.: Determinanty przystosowania ucznia niepełnosprawnego do środowiska szkoły masowej (w): Hulek A., Grochmal-Bach B. (red.): Uczeń nie pełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1 992, Wyd. Naukowe WSP.pl
dc.description.referencesCapouillcz J. M.: Niektóre aspekty nauczania dzieci głuchych w placówkach szkolnictwa masowego przy ścisłej z nimi współpracy(w): Stawowy-Wojnarowska I. (red. ): Integracja społeczna głuchych. Wybrane zagadnienia. Warszawa-Rembertów 1 984, ODN.pl
dc.description.referencesChodkowska M.: Kobieta niepełnosprawna. Socjopedagogiczne problemy postaw. Lublin 1993, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesCsanyi Y. (tłum. Szymańska B.): Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa 1 994, WSiP.pl
dc.description.referencesDoroszewska J.: Pedagogika specjalna. Wrocław-Warszawa-Gdańsk 1981, Ossolineum.pl
dc.description.referencesDryżałowska G.: Integracja funkcjonalna dziecka niedosłyszącego (w): Hulek A., Grochmal-Bach G. (red.): Uczeń niepełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1992, Wyd. Naukowe WSP.pl
dc.description.referencesDryżałowska G.: Postawy społeczne młodzieży niesłyszącej. Warszawa 1990, WSiP.pl
dc.description.referencesDubczyńska M.: Powodzenie szkolne w klasie I dzieci niedosłyszących. Warszawa 1991, WSiP.pl
dc.description.referencesEckert U.: Integracja niepełnosprawnych w społeczeństwie (w): Eckert U., Poznański K. (red.): Pedagogika specjalna w Polsce. Warszawa 1992, Wyd. WSPS.pl
dc.description.referencesEckert U.: Metody stymulacji dojrzałości szkolnej dziecka z wadą słuchu (w): Eckert U. (red.): Niektóre metody i techniki pracy pedagoga specjalnego. Warszawa 1994, Wyd. WSPS.pl
dc.description.referencesEckert U.: Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej. Warszawa 1986, WSiP.pl
dc.description.referencesEckert U.: Współczesne formy i środki rewalidacji dziecka z wadą słuchu (w): Eckert U.: Wybrane zagadnienia z surdopedagogiki. Warszawa 1982, Wyd. WSPS.pl
dc.description.referencesGałkowski T. : Dzieci specjalnej troski. Warszawa 1979, Wiedza Powszechna.pl
dc.description.referencesGałkowski T.: Niektóre uwarunkowania integracji szkolnej dzieci z uszkodzeniami słuchu (w): Stawowy-Wojnarowska 1.: Integracja Społeczna Głuchych. Wybrane Zagadnienia. Warszawa-Rembertów 1984, ODN.pl
dc.description.referencesGorzula M.: Czynniki warunkujące powodzenie szkolne dziecka niedosłyszącego w szkole masowej (w) : Wyczesany J. (red. ): Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej. Kraków 1992, Wyd. SPONSOR.pl
dc.description.referencesGorzula M.: Społeczna integracja dzieci niepełnosprawnych w zespołach pełnosprawnych rówieśników w szkole masowej (w): Wyczesany J. (red.): Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej. Kraków 1992, Wyd. SPONSORpl
dc.description.referencesGóralówna M.: Poradnictwo drogą przekazu korespondencyjnego jako element w rehabilitacji dziecka niesłyszącego. Warszawa 1972, PZG.pl
dc.description.referencesGóralówna M.: Wykorzystać "złoty okres " (w): Twoje Dziecko 1994, nr 3.pl
dc.description.referencesGóralówna M., Hołyńska B.: Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu. Warszawa 1984, PZWL.pl
dc.description.referencesGóralski A.: Metody opisu i wnioskowania statystycznego w psychologii i pedagogice. Warszawa 1987, PWN.pl
dc.description.referencesGrzegorzewska M.: Wybór pism. Warszawa 1964, PWN.pl
dc.description.referencesGunia G.: Opinie dorosłych osób z wadą słuchu na temat integracyjnego systemu kształcenia. Referat z Konferencji w Krakowie w maju 1995 r. na temat: "Stan badań nad kształceniem specjalnym - teraźniejszość i perspektywy".pl
dc.description.referencesHan-Ilgiewicz N.: Więź rodzinna w aspekcie pedagogiki specjalnej. Warszawa 1966, PWN.pl
dc.description.referencesHulek A.: Integracyjny system kształcenia i wychowania (w): Hulek A. (red.): Pedagogika rewalidacyjna. Warszawa 1977, PWN.pl
dc.description.referencesHulek A.: Człowiek niepełnosprawny w społeczeństwie Warszawa 1986, PZWL.pl
dc.description.referencesHulek A.: Człowiek niepełnosprawny a system integracyjny (w): Hulek A. (red. ): Integracja społeczna ludzi niepełnosprawnych - zadania pedagoga. Wrocław 1987, Ossolineum.pl
dc.description.referencesHulek A (red.): Raport " Stan obecny i kierunki przebudowy kształcenia specjalnego ". Wyd. PWN, Serie: Raporty tematyczne nr II.pl
dc.description.referencesHulek A, Grochmal-Bach B. (red. ): Uczeń nie pełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1992, Wyd. Naukowe WSP.pl
dc.description.referencesJędrzejczak M.: Dzieci z upośledzonym słuchem w opinii nauczycieli szkół podstawowych. Diagnoza wychowawcza (w): Prace Psychologiczne II. Acta Universitatis Wratislaviensis, Wrocław 1973, nr 174.pl
dc.description.referencesKirejczyk K.: Nauczanie dzieci głuchych razem ze słyszącymi. Warszawa 1970, PWN.pl
dc.description.referencesKołomiński J. Ł.: Dziecięce przyjaźnie. sympatie i niechęci. Warszawa 1982, WSiP.pl
dc.description.referencesKonopnicki J.: Powodzenia i niepowodzenia szkolne. Warszawa 1966, PZWS.pl
dc.description.referencesKorzon A: Postawy społeczno-moralne młodzieży głuchej. Kraków 1982, Wyd. Naukowe WSP.pl
dc.description.referencesKorzon A: Problem oceniania ucznia z wadą słuchu w szkole masowej (w): Wyczesany J. (red.): Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej. Kraków 1 992, Wyd. SPONSOR.pl
dc.description.referencesKorzon A: Stosunek nauczycieli i uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych do uczniów z wadą słuchu (w): Hulek A., Grochmal-Bach B. (red.): Uczeń niepełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1 992, Wyd. Naukowe WSP.pl
dc.description.referencesKostańska L.: Struktura inteligencji dzieci z trudnościami w nauce o niższym niż przeciętny poziomie rozwoju umysłowego (w): Zagadnienia Wychowawcze a Zdrowie Psychiczne 1986, nr 2-3 .pl
dc.description.referencesKupisiewicz Cz. : Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa 1980, PWN.pl
dc.description.referencesLipkowski O.: Problem integracji (w): Szkoła Specjalna 1976, nr l.pl
dc.description.referencesLöwe A.: Mamo, naucz mnie rozmawiać. Warszawa 1981, PZWL.pl
dc.description.referencesLöwe A.: Rozwijanie słuchu w zabawie. Warszawa 1983, PZWL.pl
dc.description.referencesLöwe A.: Wybór pism. Warszawa-Szczecin 1990.pl
dc.description.referencesLöwe A.: Wychowanie słuchowe. Warszawa 1995, PWN.pl
dc.description.referencesLöwe A., Gehorlose. Ihre Bildung und Rehabilitation. Stuttgart. Klett-Verlag 1974.pl
dc.description.referencesŁaś H., Rempel W: Klasy specjalne w szkole podstawowej. Warszawa 1986, WSiP.pl
dc.description.referencesMaciarz A.: Integracja społeczna dzieci niepełnosprawnych. Warszawa 1 987, WSiP.pl
dc.description.referencesMaciarz A.: Wiedza i przekonanie o dzieciach nie pełnosprawnych nauczycieli szkół masowych (w): Hulek A., Grochmal-Bach B. (red.): Uczeń niepełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1992, Wyd. Naukowe WSP.pl
dc.description.referencesMarkowska B., Szafraniec H.: Podręcznik do Arkusza Zachowania się Ucznia (w): Testy psychologiczne w poradnictwie wychowawczo-zawodowym . Warszawa 1977, PWN.pl
dc.description.referencesMiller K. A: Enhancing Early Childhood Mainstreaming Through Coopeative Learning: A. Briew Literature "ChiId Study Journal" 1989/9, vol. 15, s. 285-292.pl
dc.description.referencesMyklebust H. R. : The Psychology of Deafness. Grune and Stratton. New York and London 1964.pl
dc.description.referencesNiebrzydowski L.: Wpływ motywacji na uczenie się. Warszawa 1972.pl
dc.description.referencesNiemiec J.: Osiągnięcia uczniów i szkoły. Warszawa 1977, PWN.pl
dc.description.referencesNowak S.: Teorie postaw. Warszawa 1973, PWN.pl
dc.description.referencesOkoń W: Słownik pedagogiczny. Warszawa 1981, PWN.pl
dc.description.referencesOssowski R.: Problemy nauczania specjalnego zintegrowanego (w): Chodkowska M. (red.): Człowiek niepełnosprawny. Problemy autorealizacji i społecznego funkcjonowania. Charisteria dla Profesor Zofii Sękowskiej. Lublin 1994, Wyd. UMCS.pl
dc.description.referencesOssowski R.: Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w szkole uspołecznionej (w): Ossowski R. (red.): Sytuacja życiowa dziecka nie pełnosprawnego w rodzinie. Materiały z konferencji naukowej w dniach 27 i 28.11.1 992r., Bydgoszcz 1 993, Wyd. Uczelniane WSP.pl
dc.description.referencesPerier O.: Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa 1 992, WSiP.pl
dc.description.referencesPerier O.: The integrated school (w): Integration of hearing handicapped on the community. ed. E. Kammp. Fourth Danavox Symposium, Elsinore-Denmark 1972.pl
dc.description.referencesPietrzak W. : Dzieci z wadą słuchu (w): Obuchowska L (red.): Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa 1995, WSiP, wydanie drugie.pl
dc.description.referencesPilkiewicz M.: Postępy w nauce a popularność w zespole klasowym w młodszym wieku szkolnym (w): Psychologia Wychowawcza 1963, nr 5.pl
dc.description.referencesPotocka w.: Rewalidacja uczniów nie pełnosprawnych. Białystok 1990, Wyd. Filii UW w Białymstoku.pl
dc.description.referencesPutkiewicz Z.: Powodzenie i niepowodzenie w nauce szkolnej. Warszawa 1975, PWN.pl
dc.description.referencesSawa B.: Jeżeli dziecko źle czyta i pisze. Warszawa 1994, WSiP.pl
dc.description.referencesSękowska Z.: Pedagogika specjalna. Zarys. Warszawa 1985, PWN.pl
dc.description.referencesSlavin R. : Cooperative Learning. Longman. New York 1983.pl
dc.description.referencesSłownik wyrazów obcych. Warszawa 1983, PWN, wyd. 5.pl
dc.description.referencesSpionek H.: Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne. Warszawa 1981, PWN.pl
dc.description.referencesStefanovic J.: Wpływ rodziny na osiągnięcia szkolne uczniów (w): Wołoszynowa L. (red.): Podstawy rozwoju wychowania dzieci i młodzieży. Warszawa 1981, Wyd. UW.pl
dc.description.referencesStrelau J., Jurkowski A., Putkiewicz Z.: Podstawy psychologii dla nauczycieli. Warszawa 1979, PWN.pl
dc.description.referencesSward M., Czerkawska M., Młynarska M.: Analiza sytuacji dzieci z głębokim uszkodzeniem słuchu w szkołach masowych (w): Szkoła Specjalna 1 978, nr 4.pl
dc.description.referencesTomasik E.: Pomoc specjalna w szkole powszechnej. Warszawa 1989, PWN.pl
dc.description.referencesTrempała E.: Integracja podstawowych środowisk wychowawczych a rezultaty pedagogicznej pracy szkoły. Bydgoszcz 1969.pl
dc.description.referencesTyszkowa M.: Czynniki determinujące pracę szkolną dziecka. Warszawa 1964, PWN.pl
dc.description.referencesWołoszynowa L.: Młodszy wiek szkolny (w): Żebrowska M.: Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży. Warszawa 1986, PWN.pl
dc.description.referencesWyczesany 1. (red.): Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej. Kraków 1992, Wyd. SPONSOR.pl
dc.description.referencesVan Dijk A., Van Uden A.: Problems de communication chez les enfants sourds. "Revue Generale" Paris 1976, nr 2.pl
dc.description.referencesZarządzenie nr 15 z dnia 25 maja 1 993 r. (w): Dziennik Urzędowy Ministerstwa Edukacji Narodowej nr 6. Warszawa, dnia 30 lipca 1993.pl
dc.description.referencesZarządzenie nr 322 MEN z dnia 11 czerwca 1 993 r. (w): Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej nr 67. Warszawa, dnia 28 lipca 1993 r.pl
dc.description.referencesZarządzenie nr 29 z dnia 4 października 1 993 r. (w): Dziennik Urzędowy Ministerstwa Edukacji Narodowej nr 9. Warszawa, dnia 15 października 1993 r.pl
dc.description.referencesZiemska M. (red.): Rodzina i dziecko. Warszawa 1969, PWN.pl
dc.description.referencesŻebrowska M.: Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży Warszawa 1986, PWN.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Sakowicz_Boboryko_Integracja_edukacyjna_uczniow_z_wada_sluchu.pdf4,78 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)