REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/15109
Tytuł: Ethical Considerations in Conducting Research with Children
Autorzy: Desiana Mayasari, Elisabeth
Słowa kluczowe: ethical considerations
research
children
Data wydania: 2022
Data dodania: 6-lip-2023
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 2(18), s. 64-73
Abstrakt: The issue of ethics in research involving children has become a significant concern for researchers. This situation pertains to obtaining consent and conducting recruitment during and after the study, while ensuring the safety and well-being of the children involved. This investigation aims to identify ethical challenges in child studies across different countries. The study explores the application of research ethics in various nations and highlights the ethical predicaments that arise when conducting research with children, specifically concerning upholding their rights. Furthermore, the study uncovers that the interplay of cultural, social, economic, and political contexts can complicate adhering to ethical standards and protocols. Additionally, it notes that power dynamics between children and adults may create an unequal footing for child participants in research. In light of this, the study stresses the importance of considering children’s opinions and involvement, particularly in the context of their education and welfare, to protect their rights. It also underscores the need to prioritize children’s emotional well-being, which can have significant implications for bullying, body image, relationships with friends and family, and other areas that demand high sensitivity.
Afiliacja: Doctoral School of Social Sciences, University of Lodz
E-mail: elisabeth.mayasari@edu.uni.lodz.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/15109
DOI: 10.15290/parezja.2022.18.07
ISSN: 2353-7914
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-3743-991X
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/
Właściciel praw: Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_2_2022_E_Desiana_Mayasari_Ethical_Considerations.pdf152,67 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons