Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/14355
Tytuł: | Potencjał kolokacyjny leksemów telefon i komputer w świadomości językowej dzieci pięcioletnich |
Inne tytuły: | The collocation potential of lexemes: telefon and komputer in the linguistic awareness of five-year-old children |
Autorzy: | Makowska, Karolina |
Słowa kluczowe: | collocation competence collocations language of preschool children |
Data wydania: | 2022 |
Data dodania: | 9-sty-2023 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Białostockie Archiwum Językowe, nr 22, 2022, s. 223-248 |
Abstrakt: | In the communication process, it is necessary to use specific collocations that language users begin to include in their lexical resources at an early stage of language acquisition. The aim of this study is to investigate the productive collocation competence (i.e. the ability to use collocations that are fixed connections of at least two words with integrated meaning) in preschoolers. The research group consisted of forty five‑year-olds whose mother tongue was Polish, and whose task was to provide fourteen verbal collocations with the lexemes telefon ‘telephone’ and komputer ‘computer/laptop’ based on the situation described to them. |
Afiliacja: | Szkoła Doktorska Nauk Humanistycznych, Uniwersytet w Białymstoku |
E-mail: | k.makowska@uwb.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/14355 |
DOI: | 10.15290/baj.2022.22.13 |
ISSN: | 1641-6961 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-5743-7460 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl |
Właściciel praw: | Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-SA 4.0) |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (SzkDokt) Białostockie Archiwum Językowe, 2022, nr 22 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
K_Makowska_Potencjal_kolokacyjny_leksemow_telefon_i_komputer.pdf | 371,42 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL