REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/14591
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBartoszewicz, Magdalena-
dc.date.accessioned2023-02-01T10:16:39Z-
dc.date.available2023-02-01T10:16:39Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationDziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 2. Godność jako źródło naszego człowieczeństwa, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2022, s. 203-220pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-745-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/14591-
dc.description.abstractBadania miały na celu poznanie poziomu wspierania autonomii dzieci przez rodziców w percepcji uczniów w młodszym wieku szkolnym. W tym celu wykorzystano Skalę Percepcji Rodziców. Badania były prowadzone w kilku szkołach podstawowych funkcjonujących na terenie województwa podlaskiego (N=402). Zaprezentowano odpowiedzi uczniów, opisujące podejście ich rodziców m.in. do karania dziecka, podejmowania przez dziecko decyzji, popełniania przez dziecko błędów. Analiza wyników badań wykazała, że dzieci oceniły wspieranie autonomii przez swoich rodziców na przeciętnym poziomie.pl
dc.description.abstractThe aim of the study was to examine the level of parents’ support for children’s autonomy in the perception of younger school age pupils. For this purpose, the Perception of Parents Scale was used. The research was conducted in few primary schools in the region of Podlasie (N=402). The article presents pupils’ descriptions of their parents’ approach to: punishing a child, the child making decisions, the child making mistakes, and other important areas. The results of the research show that in the perception of younger school age pupils, parents support for their kids’ autonomy is on an average level.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesDziecko w historii;2-
dc.subjectautonomia dziecipl
dc.subjectmłodszy wiek szkolnypl
dc.subjectwpieranie autonomii przez rodzicówpl
dc.subjectchildren’s autonomypl
dc.subjectyounger school agepl
dc.subjectsupporting autonomy by parentspl
dc.titleWspieranie autonomii dzieci przez rodziców w percepcji uczniów w młodszym wieku szkolnympl
dc.title.alternativeParents Supporting Children’s Autonomy: the Perception of Younger School Age Pupilspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022pl
dc.identifier.doi10.15290/dhmgz.02.2022.13-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.firstpage203pl
dc.description.lastpage220pl
dc.identifier.citation2Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 2. Godność jako źródło naszego człowieczeństwa, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplickapl
dc.identifier.orcid0000-0003-1562-3625-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Bartoszewicz_Wspieranie_autonomii_dzieci_przez_rodzicow.pdf294,04 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)