REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13927
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKostaszuk-Romanowska, Monika-
dc.date.accessioned2022-10-20T08:28:19Z-
dc.date.available2022-10-20T08:28:19Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.isbn978-83-7431-685-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/13927-
dc.description.abstractZaproponowana przez autorkę kategoria "współczesny romantyczny teatr polityczny" odnosi się do tych inscenizacji polskiego dramatu romantycznego z lat 2010-2020, które wpisują się w formułę teatru zaangażowanego, podejmującego refleksję na temat bieżącego życia społecznego i politycznego.pl
dc.description.sponsorshipPublikacja sfinansowana ze środków Instytutu Studiów Kulturowych Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectromantyzmpl
dc.subjectteatr współczesnypl
dc.subjectteatr politycznypl
dc.titleWspółczesny romantyczny teatr polityczny. Realizacje, dyskusje, kontrowersjepl
dc.title.alternativeContemporary Romantic Political Theater. Realizations, Discussions, Controversiespl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021pl
dc.description.Emailm.romanowska@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesAntologia smoleńska. 96 wierszy, red. A. Bartelli, H. Dobrowolska, A. Jach‑Lejkert, N. Tarczyńska, Łódź–Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesBagłajewski Arkadiusz, Blaski i cienie badań postkolonialnych nad polską literaturą romantyczną, „Studia Europaea Gnesnensia” 2017, nr 15.pl
dc.description.referencesBagłajewski Arkadiusz, Obecność romantyzmu, Lublin 2015.pl
dc.description.referencesBakuła Bogusław, Kolonialne i postkolonialne aspekty polskiego dyskursu kresoznawczego (zarys problematyki), „Teksty Drugie” 2006, nr 6.pl
dc.description.referencesBielik‑Robson Agata, Nowoczesność romantyzmu, w: Wobec romantyzmu…, red. J. Klausa‑Wartacz, A. Skowron, K. Ruta, T. Nakoneczny, Poznań 2007.pl
dc.description.referencesBielik‑Robson Agata, Romantyzm. Niedokończony projekt. Eseje, Kraków 2008.pl
dc.description.referencesBielik‑Robson Agata, Totem i tabu. Polskiej tanatologii ciąg dalszy, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesBodio Tadeusz, Między romantyzmem a pragmatyzmem: psychopolityczne aspekty transformacji w Polsce, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesChacko Magdalena, Dramat i teatr Juliusza Słowackiego. Rekonesans, Wrocław 2006.pl
dc.description.referencesDziedzictwo romantyczne. O (nie)obecności romantyzmu w kulturze polskiej, red. M. Piechota, M. Janoszka, O. Kalarus, Katowice 2013.pl
dc.description.referencesCieślak Jacek, Jak traktujemy romantyzm, https://www.rp.pl/artykul/1192582‑Jak‑traktujemy‑romantyzm.html.pl
dc.description.referencesDąbrowska Anna, Prof. Bralczyk: Słowo „poległ” w kontekście katastrofy smoleńskiej to nadużycie, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/1668540,1,prof‑bralczyk-slowo‑polegl-w-kontekscie‑katastrofy-smolenskiej‑to-naduzycie.read.pl
dc.description.referencesDąbrowska Danuta, Smoleńsk 2010 a romantyczna filozofia cierpienia, w: Romantyzm i polityka, red. D. Dąbrowska, M. Z. Bukała, D. Gruntkowska, Szczecin 2018.pl
dc.description.referencesDąbrowska Danuta, Wprowadzenie, w: Romantyzm i polityka, red. D. Dąbrowska, M. Z. Bukała, D. Gruntkowska, Szczecin 2018.pl
dc.description.referencesDąbrowska Danuta, Wprowadzenie, w: Romantyzm użytkowy. Długie trwanie romantyzmu w kulturze polskiej, red. D. Dąbrowska, E. Szczepan, Szczecin 2014.pl
dc.description.referencesDuda Sebastian, Polski mesjanizm i nowa lewica, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesDuda Sebastian, Wstęp, w: Żebro Mesjasza, red. M. Rudaś‑Grodzka, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesDziewulska Małgorzata, Za duże buty (cz. I), „Didaskalia” 2005, nr 67/68.pl
dc.description.referencesFiećko Jerzy, Romantyzmy. Czytanie dzisiaj, w: Wobec romantyzmu…, red. J. Klausa‑Wartacz, A. Skowron, K. Ruta, T. Nakoneczny, Poznań 2007.pl
dc.description.referencesFiller Witold, Teatr Hanuszkiewicza, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesGdula Maciej, Trzy żałoby, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesGórecki Marcin, Młodzi czarodzieje. Dziady w teatrze polskim w latach 1990–2010. Recepcja i interpretacja, Gdańsk 2013.pl
dc.description.referencesJakubowska Emilia, Między imperium, ludem ludów i przyjaciółmi Moskalami – próba lektury postkolonialnej III części Dziadów Mickiewicza, http://www.kulturaihistoria.umcs.lublin.pl/archives/986.pl
dc.description.referencesJanion Maria, Mesjanizm to przekleństwo. List Marii Janion do Kongresu Kultury, http://wyborcza.pl/7,75410,20813344,mesjanizm‑to-przeklenstwo‑list-marii‑janion‑do‑kongresu-kultury.html.pl
dc.description.referencesJanion Maria, Niesamowita słowiańszczyzna, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesJanion Maria, Zmierzch paradygmatu, w: Eadem, Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesJanion Maria, Szczuka Kazimiera, Transe – Traumy – Transgresje, t. 1: Niedobre dziecię. Z Marią Janion rozmawia Kazimiera Szczuka, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesJanoszka Maria, Kalarus Oskar, U stóp epoki, w: Dziedzictwo romantyczne. O (nie)obecności romantyzmu w kulturze polskiej, red. M. Piechota, M. Janoszka, O. Kalarus, Katowice 2013.pl
dc.description.referencesKałążny Jerzy, Kiedy właściwie skończył się romantyzm? O (nie)trwałości paradygmatu romantycznego w kulturze polskiej i niemieckiej, w: Interakcje. Leksykon komunikowania polsko‑niemieckiego, t. 2, red. A. Gall, J. Grębowiec, J. Kalicińska, K. Kończal, I. Surynt, Wrocław 2015.pl
dc.description.referencesKornaś Tadeusz, Powrót romantycznego paradygmatu, „Didaskalia” 2005, nr 67/68.pl
dc.description.referencesKosiński Dariusz, Teatra polskie. Rok katastrofy, Warszawa–Kraków 2013.pl
dc.description.referencesKosiński Dariusz, Ulica jako scena narodowa – patriotyzm po 10 IV, www.is.uw.edu.pl/wp‑content/uploads/ulica‑jako-scena.doc.pl
dc.description.referencesKostaszuk Monika, Sprawy porucznika Ordona – ciąg dalszy, „Rocznik Towarzystwa Literackiego im. A. Mickiewicza” 1988, nr XXIII.pl
dc.description.referencesKostaszuk‑Romanowska Monika, Deziluzja w dramacie. Rozważania teoretyków i praktyki dramaturgiczne Juliusza Słowackiego, Białystok 2018.pl
dc.description.referencesKowalczykowa Alina, Dramat i teatr romantyczny, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesKowalska Jolanta, Romantyczne szczątki, http://teatralny.pl/recenzje/romantyczne‑szczatki,2057.html.pl
dc.description.referencesKról Marcin, Romantyzm. Piekło i niebo Polaków, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesKurska Anna, O poszukiwaniach ponowoczesnego sposobu wyrażania tradycji romantycznej, „Czytanie Literatury. Łódzkie Studia Literaturoznawcze” 2015, nr 4.pl
dc.description.referencesKuziak Michał, Otwórzcie drzwi od kaplicy, (tekst opublikowany w programie przedstawienia „Mickiewicz. Dziady. Performance”).pl
dc.description.referencesKuziak Michał, Romantyzm i nowoczesność?, w: Romantyzm i nowoczesność, red.M. Kuziak, Kraków 2009.pl
dc.description.referencesKuziak Michał, Romantyzm w lustrze…, w: Romantyzm w lustrze postmodernizmu i odwrotnie, red. W. Hamerski, M. Kuziak, S. Rzepczyński, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesKuziak Michał, Wartość kulturowego braku. Syndrom kolonialny w twórczości Mickiewicza, „Porównania” 2008, nr 5.pl
dc.description.referencesKuźmiński Michał, Wilczyński Przemysław, Dziady smoleńskie. Rozmowa z Dariuszem Kosińskim, „Tygodnik Powszechny” 2011, nr 22.pl
dc.description.referencesKyzioł Aneta, Mówią „Dziady”, „Polityka” 2015, nr 16.pl
dc.description.referencesLament smoleńsko‑katyński. Antologia wierszy o ofiarach katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem, red. A. Dąbrowski, Kielce–Starachowice 2010.pl
dc.description.referencesŁawski Jarosław, O, ironio! Rzecz o Juliuszu Słowackim, „Śląskie Studia Polonistyczne”2012, nr 2.pl
dc.description.referencesŁazarkiewicz Magdalena, Spektakl z odrobiną metafizyki. Magdalena Łazarkiewicz w rozmowie z Janem Smoleńskim, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesMajmurek Jakub, Smoleńsk albo odpowiedź realnego, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesMasłowski Michał, Gest, symbol i rytuały polskiego teatru romantycznego, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesMesjanizm to przekleństwo. List Marii Janion do Kongresu Kultury, http://wyborcza.pl/7,75410,20813344,mesjanizm‑to-przeklenstwo‑list-marii‑janion‑do‑kongresukultury.html.pl
dc.description.referencesMickiewicz Adam, Dzieła, t. III: Utwory dramatyczne, oprac. S. Pigoń, Warszawa 1955.pl
dc.description.referencesMisiewicz Roman, dobre‑nowiny.pl. Wiersze smoleńskie, Toronto 2012.pl
dc.description.referencesNawratek Krzysztof, Poza histerię, poza cynizm, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesNieukerken Arent van, Czesław Miłosz wobec tradycji europejskiego romantyzmu, „Teksty Drugie” 2001, nr 3/4.pl
dc.description.referencesPanel dyskusyjny Słowacki postkolonialny w Teatrze Polskim w Bydgoszczy, w: Słowacki postkolonialny, red. M. Kuziak, Bydgoszcz 2010.pl
dc.description.referencesPigoń Stanisław, Formowanie „Dziadów” części drugiej: rekonstrukcja genetyczna, Warszawa 1967.pl
dc.description.referencesPlata Tomasz, Pośmiertne życie romantyzmu, Warszawa 2017.pl
dc.description.referencesPrussak Maria, Kult zmarłych czy świętych obcowanie, w: Eadem, Czy jeszcze słychać głos romantyzmu?, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesRabizo‑Birek Magdalena, Romantyczni i nowocześni: formy obecności romantyzmu w polskiej literaturze współczesnej, Rzeszów 2012.pl
dc.description.referencesRomantyzm i nowoczesność, red. M. Kuziak, Kraków 2009.pl
dc.description.referencesRomantyzm i polityka, red. D. Dąbrowska, M. Z. Bukała, D. Gruntkowska, Szczecin 2018.pl
dc.description.referencesRomantyzm w lustrze postmodernizmu i odwrotnie, red. W. Hamerski, M. Kuziak, S. Rzepczyński, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesRomantyzm środkowoeuropejski w kontekście postkolonialnym, cz. II, red. M. Kuziak, B. Maciejewski, Kraków 2016.pl
dc.description.referencesRomantyzm użytkowy. Długie trwanie romantyzmu w kulturze polskiej, red. D. Dąbrowska, E. Szczepan, Szczecin 2014.pl
dc.description.referencesRowiński Tomasz, Porzućcie romantyzm!, „Znak” 2011, nr 671.pl
dc.description.referencesRudaś‑Grodzka Monika, Sfinks słowiański i mumia polska, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesRybczyński Aleksander, „Polska wyklęta” i inne wiersze smoleńskie, https://marszpolonia.com/2012/08/25/aleksander‑rybczynski-polska‑wykleta-i-inne‑wiersze‑smolenskie.pl
dc.description.referencesSiwicka Dorota, Guślarz, w: J. M. Rymkiewicz, D. Siwicka, A. Witkowska, M. Zielińska, Mickiewicz. Encyklopedia, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesSiwiec Magdalena, Romantyczne koncepcje poezji Poeta i Muza – relacja w stanie kryzysu (Alfred de Musset i Juliusz Słowacki), Kraków 2012.pl
dc.description.referencesSkórczewski Dariusz, Teoria – literatura – dyskurs. Pejzaż postkolonialny, Lublin 2013.pl
dc.description.referencesSłowacki postkolonialny, red. M. Kuziak, Bydgoszcz 2010.pl
dc.description.referencesTeatr Polski czy Nowy?, http://www.teatr‑pismo.pl/przestrzenie‑teatru/827/teatr_polski_czy_nowy.pl
dc.description.referencesTerlikowski Tomasz, Bojaźń i drżenie, https://www.salon24.pl/u/terlikowski/171531,bojazn-i-drzenie.pl
dc.description.referencesTokarczuk Olga, Znowu zaczynamy przypominać plemię, w: Żałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesTradycja romantyczna w teatrze polskim, red. D. Kosiński, Kraków 2007.pl
dc.description.referencesUffelmann Dirk, Polska literatura postkolonialna. Od sarmatyzmu do migracji poakcesyjnej, Kraków 2020.pl
dc.description.referencesWalas Teresa, Zrozumieć swój czas. Kultura polska po komunizmie – rekonesans, Kraków 2004.pl
dc.description.referencesWencel Wojciech, Wiersze smoleńskie, wierszeosmolensku.blogspot.com.pl
dc.description.referencesWiersze o Smoleńsku. Antologia polskiej poezji inspirowanej tragedią 10 kwietnia 2010 roku, http://wierszeosmolensku.blogspot.com/2010/11/wojciech‑wencel. html.pl
dc.description.referencesWobec romantyzmu…, red. J. Klausa‑Wartacz, A. Skowron, K. Ruta, T. Nakoneczny, Poznań 2007.pl
dc.description.referencesWosion‑Czoba Małgorzata, Prof. Dariusz Kosiński: pięć lat po katastrofie smoleńskiej – bez perspektywy pojednania, https://wiadomosci.wp.pl/prof‑dariusz-kosinski‑piec-lat‑po-katastrofie‑smolenskiej-bez‑perspektywy-pojednania‑6025268093891713a.pl
dc.description.referencesŻałoba, red. S. Sierakowski, A. Szczęśniak, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesAdamiecka‑Sitek Agata, Teatr, demokracja i zmiana, https://www.tygodnikpowszechny.pl/teatr‑demokracja-i-zmiana‑31246.pl
dc.description.referencesArtaud Antonin, Teatr i jego sobowtór, przeł. J. Błoński, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesAugé Marc, Nie‑miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności, przeł.R. Chymkowski, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesBaniewicz Elżbieta, Nowa republika spłyciarzy, http://encyklopediateatru.pl/artykuly/41321/nowa‑republika-splyciarzy.pl
dc.description.referencesBrzyska Alicja, Kosiński Dariusz, Kaszczyszyn Piotr, W Polsce mieliśmy dwa teatry narodowe. Jeden już zniszczono. Rozmowa, https://klubjagiellonski.pl/2017/09/02/ w-polsce‑mielismy-dwa‑teatry-narodowe‑jeden-juz‑zniszczono-rozmowa.pl
dc.description.referencesBurszta Wojciech Józef, Kotwice pewności. Wojny kulturowe z popnacjonalizmem w tle, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesCzekaj Rafał, Estetyka i polityczność sztuki, w: Teatr. Teatralizacja. Performatywność, red. T. Pękala, Lublin 2016.pl
dc.description.referencesDobrowolski Piotr, Teatr i polityka. Dyskursy polityczne w polskiej dramaturgii współczesnej, Poznań 2019.pl
dc.description.referencesDuniec Krystyna, O polityczności teatru, https://www.dwutygodnik.com/artykul/5695-o-politycznosci‑teatru.html.pl
dc.description.referencesFischer‑Lichte Erika, Theatre, Sacrifice, Ritual: Exploring Forms of Political Theatre, London 2005.pl
dc.description.referencesFrąckowiak Bartosz, Agon, namiętność, profanacja. Wyzwania dla nowego teatru politycznego, „Notatnik Teatralny” 2007, nr 45/46.pl
dc.description.referencesGodlewski Stanisław, Da się!, „Dialog” 2017, nr 9.pl
dc.description.referencesGruszczyński Arek, Teatr, który się wtrąca. Rozmowa z Pawłem Łysakiem i Pawłem Sztarbowskim, https://www.dwutygodnik.com/artykul/5059‑teatr-ktory‑sie-wtraca.html.pl
dc.description.referencesGrzelczak Piotr, Plac Adama Mickiewicza w Poznaniu w latach 1945−1989. Historia polityczna, http://trakt.poznan.pl/wp‑content/uploads/2016/06/9_Plac_Adama_ Mickiewicza_w_Poznaniu_w_latach_1945-89_Historia_polityczna.pdf.pl
dc.description.referencesHübner Zygmunt, Polityka i teatr, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesHübner Zygmunt, Zamiast życiorysu, w: J. Kozarska, A. Litak, C. Niedziółka, Zygmunt Hübner. 23 marca 1930 – 12 stycznia 1989. Katalog wystawy, Gdańsk 2000.pl
dc.description.referencesJeziński Marek, Dlaczego teatr jest polityczny?, w: Sztuka i polityka. Teatr i kino, red. B. Brodzińska‑Mirowska, M. Jeziński, Ł. Wojtkowski, Toruń 2012.pl
dc.description.referencesKarwat Mirosław, Polityczność i upolitycznienie. Metodologiczne ramy analizy, http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-aeefd565-0598-47cb9b0d‑1895008b8f59.pl
dc.description.referencesKaszczyszyn Piotr, Leder Andrzej, Leder: Rozpoznać się w jestestwie swoim, https://klubjagiellonski.pl/2016/05/21/leder‑rozpoznac-sie-w-jestestwie‑swoim.pl
dc.description.referencesKeil Marta, Wprowadzenie, w: Choreografia: polityczność, red. M. Keil, Warszawa–Poznań–Lublin 2018.pl
dc.description.referencesKencki Patryk, Rocznicowe liberum veto, http://www.teatr‑pismo.pl/przestrzenie‑teatru/1138/rocznicowe_liberum_veto.pl
dc.description.referencesKlemm Wojciech, (brak tytułu), „Notatnik Teatralny” 2007, nr 45/46.pl
dc.description.referencesKosiński Dariusz, Koniec końców – zaczynamy, https://www.tygodnikpowszechny.pl/koniec‑koncow-zaczynamy‑148914.pl
dc.description.referencesKosiński Dariusz, Nie „czy”, tylko i..., i..., http://250teatr.pl/artykuly,233,nie_czy_tylko_i_i.html.pl
dc.description.referencesKostaszuk‑Romanowska Monika, Teatr bieżącej interwencji w praktyce, „Białostockie Studia Literaturoznawcze” 2015, nr 6.pl
dc.description.referencesKostaszuk‑Romanowska Monika, Teatr bieżącej interwencji w rozpoznaniu teoretycznym, „Białostockie Studia Literaturoznawcze” 2014, nr 5.pl
dc.description.referencesKrakowska Joanna, Ahistoryczne, krytyczne, https://www.dwutygodnik.com/artykul/5138‑ahistoryczne-krytyczne.html.pl
dc.description.referencesKrakowska Joanna, Auto‑teatr w czasach post‑prawdy, https://www.dwutygodnik.com/artykul/6756‑auto-teatr-w-czasach‑post-prawdy.html.pl
dc.description.referencesKrakowska Joanna, Teatr polityczny, w: Encyklopedia teatru polskiego, http://www.encyklopediateatru.pl/hasla/286/teatr‑polityczny.pl
dc.description.referencesKritzer Amelia Howe, Political Theatre in Post‑Thatcher Britain New Writing, 1995–2005, Basingstoke 2008.pl
dc.description.referencesKublik Agnieszka, Nie jestem waszą „smoleńską wdową”, „Wiadomości” atakują Macieja Stuhra, żona zmarłego oficera BOR mu dziękuje, https://wyborcza.pl/7,75398, 21954275,nie‑jestem-wasza‑smolenska-wdowa‑wiadomosci-atakuja‑macieja.html.pl
dc.description.referencesLachman Michał, Teatralizując fakty. Uwagi o (do)słowności teatru verbatim i teatru politycznego, „Didaskalia” 2013, nr 113.pl
dc.description.referencesLease Bryce, After ‘89: Polish theatre and the political, Manchester 2016.pl
dc.description.referencesLeder Andrzej, Prześniona rewolucja. Ćwiczenie z logiki historycznej, Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesLehmann Hans‑Thies, Teatr postdramatyczny, przeł. D. Sajewska i M. Sugiera, Kraków 2004.pl
dc.description.referencesMamy kryzys wiary w teatr. Czas na rewolucję?, http://www.polskieradio.pl/8/3904/Artykul/1255295,Mamy‑kryzys-wiary-w-teatr‑Czas-na‑rewolucje.pl
dc.description.referencesMiłkowski Tomasz, Finisaż, https://en.instytut‑teatralny.pl/artykuly/250589/finisaz.pl
dc.description.referencesMorawski Piotr, Klasyka: interwencje. Tekst – scena – społeczeństwo, w: Pisanie dla sceny – narracje współczesnego teatru, red. M. Figzał‑Janikowska, A. Głowacka, B. Popczyk‑Szczęsna, E. Wąchocka, Katowice 2019.pl
dc.description.referencesMościcki Paweł, Polityka teatru. Eseje o sztuce angażującej, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesMouffe Chantal, Polityczność. Przewodnik krytyki politycznej, przeł. J. Erbel, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesNowak Maciej, My, czyli nowy teatr, „Notatnik Teatralny” 2004, nr 35.pl
dc.description.referencesNowak Maciej, My, czyli nowy teatr publiczny, „Dialog” 2016, nr 6.pl
dc.description.referencesPaprocka‑Jasińska Kamila, Centrala nas ocali?, https://www.polishtheatrejournal.com/index.php/ptj/article/download/109/477.pl
dc.description.referencesPatterson Michael, Strategies of Political Theatre, Cambridge and New York 2003.pl
dc.description.referencesPiekutowie Małgorzata i Marek, Fluctuat nec mergitur, http://www.teatr‑pismo.pl/przestrzenie‑teatru/1139/fluctuat_nec_mergitur.pl
dc.description.referencesPiekutowie Małgorzata i Marek, Narodowy – publiczny. Piekutowie odpowiadają Kosińskiemu, http://www.250teatr.pl/artykuly,257,narodowy_-_publiczny_piekutowie_odpowiadaja_kosinskiemu.html.pl
dc.description.referencesPiknik Golgota Polska. Sztuka – Religia – Demokracja, red. A. Adamiecka‑Sitek, I. Kurz, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesPiscator Erwin, Teatr polityczny, przeł. R. Szydłowski, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesPlata Tomasz, Osobiste zobowiązania, w: Strategie publiczne, strategie prywatne. Teatr polski 1990–2005, red. T. Plata, Izabelin 2006.pl
dc.description.referencesPostdramatic Theatre and the Political. International Perspectives on Contemporary Performance, ed. K. Jürs‑Munby, J. Carroll, S. Giles, London–New Delhi–New York– Sydney 2013.pl
dc.description.referencesPółoficjalny dziennik Watykanu o „Młodym Papieżu” – pierwszy raz od premiery, https://www.pch24.pl/poloficjalny‑dziennik-watykanu-o-mlodym‑papiezu----pierwszy‑raz-‑od‑premiery-55040,i.html.pl
dc.description.referencesRancière Jacques, Dzielenie postrzegalnego. Estetyka i polityka, przeł. M. Kropiwnicki, J. Sowa, Kraków 2008.pl
dc.description.referencesRancière Jacques, Estetyka jako polityka, przeł. P. Mościcki, J. Kutyła, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesRitzer George, Mckdonaldyzacja społeczeństwa, przeł. S. Magala, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesSadocha Marzena, (brak tytułu), „Notatnik Teatralny” 2007, nr 45/46.pl
dc.description.referencesSajewska Dorota, Pod okupacją mediów, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesSennett Richard, Upadek człowieka publicznego, przeł. H. Jankowska, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesSoszyński Paweł, Drogą do wolności jest konflikt. Wywiad z Oliverem Frljićem, http://www.dwutygodnik.com/artykul/4908‑droga-do‑wolnosci-jest‑konflikt.html.pl
dc.description.referencesStokfiszewski Igor, Zwrot polityczny, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesSztarbowski Paweł, Teatr w stanie oblężenia, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/30893.html.pl
dc.description.referencesTeatr jest walką, red. K. Kapralska, P. Sztarbowski, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesTeatr Powszechny. Misja, https://www.powszechny.com/misja.html.pl
dc.description.referencesTeatry polityczne. Polityka teatrów, https://www.polishtheatrejournal.com/index.php/ptj/article/view/34/49.pl
dc.description.referencesTeatry polityki. Polityka teatrów, https://polishtheatrejournal.com/index.php/ptj/article/view/34/49.pl
dc.description.referencesThiong’o Ngũgĩ wa, Decolonising the Mind. The Politics of Language in African Literature, London 1986.pl
dc.description.referencesTurner Victor, Od rytuału do teatru. Powaga zabawy, przeł. M. i J. Dziekanowie, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesWalczak Tomasz, Z chłopa mieszczanin. Recenzja książki Andrzeja Ledera „Prześniona rewolucja. Ćwiczenia z logiki historycznej”, https://www.se.pl/wiadomosci/ polityka/z-chlopa‑mieszczanin-recenzja‑ksiazki-andrzeja‑ledera-przesniona‑rewolucja-cwiczenia-z-logiki‑histor-aa‑hGXQ-CmUp‑za6j.html.pl
dc.description.referencesWarszawa. Powstała Centrala, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/165914.html.pl
dc.description.referencesWodziński Paweł, Teatr publiczny: O polityczności teatru, http://www.teatr‑pismo.pl/felietony/941/teatr_publiczny:o_politycznosci_teatru.pl
dc.description.referencesWojciechowska Martyna, Krystyna Łuczak‑Surówka w liście do Macieja Stuhra: „Nie jestem waszą smoleńską wdową”, https://kobieta.wp.pl/krystyna‑luczak-surowka‑w-liscie‑do-macieja‑stuhra-nie‑jestem-wasza‑smolenska-wdowa‑6132911130892417a?c=96&nil=&src01=6a4c8.pl
dc.description.referencesWzbudzać niepokój i dawać przyjemność, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/wzbudzac‑niepokoj-i-dawac‑przyjemnosc.html.pl
dc.description.referencesZadara Michał, Nie wiemy, co gramy – ku definicji teatru publicznego, http://www.250teatr.pl/teksty,421,nie_wiemy_co_gramy_-_ku_definicji_teatru_publicznego. html.pl
dc.description.referencesZalewska Kalina, Piknik na Golgocie, http://www.teatr‑pismo.pl/przestrzenie‑teatru/977/piknik_na_golgocie.pl
dc.description.references20‑lecie. Teatr polski po 1989, red. D. Jarząbek, M. Kościelniak, G. Niziołek, Kraków 2010.pl
dc.description.referencesAdam Mickiewicz Dziady, https://www.teatrpolski.wroc.pl/przedstawienie/dziady‑calosc.pl
dc.description.referencesBadula Łukasz, Wszystko powiem Bogu: Terapia histerią, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/194987,druk.html.pl
dc.description.referencesBalicki Stanisław Witold, Odwiedziny teatralne, http://encyklopediateatru.pl/artykuly/115737/odwiedziny‑teatralne.pl
dc.description.referencesBaniewicz Elżbieta, Polityczny i zaangażowany, „Twórczość” 2012, nr 6.pl
dc.description.referencesBłażewicz Olgierd, Chłodna i nieromantyczna, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/158060.html.pl
dc.description.referencesBłażewicz Olgierd, Krasiński w ogródkowej kawiarence, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/158049.html.pl
dc.description.referencesBończa‑Szabłowski Jan, Romantyczny bohater nie umie odnaleźć się w naszym świecie, „Rzeczpospolita” 2011, nr 33.pl
dc.description.referencesCałość „Dziadów” na deskach Teatru Polskiego we Wrocławiu, https://wroclaw.tvp.pl/24113689/dziady-w-teatrze‑polskim-we‑wroclawiu.pl
dc.description.referencesDemirski Paweł, Parafrazy, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesDerkaczew Joanna, Wielka kumulacja romantyczna, https://wyborcza.pl/1,75410,7513235,Wielka_kumulacja_romantyczna.html.pl
dc.description.referencesDerkaczew Joanna, Wieszcz rodzi się pod Pałacem?, „Gazeta Wyborcza” 2011, nr 96.pl
dc.description.referencesDobrowolski Piotr, Duszyczki śpiewają soul, http://www.teatr‑pismo.pl/po‑premierze/828/duszyczki_spiewaja_soul.pl
dc.description.referencesDobrowolski Piotr, Dziady post & pop, http://czaskultury.pl/czytanki/dziady‑post-pop.pl
dc.description.referencesDobrowolski Piotr, Nasze upiory, http://czaskultury.pl/czytanki/nasze‑upiory.pl
dc.description.referencesDobrowolski Piotr, Smoleńska mitologia, http://www.teatr‑pismo.pl/po‑premierze/841/smolenska_mitologia.pl
dc.description.referencesDrajewski Stefan, „Dziady” w Teatrze Nowym: Popkulturowy show nie oburza. Raczej nuży, https://gloswielkopolski.pl/dziady-w-teatrze‑nowym-popkulturowy‑show‑nie‑oburza-raczej‑nuzy-recenzja/ar/3382251.pl
dc.description.referencesDrajewski Stefan, Krupówki na placu Mickiewicza w Malarni – recenzja spektaklu „Kordian” w Teatrze Polskim, https://gloswielkopolski.pl/krupowki-na-placu -mickiewicza-w-malarni-recenzja-spektaklu-kordian-w-teatrze-polskim/ar/12849441.pl
dc.description.referencesDrajewski Stefan, „Spisek smoleński” w teatrze, czyli w jakim kraju żyjemy?, https://gloswielkopolski.pl/spisek‑smolenski-w-teatrze‑czyli-w-jakim‑kraju-zyjemy‑zdjecia/ ar/3365535.pl
dc.description.referencesDrewniak Łukasz, Kołonotatnik 35: Ciemny punkt, http://teatralny.pl/opinie/kolonotatnik‑35-ciemny‑punkt,850.html.pl
dc.description.referencesDrewniak Łukasz, Polak z odzysku, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/24928.html.pl
dc.description.referencesDrygas Piotr, Polish romanticism’s pop story. „Dziady” Radosława Rychcika, https://kulturaliberalna.pl/2015/04/14/polish‑romanticism-rychcik‑dziady‑recenzja‑drygas.pl
dc.description.referencesDuda Artur, Teatr realności. O iluzji i realności w teatrze współczesnym, Gdańsk 2006.pl
dc.description.references„Dziady” z domu opieki, http://dzieje.pl/content/%E2%80%9Edziady%E2%80%9D-z‑domu‑opieki.pl
dc.description.referencesElka, Nie‑Boska Komedia jako dramat osobisty?, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/158051.html?josso_assertion_id=B78C59C26DE8EF80.pl
dc.description.referencesGajda‑Zadworna Jolanta, Smoleński monolog, http://dziennikteatralny.pl/artykuly/smolenski‑monolog.html.pl
dc.description.referencesGodlewski Stanisław, „Kordian” w reżyserii Jakuba Skrzywanka. Siksa mówi: żarty się skończyły, https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36000,22902872,teatr‑polski-w‑poznaniu‑kordian-w-rezyserii‑jakuba-skrzywanka.html.pl
dc.description.referencesGodlewski Stanisław, Swingujące symulakry, https://teatr‑rzeszow.pl/uploads/2014/11/gazeta‑festiwalowa-3.pdf.pl
dc.description.referencesGruszczyński Piotr, Nowi niezadowoleni, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/20192,druk.html.pl
dc.description.referencesGruszczyński Piotr, Ojcobójcy. Młodsi zdolniejsi w teatrze polskim, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesGuczalska Beata, Stand‑up dla znerwicowanej klasy średniej, http://archiwum.didaskalia.pl/125_guczalska.htm.pl
dc.description.referencesHamerski Wojciech, Why so serious? O „Dziadach” Radosława Rychcika, w: Romantyzm środkowoeuropejski w kontekście postkolonialnym, cz. II, red, M. Kuziak, B. Maciejewski, Kraków 2016.pl
dc.description.referencesHorubała Andrzej, Zwycięstwo Krasińskiego, https://dorzeczy.pl/6208/zwyciestwo-krasinskiego.html.pl
dc.description.referencesIlnicka Aneta, Umarł król, niech żyje król!, http://dziennikteatralny.pl/artykuly/umarl‑krol-niech‑zyje-krol.html.pl
dc.description.referencesIwaszkiewicz Jarosław, Teatr Polski w Warszawie 1938–1949, Warszawa 1971.pl
dc.description.referencesJakimiak Agnieszka, Wichowska Joanna, Szkic spektaklu, którego nie było, http://www.didaskalia.pl/119_jakimiak.html.pl
dc.description.referencesJasonek Halina, Siksa buduje, a nie rujnuje, https://kultura.onet.pl/muzyka/wywiady-i-artykuly/siksa‑buduje-a-nie‑rujnuje/nbzdxds.pl
dc.description.referencesJędrysik Miłada, Bałkańskie strategie, „Tygodnik Powszechny” 2014, nr 6.pl
dc.description.referencesKarpiuk Dawid, Idą po nas z nożami, „Newsweek Polska” 2014, nr 51.pl
dc.description.referencesKatafiasz Olga, Nie tędy, http://teatralny.pl/recenzje/nie‑tedy,875.html.pl
dc.description.referencesKatafiasz Olga, To my, wszyscy, „Didaskalia” 2015, nr 129.pl
dc.description.referencesKireńczuk Tomasz, Teatr kłamie zawodowo. Z Radkiem Rychcikiem rozmawia Tomasz Kireńczuk, „Didaskalia” 2014, nr 121/122.pl
dc.description.referencesKlebaniuk Jarosław, Białe koperty, http://dziennikteatralny.pl/artykuly/biale‑koperty.html.pl
dc.description.referencesKłopocka Iwona, Klasyka – lustro współczesności, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/26611.html.pl
dc.description.referencesKłopocka‑Marcjasz Iwona, Demirski: – Gdy piszę o ulicy, to język musi być agresywny, https://nto.pl/demirski‑gdy-pisze-o-ulicy‑to-jezyk‑musi-byc‑agresywny/ar/4098989.pl
dc.description.referencesKopciński Jacek, Powrót Dziadów, czyli dwa teatry, w: Idem, Powrót Dziadów, Warszawa–Kraków 2016.pl
dc.description.referencesKopka Piotr, Siksa umie lepiej, czyli Kordian według Jakuba Skrzywanka, http://www.literaturasautee.pl/slowacki‑kordian-teatr‑polski.pl
dc.description.referencesKorus Julia, Wdowa wbrew schematom, https://e-teatr.pl/wdowa‑wbrew-schematom‑a146500.pl
dc.description.referencesKosiński Dariusz, Doprawdy, nie wiem, co mu jest..., „Tygodnik Powszechny” 2018, nr 7.pl
dc.description.referencesKosiński Dariusz, Nothing Else Matters. Z Janem Klatą rozmawia Dariusz Kosiński,http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/204389.html.pl
dc.description.referencesKosiński Dariusz, Póki ślazy żyją, https://e-teatr.pl/poki‑Slazy-zyja‑a203505.pl
dc.description.referencesKosiński Dariusz, Zarembiście!, https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/bitstream/handle/item/26328/kosinski_zarembiscie.pdf?sequence=1&isAllowed=y.pl
dc.description.referencesKostaszuk‑Romanowska Monika, Inscenizacje dramatów Juliusza Słowackiego w latach 2005–2009 oczami krytyki. Refleksje przed kolejnym rokiem jubileuszowym, „Bibliotekarz Podlaski” 2018, nr 2.pl
dc.description.referencesKostaszuk‑Romanowska Monika, Polska współczesna krytyka teatralna – próba diagnozy, „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Filologia Polska. Historia i Teoria Literatury XIV” 2014, z. XIV.pl
dc.description.referencesKostaszuk‑Romanowska Monika, Teatr jako „medium” oburzonych, w: Teatr wśród mediów, red. A. Duda, M. Wiśniewska, B. Oleszek, Toruń 2015.pl
dc.description.referencesKostaszuk‑Romanowska Monika, Teatralny supermarket. Popkulturowe tropy we współczesnym teatrze polskim, w: Tropy literatury i kultury popularnej (II), red. S. Buryła, L. Gąsowska, D. Ossowska, Warszawa 2016.pl
dc.description.referencesKościelniak Marcin, „Dziady” buntu i niedoli, „Tygodnik Powszechny” 2014, nr 23.pl
dc.description.referencesKościelniak Marcin, „Dziady” zwykłych ludzi, „Tygodnik Powszechny” 2015, nr 17.pl
dc.description.referencesKościelniak Marcin, Najbardziej bezczelny duet w polskim teatrze, w: Idem, „Młodzi niezdolni” i inne teksty o twórcach współczesnego teatru, Kraków 2014.pl
dc.description.referencesKościelniak Marcin, Neokatastrofiści, „Tygodnik Powszechny” 2015, nr 2.pl
dc.description.referencesKowalczyk Janusz R., Strumień piękności, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/158063.html.pl
dc.description.referencesKowalczyk Wojciech, Dziady poznańskie, czyli gdzieś już widziałem ten film, http://teatralny.pl/recenzje/dziady‑poznanskie-czyli‑gdzies-juz‑widzialem-ten‑film,411.html.pl
dc.description.referencesKowalska Jolanta, Aktorstwo jako stan wyjątkowy, „Notatnik Teatralny” 2011, nr 64/65.pl
dc.description.referencesKowalska Jolanta, Rewolucja niestety się spóźnia, https://teatr-pismo.pl/4846-rewolucja-niestety-sie-spoznia.pl
dc.description.referencesKrakowiak Katarzyna, Słówko od Autorki, http://www.teatrparabuch.pl/parabuch.html.pl
dc.description.referencesKrakowska Joanna, Demi(d)ramy, w: Demirski P., Parafrazy, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesKrawczak Monika, Kordian, https://bylamwidzialam.pl/2018/01/15/kordian.pl
dc.description.referencesKrupiński Wacław, Nieboska prowokacja w Starym Teatrze. Aktorzy rezygnują, http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3289032,nieboska‑prowokacja-w-starym‑teatrze-aktorzy‑rezygnuja,id,t.html.pl
dc.description.referencesKrupiński Wacław, Oburzeni aktorzy bronią Swinarskiego, http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3289546,oburzeni‑aktorzy-bronia‑swinarskiego,id,t.html.pl
dc.description.referencesKubiak Marek, Nie dotykać, nie drażnić, nie jątrzyć?, https://e-teatr.pl/nie‑dotykac‑nie‑draznic-nie‑jatrzyc-a163048.pl
dc.description.referencesKyzioł Aneta, Duch Zosi na boisku, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/teatr/1577497,1,recenzja‑spektaklu-dziady‑rez-radoslaw‑rychcik.read.pl
dc.description.referencesKyzioł Aneta, Rozmowa z Michałem Zadarą, https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/245002,1,rozmowa-z-michalem‑zadara.read?page=28&moduleId=5311.pl
dc.description.referencesKyzioł Aneta, Starygate, „Polityka” 2013, nr 49.pl
dc.description.referencesKyzioł Aneta, Teatr: autorskie podsumowanie 2015 r., https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kultura/1643880,1,teatr‑autorskie-podsumowanie‑2015-r.read.pl
dc.description.referencesLakomy Cyprian, Romantyzm millenialsów. „Kordian” w Create Polskim, https://gloswielkopolski.pl/romantyzm-millenialsow-kordian-w-teatrze-polskim/ar/12843035.pl
dc.description.referencesLegierska Anna, „Lilla Weneda” w reżyserii Michała Zadary, http://culture.pl/pl/dzielo/lilla‑weneda-w-rezyserii‑michala-zadary.pl
dc.description.references„Lilla”, czyli klątwa słowiańska, https://e-teatr.pl/lilla‑czyli-klatwa‑slowianska-a203162.pl
dc.description.referencesLubina‑Cipińska Danuta, Pojedynek na „Dziady”, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/133614.html?josso_assertion_id=57EC0A9F72F8DDA9.pl
dc.description.referencesŁubiecka Michalina, Wodziński mnoży: Słowacki razy pięć, https://e-teatr.pl/wodzinski‑mnozy-slowacki‑razy-piec‑a138507.pl
dc.description.referencesMade in Poland. Dziewięć sztuk teatralnych z Polski. Antologia dramatu w wyborze Romana Pawłowskiego, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesMajchrowski Zbigniew, „Dziady” nie do pomyślenia, „Tygodnik Powszechny” (Dodatek) 2016, nr 44.pl
dc.description.referencesMajchrowski Zbigniew, Szczątki założycielskie, w: 20‑lecie. Teatr polski po 1989, red. D. Jarząbek, M. Kościelniak, G. Niziołek, Kraków 2010.pl
dc.description.referencesMakaruk Maria, Do Europy tak, ale razem z naszymi upiorami, „Teatr” 2011, nr 9.pl
dc.description.referencesMakaruk Maria, Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego gry z Nie‑Boską komedią (Nie‑boska komedia. Wszystko powiem Bogu!), w: Krasiński. Żywioły kultury, żywioły natury. Studia, red. M. Burzka‑Janik, J. Ławski, Białystok–Opole 2019.pl
dc.description.referencesMakaruk Maria, Nad trumną bohatera romantycznego, „Białostockie Studia Literaturoznawcze” 2018, nr 12.pl
dc.description.referencesMatuszewska Małgorzata, Tacy zdrowi nie jesteśmy, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/52597.html.pl
dc.description.referencesMiłkowski Tomasz, Ksiądz Marek: Obrazoburczy Zadara, http://www.aict.art.pl/2008/03/31/ksipdz‑marek-obrazoburczy‑zadara.pl
dc.description.referencesMiłkowski Tomasz, Ślaz zwycięzcą, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/208520,druk.html.pl
dc.description.referencesMokrzycka‑Pokora Monika, Michał Zadara, https://culture.pl/pl/tworca/michal‑zadara.pl
dc.description.referencesMrozek Witold, Bunt na zamówienie, https://www.dwutygodnik.com/artykul/7607‑bunt-na‑zamowienie.html.pl
dc.description.referencesMrozek Witold, Konrad Luther King, czyli jak zrobić popowe „Dziady” po amerykańsku, https://wyborcza.pl/1,75410,15692616,Konrad_Luther_King__czyli_jak_zrobic_popowe__Dziady_.html.pl
dc.description.referencesMrozek Witold, „Nie‑boska komedia” Strzępki i Demirskiego. Rok po skandalu, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/194566.html?josso_assertion_id=847F44174616CAFApl
dc.description.referencesMrozek Witold, Słowacki na froncie, http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,18698463,lilla‑weneda-w-teatrze‑powszechnym-slowacki‑na-froncie.html.pl
dc.description.referencesNowak Maciej, Dlaczego wątroba?, w: Wątroba. Słownik polskiego teatru po 1997 roku, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesOgrodzka Dorota, Zamykające się drzwi, http://zwierciadlo.pl/2012/kultura/teatr/zamykajace‑sie-drzwi.pl
dc.description.referencesOstrowska Joanna, Gusła, http://teatralny.pl/recenzje/gusla,344.html.pl
dc.description.referencesOświadczenie Dyrekcji oraz Zespołu Aktorskiego Narodowego Starego Teatru, http://www.stary.pl/pl/detal/aktualnosci/id/998.pl
dc.description.referencesPawłowski Roman, Jan Klata dla „Wyborczej”. Saper w Starym Teatrze, http://wyborcza.pl/1,75410,15235926,Jan_Klata_dla__Wyborczej___Saper_w_Starym_Teatrze.html.pl
dc.description.referencesPawłowski Roman, „Ksiądz Marek” Słowackiego w reżyserii Zadary, https://wyborcza.pl/1,75410,3027752.html.pl
dc.description.referencesPiekarska Magda, 10.04, czyli Ad Spectatores o katastrofie smoleńskiej, https://www.e-teatr.pl/10-04-czyli‑ad-spectatores-o-katastrofie‑smolenskiej-a120963.pl
dc.description.referencesPiekarska Magda, Idę z Mickiewiczem do lasu, https://e-teatr.pl/ide-z-mickiewiczem‑do-lasu‑a173985.pl
dc.description.referencesPiekarska Magda, Zadara: Dziady nie będą sztuką o miłości do ojczyzny, https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,17724750,Zadara__Dziady_nie_beda_sztuka_o_milosci_do_ojczyzny.html.pl
dc.description.referencesPietras Sławomir, Jakub Skrzywanek pochował Kordiana, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/254041.html?josso_assertion_id=D0F65A269721A68B.pl
dc.description.referencesPłatek Karol, Wielka Improwizacja Martina Luthera Kinga, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/wielka‑improwizacja-martina‑luthera-kinga.html.pl
dc.description.referencesPobiedzińska Justyna, Odnowa, czyli od nowa, http://www.encyklopediateatru.pl/artykuly/34036/odnowa‑czyli-od‑nowa.pl
dc.description.referencesPokolenie porno i inne niesmaczne utwory teatralne: antologia najnowszego dramatu polskiego, wyb. R. Pawłowski, red. H. Sułek, Kraków 2003.pl
dc.description.referencesPolanica Stefan, Lilla Weneda, http://www.encyklopediateatru.pl/artykuly/144031/lilla‑weneda.pl
dc.description.referencesPotencjał rewolucyjny. Z Moniką Strzępką i Pawłem Demirskim rozmawia Monika Kwaśniewska, „Didaskalia” 2010, nr 95.pl
dc.description.referencesPoznań. „Dziady” na finał Klasyki Żywej, https://ww.instytut‑teatralny.pl/artykuly/213237/poznan‑dziady-na‑final-klasyki‑zywej.pl
dc.description.referencesProkuratura zajmie się skandalicznym spektaklem „Spisek smoleński”. Do śledczych trafiło pismo z zawiadomieniem o popełnieniu przestępstwa. Nasz news, https:// wpolityce.pl/polityka/186848‑prokuratura-zajmie‑sie-skandalicznym‑spektaklemspisek‑smolenski-do‑sledczych-trafilo‑pismo-z-zawiadomieniem-o-popelnieniu‑przestepstwa-nasz‑news.pl
dc.description.referencesRadosław Rychcik: gdybym zrealizował „Dziady” klasycznie, byłoby nudno, https://www.polskieradio.pl/96/4017/Artykul/1405881%2CRadoslaw‑Rychcik-gdybym‑zrealizowal-Dziady‑klasycznie-byloby‑nudno.pl
dc.description.referencesRatajczakowa Dobrochna, W przejściu. 1989–2004, w: Eadem, W krysztale i płomieniu. Studia i szkice o dramacie i teatrze, t. 2, Wrocław 2006.pl
dc.description.referencesRuda Małgorzata, Żeś ty jest, zgaduję…, „Teatr” 2011, nr 9.pl
dc.description.referencesSchreiber Paweł, Nabożeństwo niedowiarków, „Didaskalia” 2011, nr 103/104.pl
dc.description.referencesSchreiber Paweł, Słowacki w kawałkach, https://e-teatr.pl/slowacki-w-kawalkach-‑a100687.pl
dc.description.referencesSierakowski Sławomir, 14 godzin z Mickiewiczem, https://krytykapolityczna.pl/kultura/teatr/sierakowski‑14-godzin-z-mickiewiczem.pl
dc.description.referencesSierszyński Marcin, Matka Boska Odlotowa, http://dziennikteatralny.pl/artykuly/matka‑boska-odlotowa.html.pl
dc.description.referencesSpektakl Lecha Raczaka „Spisek smoleński”, https://ckzamek.pl/wydarzenia/1179‑spektakl-lecha‑raczaka-spisek‑smolenski.pl
dc.description.referencesSpichalski Szymon, Powrót widm, http://teatrdlawas.pl/teatr/tdw/index.php?option=-com_content&task=view&id=23104.pl
dc.description.referencesSpichalski Szymon, Wojenną kulą w płot, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/207936.html.pl
dc.description.referencesSpilkowska Aleksandra, Wszystkim Prozacu nie dacie, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/211350.html.pl
dc.description.referencesSpisek Smoleński – stanowisko rady miejskiej w Legnicy, https://legnica.naszemiasto.pl/spisek‑smolenski-stanowisko‑rady-miejskiej-w-legnicy/ar/c13-2651064.pl
dc.description.referencesStankiewicz‑Podhorecka Temida, Knebel na Bogurodzicę, https://wp.naszdziennik.pl/2015-09-19/223361,knebel‑na-bogurodzice.html.pl
dc.description.referencesStankiewicz‑Podhorecka Temida, Ośmieszające, odarte z polskości i narodowej symboliki, https://www.e-teatr.pl/osmieszajace‑odarte-z-polskosci-i-narodowej‑symboliki-a286556.pl
dc.description.referencesStawski Robert, Okrutna geneza polskiego charakteru („Lilla Weneda”, reż. Michał Zadara – recenzja), http://www.wywrota.pl/teatr/27874‑okrutna-geneza‑polskiego‑charakteru‑lill.html.pl
dc.description.referencesStrategie publiczne, strategie prywatne. Teatr polski 1990–2005, red. T. Plata, Izabelin 2006.pl
dc.description.referencesSzostak Violetta, Jakub Skrzywanek: chcę pochować Kordiana. Teatr Polski wystawia dzieło Słowackiego. Punkowa Siksa w roli Kordianki, https://poznan.wyborcza.pl/ poznan/7,105531,22883342,jakub‑skrzywanek-chce‑pochowac-kordiana‑teatr‑polski‑wystawia.html.pl
dc.description.referencesSzymańska Izabela, Mgła smoleńska na początek Warszawskich Spotkań Teatralnych, http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34861,11407005,Mgla_smolenska_na_poczatek_Warszawskich_Spotkan_Teatralnych.html.pl
dc.description.referencesŚmiechowicz Olga, Dysonans poznawczy, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/dysonans‑poznawczy.html.pl
dc.description.referencesŚniadania w Pierwszym Rzędzie, https://www.powszechny.com/sniadanie-w-pierwszym‑rzedzie-z-tworcami‑spektaklu-iwona.html.pl
dc.description.referencesTeatr Nowy w Poznaniu, https://www.facebook.com/teatrnowypoznan/posts/614187971980924.pl
dc.description.referencesTeatr Polski w Poznaniu, https://teatr‑polski.pl/spektakle/kordian.pl
dc.description.referencesTeatr Powszechny, http://www.powszechny.com/spektakle/lilla‑weneda,s752.html.pl
dc.description.referencesTeatr Wodzińskiego był toporną ilustracją haseł politycznych, https://bydgoszcz24.pl/pl/14_kultura/14918_teatr‑wodzinskiego-byl‑toporna-ilustracja‑hasel-politycznych.html.pl
dc.description.referencesTomczyk Anna, Słowacki na placu Mickiewicza, http://kultura.poznan.pl/mim/kultura/news/relacje‑recenzje-opinie,c,9/slowacki‑na-placu‑mickiewicza,114187.html.pl
dc.description.referencesTop 100 American speeches of the 20th century, https://news.wisc.edu/archive/misc/speeches.pl
dc.description.referencesTrans/formacja. Dramat polski po 1989 roku. Antologia, tom I, wyb. J. Kopciński, oprac.G. Wroniewicz, Warszawa 2012.pl
dc.description.referencesTrans/formacja. Dramat polski po 1989 roku. Antologia, tom II, wyb. J. Kopciński, oprac.B. Mieszkowska, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesTR/PL: Bajer/Kochan/Masłowska/Sala/Wojcieszek. Antologia nowego dramatu polskiego, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesTyszka Juliusz, Korowód profanacji łańcucha tabu w pokracznej formie prawdy, http://teatralny.pl/recenzje/korowod‑profanacji-lancucha‑tabu-w-pokracznej‑formie‑prawdy,2246.html.pl
dc.description.referencesUdalska Eleonora, Krytyka teatralna. Rozważania i analizy, Katowice 2000.pl
dc.description.referencesUrbaniak Mike, Słowa mają moc. Rozmowa z Radosławem Rychcikiem, https://e-teatr.pl/slowa‑maja-moc‑a176234.pl
dc.description.referencesWakar Jacek, Między groteską a traumą, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/207927.html.pl
dc.description.referencesWalicka Edyta, Zawieszeni w próżni, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/111238.html.pl
dc.description.referencesWarszawa. „Nie‑Boska. Powidok zdarzenie performatywne i dyskusja” w IT, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/175282.html%0A.pl
dc.description.referencesWątroba. Słownik polskiego teatru po 1997 roku, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesWerdykt jury, http://klasykazywa.pl/edycja‑ii/werdykt.pl
dc.description.referencesWęgrzyn Mateusz, Czy jestem wystarczająco czarny?, https://www.dwutygodnik.com/artykul/5109‑czy-jestem‑wystarczajaco-czarny.html?print=1.pl
dc.description.referencesWęgrzyn Mateusz, Masakra prasłowiańska od nowa, https://powszechnymokiem.wordpress.com/2015/09/24/masakra‑praslowianska-od‑nowa.pl
dc.description.referencesWęgrzyn Mateusz, Odlewanie z brązu. Rozmowa z Michałem Zadarą, https://www.dwutygodnik.com/artykul/5032‑odlewanie-z-brazu.html.pl
dc.description.referencesWodziński Paweł, Słowacki. Pięć powodów, w: Słowacki postkolonialny, red. M. Kuziak,Bydgoszcz 2010.pl
dc.description.referencesWojtaszczyk Kuba, Dekonstrukcja mitów, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/dekonstrukcja‑mitow.html.pl
dc.description.referencesWojtusik Łukasz, Polska w kontroli, „Tygodnik Powszechny” 2013, nr 49.pl
dc.description.referencesWrocław. Pożegnanie z tytułem „Dziady. Ekshumacja” w Polskim, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/81379.html.pl
dc.description.referencesWysocki Tomasz, Marsz upiorów narodowych, http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/34186.html.pl
dc.description.referencesWysocki Tomasz, Babranie się w nieprzyjemnej materii, http://encyklopediateatru.pl/artykuly/33919/babranie‑sie-w-nieprzyjemnej‑materii.pl
dc.description.referencesWyżyńska Dorota, Michał Zadara: Słowacki w kostiumie i opium na scenie, https://wyborcza.pl/1,157232,18146921,Michal_Zadara__Slowacki_w_kostiumie_i_opium_ na_scenie.html.pl
dc.description.referencesZadara Michał, Dziady – pierwsze odwierty, https://e-teatr.pl/dziady‑pierwsze‑odwierty‑a108331.pl
dc.description.referencesZalewska Kalina, Jak wyjść ze służbówki?, http://www.hypatia.pl/web/pageFiles/attachments/1915/teatr‑warszawa-nr-3-marzec‑2015.pdfpl
dc.description.referencesZamieszania w Starym Teatrze cd. Reżyser „Nie‑Boskiej...”: Wstrzymanie prób to cenzura, http://wyborcza.pl/1,112395,15036537,Zamieszania_w_Starym_Teatrze_ cd__Rezyser__Nie_Boskiej_.html.pl
dc.description.referencesZaremba Piotr, Poznański „Kordian” – potęga banału, https://wpolityce.pl/kultura/391598‑poznanski-kordian‑potega-banalu.pl
dc.description.referencesZaremba Piotr, Teatr hochsztaplerów, http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/teatr-‑hochsztaplerow.http.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WSK)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
kostaszuk-romanowska-srodek.pdf2,52 MBAdobe PDFOtwórz
kostaszuk-romanowska-okladka.pdf1,14 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)