REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15607
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMotyl, Karol-
dc.date.accessioned2023-12-08T08:49:22Z-
dc.date.available2023-12-08T08:49:22Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2023, nr 1(19), s. 94-104pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15607-
dc.description.abstractArtykuł został napisany na podstawie doświadczeń związanych z przeprowadzeniem indywidualnych wywiadów z wykorzystaniem Internetu. Celem tekstu jest przedstawienie refleksji związanych z możliwościami, szansami i dylematy dotyczącymi zagrożeń i ograniczeń takiej formy zbierania danych. Wywiady zostały przeprowadzone z trojgiem dawców szpiku kostnego i dotyczyły ich doświadczeń w ciągu całej procedury donacji. Forma zdalna została wybrana ze względu na trwającą pandemię Covid-19 oraz trudności z ustaleniem terminu spotkania. Skonstruowane wnioski opierają się na spostrzeżeniach i doświadczeniach badacza oraz wypowiedziach samych dawców dotyczących udziału w tak przeprowadzonym wywiadzie online.pl
dc.description.abstractThe article was written on the basis of the experience of conducting individual interviews using the Internet. The aim of the text is to present reflections on the possibilities, opportunities and dilemmas regarding the threats and limitations of this form of data collection. Interviews were conducted with three actual bone marrow donors and covered their experiences throughout the donation procedure. The remote form was chosen due to the ongoing Covid-19 pandemic and difficulties with setting the date of the meeting. Constructed conclusions are based on the observations and experiences of the researcher and the statements of the Narrators themselves regarding participation in the online interview conducted in this way.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska-
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/-
dc.subjectwywiad onlinepl
dc.subjectdawcy szpiku kostnegopl
dc.subjectdylematy metodologicznepl
dc.subjectonline interviewpl
dc.subjectbone marrow donorspl
dc.subjectmethodological dilemmaspl
dc.titleCzy to, co bliskie, można badać z daleka? Rozterki dotyczące wywiadów online z dawcami szpiku kostnegopl
dc.title.alternativeCan the Close be Tested from Afar? Dilemmas Regarding Online Interviews with Bone Marrow Donorspl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polskapl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2023.19.08-
dc.description.Emailk.motyl@ujd.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Jana Długosza w Częstochowiepl
dc.description.referencesAndrejuk, K. (2020). Online qualitative research in immigrant communities: Opportunities and challenges during the pandemic. Research & Methods, 29(1), 55–73. https://doi. org/10.18061/ask.v29i1.0004pl
dc.description.referencesBinder, P. (2022). Wywiady online w badaniach jakościowych okresu pandemii: inkluzywny potencjał, zagrożenie wykluczeniem i jakość gromadzonych danych. Kultura i Edukacja, 3(137), 38–62. https://doi.org/10.15804/kie.2022.03.03pl
dc.description.referencesDavies, L., LeClair, K., Bagley, P., Blunt, H., Hinton, L., Ryan, S., Ziebland, S. (2020). Face-toface compared with online collected accounts of health and illness experiences: A scoping review. Qualitative Health Research, 31(13), 2092–2012. https://doi.org/10.1177/1049732320935835pl
dc.description.referencesDeakin, H., Wakefield, K. (2014). Skype interviewing: Reflections of two PhD researchers. Qualitative Research, 14(5), 603–616. https://doi.org/10.1177/1468794113488126pl
dc.description.referencesFontana, A., Frey, J.H. (2009). Wywiad. Od neutralności do politycznego zaangażowania, przekł. M. Skowrońska. W: N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych, t. 2, (s. 81–129). PWN.pl
dc.description.referencesGlinka, B., Czakon, W. (2021). Podstawy badań jakościowych. PWE.pl
dc.description.referencesGudkova, S. (2012). Wywiad w badaniach jakościowych. W: D. Jemielniak (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, t. 2, (s. 111–129). PWN.pl
dc.description.referencesHancock, B., Ockleford, E., Windridge, K. (1998). An Introduction to Qualitative Research. Trent Focus Group.pl
dc.description.referencesHine, C. (2008). Virtual ethnography: modes, varieties, affordances. W: N. Fielding, N. Lee, G. Blank (red.), The Sage Handbook of Online Research Methods (s. 257–270). Sage.pl
dc.description.referencesJenner, B., Myers, C. (2019). Intimacy, rapport, and exceptional disclosure: A comparison of inperson and mediated interview contexts. International Journal of Social Research Methodology, 22(2), 165–177. https://doi.org/10.1080/13645579.2018.1512694pl
dc.description.referencesJohnson, D., Scheitle, C., Ecklund, E. (2021). Beyond the inperson interview? How interview quality varies across inperson, telephone, and Skype interviews. Social Science Computer Review, 39, 1142–1158. https://doi.org/10.1177/1049732321990360pl
dc.description.referencesJones, S. (1999). Doing Internet Research: Critical Issues and Methods. Sage Publications.pl
dc.description.referencesKaufmann, M., Tzanetakis, M. (2020). Doing Internet research with hard-to-reach communities: methodological reflections on gaining meaningful access. Qualitative Research, 20(6), 927–944. https://doi.org/10.1177/1468794120904898pl
dc.description.referencesKramkowska, E., Kunat, B., Szorc, K., Winiecka, K. (2022). Badania jakościowe: teoria – praktyka badawcza – inspiracje. Kultura i Edukacja, 3(137), 9–13. https://doi.org/10.15804/ kie.2022.03.01pl
dc.description.referencesKrouwel, M., Jolly, K., Greenfield, S. (2019). Comparing Skype (wideo calling) and in-person qualitative interview modes in a study of people with irritable bowel syndrome: An exploratory comparative analysis. BMC Medical Research Methodology, 19, 1–9. https://doi.org/10.1186/s12874-019-0867-9pl
dc.description.referencesKvale, S. (2011). Prowadzenie wywiadów. PWN.pl
dc.description.referencesMadge, C., O’Connor, H. (2004). Online methods in geography educational research. Journal of Geography in Higher Education, 28(1), 143–152.pl
dc.description.referencesMaison, D. (2022). Jakościowe metody badań społecznych. PWN.pl
dc.description.referencesNehls, K., Smith, B., Schneider, A. (2015). Videoconferencing interviews as a data collection method. W: S. Hai-Jew (red.), Enhancing qualitative and mixed methods research with technology (s. 140–157). IGI–Global Publishing. https://doi.org/10.4018/978-1-4666-6493-7.ch006pl
dc.description.referencesO’Connor, H., Madge, C. (2001). Cyber-mothers: online synchronous interviewing using conferencing software. Sociological Research Online, 5(4). DOI: 10.5153/sro.543pl
dc.description.referencesO’Connor, H., Madge, C., Shaw, R., et al. (2008). Internet-based interviewing. W: N. Fielding, N. Lee, G. Blank (red.), The SAGE Handbook of Online Research Methods (s. 271–289). Sage.pl
dc.description.referencesPilch, T. (1998). Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie Żak.pl
dc.description.referencesPilch, T., Bauman, T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Wydawnictwo Akademickie Żak.pl
dc.description.referencesRubacha, K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. WAiP.pl
dc.description.referencesSalmons, J. (2012). Designing and conducting research with online interviews. W: J. Salmons (red.), Cases in online interview research (s. 1–30). Sage. https://www.doi.org/10.4135/97815 06335155pl
dc.description.referencesŚlęzak I. (2021). Zło konieczne, substytut, szansa – wykorzystanie komunikatora Skype w badaniach jakościowych. Przegląd Socjologii Jakościowej, 17(4), 88–113.pl
dc.description.referencesWoodyatt, C., Finneran, C., Stephenson, R. (2016). In-person versus online focus group discussions: A comparative analysis of data quality. Qualitative Health Research, 26(6), 741–749. https://doi.org/10.1177/1049732316631510pl
dc.description.referencesŻadkowska, M., Dowgiałło, B., Gajewska, M., Herzberg-Kurasz,M., Kostecka, M. (2022). The Sociological Confessional: A Reflexive Process in the Transformation From Face-To-Face to Online Interview. International Journal of Qualitative Methods, 21, 1–12, DOI: 10.1177/16094069221084785pl
dc.description.issue1(19)pl
dc.description.firstpage94pl
dc.description.lastpage104pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
dc.identifier.orcid0000-0003-4203-6434-
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2023, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2023_K_Motyl_Czy_to_co_bliskie_mozna_badac_z_daleka.pdf144,74 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons