Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15629
Tytuł: | Rola kompetencji cyfrowych w zrównoważonym rozwoju |
Autorzy: | Bugowski, Łukasz Karol Trzaska, Karolina |
Słowa kluczowe: | kompetencje cyfrowe kompetencje kluczowe zrównoważony rozwój cyfryzacja Społeczeństwo 5.0. digital competences key competences sustainable development digitization Society 5.0. |
Data wydania: | 2023 |
Data dodania: | 12-gru-2023 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Mechanizmy zrównoważonego rozwoju, red. nauk. Marek Proniewski, Dariusz Kiełczewski, Białystok 2023, s. 161-175 |
Konferencja: | Konferencja Naukowa Uwarunkowania i mechanizmy zrównoważonego rozwoju. Teoria i polityka zrównoważonego rozwoju a Europejski Zielony Ład, Białystok 30 czerwca – 1 lipca 2022 r. |
Abstrakt: | Celem artykułu jest analiza powiązań między cyfryzacją gospodarki a zrównoważonym rozwojem. Problemem badawczym jest kwestia istotności cyfryzacji dla realizacji poszczególnych celów zrównoważonego rozwoju. Hipoteza główna pracy głosi, iż rozwój kompetencji cyfrowych jest istotny dla wdrożenia koncepcji zrównoważonego rozwoju. Postawiono także trzy hipotezy szczegółowe: HS1: Cyfryzacja dostarcza rozwiązań służących realizacji celów zrównoważonego rozwoju. HS2: Poziom cyfryzacji zależy od rozwoju kompetencji cyfrowych w społeczeństwie. HS3: Kompetencje cyfrowe tworzą wartość prowadzącą do osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju. Na podstawie analizy raportów, literatury przedmiotu oraz Digital Scoreboard postawione hipotezy zostały zweryfikowane pozytywnie. Kompetencje cyfrowe służą realizacji celów na rzecz kształtowania integracyjnej, zrównoważonej i cyfrowej przyszłości, w tym także Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs). The aim of the articleis to analyze the links between the digitization of the economy and sustainable development. The research problem is the importance of digitization for the implementation of individual sustainable development goals. The main hypothesis of the work is that the development of digital competences is important for the implementation of the concept of sustainable development. There were also Tyree detailed hypotheses: HS1: Digitization provides solutions to achieve the goals of sustainable development. HS2: The level of digitization depends on the development of digital competences in society. HS3: Digital competences create ‘value’ leading to the achievement of the Sustainable Development Goals. Based on the analysis of reports, literature on the subject, and the Digital Scoreboard, the hypotheses were positively verified. Digital competences serve to achieve the goals of shaping an inclusive, sustainable and digitalfuture, including the Sustainable Development Goals (SDGs). |
Afiliacja: | Łukasz Karol Bugowski - Uniwersytet w Białymstoku Karolina Trzaska - Uniwersytet w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/15629 |
ISBN: | 978-83-7431-758-0 |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2023 |
Występuje w kolekcji(ach): | Konferencja Naukowa „Uwarunkowania i mechanizmy zrównoważonego rozwoju. Teoria i polityka zrównoważonego rozwoju a Europejski Zielony Ład", 30 czerwca – 1 lipca 2022 Materiały konferencyjne (WEiF) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
LK_Bugowski_K_Trzaska_Rola_kompetencji_cyfrowych_w_zrownowazonym_rozwoju.pdf | 1,74 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)