Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15611
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gruntkowska, Dominika | - |
dc.contributor.author | Szwabowski, Oskar | - |
dc.date.accessioned | 2023-12-11T09:49:36Z | - |
dc.date.available | 2023-12-11T09:49:36Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2023, nr 1(19), s. 123-129 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/15611 | - |
dc.description.abstract | Tekst stanowi opis projektu Publiczne pedagogie The Analogs. Prezentujemy historię projektu, główne podstawy oraz planowane działania. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | - |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | - |
dc.subject | publiczne pedagogie | pl |
dc.subject | punk | pl |
dc.subject | pedagogika kultury popularnej | pl |
dc.subject | The Analogs | pl |
dc.title | O projekcie Publiczne pedagogie The Analogs | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2023.19.11 | - |
dc.description.Email | Dominika Gruntkowska: dominika.gruntkowska@upsl.edu.pl | pl |
dc.description.Email | Oskar Szwabowski: o.szwabowski@gmail.com | pl |
dc.description.Affiliation | Dominika Gruntkowska - Uniwersytet Pomorski w Słupsku | pl |
dc.description.Affiliation | Oskar Szwabowski - Uniwersytet Pomorski w Słupsku | pl |
dc.description.references | Brady, J.F. (2006). Public pedagogy and educational leadership: Politically engaged scholarly communities and possibilities for critical engagement. Journal of Curriculum and Pedagogy, 3(1), 57–60. https://doi.org/10.1080/15505170.2006.10411575 | pl |
dc.description.references | Burzyńska, A. (2013). Dekonstrukcja, polityka i performatyka. Univeristas. | pl |
dc.description.references | Dale, P. (2012). Anyone Can Do It: Empowerment, Tradition and the Punk Underground. Burlington. | pl |
dc.description.references | Dąbrowska-Lyons, A. (2021). Polski Punk. 1978–1984. Zima & W Moich Oczach. | pl |
dc.description.references | Giroux, H.A. (2011). On critical pedagogy. Continnum. | pl |
dc.description.references | Guy, T.C. (2007). Learning who we (and they) are: Popular culture as pedagogy. New Directions for Adult and Continuing Education, 115, 15–23. https://doi.org/10.1002/ace.263 | pl |
dc.description.references | Herrmann, A.F. (2013). Daniel Amos and Me: The Power of Pop Culture and Autoethnography. The Popular Culture Studies Journal, 1(1/2). 6–17. | pl |
dc.description.references | Jakubowski, W. (2002). Kultura popularna jako obszar refleksji pedagogicznej. W: W. Jakubowski, E. Zierkiewicz (red.), Edukacyjne konteksty kultury popularnej (s. 11–22). Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.references | Jakubowski, W. (2016). Pedagogika popkultury – prolegomena. W: W. Jakubowski (red.), Pedagogika kultury popularnej – teorie, metody i obszary badań (s. 15–27). Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.references | Jakubowski, W. (2021). Edukacja w popkulturze. Popkultura w edukacji. Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.references | Jubas, K., Taber, N., Brown, T. (2015). Introduction: Approaching Popular Culture as Pedagogy. W: K. Jubas, N. Taber, T. Brown (red.), Popular Culture as Pedagogy. Sense Publisher. | pl |
dc.description.references | Kozyr-Kowalski, S. (2004). Socjologia, społeczeństwo obywatelskie i państwo. Wydawnictwo Naukowe UAM. | pl |
dc.description.references | Malewski, M. (2010). Od nauczania do uczenia się. DSW. | pl |
dc.description.references | Manning, J., Adams, T.E. (2015). Popular Culture Studies and Autoethnography: An Essey on Method. The Popular Culture Studies Journal, 3(1&2), 186–221. http://mpcaaca.org/wpcontent/ uploads/2015/09/PCSJ-Volume-3-Issues-12.pdf | pl |
dc.description.references | Melosik, Z., Szkudlarek, T. (1998). Kultura, tożsamość i edukacja – migotanie znaczeń. Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.references | Melosik, Z. (2010). Kultura popularna, walka o znaczenia i pedagogika. W: A. Gromkowska-Melosik, Z. Melosik (red.), Kultura popularna. Konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe (s. 9–26). Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.references | Morris, D. (2012). Pedagogy in Catastrophic Times: Giroux and the Tasks of Critical Public Intellectuals. Policy Futures in Education, 10(6), 647–664. https://doi.org/10.2304/pfie.2012.10.6.647 | pl |
dc.description.references | Rajnerowicz, K. (2019). Nie będzie żadnej rewolucji. Wydawnictwo Krytyki Politycznej. | pl |
dc.description.references | Rauszer, M. (2020). Bękarty pańszczyzny. RM. | pl |
dc.description.references | Salvio, P.M. (2017). The Story-takers. Public Pedagogy, Transitional Justice, and Italy’s Non-violent Protest against the Mafia. University of Toronto Press. | pl |
dc.description.references | Sandlin, J.A., Schultz, B.D., Burdick, J. (2010). Understanding, Mapping, and Exploring the Terrain of Public Pedagogy. W: J.A. Sandlin, B.D. Schultz, J. Burdick (red.), Handbook of Public Pedagogy (s. 1–6). Routledge. | pl |
dc.description.references | Way, L. (2021). Punk is just a state of mind: Exploring what punk means to older punk women. The Sociological Review, 69(1), 107–122. https://doi.org/10.1177/0038026120946666 | pl |
dc.description.references | Zańko, P. (2020). Pedagogie oporu. Oficyna Wydawnicza Impuls. | pl |
dc.description.issue | 1(19) | pl |
dc.description.firstpage | 123 | pl |
dc.description.lastpage | 129 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-2904-5187 | - |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-7464-0081 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2023, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2023_D_Gruntkowska_O_Szwabowski_O_projekcie_Publiczne_pedagogie_The_Analogs.pdf | 134,02 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL