Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14591
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Bartoszewicz, Magdalena | - |
dc.date.accessioned | 2023-02-01T10:16:39Z | - |
dc.date.available | 2023-02-01T10:16:39Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 2. Godność jako źródło naszego człowieczeństwa, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2022, s. 203-220 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-745-0 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/14591 | - |
dc.description.abstract | Badania miały na celu poznanie poziomu wspierania autonomii dzieci przez rodziców w percepcji uczniów w młodszym wieku szkolnym. W tym celu wykorzystano Skalę Percepcji Rodziców. Badania były prowadzone w kilku szkołach podstawowych funkcjonujących na terenie województwa podlaskiego (N=402). Zaprezentowano odpowiedzi uczniów, opisujące podejście ich rodziców m.in. do karania dziecka, podejmowania przez dziecko decyzji, popełniania przez dziecko błędów. Analiza wyników badań wykazała, że dzieci oceniły wspieranie autonomii przez swoich rodziców na przeciętnym poziomie. | pl |
dc.description.abstract | The aim of the study was to examine the level of parents’ support for children’s autonomy in the perception of younger school age pupils. For this purpose, the Perception of Parents Scale was used. The research was conducted in few primary schools in the region of Podlasie (N=402). The article presents pupils’ descriptions of their parents’ approach to: punishing a child, the child making decisions, the child making mistakes, and other important areas. The results of the research show that in the perception of younger school age pupils, parents support for their kids’ autonomy is on an average level. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.relation.ispartofseries | Dziecko w historii;2 | - |
dc.subject | autonomia dzieci | pl |
dc.subject | młodszy wiek szkolny | pl |
dc.subject | wpieranie autonomii przez rodziców | pl |
dc.subject | children’s autonomy | pl |
dc.subject | younger school age | pl |
dc.subject | supporting autonomy by parents | pl |
dc.title | Wspieranie autonomii dzieci przez rodziców w percepcji uczniów w młodszym wieku szkolnym | pl |
dc.title.alternative | Parents Supporting Children’s Autonomy: the Perception of Younger School Age Pupils | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022 | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/dhmgz.02.2022.13 | - |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.firstpage | 203 | pl |
dc.description.lastpage | 220 | pl |
dc.identifier.citation2 | Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 2. Godność jako źródło naszego człowieczeństwa, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0003-1562-3625 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
M_Bartoszewicz_Wspieranie_autonomii_dzieci_przez_rodzicow.pdf | 294,04 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)