Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13927
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kostaszuk-Romanowska, Monika | - |
dc.date.accessioned | 2022-10-20T08:28:19Z | - |
dc.date.available | 2022-10-20T08:28:19Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-685-9 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/13927 | - |
dc.description.abstract | Zaproponowana przez autorkę kategoria "współczesny romantyczny teatr polityczny" odnosi się do tych inscenizacji polskiego dramatu romantycznego z lat 2010-2020, które wpisują się w formułę teatru zaangażowanego, podejmującego refleksję na temat bieżącego życia społecznego i politycznego. | pl |
dc.description.sponsorship | Publikacja sfinansowana ze środków Instytutu Studiów Kulturowych Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | romantyzm | pl |
dc.subject | teatr współczesny | pl |
dc.subject | teatr polityczny | pl |
dc.title | Współczesny romantyczny teatr polityczny. Realizacje, dyskusje, kontrowersje | pl |
dc.title.alternative | Contemporary Romantic Political Theater. Realizations, Discussions, Controversies | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021 | pl |
dc.description.Email | m.romanowska@uwb.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Antologia smoleńska. 96 wierszy, red. A. Bartelli, H. Dobrowolska, A. Jach‑Lejkert, N. Tarczyńska, Łódź–Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | Bagłajewski Arkadiusz, Blaski i cienie badań postkolonialnych nad polską literaturą romantyczną, „Studia Europaea Gnesnensia” 2017, nr 15. | pl |
dc.description.references | Bagłajewski Arkadiusz, Obecność romantyzmu, Lublin 2015. | pl |
dc.description.references | Bakuła Bogusław, Kolonialne i postkolonialne aspekty polskiego dyskursu kresoznawczego (zarys problematyki), „Teksty Drugie” 2006, nr 6. | pl |
dc.description.references | Bielik‑Robson Agata, Nowoczesność romantyzmu, w: Wobec romantyzmu…, red. J. Klausa‑Wartacz, A. Skowron, K. Ruta, T. Nakoneczny, Poznań 2007. | pl |
dc.description.references | Bielik‑Robson Agata, Romantyzm. Niedokończony projekt. Eseje, Kraków 2008. | pl |
dc.description.references | Bielik‑Robson Agata, Totem i tabu. Polskiej tanatologii ciąg dalszy, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Bodio Tadeusz, Między romantyzmem a pragmatyzmem: psychopolityczne aspekty transformacji w Polsce, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Chacko Magdalena, Dramat i teatr Juliusza Słowackiego. Rekonesans, Wrocław 2006. | pl |
dc.description.references | Dziedzictwo romantyczne. O (nie)obecności romantyzmu w kulturze polskiej, red. M. Piechota, M. Janoszka, O. Kalarus, Katowice 2013. | pl |
dc.description.references | Cieślak Jacek, Jak traktujemy romantyzm, https://www.rp.pl/artykul/1192582‑Jak‑traktujemy‑romantyzm.html. | pl |
dc.description.references | Dąbrowska Anna, Prof. Bralczyk: Słowo „poległ” w kontekście katastrofy smoleńskiej to nadużycie, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1668540,1,prof‑bralczyk-slowo‑polegl-w-kontekscie‑katastrofy-smolenskiej‑to-naduzycie.read. | pl |
dc.description.references | Dąbrowska Danuta, Smoleńsk 2010 a romantyczna filozofia cierpienia, w: Romantyzm i polityka, red. D. Dąbrowska, M. Z. Bukała, D. Gruntkowska, Szczecin 2018. | pl |
dc.description.references | Dąbrowska Danuta, Wprowadzenie, w: Romantyzm i polityka, red. D. Dąbrowska, M. Z. Bukała, D. Gruntkowska, Szczecin 2018. | pl |
dc.description.references | Dąbrowska Danuta, Wprowadzenie, w: Romantyzm użytkowy. Długie trwanie romantyzmu w kulturze polskiej, red. D. Dąbrowska, E. Szczepan, Szczecin 2014. | pl |
dc.description.references | Duda Sebastian, Polski mesjanizm i nowa lewica, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Duda Sebastian, Wstęp, w: Żebro Mesjasza, red. M. Rudaś‑Grodzka, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Dziewulska Małgorzata, Za duże buty (cz. I), „Didaskalia” 2005, nr 67/68. | pl |
dc.description.references | Fiećko Jerzy, Romantyzmy. Czytanie dzisiaj, w: Wobec romantyzmu…, red. J. Klausa‑Wartacz, A. Skowron, K. Ruta, T. Nakoneczny, Poznań 2007. | pl |
dc.description.references | Filler Witold, Teatr Hanuszkiewicza, Warszawa 1974. | pl |
dc.description.references | Gdula Maciej, Trzy żałoby, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Górecki Marcin, Młodzi czarodzieje. Dziady w teatrze polskim w latach 1990–2010. Recepcja i interpretacja, Gdańsk 2013. | pl |
dc.description.references | Jakubowska Emilia, Między imperium, ludem ludów i przyjaciółmi Moskalami – próba lektury postkolonialnej III części Dziadów Mickiewicza, http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/archives/986. | pl |
dc.description.references | Janion Maria, Mesjanizm to przekleństwo. List Marii Janion do Kongresu Kultury, http://wyborcza.pl/7,75410,20813344,mesjanizm‑to-przeklenstwo‑list-marii‑janion‑do‑kongresu-kultury.html. | pl |
dc.description.references | Janion Maria, Niesamowita słowiańszczyzna, Kraków 2006. | pl |
dc.description.references | Janion Maria, Zmierzch paradygmatu, w: Eadem, Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś, Warszawa 1996. | pl |
dc.description.references | Janion Maria, Szczuka Kazimiera, Transe – Traumy – Transgresje, t. 1: Niedobre dziecię. Z Marią Janion rozmawia Kazimiera Szczuka, Warszawa 2012. | pl |
dc.description.references | Janoszka Maria, Kalarus Oskar, U stóp epoki, w: Dziedzictwo romantyczne. O (nie)obecności romantyzmu w kulturze polskiej, red. M. Piechota, M. Janoszka, O. Kalarus, Katowice 2013. | pl |
dc.description.references | Kałążny Jerzy, Kiedy właściwie skończył się romantyzm? O (nie)trwałości paradygmatu romantycznego w kulturze polskiej i niemieckiej, w: Interakcje. Leksykon komunikowania polsko‑niemieckiego, t. 2, red. A. Gall, J. Grębowiec, J. Kalicińska, K. Kończal, I. Surynt, Wrocław 2015. | pl |
dc.description.references | Kornaś Tadeusz, Powrót romantycznego paradygmatu, „Didaskalia” 2005, nr 67/68. | pl |
dc.description.references | Kosiński Dariusz, Teatra polskie. Rok katastrofy, Warszawa–Kraków 2013. | pl |
dc.description.references | Kosiński Dariusz, Ulica jako scena narodowa – patriotyzm po 10 IV, www.is.uw.edu.pl/wp‑content/uploads/ulica‑jako-scena.doc. | pl |
dc.description.references | Kostaszuk Monika, Sprawy porucznika Ordona – ciąg dalszy, „Rocznik Towarzystwa Literackiego im. A. Mickiewicza” 1988, nr XXIII. | pl |
dc.description.references | Kostaszuk‑Romanowska Monika, Deziluzja w dramacie. Rozważania teoretyków i praktyki dramaturgiczne Juliusza Słowackiego, Białystok 2018. | pl |
dc.description.references | Kowalczykowa Alina, Dramat i teatr romantyczny, Warszawa 1997. | pl |
dc.description.references | Kowalska Jolanta, Romantyczne szczątki, http://teatralny.pl/recenzje/romantyczne‑szczatki,2057.html. | pl |
dc.description.references | Król Marcin, Romantyzm. Piekło i niebo Polaków, Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Kurska Anna, O poszukiwaniach ponowoczesnego sposobu wyrażania tradycji romantycznej, „Czytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze” 2015, nr 4. | pl |
dc.description.references | Kuziak Michał, Otwórzcie drzwi od kaplicy, (tekst opublikowany w programie przedstawienia „Mickiewicz. Dziady. Performance”). | pl |
dc.description.references | Kuziak Michał, Romantyzm i nowoczesność?, w: Romantyzm i nowoczesność, red.M. Kuziak, Kraków 2009. | pl |
dc.description.references | Kuziak Michał, Romantyzm w lustrze…, w: Romantyzm w lustrze postmodernizmu i odwrotnie, red. W. Hamerski, M. Kuziak, S. Rzepczyński, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Kuziak Michał, Wartość kulturowego braku. Syndrom kolonialny w twórczości Mickiewicza, „Porównania” 2008, nr 5. | pl |
dc.description.references | Kuźmiński Michał, Wilczyński Przemysław, Dziady smoleńskie. Rozmowa z Dariuszem Kosińskim, „Tygodnik Powszechny” 2011, nr 22. | pl |
dc.description.references | Kyzioł Aneta, Mówią „Dziady”, „Polityka” 2015, nr 16. | pl |
dc.description.references | Lament smoleńsko‑katyński. Antologia wierszy o ofiarach katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem, red. A. Dąbrowski, Kielce–Starachowice 2010. | pl |
dc.description.references | Ławski Jarosław, O, ironio! Rzecz o Juliuszu Słowackim, „Śląskie Studia Polonistyczne”2012, nr 2. | pl |
dc.description.references | Łazarkiewicz Magdalena, Spektakl z odrobiną metafizyki. Magdalena Łazarkiewicz w rozmowie z Janem Smoleńskim, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Majmurek Jakub, Smoleńsk albo odpowiedź realnego, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Masłowski Michał, Gest, symbol i rytuały polskiego teatru romantycznego, Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Mesjanizm to przekleństwo. List Marii Janion do Kongresu Kultury, http://wyborcza.pl/7,75410,20813344,mesjanizm‑to-przeklenstwo‑list-marii‑janion‑do‑kongresukultury.html. | pl |
dc.description.references | Mickiewicz Adam, Dzieła, t. III: Utwory dramatyczne, oprac. S. Pigoń, Warszawa 1955. | pl |
dc.description.references | Misiewicz Roman, dobre‑nowiny.pl. Wiersze smoleńskie, Toronto 2012. | pl |
dc.description.references | Nawratek Krzysztof, Poza histerię, poza cynizm, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Nieukerken Arent van, Czesław Miłosz wobec tradycji europejskiego romantyzmu, „Teksty Drugie” 2001, nr 3/4. | pl |
dc.description.references | Panel dyskusyjny Słowacki postkolonialny w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, w: Słowacki postkolonialny, red. M. Kuziak, Bydgoszcz 2010. | pl |
dc.description.references | Pigoń Stanisław, Formowanie „Dziadów” części drugiej: rekonstrukcja genetyczna, Warszawa 1967. | pl |
dc.description.references | Plata Tomasz, Pośmiertne życie romantyzmu, Warszawa 2017. | pl |
dc.description.references | Prussak Maria, Kult zmarłych czy świętych obcowanie, w: Eadem, Czy jeszcze słychać głos romantyzmu?, Warszawa 2007. | pl |
dc.description.references | Rabizo‑Birek Magdalena, Romantyczni i nowocześni: formy obecności romantyzmu w polskiej literaturze współczesnej, Rzeszów 2012. | pl |
dc.description.references | Romantyzm i nowoczesność, red. M. Kuziak, Kraków 2009. | pl |
dc.description.references | Romantyzm i polityka, red. D. Dąbrowska, M. Z. Bukała, D. Gruntkowska, Szczecin 2018. | pl |
dc.description.references | Romantyzm w lustrze postmodernizmu i odwrotnie, red. W. Hamerski, M. Kuziak, S. Rzepczyński, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Romantyzm środkowoeuropejski w kontekście postkolonialnym, cz. II, red. M. Kuziak, B. Maciejewski, Kraków 2016. | pl |
dc.description.references | Romantyzm użytkowy. Długie trwanie romantyzmu w kulturze polskiej, red. D. Dąbrowska, E. Szczepan, Szczecin 2014. | pl |
dc.description.references | Rowiński Tomasz, Porzućcie romantyzm!, „Znak” 2011, nr 671. | pl |
dc.description.references | Rudaś‑Grodzka Monika, Sfinks słowiański i mumia polska, Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | Rybczyński Aleksander, „Polska wyklęta” i inne wiersze smoleńskie, https://marszpolonia.com/2012/08/25/aleksander‑rybczynski-polska‑wykleta-i-inne‑wiersze‑smolenskie. | pl |
dc.description.references | Siwicka Dorota, Guślarz, w: J. M. Rymkiewicz, D. Siwicka, A. Witkowska, M. Zielińska, Mickiewicz. Encyklopedia, Warszawa 2001. | pl |
dc.description.references | Siwiec Magdalena, Romantyczne koncepcje poezji Poeta i Muza – relacja w stanie kryzysu (Alfred de Musset i Juliusz Słowacki), Kraków 2012. | pl |
dc.description.references | Skórczewski Dariusz, Teoria – literatura – dyskurs. Pejzaż postkolonialny, Lublin 2013. | pl |
dc.description.references | Słowacki postkolonialny, red. M. Kuziak, Bydgoszcz 2010. | pl |
dc.description.references | Teatr Polski czy Nowy?, http://www.teatr‑pismo.pl/przestrzenie‑teatru/827/teatr_polski_czy_nowy. | pl |
dc.description.references | Terlikowski Tomasz, Bojaźń i drżenie, https://www.salon24.pl/u/terlikowski/171531,bojazn-i-drzenie. | pl |
dc.description.references | Tokarczuk Olga, Znowu zaczynamy przypominać plemię, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Tradycja romantyczna w teatrze polskim, red. D. Kosiński, Kraków 2007. | pl |
dc.description.references | Uffelmann Dirk, Polska literatura postkolonialna. Od sarmatyzmu do migracji poakcesyjnej, Kraków 2020. | pl |
dc.description.references | Walas Teresa, Zrozumieć swój czas. Kultura polska po komunizmie – rekonesans, Kraków 2004. | pl |
dc.description.references | Wencel Wojciech, Wiersze smoleńskie, wierszeosmolensku.blogspot.com. | pl |
dc.description.references | Wiersze o Smoleńsku. Antologia polskiej poezji inspirowanej tragedią 10 kwietnia 2010 roku, http://wierszeosmolensku.blogspot.com/2010/11/wojciech‑wencel. html. | pl |
dc.description.references | Wobec romantyzmu…, red. J. Klausa‑Wartacz, A. Skowron, K. Ruta, T. Nakoneczny, Poznań 2007. | pl |
dc.description.references | Wosion‑Czoba Małgorzata, Prof. Dariusz Kosiński: pięć lat po katastrofie smoleńskiej – bez perspektywy pojednania, https://wiadomosci.wp.pl/prof‑dariusz-kosinski‑piec-lat‑po-katastrofie‑smolenskiej-bez‑perspektywy-pojednania‑6025268093891713a. | pl |
dc.description.references | Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Adamiecka‑Sitek Agata, Teatr, demokracja i zmiana, https://www.tygodnikpowszechny.pl/teatr‑demokracja-i-zmiana‑31246. | pl |
dc.description.references | Artaud Antonin, Teatr i jego sobowtór, przeł. J. Błoński, Warszawa 1978. | pl |
dc.description.references | Augé Marc, Nie‑miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności, przeł.R. Chymkowski, Warszawa 2011. | pl |
dc.description.references | Baniewicz Elżbieta, Nowa republika spłyciarzy, http://encyklopediateatru.pl/artykuly/41321/nowa‑republika-splyciarzy. | pl |
dc.description.references | Brzyska Alicja, Kosiński Dariusz, Kaszczyszyn Piotr, W Polsce mieliśmy dwa teatry narodowe. Jeden już zniszczono. Rozmowa, https://klubjagiellonski.pl/2017/09/02/ w-polsce‑mielismy-dwa‑teatry-narodowe‑jeden-juz‑zniszczono-rozmowa. | pl |
dc.description.references | Burszta Wojciech Józef, Kotwice pewności. Wojny kulturowe z popnacjonalizmem w tle, Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | Czekaj Rafał, Estetyka i polityczność sztuki, w: Teatr. Teatralizacja. Performatywność, red. T. Pękala, Lublin 2016. | pl |
dc.description.references | Dobrowolski Piotr, Teatr i polityka. Dyskursy polityczne w polskiej dramaturgii współczesnej, Poznań 2019. | pl |
dc.description.references | Duniec Krystyna, O polityczności teatru, https://www.dwutygodnik.com/artykul/5695-o-politycznosci‑teatru.html. | pl |
dc.description.references | Fischer‑Lichte Erika, Theatre, Sacrifice, Ritual: Exploring Forms of Political Theatre, London 2005. | pl |
dc.description.references | Frąckowiak Bartosz, Agon, namiętność, profanacja. Wyzwania dla nowego teatru politycznego, „Notatnik Teatralny” 2007, nr 45/46. | pl |
dc.description.references | Godlewski Stanisław, Da się!, „Dialog” 2017, nr 9. | pl |
dc.description.references | Gruszczyński Arek, Teatr, który się wtrąca. Rozmowa z Pawłem Łysakiem i Pawłem Sztarbowskim, https://www.dwutygodnik.com/artykul/5059‑teatr-ktory‑sie-wtraca.html. | pl |
dc.description.references | Grzelczak Piotr, Plac Adama Mickiewicza w Poznaniu w latach 1945−1989. Historia polityczna, http://trakt.poznan.pl/wp‑content/uploads/2016/06/9_Plac_Adama_ Mickiewicza_w_Poznaniu_w_latach_1945-89_Historia_polityczna.pdf. | pl |
dc.description.references | Hübner Zygmunt, Polityka i teatr, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Hübner Zygmunt, Zamiast życiorysu, w: J. Kozarska, A. Litak, C. Niedziółka, Zygmunt Hübner. 23 marca 1930 – 12 stycznia 1989. Katalog wystawy, Gdańsk 2000. | pl |
dc.description.references | Jeziński Marek, Dlaczego teatr jest polityczny?, w: Sztuka i polityka. Teatr i kino, red. B. Brodzińska‑Mirowska, M. Jeziński, Ł. Wojtkowski, Toruń 2012. | pl |
dc.description.references | Karwat Mirosław, Polityczność i upolitycznienie. Metodologiczne ramy analizy, http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-aeefd565-0598-47cb9b0d‑1895008b8f59. | pl |
dc.description.references | Kaszczyszyn Piotr, Leder Andrzej, Leder: Rozpoznać się w jestestwie swoim, https://klubjagiellonski.pl/2016/05/21/leder‑rozpoznac-sie-w-jestestwie‑swoim. | pl |
dc.description.references | Keil Marta, Wprowadzenie, w: Choreografia: polityczność, red. M. Keil, Warszawa–Poznań–Lublin 2018. | pl |
dc.description.references | Kencki Patryk, Rocznicowe liberum veto, http://www.teatr‑pismo.pl/przestrzenie‑teatru/1138/rocznicowe_liberum_veto. | pl |
dc.description.references | Klemm Wojciech, (brak tytułu), „Notatnik Teatralny” 2007, nr 45/46. | pl |
dc.description.references | Kosiński Dariusz, Koniec końców – zaczynamy, https://www.tygodnikpowszechny.pl/koniec‑koncow-zaczynamy‑148914. | pl |
dc.description.references | Kosiński Dariusz, Nie „czy”, tylko i..., i..., http://250teatr.pl/artykuly,233,nie_czy_tylko_i_i.html. | pl |
dc.description.references | Kostaszuk‑Romanowska Monika, Teatr bieżącej interwencji w praktyce, „Białostockie Studia Literaturoznawcze” 2015, nr 6. | pl |
dc.description.references | Kostaszuk‑Romanowska Monika, Teatr bieżącej interwencji w rozpoznaniu teoretycznym, „Białostockie Studia Literaturoznawcze” 2014, nr 5. | pl |
dc.description.references | Krakowska Joanna, Ahistoryczne, krytyczne, https://www.dwutygodnik.com/artykul/5138‑ahistoryczne-krytyczne.html. | pl |
dc.description.references | Krakowska Joanna, Auto‑teatr w czasach post‑prawdy, https://www.dwutygodnik.com/artykul/6756‑auto-teatr-w-czasach‑post-prawdy.html. | pl |
dc.description.references | Krakowska Joanna, Teatr polityczny, w: Encyklopedia teatru polskiego, http://www.encyklopediateatru.pl/hasla/286/teatr‑polityczny. | pl |
dc.description.references | Kritzer Amelia Howe, Political Theatre in Post‑Thatcher Britain New Writing, 1995–2005, Basingstoke 2008. | pl |
dc.description.references | Kublik Agnieszka, Nie jestem waszą „smoleńską wdową”, „Wiadomości” atakują Macieja Stuhra, żona zmarłego oficera BOR mu dziękuje, https://wyborcza.pl/7,75398, 21954275,nie‑jestem-wasza‑smolenska-wdowa‑wiadomosci-atakuja‑macieja.html. | pl |
dc.description.references | Lachman Michał, Teatralizując fakty. Uwagi o (do)słowności teatru verbatim i teatru politycznego, „Didaskalia” 2013, nr 113. | pl |
dc.description.references | Lease Bryce, After ‘89: Polish theatre and the political, Manchester 2016. | pl |
dc.description.references | Leder Andrzej, Prześniona rewolucja. Ćwiczenie z logiki historycznej, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Lehmann Hans‑Thies, Teatr postdramatyczny, przeł. D. Sajewska i M. Sugiera, Kraków 2004. | pl |
dc.description.references | Mamy kryzys wiary w teatr. Czas na rewolucję?, http://www.polskieradio.pl/8/3904/Artykul/1255295,Mamy‑kryzys-wiary-w-teatr‑Czas-na‑rewolucje. | pl |
dc.description.references | Miłkowski Tomasz, Finisaż, https://en.instytut‑teatralny.pl/artykuly/250589/finisaz. | pl |
dc.description.references | Morawski Piotr, Klasyka: interwencje. Tekst – scena – społeczeństwo, w: Pisanie dla sceny – narracje współczesnego teatru, red. M. Figzał‑Janikowska, A. Głowacka, B. Popczyk‑Szczęsna, E. Wąchocka, Katowice 2019. | pl |
dc.description.references | Mościcki Paweł, Polityka teatru. Eseje o sztuce angażującej, Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Mouffe Chantal, Polityczność. Przewodnik krytyki politycznej, przeł. J. Erbel, Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Nowak Maciej, My, czyli nowy teatr, „Notatnik Teatralny” 2004, nr 35. | pl |
dc.description.references | Nowak Maciej, My, czyli nowy teatr publiczny, „Dialog” 2016, nr 6. | pl |
dc.description.references | Paprocka‑Jasińska Kamila, Centrala nas ocali?, https://www.polishtheatrejournal.com/index.php/ptj/article/download/109/477. | pl |
dc.description.references | Patterson Michael, Strategies of Political Theatre, Cambridge and New York 2003. | pl |
dc.description.references | Piekutowie Małgorzata i Marek, Fluctuat nec mergitur, http://www.teatr‑pismo.pl/przestrzenie‑teatru/1139/fluctuat_nec_mergitur. | pl |
dc.description.references | Piekutowie Małgorzata i Marek, Narodowy – publiczny. Piekutowie odpowiadają Kosińskiemu, http://www.250teatr.pl/artykuly,257,narodowy_-_publiczny_piekutowie_odpowiadaja_kosinskiemu.html. | pl |
dc.description.references | Piknik Golgota Polska. Sztuka – Religia – Demokracja, red. A. Adamiecka‑Sitek, I. Kurz, Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | Piscator Erwin, Teatr polityczny, przeł. R. Szydłowski, Warszawa 1983. | pl |
dc.description.references | Plata Tomasz, Osobiste zobowiązania, w: Strategie publiczne, strategie prywatne. Teatr polski 1990–2005, red. T. Plata, Izabelin 2006. | pl |
dc.description.references | Postdramatic Theatre and the Political. International Perspectives on Contemporary Performance, ed. K. Jürs‑Munby, J. Carroll, S. Giles, London–New Delhi–New York– Sydney 2013. | pl |
dc.description.references | Półoficjalny dziennik Watykanu o „Młodym Papieżu” – pierwszy raz od premiery, https://www.pch24.pl/poloficjalny‑dziennik-watykanu-o-mlodym‑papiezu----pierwszy‑raz-‑od‑premiery-55040,i.html. | pl |
dc.description.references | Rancière Jacques, Dzielenie postrzegalnego. Estetyka i polityka, przeł. M. Kropiwnicki, J. Sowa, Kraków 2008. | pl |
dc.description.references | Rancière Jacques, Estetyka jako polityka, przeł. P. Mościcki, J. Kutyła, Warszawa 2007. | pl |
dc.description.references | Ritzer George, Mckdonaldyzacja społeczeństwa, przeł. S. Magala, Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | Sadocha Marzena, (brak tytułu), „Notatnik Teatralny” 2007, nr 45/46. | pl |
dc.description.references | Sajewska Dorota, Pod okupacją mediów, Warszawa 2012. | pl |
dc.description.references | Sennett Richard, Upadek człowieka publicznego, przeł. H. Jankowska, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Soszyński Paweł, Drogą do wolności jest konflikt. Wywiad z Oliverem Frljićem, http://www.dwutygodnik.com/artykul/4908‑droga-do‑wolnosci-jest‑konflikt.html. | pl |
dc.description.references | Stokfiszewski Igor, Zwrot polityczny, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Sztarbowski Paweł, Teatr w stanie oblężenia, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/30893.html. | pl |
dc.description.references | Teatr jest walką, red. K. Kapralska, P. Sztarbowski, Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | Teatr Powszechny. Misja, https://www.powszechny.com/misja.html. | pl |
dc.description.references | Teatry polityczne. Polityka teatrów, https://www.polishtheatrejournal.com/index.php/ptj/article/view/34/49. | pl |
dc.description.references | Teatry polityki. Polityka teatrów, https://polishtheatrejournal.com/index.php/ptj/article/view/34/49. | pl |
dc.description.references | Thiong’o Ngũgĩ wa, Decolonising the Mind. The Politics of Language in African Literature, London 1986. | pl |
dc.description.references | Turner Victor, Od rytuału do teatru. Powaga zabawy, przeł. M. i J. Dziekanowie, Warszawa 2005. | pl |
dc.description.references | Walczak Tomasz, Z chłopa mieszczanin. Recenzja książki Andrzeja Ledera „Prześniona rewolucja. Ćwiczenia z logiki historycznej”, https://www.se.pl/wiadomosci/ polityka/z-chlopa‑mieszczanin-recenzja‑ksiazki-andrzeja‑ledera-przesniona‑rewolucja-cwiczenia-z-logiki‑histor-aa‑hGXQ-CmUp‑za6j.html. | pl |
dc.description.references | Warszawa. Powstała Centrala, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/165914.html. | pl |
dc.description.references | Wodziński Paweł, Teatr publiczny: O polityczności teatru, http://www.teatr‑pismo.pl/felietony/941/teatr_publiczny:o_politycznosci_teatru. | pl |
dc.description.references | Wojciechowska Martyna, Krystyna Łuczak‑Surówka w liście do Macieja Stuhra: „Nie jestem waszą smoleńską wdową”, https://kobieta.wp.pl/krystyna‑luczak-surowka‑w-liscie‑do-macieja‑stuhra-nie‑jestem-wasza‑smolenska-wdowa‑6132911130892417a?c=96&nil=&src01=6a4c8. | pl |
dc.description.references | Wzbudzać niepokój i dawać przyjemność, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/wzbudzac‑niepokoj-i-dawac‑przyjemnosc.html. | pl |
dc.description.references | Zadara Michał, Nie wiemy, co gramy – ku definicji teatru publicznego, http://www.250teatr.pl/teksty,421,nie_wiemy_co_gramy_-_ku_definicji_teatru_publicznego. html. | pl |
dc.description.references | Zalewska Kalina, Piknik na Golgocie, http://www.teatr‑pismo.pl/przestrzenie‑teatru/977/piknik_na_golgocie. | pl |
dc.description.references | 20‑lecie. Teatr polski po 1989, red. D. Jarząbek, M. Kościelniak, G. Niziołek, Kraków 2010. | pl |
dc.description.references | Adam Mickiewicz Dziady, https://www.teatrpolski.wroc.pl/przedstawienie/dziady‑calosc. | pl |
dc.description.references | Badula Łukasz, Wszystko powiem Bogu: Terapia histerią, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/194987,druk.html. | pl |
dc.description.references | Balicki Stanisław Witold, Odwiedziny teatralne, http://encyklopediateatru.pl/artykuly/115737/odwiedziny‑teatralne. | pl |
dc.description.references | Baniewicz Elżbieta, Polityczny i zaangażowany, „Twórczość” 2012, nr 6. | pl |
dc.description.references | Błażewicz Olgierd, Chłodna i nieromantyczna, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/158060.html. | pl |
dc.description.references | Błażewicz Olgierd, Krasiński w ogródkowej kawiarence, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/158049.html. | pl |
dc.description.references | Bończa‑Szabłowski Jan, Romantyczny bohater nie umie odnaleźć się w naszym świecie, „Rzeczpospolita” 2011, nr 33. | pl |
dc.description.references | Całość „Dziadów” na deskach Teatru Polskiego we Wrocławiu, https://wroclaw.tvp.pl/24113689/dziady-w-teatrze‑polskim-we‑wroclawiu. | pl |
dc.description.references | Demirski Paweł, Parafrazy, Warszawa 2011. | pl |
dc.description.references | Derkaczew Joanna, Wielka kumulacja romantyczna, https://wyborcza.pl/1,75410,7513235,Wielka_kumulacja_romantyczna.html. | pl |
dc.description.references | Derkaczew Joanna, Wieszcz rodzi się pod Pałacem?, „Gazeta Wyborcza” 2011, nr 96. | pl |
dc.description.references | Dobrowolski Piotr, Duszyczki śpiewają soul, http://www.teatr‑pismo.pl/po‑premierze/828/duszyczki_spiewaja_soul. | pl |
dc.description.references | Dobrowolski Piotr, Dziady post & pop, http://czaskultury.pl/czytanki/dziady‑post-pop. | pl |
dc.description.references | Dobrowolski Piotr, Nasze upiory, http://czaskultury.pl/czytanki/nasze‑upiory. | pl |
dc.description.references | Dobrowolski Piotr, Smoleńska mitologia, http://www.teatr‑pismo.pl/po‑premierze/841/smolenska_mitologia. | pl |
dc.description.references | Drajewski Stefan, „Dziady” w Teatrze Nowym: Popkulturowy show nie oburza. Raczej nuży, https://gloswielkopolski.pl/dziady-w-teatrze‑nowym-popkulturowy‑show‑nie‑oburza-raczej‑nuzy-recenzja/ar/3382251. | pl |
dc.description.references | Drajewski Stefan, Krupówki na placu Mickiewicza w Malarni – recenzja spektaklu „Kordian” w Teatrze Polskim, https://gloswielkopolski.pl/krupowki-na-placu -mickiewicza-w-malarni-recenzja-spektaklu-kordian-w-teatrze-polskim/ar/12849441. | pl |
dc.description.references | Drajewski Stefan, „Spisek smoleński” w teatrze, czyli w jakim kraju żyjemy?, https://gloswielkopolski.pl/spisek‑smolenski-w-teatrze‑czyli-w-jakim‑kraju-zyjemy‑zdjecia/ ar/3365535. | pl |
dc.description.references | Drewniak Łukasz, Kołonotatnik 35: Ciemny punkt, http://teatralny.pl/opinie/kolonotatnik‑35-ciemny‑punkt,850.html. | pl |
dc.description.references | Drewniak Łukasz, Polak z odzysku, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/24928.html. | pl |
dc.description.references | Drygas Piotr, Polish romanticism’s pop story. „Dziady” Radosława Rychcika, https://kulturaliberalna.pl/2015/04/14/polish‑romanticism-rychcik‑dziady‑recenzja‑drygas. | pl |
dc.description.references | Duda Artur, Teatr realności. O iluzji i realności w teatrze współczesnym, Gdańsk 2006. | pl |
dc.description.references | „Dziady” z domu opieki, http://dzieje.pl/content/%E2%80%9Edziady%E2%80%9D-z‑domu‑opieki. | pl |
dc.description.references | Elka, Nie‑Boska Komedia jako dramat osobisty?, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/158051.html?josso_assertion_id=B78C59C26DE8EF80. | pl |
dc.description.references | Gajda‑Zadworna Jolanta, Smoleński monolog, http://dziennikteatralny.pl/artykuly/smolenski‑monolog.html. | pl |
dc.description.references | Godlewski Stanisław, „Kordian” w reżyserii Jakuba Skrzywanka. Siksa mówi: żarty się skończyły, https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36000,22902872,teatr‑polski-w‑poznaniu‑kordian-w-rezyserii‑jakuba-skrzywanka.html. | pl |
dc.description.references | Godlewski Stanisław, Swingujące symulakry, https://teatr‑rzeszow.pl/uploads/2014/11/gazeta‑festiwalowa-3.pdf. | pl |
dc.description.references | Gruszczyński Piotr, Nowi niezadowoleni, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/20192,druk.html. | pl |
dc.description.references | Gruszczyński Piotr, Ojcobójcy. Młodsi zdolniejsi w teatrze polskim, Warszawa 2003. | pl |
dc.description.references | Guczalska Beata, Stand‑up dla znerwicowanej klasy średniej, http://archiwum.didaskalia.pl/125_guczalska.htm. | pl |
dc.description.references | Hamerski Wojciech, Why so serious? O „Dziadach” Radosława Rychcika, w: Romantyzm środkowoeuropejski w kontekście postkolonialnym, cz. II, red, M. Kuziak, B. Maciejewski, Kraków 2016. | pl |
dc.description.references | Horubała Andrzej, Zwycięstwo Krasińskiego, https://dorzeczy.pl/6208/zwyciestwo-krasinskiego.html. | pl |
dc.description.references | Ilnicka Aneta, Umarł król, niech żyje król!, http://dziennikteatralny.pl/artykuly/umarl‑krol-niech‑zyje-krol.html. | pl |
dc.description.references | Iwaszkiewicz Jarosław, Teatr Polski w Warszawie 1938–1949, Warszawa 1971. | pl |
dc.description.references | Jakimiak Agnieszka, Wichowska Joanna, Szkic spektaklu, którego nie było, http://www.didaskalia.pl/119_jakimiak.html. | pl |
dc.description.references | Jasonek Halina, Siksa buduje, a nie rujnuje, https://kultura.onet.pl/muzyka/wywiady-i-artykuly/siksa‑buduje-a-nie‑rujnuje/nbzdxds. | pl |
dc.description.references | Jędrysik Miłada, Bałkańskie strategie, „Tygodnik Powszechny” 2014, nr 6. | pl |
dc.description.references | Karpiuk Dawid, Idą po nas z nożami, „Newsweek Polska” 2014, nr 51. | pl |
dc.description.references | Katafiasz Olga, Nie tędy, http://teatralny.pl/recenzje/nie‑tedy,875.html. | pl |
dc.description.references | Katafiasz Olga, To my, wszyscy, „Didaskalia” 2015, nr 129. | pl |
dc.description.references | Kireńczuk Tomasz, Teatr kłamie zawodowo. Z Radkiem Rychcikiem rozmawia Tomasz Kireńczuk, „Didaskalia” 2014, nr 121/122. | pl |
dc.description.references | Klebaniuk Jarosław, Białe koperty, http://dziennikteatralny.pl/artykuly/biale‑koperty.html. | pl |
dc.description.references | Kłopocka Iwona, Klasyka – lustro współczesności, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/26611.html. | pl |
dc.description.references | Kłopocka‑Marcjasz Iwona, Demirski: – Gdy piszę o ulicy, to język musi być agresywny, https://nto.pl/demirski‑gdy-pisze-o-ulicy‑to-jezyk‑musi-byc‑agresywny/ar/4098989. | pl |
dc.description.references | Kopciński Jacek, Powrót Dziadów, czyli dwa teatry, w: Idem, Powrót Dziadów, Warszawa–Kraków 2016. | pl |
dc.description.references | Kopka Piotr, Siksa umie lepiej, czyli Kordian według Jakuba Skrzywanka, http://www.literaturasautee.pl/slowacki‑kordian-teatr‑polski. | pl |
dc.description.references | Korus Julia, Wdowa wbrew schematom, https://e-teatr.pl/wdowa‑wbrew-schematom‑a146500. | pl |
dc.description.references | Kosiński Dariusz, Doprawdy, nie wiem, co mu jest..., „Tygodnik Powszechny” 2018, nr 7. | pl |
dc.description.references | Kosiński Dariusz, Nothing Else Matters. Z Janem Klatą rozmawia Dariusz Kosiński,http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/204389.html. | pl |
dc.description.references | Kosiński Dariusz, Póki ślazy żyją, https://e-teatr.pl/poki‑Slazy-zyja‑a203505. | pl |
dc.description.references | Kosiński Dariusz, Zarembiście!, https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/bitstream/handle/item/26328/kosinski_zarembiscie.pdf?sequence=1&isAllowed=y. | pl |
dc.description.references | Kostaszuk‑Romanowska Monika, Inscenizacje dramatów Juliusza Słowackiego w latach 2005–2009 oczami krytyki. Refleksje przed kolejnym rokiem jubileuszowym, „Bibliotekarz Podlaski” 2018, nr 2. | pl |
dc.description.references | Kostaszuk‑Romanowska Monika, Polska współczesna krytyka teatralna – próba diagnozy, „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Filologia Polska. Historia i Teoria Literatury XIV” 2014, z. XIV. | pl |
dc.description.references | Kostaszuk‑Romanowska Monika, Teatr jako „medium” oburzonych, w: Teatr wśród mediów, red. A. Duda, M. Wiśniewska, B. Oleszek, Toruń 2015. | pl |
dc.description.references | Kostaszuk‑Romanowska Monika, Teatralny supermarket. Popkulturowe tropy we współczesnym teatrze polskim, w: Tropy literatury i kultury popularnej (II), red. S. Buryła, L. Gąsowska, D. Ossowska, Warszawa 2016. | pl |
dc.description.references | Kościelniak Marcin, „Dziady” buntu i niedoli, „Tygodnik Powszechny” 2014, nr 23. | pl |
dc.description.references | Kościelniak Marcin, „Dziady” zwykłych ludzi, „Tygodnik Powszechny” 2015, nr 17. | pl |
dc.description.references | Kościelniak Marcin, Najbardziej bezczelny duet w polskim teatrze, w: Idem, „Młodzi niezdolni” i inne teksty o twórcach współczesnego teatru, Kraków 2014. | pl |
dc.description.references | Kościelniak Marcin, Neokatastrofiści, „Tygodnik Powszechny” 2015, nr 2. | pl |
dc.description.references | Kowalczyk Janusz R., Strumień piękności, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/158063.html. | pl |
dc.description.references | Kowalczyk Wojciech, Dziady poznańskie, czyli gdzieś już widziałem ten film, http://teatralny.pl/recenzje/dziady‑poznanskie-czyli‑gdzies-juz‑widzialem-ten‑film,411.html. | pl |
dc.description.references | Kowalska Jolanta, Aktorstwo jako stan wyjątkowy, „Notatnik Teatralny” 2011, nr 64/65. | pl |
dc.description.references | Kowalska Jolanta, Rewolucja niestety się spóźnia, https://teatr-pismo.pl/4846-rewolucja-niestety-sie-spoznia. | pl |
dc.description.references | Krakowiak Katarzyna, Słówko od Autorki, http://www.teatrparabuch.pl/parabuch.html. | pl |
dc.description.references | Krakowska Joanna, Demi(d)ramy, w: Demirski P., Parafrazy, Warszawa 2011. | pl |
dc.description.references | Krawczak Monika, Kordian, https://bylamwidzialam.pl/2018/01/15/kordian. | pl |
dc.description.references | Krupiński Wacław, Nieboska prowokacja w Starym Teatrze. Aktorzy rezygnują, http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3289032,nieboska‑prowokacja-w-starym‑teatrze-aktorzy‑rezygnuja,id,t.html. | pl |
dc.description.references | Krupiński Wacław, Oburzeni aktorzy bronią Swinarskiego, http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3289546,oburzeni‑aktorzy-bronia‑swinarskiego,id,t.html. | pl |
dc.description.references | Kubiak Marek, Nie dotykać, nie drażnić, nie jątrzyć?, https://e-teatr.pl/nie‑dotykac‑nie‑draznic-nie‑jatrzyc-a163048. | pl |
dc.description.references | Kyzioł Aneta, Duch Zosi na boisku, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/teatr/1577497,1,recenzja‑spektaklu-dziady‑rez-radoslaw‑rychcik.read. | pl |
dc.description.references | Kyzioł Aneta, Rozmowa z Michałem Zadarą, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/245002,1,rozmowa-z-michalem‑zadara.read?page=28&moduleId=5311. | pl |
dc.description.references | Kyzioł Aneta, Starygate, „Polityka” 2013, nr 49. | pl |
dc.description.references | Kyzioł Aneta, Teatr: autorskie podsumowanie 2015 r., https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1643880,1,teatr‑autorskie-podsumowanie‑2015-r.read. | pl |
dc.description.references | Lakomy Cyprian, Romantyzm millenialsów. „Kordian” w Create Polskim, https://gloswielkopolski.pl/romantyzm-millenialsow-kordian-w-teatrze-polskim/ar/12843035. | pl |
dc.description.references | Legierska Anna, „Lilla Weneda” w reżyserii Michała Zadary, http://culture.pl/pl/dzielo/lilla‑weneda-w-rezyserii‑michala-zadary. | pl |
dc.description.references | „Lilla”, czyli klątwa słowiańska, https://e-teatr.pl/lilla‑czyli-klatwa‑slowianska-a203162. | pl |
dc.description.references | Lubina‑Cipińska Danuta, Pojedynek na „Dziady”, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/133614.html?josso_assertion_id=57EC0A9F72F8DDA9. | pl |
dc.description.references | Łubiecka Michalina, Wodziński mnoży: Słowacki razy pięć, https://e-teatr.pl/wodzinski‑mnozy-slowacki‑razy-piec‑a138507. | pl |
dc.description.references | Made in Poland. Dziewięć sztuk teatralnych z Polski. Antologia dramatu w wyborze Romana Pawłowskiego, Kraków 2006. | pl |
dc.description.references | Majchrowski Zbigniew, „Dziady” nie do pomyślenia, „Tygodnik Powszechny” (Dodatek) 2016, nr 44. | pl |
dc.description.references | Majchrowski Zbigniew, Szczątki założycielskie, w: 20‑lecie. Teatr polski po 1989, red. D. Jarząbek, M. Kościelniak, G. Niziołek, Kraków 2010. | pl |
dc.description.references | Makaruk Maria, Do Europy tak, ale razem z naszymi upiorami, „Teatr” 2011, nr 9. | pl |
dc.description.references | Makaruk Maria, Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego gry z Nie‑Boską komedią (Nie‑boska komedia. Wszystko powiem Bogu!), w: Krasiński. Żywioły kultury, żywioły natury. Studia, red. M. Burzka‑Janik, J. Ławski, Białystok–Opole 2019. | pl |
dc.description.references | Makaruk Maria, Nad trumną bohatera romantycznego, „Białostockie Studia Literaturoznawcze” 2018, nr 12. | pl |
dc.description.references | Matuszewska Małgorzata, Tacy zdrowi nie jesteśmy, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/52597.html. | pl |
dc.description.references | Miłkowski Tomasz, Ksiądz Marek: Obrazoburczy Zadara, http://www.aict.art.pl/2008/03/31/ksipdz‑marek-obrazoburczy‑zadara. | pl |
dc.description.references | Miłkowski Tomasz, Ślaz zwycięzcą, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/208520,druk.html. | pl |
dc.description.references | Mokrzycka‑Pokora Monika, Michał Zadara, https://culture.pl/pl/tworca/michal‑zadara. | pl |
dc.description.references | Mrozek Witold, Bunt na zamówienie, https://www.dwutygodnik.com/artykul/7607‑bunt-na‑zamowienie.html. | pl |
dc.description.references | Mrozek Witold, Konrad Luther King, czyli jak zrobić popowe „Dziady” po amerykańsku, https://wyborcza.pl/1,75410,15692616,Konrad_Luther_King__czyli_jak_zrobic_popowe__Dziady_.html. | pl |
dc.description.references | Mrozek Witold, „Nie‑boska komedia” Strzępki i Demirskiego. Rok po skandalu, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/194566.html?josso_assertion_id=847F44174616CAFA | pl |
dc.description.references | Mrozek Witold, Słowacki na froncie, http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,18698463,lilla‑weneda-w-teatrze‑powszechnym-slowacki‑na-froncie.html. | pl |
dc.description.references | Nowak Maciej, Dlaczego wątroba?, w: Wątroba. Słownik polskiego teatru po 1997 roku, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Ogrodzka Dorota, Zamykające się drzwi, http://zwierciadlo.pl/2012/kultura/teatr/zamykajace‑sie-drzwi. | pl |
dc.description.references | Ostrowska Joanna, Gusła, http://teatralny.pl/recenzje/gusla,344.html. | pl |
dc.description.references | Oświadczenie Dyrekcji oraz Zespołu Aktorskiego Narodowego Starego Teatru, http://www.stary.pl/pl/detal/aktualnosci/id/998. | pl |
dc.description.references | Pawłowski Roman, Jan Klata dla „Wyborczej”. Saper w Starym Teatrze, http://wyborcza.pl/1,75410,15235926,Jan_Klata_dla__Wyborczej___Saper_w_Starym_Teatrze.html. | pl |
dc.description.references | Pawłowski Roman, „Ksiądz Marek” Słowackiego w reżyserii Zadary, https://wyborcza.pl/1,75410,3027752.html. | pl |
dc.description.references | Piekarska Magda, 10.04, czyli Ad Spectatores o katastrofie smoleńskiej, https://www.e-teatr.pl/10-04-czyli‑ad-spectatores-o-katastrofie‑smolenskiej-a120963. | pl |
dc.description.references | Piekarska Magda, Idę z Mickiewiczem do lasu, https://e-teatr.pl/ide-z-mickiewiczem‑do-lasu‑a173985. | pl |
dc.description.references | Piekarska Magda, Zadara: Dziady nie będą sztuką o miłości do ojczyzny, https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,17724750,Zadara__Dziady_nie_beda_sztuka_o_milosci_do_ojczyzny.html. | pl |
dc.description.references | Pietras Sławomir, Jakub Skrzywanek pochował Kordiana, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/254041.html?josso_assertion_id=D0F65A269721A68B. | pl |
dc.description.references | Płatek Karol, Wielka Improwizacja Martina Luthera Kinga, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/wielka‑improwizacja-martina‑luthera-kinga.html. | pl |
dc.description.references | Pobiedzińska Justyna, Odnowa, czyli od nowa, http://www.encyklopediateatru.pl/artykuly/34036/odnowa‑czyli-od‑nowa. | pl |
dc.description.references | Pokolenie porno i inne niesmaczne utwory teatralne: antologia najnowszego dramatu polskiego, wyb. R. Pawłowski, red. H. Sułek, Kraków 2003. | pl |
dc.description.references | Polanica Stefan, Lilla Weneda, http://www.encyklopediateatru.pl/artykuly/144031/lilla‑weneda. | pl |
dc.description.references | Potencjał rewolucyjny. Z Moniką Strzępką i Pawłem Demirskim rozmawia Monika Kwaśniewska, „Didaskalia” 2010, nr 95. | pl |
dc.description.references | Poznań. „Dziady” na finał Klasyki Żywej, https://ww.instytut‑teatralny.pl/artykuly/213237/poznan‑dziady-na‑final-klasyki‑zywej. | pl |
dc.description.references | Prokuratura zajmie się skandalicznym spektaklem „Spisek smoleński”. Do śledczych trafiło pismo z zawiadomieniem o popełnieniu przestępstwa. Nasz news, https:// wpolityce.pl/polityka/186848‑prokuratura-zajmie‑sie-skandalicznym‑spektaklemspisek‑smolenski-do‑sledczych-trafilo‑pismo-z-zawiadomieniem-o-popelnieniu‑przestepstwa-nasz‑news. | pl |
dc.description.references | Radosław Rychcik: gdybym zrealizował „Dziady” klasycznie, byłoby nudno, https://www.polskieradio.pl/96/4017/Artykul/1405881%2CRadoslaw‑Rychcik-gdybym‑zrealizowal-Dziady‑klasycznie-byloby‑nudno. | pl |
dc.description.references | Ratajczakowa Dobrochna, W przejściu. 1989–2004, w: Eadem, W krysztale i płomieniu. Studia i szkice o dramacie i teatrze, t. 2, Wrocław 2006. | pl |
dc.description.references | Ruda Małgorzata, Żeś ty jest, zgaduję…, „Teatr” 2011, nr 9. | pl |
dc.description.references | Schreiber Paweł, Nabożeństwo niedowiarków, „Didaskalia” 2011, nr 103/104. | pl |
dc.description.references | Schreiber Paweł, Słowacki w kawałkach, https://e-teatr.pl/slowacki-w-kawalkach-‑a100687. | pl |
dc.description.references | Sierakowski Sławomir, 14 godzin z Mickiewiczem, https://krytykapolityczna.pl/kultura/teatr/sierakowski‑14-godzin-z-mickiewiczem. | pl |
dc.description.references | Sierszyński Marcin, Matka Boska Odlotowa, http://dziennikteatralny.pl/artykuly/matka‑boska-odlotowa.html. | pl |
dc.description.references | Spektakl Lecha Raczaka „Spisek smoleński”, https://ckzamek.pl/wydarzenia/1179‑spektakl-lecha‑raczaka-spisek‑smolenski. | pl |
dc.description.references | Spichalski Szymon, Powrót widm, http://teatrdlawas.pl/teatr/tdw/index.php?option=-com_content&task=view&id=23104. | pl |
dc.description.references | Spichalski Szymon, Wojenną kulą w płot, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/207936.html. | pl |
dc.description.references | Spilkowska Aleksandra, Wszystkim Prozacu nie dacie, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/211350.html. | pl |
dc.description.references | Spisek Smoleński – stanowisko rady miejskiej w Legnicy, https://legnica.naszemiasto.pl/spisek‑smolenski-stanowisko‑rady-miejskiej-w-legnicy/ar/c13-2651064. | pl |
dc.description.references | Stankiewicz‑Podhorecka Temida, Knebel na Bogurodzicę, https://wp.naszdziennik.pl/2015-09-19/223361,knebel‑na-bogurodzice.html. | pl |
dc.description.references | Stankiewicz‑Podhorecka Temida, Ośmieszające, odarte z polskości i narodowej symboliki, https://www.e-teatr.pl/osmieszajace‑odarte-z-polskosci-i-narodowej‑symboliki-a286556. | pl |
dc.description.references | Stawski Robert, Okrutna geneza polskiego charakteru („Lilla Weneda”, reż. Michał Zadara – recenzja), http://www.wywrota.pl/teatr/27874‑okrutna-geneza‑polskiego‑charakteru‑lill.html. | pl |
dc.description.references | Strategie publiczne, strategie prywatne. Teatr polski 1990–2005, red. T. Plata, Izabelin 2006. | pl |
dc.description.references | Szostak Violetta, Jakub Skrzywanek: chcę pochować Kordiana. Teatr Polski wystawia dzieło Słowackiego. Punkowa Siksa w roli Kordianki, https://poznan.wyborcza.pl/ poznan/7,105531,22883342,jakub‑skrzywanek-chce‑pochowac-kordiana‑teatr‑polski‑wystawia.html. | pl |
dc.description.references | Szymańska Izabela, Mgła smoleńska na początek Warszawskich Spotkań Teatralnych, http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34861,11407005,Mgla_smolenska_na_poczatek_Warszawskich_Spotkan_Teatralnych.html. | pl |
dc.description.references | Śmiechowicz Olga, Dysonans poznawczy, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/dysonans‑poznawczy.html. | pl |
dc.description.references | Śniadania w Pierwszym Rzędzie, https://www.powszechny.com/sniadanie-w-pierwszym‑rzedzie-z-tworcami‑spektaklu-iwona.html. | pl |
dc.description.references | Teatr Nowy w Poznaniu, https://www.facebook.com/teatrnowypoznan/posts/614187971980924. | pl |
dc.description.references | Teatr Polski w Poznaniu, https://teatr‑polski.pl/spektakle/kordian. | pl |
dc.description.references | Teatr Powszechny, http://www.powszechny.com/spektakle/lilla‑weneda,s752.html. | pl |
dc.description.references | Teatr Wodzińskiego był toporną ilustracją haseł politycznych, https://bydgoszcz24.pl/pl/14_kultura/14918_teatr‑wodzinskiego-byl‑toporna-ilustracja‑hasel-politycznych.html. | pl |
dc.description.references | Tomczyk Anna, Słowacki na placu Mickiewicza, http://kultura.poznan.pl/mim/kultura/news/relacje‑recenzje-opinie,c,9/slowacki‑na-placu‑mickiewicza,114187.html. | pl |
dc.description.references | Top 100 American speeches of the 20th century, https://news.wisc.edu/archive/misc/speeches. | pl |
dc.description.references | Trans/formacja. Dramat polski po 1989 roku. Antologia, tom I, wyb. J. Kopciński, oprac.G. Wroniewicz, Warszawa 2012. | pl |
dc.description.references | Trans/formacja. Dramat polski po 1989 roku. Antologia, tom II, wyb. J. Kopciński, oprac.B. Mieszkowska, Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | TR/PL: Bajer/Kochan/Masłowska/Sala/Wojcieszek. Antologia nowego dramatu polskiego, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Tyszka Juliusz, Korowód profanacji łańcucha tabu w pokracznej formie prawdy, http://teatralny.pl/recenzje/korowod‑profanacji-lancucha‑tabu-w-pokracznej‑formie‑prawdy,2246.html. | pl |
dc.description.references | Udalska Eleonora, Krytyka teatralna. Rozważania i analizy, Katowice 2000. | pl |
dc.description.references | Urbaniak Mike, Słowa mają moc. Rozmowa z Radosławem Rychcikiem, https://e-teatr.pl/slowa‑maja-moc‑a176234. | pl |
dc.description.references | Wakar Jacek, Między groteską a traumą, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/207927.html. | pl |
dc.description.references | Walicka Edyta, Zawieszeni w próżni, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/111238.html. | pl |
dc.description.references | Warszawa. „Nie‑Boska. Powidok zdarzenie performatywne i dyskusja” w IT, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/175282.html%0A. | pl |
dc.description.references | Wątroba. Słownik polskiego teatru po 1997 roku, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Werdykt jury, http://klasykazywa.pl/edycja‑ii/werdykt. | pl |
dc.description.references | Węgrzyn Mateusz, Czy jestem wystarczająco czarny?, https://www.dwutygodnik.com/artykul/5109‑czy-jestem‑wystarczajaco-czarny.html?print=1. | pl |
dc.description.references | Węgrzyn Mateusz, Masakra prasłowiańska od nowa, https://powszechnymokiem.wordpress.com/2015/09/24/masakra‑praslowianska-od‑nowa. | pl |
dc.description.references | Węgrzyn Mateusz, Odlewanie z brązu. Rozmowa z Michałem Zadarą, https://www.dwutygodnik.com/artykul/5032‑odlewanie-z-brazu.html. | pl |
dc.description.references | Wodziński Paweł, Słowacki. Pięć powodów, w: Słowacki postkolonialny, red. M. Kuziak,Bydgoszcz 2010. | pl |
dc.description.references | Wojtaszczyk Kuba, Dekonstrukcja mitów, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/dekonstrukcja‑mitow.html. | pl |
dc.description.references | Wojtusik Łukasz, Polska w kontroli, „Tygodnik Powszechny” 2013, nr 49. | pl |
dc.description.references | Wrocław. Pożegnanie z tytułem „Dziady. Ekshumacja” w Polskim, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/81379.html. | pl |
dc.description.references | Wysocki Tomasz, Marsz upiorów narodowych, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/34186.html. | pl |
dc.description.references | Wysocki Tomasz, Babranie się w nieprzyjemnej materii, http://encyklopediateatru.pl/artykuly/33919/babranie‑sie-w-nieprzyjemnej‑materii. | pl |
dc.description.references | Wyżyńska Dorota, Michał Zadara: Słowacki w kostiumie i opium na scenie, https://wyborcza.pl/1,157232,18146921,Michal_Zadara__Slowacki_w_kostiumie_i_opium_ na_scenie.html. | pl |
dc.description.references | Zadara Michał, Dziady – pierwsze odwierty, https://e-teatr.pl/dziady‑pierwsze‑odwierty‑a108331. | pl |
dc.description.references | Zalewska Kalina, Jak wyjść ze służbówki?, http://www.hypatia.pl/web/pageFiles/attachments/1915/teatr‑warszawa-nr-3-marzec‑2015.pdf | pl |
dc.description.references | Zamieszania w Starym Teatrze cd. Reżyser „Nie‑Boskiej...”: Wstrzymanie prób to cenzura, http://wyborcza.pl/1,112395,15036537,Zamieszania_w_Starym_Teatrze_ cd__Rezyser__Nie_Boskiej_.html. | pl |
dc.description.references | Zaremba Piotr, Poznański „Kordian” – potęga banału, https://wpolityce.pl/kultura/391598‑poznanski-kordian‑potega-banalu. | pl |
dc.description.references | Zaremba Piotr, Teatr hochsztaplerów, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/teatr-‑hochsztaplerow.http. | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WSK) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
kostaszuk-romanowska-srodek.pdf | 2,52 MB | Adobe PDF | Otwórz | |
kostaszuk-romanowska-okladka.pdf | 1,14 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)