REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15629
Tytuł: Rola kompetencji cyfrowych w zrównoważonym rozwoju
Autorzy: Bugowski, Łukasz Karol
Trzaska, Karolina
Słowa kluczowe: kompetencje cyfrowe
kompetencje kluczowe
zrównoważony rozwój
cyfryzacja
Społeczeństwo 5.0.
digital competences
key competences
sustainable development
digitization
Society 5.0.
Data wydania: 2023
Data dodania: 12-gru-2023
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Mechanizmy zrównoważonego rozwoju, red. nauk. Marek Proniewski, Dariusz Kiełczewski, Białystok 2023, s. 161-175
Konferencja: Konferencja Naukowa Uwarunkowania i mechanizmy zrównoważonego rozwoju. Teoria i polityka zrównoważonego rozwoju a Europejski Zielony Ład, Białystok 30 czerwca – 1 lipca 2022 r.
Abstrakt: Celem artykułu jest analiza powiązań między cyfryzacją gospodarki a zrównoważonym rozwojem. Problemem badawczym jest kwestia istotności cyfryzacji dla realizacji poszczególnych celów zrównoważonego rozwoju. Hipoteza główna pracy głosi, iż rozwój kompetencji cyfrowych jest istotny dla wdrożenia koncepcji zrównoważonego rozwoju. Postawiono także trzy hipotezy szczegółowe: HS1: Cyfryzacja dostarcza rozwiązań służących realizacji celów zrównoważonego rozwoju. HS2: Poziom cyfryzacji zależy od rozwoju kompetencji cyfrowych w społeczeństwie. HS3: Kompetencje cyfrowe tworzą wartość prowadzącą do osiągnięcia Celów Zrównoważonego Rozwoju. Na podstawie analizy raportów, literatury przedmiotu oraz Digital Scoreboard postawione hipotezy zostały zweryfikowane pozytywnie. Kompetencje cyfrowe służą realizacji celów na rzecz kształtowania integracyjnej, zrównoważonej i cyfrowej przyszłości, w tym także Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs).
The aim of the articleis to analyze the links between the digitization of the economy and sustainable development. The research problem is the importance of digitization for the implementation of individual sustainable development goals. The main hypothesis of the work is that the development of digital competences is important for the implementation of the concept of sustainable development. There were also Tyree detailed hypotheses: HS1: Digitization provides solutions to achieve the goals of sustainable development. HS2: The level of digitization depends on the development of digital competences in society. HS3: Digital competences create ‘value’ leading to the achievement of the Sustainable Development Goals. Based on the analysis of reports, literature on the subject, and the Digital Scoreboard, the hypotheses were positively verified. Digital competences serve to achieve the goals of shaping an inclusive, sustainable and digitalfuture, including the Sustainable Development Goals (SDGs).
Afiliacja: Łukasz Karol Bugowski - Uniwersytet w Białymstoku
Karolina Trzaska - Uniwersytet w Białymstoku
URI: http://hdl.handle.net/11320/15629
ISBN: 978-83-7431-758-0
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2023
Występuje w kolekcji(ach):Konferencja Naukowa „Uwarunkowania i mechanizmy zrównoważonego rozwoju. Teoria i polityka zrównoważonego rozwoju a Europejski Zielony Ład", 30 czerwca – 1 lipca 2022
Materiały konferencyjne (WEiF)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
LK_Bugowski_K_Trzaska_Rola_kompetencji_cyfrowych_w_zrownowazonym_rozwoju.pdf1,74 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)