REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15611
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGruntkowska, Dominika-
dc.contributor.authorSzwabowski, Oskar-
dc.date.accessioned2023-12-11T09:49:36Z-
dc.date.available2023-12-11T09:49:36Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2023, nr 1(19), s. 123-129pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15611-
dc.description.abstractTekst stanowi opis projektu Publiczne pedagogie The Analogs. Prezentujemy historię projektu, główne podstawy oraz planowane działania.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/-
dc.subjectpubliczne pedagogiepl
dc.subjectpunkpl
dc.subjectpedagogika kultury popularnejpl
dc.subjectThe Analogspl
dc.titleO projekcie Publiczne pedagogie The Analogspl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polskapl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2023.19.11-
dc.description.EmailDominika Gruntkowska: dominika.gruntkowska@upsl.edu.plpl
dc.description.EmailOskar Szwabowski: o.szwabowski@gmail.compl
dc.description.AffiliationDominika Gruntkowska - Uniwersytet Pomorski w Słupskupl
dc.description.AffiliationOskar Szwabowski - Uniwersytet Pomorski w Słupskupl
dc.description.referencesBrady, J.F. (2006). Public pedagogy and educational leadership: Politically engaged scholarly communities and possibilities for critical engagement. Journal of Curriculum and Pedagogy, 3(1), 57–60. https://doi.org/10.1080/15505170.2006.10411575pl
dc.description.referencesBurzyńska, A. (2013). Dekonstrukcja, polityka i performatyka. Univeristas.pl
dc.description.referencesDale, P. (2012). Anyone Can Do It: Empowerment, Tradition and the Punk Underground. Burlington.pl
dc.description.referencesDąbrowska-Lyons, A. (2021). Polski Punk. 1978–1984. Zima & W Moich Oczach.pl
dc.description.referencesGiroux, H.A. (2011). On critical pedagogy. Continnum.pl
dc.description.referencesGuy, T.C. (2007). Learning who we (and they) are: Popular culture as pedagogy. New Directions for Adult and Continuing Education, 115, 15–23. https://doi.org/10.1002/ace.263pl
dc.description.referencesHerrmann, A.F. (2013). Daniel Amos and Me: The Power of Pop Culture and Autoethnography. The Popular Culture Studies Journal, 1(1/2). 6–17.pl
dc.description.referencesJakubowski, W. (2002). Kultura popularna jako obszar refleksji pedagogicznej. W: W. Jakubowski, E. Zierkiewicz (red.), Edukacyjne konteksty kultury popularnej (s. 11–22). Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesJakubowski, W. (2016). Pedagogika popkultury – prolegomena. W: W. Jakubowski (red.), Pedagogika kultury popularnej – teorie, metody i obszary badań (s. 15–27). Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesJakubowski, W. (2021). Edukacja w popkulturze. Popkultura w edukacji. Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesJubas, K., Taber, N., Brown, T. (2015). Introduction: Approaching Popular Culture as Pedagogy. W: K. Jubas, N. Taber, T. Brown (red.), Popular Culture as Pedagogy. Sense Publisher.pl
dc.description.referencesKozyr-Kowalski, S. (2004). Socjologia, społeczeństwo obywatelskie i państwo. Wydawnictwo Naukowe UAM.pl
dc.description.referencesMalewski, M. (2010). Od nauczania do uczenia się. DSW.pl
dc.description.referencesManning, J., Adams, T.E. (2015). Popular Culture Studies and Autoethnography: An Essey on Method. The Popular Culture Studies Journal, 3(1&2), 186–221. http://mpcaaca.org/wpcontent/ uploads/2015/09/PCSJ-Volume-3-Issues-12.pdfpl
dc.description.referencesMelosik, Z., Szkudlarek, T. (1998). Kultura, tożsamość i edukacja – migotanie znaczeń. Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesMelosik, Z. (2010). Kultura popularna, walka o znaczenia i pedagogika. W: A. Gromkowska-Melosik, Z. Melosik (red.), Kultura popularna. Konteksty teoretyczne i społeczno-kulturowe (s. 9–26). Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesMorris, D. (2012). Pedagogy in Catastrophic Times: Giroux and the Tasks of Critical Public Intellectuals. Policy Futures in Education, 10(6), 647–664. https://doi.org/10.2304/pfie.2012.10.6.647pl
dc.description.referencesRajnerowicz, K. (2019). Nie będzie żadnej rewolucji. Wydawnictwo Krytyki Politycznej.pl
dc.description.referencesRauszer, M. (2020). Bękarty pańszczyzny. RM.pl
dc.description.referencesSalvio, P.M. (2017). The Story-takers. Public Pedagogy, Transitional Justice, and Italy’s Non-violent Protest against the Mafia. University of Toronto Press.pl
dc.description.referencesSandlin, J.A., Schultz, B.D., Burdick, J. (2010). Understanding, Mapping, and Exploring the Terrain of Public Pedagogy. W: J.A. Sandlin, B.D. Schultz, J. Burdick (red.), Handbook of Public Pedagogy (s. 1–6). Routledge.pl
dc.description.referencesWay, L. (2021). Punk is just a state of mind: Exploring what punk means to older punk women. The Sociological Review, 69(1), 107–122. https://doi.org/10.1177/0038026120946666pl
dc.description.referencesZańko, P. (2020). Pedagogie oporu. Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.issue1(19)pl
dc.description.firstpage123pl
dc.description.lastpage129pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
dc.identifier.orcid0000-0002-2904-5187-
dc.identifier.orcid0000-0002-7464-0081-
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2023, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2023_D_Gruntkowska_O_Szwabowski_O_projekcie_Publiczne_pedagogie_The_Analogs.pdf134,02 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons