Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15674
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sakowicz-Boboryko, Agnieszka | - |
dc.date.accessioned | 2024-01-04T07:10:41Z | - |
dc.date.available | 2024-01-04T07:10:41Z | - |
dc.date.issued | 1999 | - |
dc.identifier.isbn | 83-86696-47-8 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/15674 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01. | pl |
dc.description.sponsorship | Książka dofinansowana przez Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana | pl |
dc.title | Integracja edukacyjna uczniów z wadą słuchu | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Bałachowicz J.: Wychowanie do akceptacji nie pełnosprawnych (w): Życie Szkoły 1 993, nr 10. | pl |
dc.description.references | Baran J., Klaczak M.: Sposoby komunikowania się uczniów z wadą słuchu ze słyszącymi na terenie szkoły masowej (w): Hulek A., Grochmal-Bach B. (red.): Uczeń nie pełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1 992, Wyd. Naukowe WSP. | pl |
dc.description.references | Bogucka J.: Uwarunkowania procesu integracji dzieci nie pełnosprawnych z ich zdrowymi rówieśnikami. (w): Szkoła Specjalna 1990, nr 4. | pl |
dc.description.references | Błeszyńska K.: Determinanty przystosowania ucznia niepełnosprawnego do środowiska szkoły masowej (w): Hulek A., Grochmal-Bach B. (red.): Uczeń nie pełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1 992, Wyd. Naukowe WSP. | pl |
dc.description.references | Capouillcz J. M.: Niektóre aspekty nauczania dzieci głuchych w placówkach szkolnictwa masowego przy ścisłej z nimi współpracy(w): Stawowy-Wojnarowska I. (red. ): Integracja społeczna głuchych. Wybrane zagadnienia. Warszawa-Rembertów 1 984, ODN. | pl |
dc.description.references | Chodkowska M.: Kobieta niepełnosprawna. Socjopedagogiczne problemy postaw. Lublin 1993, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Csanyi Y. (tłum. Szymańska B.): Słuchowo-werbalne wychowanie dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa 1 994, WSiP. | pl |
dc.description.references | Doroszewska J.: Pedagogika specjalna. Wrocław-Warszawa-Gdańsk 1981, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Dryżałowska G.: Integracja funkcjonalna dziecka niedosłyszącego (w): Hulek A., Grochmal-Bach G. (red.): Uczeń niepełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1992, Wyd. Naukowe WSP. | pl |
dc.description.references | Dryżałowska G.: Postawy społeczne młodzieży niesłyszącej. Warszawa 1990, WSiP. | pl |
dc.description.references | Dubczyńska M.: Powodzenie szkolne w klasie I dzieci niedosłyszących. Warszawa 1991, WSiP. | pl |
dc.description.references | Eckert U.: Integracja niepełnosprawnych w społeczeństwie (w): Eckert U., Poznański K. (red.): Pedagogika specjalna w Polsce. Warszawa 1992, Wyd. WSPS. | pl |
dc.description.references | Eckert U.: Metody stymulacji dojrzałości szkolnej dziecka z wadą słuchu (w): Eckert U. (red.): Niektóre metody i techniki pracy pedagoga specjalnego. Warszawa 1994, Wyd. WSPS. | pl |
dc.description.references | Eckert U.: Przygotowanie dziecka z wadą słuchu do nauki szkolnej. Warszawa 1986, WSiP. | pl |
dc.description.references | Eckert U.: Współczesne formy i środki rewalidacji dziecka z wadą słuchu (w): Eckert U.: Wybrane zagadnienia z surdopedagogiki. Warszawa 1982, Wyd. WSPS. | pl |
dc.description.references | Gałkowski T. : Dzieci specjalnej troski. Warszawa 1979, Wiedza Powszechna. | pl |
dc.description.references | Gałkowski T.: Niektóre uwarunkowania integracji szkolnej dzieci z uszkodzeniami słuchu (w): Stawowy-Wojnarowska 1.: Integracja Społeczna Głuchych. Wybrane Zagadnienia. Warszawa-Rembertów 1984, ODN. | pl |
dc.description.references | Gorzula M.: Czynniki warunkujące powodzenie szkolne dziecka niedosłyszącego w szkole masowej (w) : Wyczesany J. (red. ): Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej. Kraków 1992, Wyd. SPONSOR. | pl |
dc.description.references | Gorzula M.: Społeczna integracja dzieci niepełnosprawnych w zespołach pełnosprawnych rówieśników w szkole masowej (w): Wyczesany J. (red.): Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej. Kraków 1992, Wyd. SPONSOR | pl |
dc.description.references | Góralówna M.: Poradnictwo drogą przekazu korespondencyjnego jako element w rehabilitacji dziecka niesłyszącego. Warszawa 1972, PZG. | pl |
dc.description.references | Góralówna M.: Wykorzystać "złoty okres " (w): Twoje Dziecko 1994, nr 3. | pl |
dc.description.references | Góralówna M., Hołyńska B.: Rehabilitacja małych dzieci z wadą słuchu. Warszawa 1984, PZWL. | pl |
dc.description.references | Góralski A.: Metody opisu i wnioskowania statystycznego w psychologii i pedagogice. Warszawa 1987, PWN. | pl |
dc.description.references | Grzegorzewska M.: Wybór pism. Warszawa 1964, PWN. | pl |
dc.description.references | Gunia G.: Opinie dorosłych osób z wadą słuchu na temat integracyjnego systemu kształcenia. Referat z Konferencji w Krakowie w maju 1995 r. na temat: "Stan badań nad kształceniem specjalnym - teraźniejszość i perspektywy". | pl |
dc.description.references | Han-Ilgiewicz N.: Więź rodzinna w aspekcie pedagogiki specjalnej. Warszawa 1966, PWN. | pl |
dc.description.references | Hulek A.: Integracyjny system kształcenia i wychowania (w): Hulek A. (red.): Pedagogika rewalidacyjna. Warszawa 1977, PWN. | pl |
dc.description.references | Hulek A.: Człowiek niepełnosprawny w społeczeństwie Warszawa 1986, PZWL. | pl |
dc.description.references | Hulek A.: Człowiek niepełnosprawny a system integracyjny (w): Hulek A. (red. ): Integracja społeczna ludzi niepełnosprawnych - zadania pedagoga. Wrocław 1987, Ossolineum. | pl |
dc.description.references | Hulek A (red.): Raport " Stan obecny i kierunki przebudowy kształcenia specjalnego ". Wyd. PWN, Serie: Raporty tematyczne nr II. | pl |
dc.description.references | Hulek A, Grochmal-Bach B. (red. ): Uczeń nie pełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1992, Wyd. Naukowe WSP. | pl |
dc.description.references | Jędrzejczak M.: Dzieci z upośledzonym słuchem w opinii nauczycieli szkół podstawowych. Diagnoza wychowawcza (w): Prace Psychologiczne II. Acta Universitatis Wratislaviensis, Wrocław 1973, nr 174. | pl |
dc.description.references | Kirejczyk K.: Nauczanie dzieci głuchych razem ze słyszącymi. Warszawa 1970, PWN. | pl |
dc.description.references | Kołomiński J. Ł.: Dziecięce przyjaźnie. sympatie i niechęci. Warszawa 1982, WSiP. | pl |
dc.description.references | Konopnicki J.: Powodzenia i niepowodzenia szkolne. Warszawa 1966, PZWS. | pl |
dc.description.references | Korzon A: Postawy społeczno-moralne młodzieży głuchej. Kraków 1982, Wyd. Naukowe WSP. | pl |
dc.description.references | Korzon A: Problem oceniania ucznia z wadą słuchu w szkole masowej (w): Wyczesany J. (red.): Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej. Kraków 1 992, Wyd. SPONSOR. | pl |
dc.description.references | Korzon A: Stosunek nauczycieli i uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych do uczniów z wadą słuchu (w): Hulek A., Grochmal-Bach B. (red.): Uczeń niepełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1 992, Wyd. Naukowe WSP. | pl |
dc.description.references | Kostańska L.: Struktura inteligencji dzieci z trudnościami w nauce o niższym niż przeciętny poziomie rozwoju umysłowego (w): Zagadnienia Wychowawcze a Zdrowie Psychiczne 1986, nr 2-3 . | pl |
dc.description.references | Kupisiewicz Cz. : Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa 1980, PWN. | pl |
dc.description.references | Lipkowski O.: Problem integracji (w): Szkoła Specjalna 1976, nr l. | pl |
dc.description.references | Löwe A.: Mamo, naucz mnie rozmawiać. Warszawa 1981, PZWL. | pl |
dc.description.references | Löwe A.: Rozwijanie słuchu w zabawie. Warszawa 1983, PZWL. | pl |
dc.description.references | Löwe A.: Wybór pism. Warszawa-Szczecin 1990. | pl |
dc.description.references | Löwe A.: Wychowanie słuchowe. Warszawa 1995, PWN. | pl |
dc.description.references | Löwe A., Gehorlose. Ihre Bildung und Rehabilitation. Stuttgart. Klett-Verlag 1974. | pl |
dc.description.references | Łaś H., Rempel W: Klasy specjalne w szkole podstawowej. Warszawa 1986, WSiP. | pl |
dc.description.references | Maciarz A.: Integracja społeczna dzieci niepełnosprawnych. Warszawa 1 987, WSiP. | pl |
dc.description.references | Maciarz A.: Wiedza i przekonanie o dzieciach nie pełnosprawnych nauczycieli szkół masowych (w): Hulek A., Grochmal-Bach B. (red.): Uczeń niepełnosprawny w szkole masowej. Kraków 1992, Wyd. Naukowe WSP. | pl |
dc.description.references | Markowska B., Szafraniec H.: Podręcznik do Arkusza Zachowania się Ucznia (w): Testy psychologiczne w poradnictwie wychowawczo-zawodowym . Warszawa 1977, PWN. | pl |
dc.description.references | Miller K. A: Enhancing Early Childhood Mainstreaming Through Coopeative Learning: A. Briew Literature "ChiId Study Journal" 1989/9, vol. 15, s. 285-292. | pl |
dc.description.references | Myklebust H. R. : The Psychology of Deafness. Grune and Stratton. New York and London 1964. | pl |
dc.description.references | Niebrzydowski L.: Wpływ motywacji na uczenie się. Warszawa 1972. | pl |
dc.description.references | Niemiec J.: Osiągnięcia uczniów i szkoły. Warszawa 1977, PWN. | pl |
dc.description.references | Nowak S.: Teorie postaw. Warszawa 1973, PWN. | pl |
dc.description.references | Okoń W: Słownik pedagogiczny. Warszawa 1981, PWN. | pl |
dc.description.references | Ossowski R.: Problemy nauczania specjalnego zintegrowanego (w): Chodkowska M. (red.): Człowiek niepełnosprawny. Problemy autorealizacji i społecznego funkcjonowania. Charisteria dla Profesor Zofii Sękowskiej. Lublin 1994, Wyd. UMCS. | pl |
dc.description.references | Ossowski R.: Sytuacja życiowa dziecka niepełnosprawnego w szkole uspołecznionej (w): Ossowski R. (red.): Sytuacja życiowa dziecka nie pełnosprawnego w rodzinie. Materiały z konferencji naukowej w dniach 27 i 28.11.1 992r., Bydgoszcz 1 993, Wyd. Uczelniane WSP. | pl |
dc.description.references | Perier O.: Dziecko z uszkodzonym narządem słuchu. Warszawa 1 992, WSiP. | pl |
dc.description.references | Perier O.: The integrated school (w): Integration of hearing handicapped on the community. ed. E. Kammp. Fourth Danavox Symposium, Elsinore-Denmark 1972. | pl |
dc.description.references | Pietrzak W. : Dzieci z wadą słuchu (w): Obuchowska L (red.): Dziecko niepełnosprawne w rodzinie. Warszawa 1995, WSiP, wydanie drugie. | pl |
dc.description.references | Pilkiewicz M.: Postępy w nauce a popularność w zespole klasowym w młodszym wieku szkolnym (w): Psychologia Wychowawcza 1963, nr 5. | pl |
dc.description.references | Potocka w.: Rewalidacja uczniów nie pełnosprawnych. Białystok 1990, Wyd. Filii UW w Białymstoku. | pl |
dc.description.references | Putkiewicz Z.: Powodzenie i niepowodzenie w nauce szkolnej. Warszawa 1975, PWN. | pl |
dc.description.references | Sawa B.: Jeżeli dziecko źle czyta i pisze. Warszawa 1994, WSiP. | pl |
dc.description.references | Sękowska Z.: Pedagogika specjalna. Zarys. Warszawa 1985, PWN. | pl |
dc.description.references | Slavin R. : Cooperative Learning. Longman. New York 1983. | pl |
dc.description.references | Słownik wyrazów obcych. Warszawa 1983, PWN, wyd. 5. | pl |
dc.description.references | Spionek H.: Zaburzenia rozwoju uczniów a niepowodzenia szkolne. Warszawa 1981, PWN. | pl |
dc.description.references | Stefanovic J.: Wpływ rodziny na osiągnięcia szkolne uczniów (w): Wołoszynowa L. (red.): Podstawy rozwoju wychowania dzieci i młodzieży. Warszawa 1981, Wyd. UW. | pl |
dc.description.references | Strelau J., Jurkowski A., Putkiewicz Z.: Podstawy psychologii dla nauczycieli. Warszawa 1979, PWN. | pl |
dc.description.references | Sward M., Czerkawska M., Młynarska M.: Analiza sytuacji dzieci z głębokim uszkodzeniem słuchu w szkołach masowych (w): Szkoła Specjalna 1 978, nr 4. | pl |
dc.description.references | Tomasik E.: Pomoc specjalna w szkole powszechnej. Warszawa 1989, PWN. | pl |
dc.description.references | Trempała E.: Integracja podstawowych środowisk wychowawczych a rezultaty pedagogicznej pracy szkoły. Bydgoszcz 1969. | pl |
dc.description.references | Tyszkowa M.: Czynniki determinujące pracę szkolną dziecka. Warszawa 1964, PWN. | pl |
dc.description.references | Wołoszynowa L.: Młodszy wiek szkolny (w): Żebrowska M.: Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży. Warszawa 1986, PWN. | pl |
dc.description.references | Wyczesany 1. (red.): Dziecko z wadą słuchu w szkole podstawowej. Kraków 1992, Wyd. SPONSOR. | pl |
dc.description.references | Van Dijk A., Van Uden A.: Problems de communication chez les enfants sourds. "Revue Generale" Paris 1976, nr 2. | pl |
dc.description.references | Zarządzenie nr 15 z dnia 25 maja 1 993 r. (w): Dziennik Urzędowy Ministerstwa Edukacji Narodowej nr 6. Warszawa, dnia 30 lipca 1993. | pl |
dc.description.references | Zarządzenie nr 322 MEN z dnia 11 czerwca 1 993 r. (w): Dziennik Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej nr 67. Warszawa, dnia 28 lipca 1993 r. | pl |
dc.description.references | Zarządzenie nr 29 z dnia 4 października 1 993 r. (w): Dziennik Urzędowy Ministerstwa Edukacji Narodowej nr 9. Warszawa, dnia 15 października 1993 r. | pl |
dc.description.references | Ziemska M. (red.): Rodzina i dziecko. Warszawa 1969, PWN. | pl |
dc.description.references | Żebrowska M.: Psychologia rozwojowa dzieci i młodzieży Warszawa 1986, PWN. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Sakowicz_Boboryko_Integracja_edukacyjna_uczniow_z_wada_sluchu.pdf | 4,78 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)