REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15138
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStępniak, Zbigniew-
dc.date.accessioned2023-07-14T09:04:19Z-
dc.date.available2023-07-14T09:04:19Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationStudia Wschodniosłowiańskie, T. 22, 2022, s. 223-235pl
dc.identifier.issn1642–557X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/15138-
dc.descriptionPrezentowany tekst jest podsumowaniem stażu naukowego w Studio für Stimmforschung (Studio Badań Głosu) w Hochschule f¨ur Musik Carl Maria von Weber w Dreźnie.pl
dc.description.abstractThe article presents innovative research – with the use of digital technologies – in the field of vocal interpretation of poetic texts – three poems by Czesław Miłosz, translated into Russian, to which Aleksandra Masłowska-Smirnova from Kaliningrad, a composer of the young generation, composed music, defining the genre of the composition as romances. The romances were composed for a specific person, Fr. Zbigniew Stępniak with a rare basso profondo voice. Due to the significant scale of performance difficulties, compositions based on the poems of Cz. Miłosz became the subject of an experiment aimed at facilitating the execution process. The aim of the article was to describe an innovative experiment carried out during a scientific internship at the Studio für Stimmforschung at the Hochschule für Musik Carl Maria von Weber in Dresden and to professionally interpret the results of the research. The author shares his own experiences, which young performers of compositions based on emotionally saturated poetic texts will be able to use. The remarks on translation devices included in the text were related to the purpose of poetic texts for writing compositions and solo performances.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectkompozycje Aleksandry Masłowskiejpl
dc.subjectpoezja Czesława Miłoszapl
dc.subjectromans rosyjskipl
dc.subjectwykonawstwo solowepl
dc.subjectkomputerpl
dc.subjecttechnologie cyfrowepl
dc.subjectcompositions by Aleksandra Masłowskapl
dc.subjectpoetry by Czesław Miłoszpl
dc.subjectRussian romancepl
dc.subjectsolo performancepl
dc.subjectcomputerpl
dc.subjectdigital technologiespl
dc.titleRomanse Aleksandry Masłowskiej. Technologie cyfrowe „w służbie” solowego wykonawstwa utworów muzycznychpl
dc.title.alternativeRomances by Aleksandra Masłowska. Digital technologies “in the service” of solo performance of musical workspl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022pl
dc.identifier.doi10.15290/sw.2022.22.15-
dc.description.Emailzbigniew.stepniak@uwm.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Wydział Sztukipl
dc.description.referencesMiłosz, Cz.,1994, Gdzie wschodzi słońce i kędy zapada, Kraków.pl
dc.description.referencesMiłosz Cz., 1974, Na brzegu rzeki, Paryż.pl
dc.description.referencesMiłosz Cz., 2000, To, Kraków.pl
dc.description.referencesMiller D.G., McCoy S., 2008, Resonance in Singing: Voice Building Through Acoustic Feedback, Inside View Press.pl
dc.description.referencesMüller M., 2015, Hören – Sehen – Verstehen: Stimmanalyse mit VoceVista im Gesangsunterricht – eine praxisorientierte Einführung, Augsburg.pl
dc.description.referencesPilaj J., 2011, Singen lernen mit dem Computer: Über Anwendung und Nutzen neuer Feedbackmöglichkeiten in Stimmbildung und Gesang, Augsburg.pl
dc.description.referencesPiotrowiak-Junkiert K., 2012, „Kochałem się w tobie naturo, aż zrozumiałem kim jesteś”. Etnomedyczny projekt w Litwie po pięćdziesięciu dwóch latach Czesława Miłosza, „Rocznik Słupski” 10, s. 193–200.pl
dc.description.referencesStępniak Z., 2012, Wybrane polskie chóry akademickie w dwudziestoleciu 1980–2000. Repertuar – konkursy – wykonania, Lublin.pl
dc.description.referencesCzesław Miłosz, w: https://culture.pl/pl/tworca/czeslaw-milosz [08.08.2022].pl
dc.description.referencesAgnieszka Kluba, Na brzegu rzeki, https://nplp.pl/artykul/na-brzegu-rzeki/ [08.08.2022].pl
dc.description.referenceshttps://www.sygyt.com [08.08.2022].pl
dc.description.volume22pl
dc.description.firstpage223pl
dc.description.lastpage235pl
dc.identifier.citation2Studia Wschodniosłowiańskiepl
dc.identifier.orcid0000-0002-6543-0875-
Występuje w kolekcji(ach):Studia Wschodniosłowiańskie, 2022, tom 22

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
SW_22_2022_Z_Stepniak_Romanse_Aleksandry_Maslowskiej.pdf835,98 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)