Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/15104
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pasikowski, Sławomir | - |
dc.date.accessioned | 2023-07-06T06:28:19Z | - |
dc.date.available | 2023-07-06T06:28:19Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 2(18), s. 11-16 | pl |
dc.identifier.issn | 2353-7914 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/15104 | - |
dc.description.abstract | The article deals with the issue of uncertainty. The importance of this issue in education studies is indicated. Selected ideas and models from the foundations of measurement theory and probability theory are presented and related to selected circulating opinions, as well as an example of the determination of measurement uncertainty. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | - |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | - |
dc.subject | uncertainty | pl |
dc.subject | measurement | pl |
dc.subject | observational studies | pl |
dc.title | Measurement Uncertainty – its Place in Education Studies | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/parezja.2022.18.02 | - |
dc.description.Email | slawomir.pasikowski@now.uni.lodz.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Łódzki | pl |
dc.description.references | Baranowski, M. (2017). Education in times of uncertainty. Uncertainty in education. A critical approach. In: A. Odrowąż-Coates, & S. Goswami (Eds.), Symbolic violence in socio-educational contexts. A post-colonial critique (pp. 63–72). Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. | pl |
dc.description.references | Berka, K. (1983). Measurement. Its Concepts, Theories and Problems. D. Reidel Publishing Company. | pl |
dc.description.references | Bucher, J.L. (2012). The Metrology Handbook. ASQ Quality Press. Chadha, N.K. (2009). Applied Psychometry. SAGE. | pl |
dc.description.references | Edge, M.D. (2019). Statistical Thinking from Scratch. A Primer for Scientists. Oxford University Press. | pl |
dc.description.references | Hornowska, E. (2009). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Scholar. | pl |
dc.description.references | JCGM 104:2009 (2009). Evaluation of measurement data – An introduction to the “Guide to the expression of uncertainty in measurement” and related documents. Joint Committee for Guides in Metrology. | pl |
dc.description.references | JCGM 200:2012 (2009). International vocabulary of metrology – Basic and general concepts and associated terms (VIM). Joint Committee for Guides in Metrology. | pl |
dc.description.references | Ostasiewicz, W. (2012). Myślenie statystyczne. Wolters Kluwer. | pl |
dc.description.references | Rao, C.R (1994). Statistics and Truth. Putting Chance to Work. World Scientific Publishing. | pl |
dc.description.references | Sahlberg, P., Senior, C. (2023). Education in an Uncertain Future: The Promise of Equity. In: W.O. Lee, P. Brown, A.L. Goodwin, & A. Green (Eds.), International Handbook on Education Development in Asia-Pacific. Springer. https://doi.org/10.1007/978-981-16-2327-1_15-1 | pl |
dc.description.issue | 2(18) | pl |
dc.description.firstpage | 11 | pl |
dc.description.lastpage | 16 | pl |
dc.identifier.citation2 | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-0768-1596 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2022, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Parezja_2_2022_S_Pasikowski_Measurement_Uncertainty.pdf | 118,72 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL