REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14607
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKonopelko, Justyna-
dc.date.accessioned2023-02-02T07:19:51Z-
dc.date.available2023-02-02T07:19:51Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationDziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 2. Godność jako źródło naszego człowieczeństwa, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2022, s. 463-469pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-745-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/14607-
dc.description.abstractRóżnorodność paradygmatyczna w pedagogice ukazuje zarówno zachodzące w podejściu do procesów edukacyjno-wychowawczych zmiany na przestrzeni lat, ale również mnogość perspektyw w postrzeganiu wychowania. Zapoznanie przyszłych pedagogów z odmiennymi od akademickich podejść stanowi okazję nie tylko do odnalezienia własnej ścieżki myśli pedagogicznej. Jest także płaszczyzną do rozwoju krytycznego myślenia i doskonalenia umiejętności selekcji, tak potrzebnych w realizacji tego zawodu. Poglądy nawet o radykalnym charakterze, takie jak orientacja antypedagogiczna rozwijająca się w XX wieku, są alternatywnym odniesieniem do poznawanej na co dzień pedagogicznej rzeczywistości i posiadają znaczący potencjał do czynienia refleksji na temat własnego stanowiska w kluczowych kwestiach.pl
dc.description.abstractParadigm diversity in pedagogy shows both the changes over the years in the approach to educational processes and the multiplicity of perspectives in the perception of upbringing. Acquainting future pedagogues with approaches different from the academically accepted provides an opportunity not only to find one’s path of pedagogical thought, but is also a platform for developing critical thinking and improving selection skills, so necessary in this profession. Even views of a radical nature, such as the anti-pedagogical orientation developing in the twentieth century, are an alternative reference point to everyday pedagogical reality and have significant potential for reflection on one’s position on crucial issues.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesDziecko w historii;2-
dc.subjectnurty wychowaniapl
dc.subjectAlice Millerpl
dc.subjectantypedagogikapl
dc.subjectkształcenie pedagogówpl
dc.subjectCurrents in educationpl
dc.subjectanti-pedagogypl
dc.subjectpedagogues trainingpl
dc.titleWspierać, czy wychowywać? – Rozłam (anty)pedagogiczny XX wieku a kształcenie przyszłych pedagogówpl
dc.title.alternativeTo Support or to Educate? – The (Anti) pedagogical Split of the 20th Century and the Education of Future Educatorspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022pl
dc.identifier.doi10.15290/dhmgz.02.2022.28-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.firstpage463pl
dc.description.lastpage469pl
dc.identifier.citation2Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 2. Godność jako źródło naszego człowieczeństwa, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplickapl
dc.identifier.orcid0000-0002-6800-9584-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
J_Konopelko_Wspierac_czy_wychowywac.pdf138,35 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)