Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15607
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Motyl, Karol | - |
dc.date.accessioned | 2023-12-08T08:49:22Z | - |
dc.date.available | 2023-12-08T08:49:22Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2023, nr 1(19), s. 94-104 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/15607 | - |
dc.description.abstract | Artykuł został napisany na podstawie doświadczeń związanych z przeprowadzeniem indywidualnych wywiadów z wykorzystaniem Internetu. Celem tekstu jest przedstawienie refleksji związanych z możliwościami, szansami i dylematy dotyczącymi zagrożeń i ograniczeń takiej formy zbierania danych. Wywiady zostały przeprowadzone z trojgiem dawców szpiku kostnego i dotyczyły ich doświadczeń w ciągu całej procedury donacji. Forma zdalna została wybrana ze względu na trwającą pandemię Covid-19 oraz trudności z ustaleniem terminu spotkania. Skonstruowane wnioski opierają się na spostrzeżeniach i doświadczeniach badacza oraz wypowiedziach samych dawców dotyczących udziału w tak przeprowadzonym wywiadzie online. | pl |
dc.description.abstract | The article was written on the basis of the experience of conducting individual interviews using the Internet. The aim of the text is to present reflections on the possibilities, opportunities and dilemmas regarding the threats and limitations of this form of data collection. Interviews were conducted with three actual bone marrow donors and covered their experiences throughout the donation procedure. The remote form was chosen due to the ongoing Covid-19 pandemic and difficulties with setting the date of the meeting. Constructed conclusions are based on the observations and experiences of the researcher and the statements of the Narrators themselves regarding participation in the online interview conducted in this way. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | - |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | - |
dc.subject | wywiad online | pl |
dc.subject | dawcy szpiku kostnego | pl |
dc.subject | dylematy metodologiczne | pl |
dc.subject | online interview | pl |
dc.subject | bone marrow donors | pl |
dc.subject | methodological dilemmas | pl |
dc.title | Czy to, co bliskie, można badać z daleka? Rozterki dotyczące wywiadów online z dawcami szpiku kostnego | pl |
dc.title.alternative | Can the Close be Tested from Afar? Dilemmas Regarding Online Interviews with Bone Marrow Donors | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2023.19.08 | - |
dc.description.Email | k.motyl@ujd.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie | pl |
dc.description.references | Andrejuk, K. (2020). Online qualitative research in immigrant communities: Opportunities and challenges during the pandemic. Research & Methods, 29(1), 55–73. https://doi. org/10.18061/ask.v29i1.0004 | pl |
dc.description.references | Binder, P. (2022). Wywiady online w badaniach jakościowych okresu pandemii: inkluzywny potencjał, zagrożenie wykluczeniem i jakość gromadzonych danych. Kultura i Edukacja, 3(137), 38–62. https://doi.org/10.15804/kie.2022.03.03 | pl |
dc.description.references | Davies, L., LeClair, K., Bagley, P., Blunt, H., Hinton, L., Ryan, S., Ziebland, S. (2020). Face-toface compared with online collected accounts of health and illness experiences: A scoping review. Qualitative Health Research, 31(13), 2092–2012. https://doi.org/10.1177/1049732320935835 | pl |
dc.description.references | Deakin, H., Wakefield, K. (2014). Skype interviewing: Reflections of two PhD researchers. Qualitative Research, 14(5), 603–616. https://doi.org/10.1177/1468794113488126 | pl |
dc.description.references | Fontana, A., Frey, J.H. (2009). Wywiad. Od neutralności do politycznego zaangażowania, przekł. M. Skowrońska. W: N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych, t. 2, (s. 81–129). PWN. | pl |
dc.description.references | Glinka, B., Czakon, W. (2021). Podstawy badań jakościowych. PWE. | pl |
dc.description.references | Gudkova, S. (2012). Wywiad w badaniach jakościowych. W: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2, (s. 111–129). PWN. | pl |
dc.description.references | Hancock, B., Ockleford, E., Windridge, K. (1998). An Introduction to Qualitative Research. Trent Focus Group. | pl |
dc.description.references | Hine, C. (2008). Virtual ethnography: modes, varieties, affordances. W: N. Fielding, N. Lee, G. Blank (red.), The Sage Handbook of Online Research Methods (s. 257–270). Sage. | pl |
dc.description.references | Jenner, B., Myers, C. (2019). Intimacy, rapport, and exceptional disclosure: A comparison of inperson and mediated interview contexts. International Journal of Social Research Methodology, 22(2), 165–177. https://doi.org/10.1080/13645579.2018.1512694 | pl |
dc.description.references | Johnson, D., Scheitle, C., Ecklund, E. (2021). Beyond the inperson interview? How interview quality varies across inperson, telephone, and Skype interviews. Social Science Computer Review, 39, 1142–1158. https://doi.org/10.1177/1049732321990360 | pl |
dc.description.references | Jones, S. (1999). Doing Internet Research: Critical Issues and Methods. Sage Publications. | pl |
dc.description.references | Kaufmann, M., Tzanetakis, M. (2020). Doing Internet research with hard-to-reach communities: methodological reflections on gaining meaningful access. Qualitative Research, 20(6), 927–944. https://doi.org/10.1177/1468794120904898 | pl |
dc.description.references | Kramkowska, E., Kunat, B., Szorc, K., Winiecka, K. (2022). Badania jakościowe: teoria – praktyka badawcza – inspiracje. Kultura i Edukacja, 3(137), 9–13. https://doi.org/10.15804/ kie.2022.03.01 | pl |
dc.description.references | Krouwel, M., Jolly, K., Greenfield, S. (2019). Comparing Skype (wideo calling) and in-person qualitative interview modes in a study of people with irritable bowel syndrome: An exploratory comparative analysis. BMC Medical Research Methodology, 19, 1–9. https://doi.org/10.1186/s12874-019-0867-9 | pl |
dc.description.references | Kvale, S. (2011). Prowadzenie wywiadów. PWN. | pl |
dc.description.references | Madge, C., O’Connor, H. (2004). Online methods in geography educational research. Journal of Geography in Higher Education, 28(1), 143–152. | pl |
dc.description.references | Maison, D. (2022). Jakościowe metody badań społecznych. PWN. | pl |
dc.description.references | Nehls, K., Smith, B., Schneider, A. (2015). Videoconferencing interviews as a data collection method. W: S. Hai-Jew (red.), Enhancing qualitative and mixed methods research with technology (s. 140–157). IGI–Global Publishing. https://doi.org/10.4018/978-1-4666-6493-7.ch006 | pl |
dc.description.references | O’Connor, H., Madge, C. (2001). Cyber-mothers: online synchronous interviewing using conferencing software. Sociological Research Online, 5(4). DOI: 10.5153/sro.543 | pl |
dc.description.references | O’Connor, H., Madge, C., Shaw, R., et al. (2008). Internet-based interviewing. W: N. Fielding, N. Lee, G. Blank (red.), The SAGE Handbook of Online Research Methods (s. 271–289). Sage. | pl |
dc.description.references | Pilch, T. (1998). Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie Żak. | pl |
dc.description.references | Pilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie Żak. | pl |
dc.description.references | Rubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. WAiP. | pl |
dc.description.references | Salmons, J. (2012). Designing and conducting research with online interviews. W: J. Salmons (red.), Cases in online interview research (s. 1–30). Sage. https://www.doi.org/10.4135/97815 06335155 | pl |
dc.description.references | Ślęzak I. (2021). Zło konieczne, substytut, szansa – wykorzystanie komunikatora Skype w badaniach jakościowych. Przegląd Socjologii Jakościowej, 17(4), 88–113. | pl |
dc.description.references | Woodyatt, C., Finneran, C., Stephenson, R. (2016). In-person versus online focus group discussions: A comparative analysis of data quality. Qualitative Health Research, 26(6), 741–749. https://doi.org/10.1177/1049732316631510 | pl |
dc.description.references | Żadkowska, M., Dowgiałło, B., Gajewska, M., Herzberg-Kurasz,M., Kostecka, M. (2022). The Sociological Confessional: A Reflexive Process in the Transformation From Face-To-Face to Online Interview. International Journal of Qualitative Methods, 21, 1–12, DOI: 10.1177/16094069221084785 | pl |
dc.description.issue | 1(19) | pl |
dc.description.firstpage | 94 | pl |
dc.description.lastpage | 104 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0003-4203-6434 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2023, nr 1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_1_2023_K_Motyl_Czy_to_co_bliskie_mozna_badac_z_daleka.pdf | 144,74 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL