Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13829
Tytuł: | Dostępność i bezpieczeństwo witryn szkolnych województwa podlaskiego |
Autorzy: | Laskowski, Piotr Paweł |
Słowa kluczowe: | witryny szkolne dostępność użyteczność bezpieczeństwo school sites accessibility usability security |
Data wydania: | 2022 |
Data dodania: | 12-wrz-2022 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Dezinformacja - Inspiracja - Społeczeństwo. Social CyberSecurity, pod redakcją Daniela Boćkowskiego, Ewy Dąbrowskiej-Prokopowskiej, Patrycji Goryń, Kamila Gorynia, Białystok 2022, s. 165-179 |
Konferencja: | Konferencja naukowa „Dezinformacja – Inspiracja – Społeczeństwo. Social CyberSecurity”, Białystok 12 stycznia 2021 r. |
Abstrakt: | W artykule poruszam problemy istotne dla każdego użytkownika Internetu. Dostępność cyfrowa jest obligatoryjnie narzucona przez ustawę. Wszystkie nowe witryny muszą mieć ją zaimplementowaną, a istniejące muszą nad dostępnością popracować w takim stopniu, aby spełniać minimalne wymogi. Bezpieczeństwo w sieci stanowi również kluczowy element odnoszący się do bezpieczeństwa skryptu strony, serwera czy też środowiska, w jakim na co dzień pracujemy. Dwa elementy zostały opisane w artykule. Odniosłem się do witryn szkolnych, które moim zdaniem stanowią wizytówkę szkoły w Internecie, a są niejednokrotnie zaniedbywane. Omijają je w dużym stopniu nowoczesne rozwiązania i technologie, co wynika z wielu czynników (ograniczenia ludzkie, brak dostępu do materiałów szkoleniowych, brak eksperta służącego pomocą itp.). In the article I address issues relevant to every Internet user. Digital accessibility is mandatorily imposed by law. All new websites must have it implemented and the existing ones must work on accessibility to such an extent as to meet the minimum requirements. Web security is also a key element relating to both the security of the script of the site, the server, or the environment in which we work every day. Two elements are described in the article. I referred to school websites, which, in my opinion, are the school’s showcase on the Internet, but are often neglected. They are largely bypassed by modern solutions and technologies, which is due to many factors (human limitations, lack of access to training materials, lack of an expert to help, etc.). |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/13829 |
ISBN: | 978-83-7431-737-5 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-8512-607X |
Typ Dokumentu: | Book chapter |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022 |
Występuje w kolekcji(ach): | Konferencja naukowa „Dezinformacja – Inspiracja – Społeczeństwo. Social CyberSecurity”, 12 stycznia 2021 Książki / Rozdziały (WUwB) Materiały konferencyjne (WSoc) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
P_P_Laskowski_Dostepnosc_i_bezpieczenstwo_witryn_szkolnych.pdf | 448,72 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)