REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13829
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorLaskowski, Piotr Paweł-
dc.date.accessioned2022-09-12T07:30:15Z-
dc.date.available2022-09-12T07:30:15Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationDezinformacja - Inspiracja - Społeczeństwo. Social CyberSecurity, pod redakcją Daniela Boćkowskiego, Ewy Dąbrowskiej-Prokopowskiej, Patrycji Goryń, Kamila Gorynia, Białystok 2022, s. 165-179pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-737-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/13829-
dc.description.abstractW artykule poruszam problemy istotne dla każdego użytkownika Internetu. Dostępność cyfrowa jest obligatoryjnie narzucona przez ustawę. Wszystkie nowe witryny muszą mieć ją zaimplementowaną, a istniejące muszą nad dostępnością popracować w takim stopniu, aby spełniać minimalne wymogi. Bezpieczeństwo w sieci stanowi również kluczowy element odnoszący się do bezpieczeństwa skryptu strony, serwera czy też środowiska, w jakim na co dzień pracujemy. Dwa elementy zostały opisane w artykule. Odniosłem się do witryn szkolnych, które moim zdaniem stanowią wizytówkę szkoły w Internecie, a są niejednokrotnie zaniedbywane. Omijają je w dużym stopniu nowoczesne rozwiązania i technologie, co wynika z wielu czynników (ograniczenia ludzkie, brak dostępu do materiałów szkoleniowych, brak eksperta służącego pomocą itp.).pl
dc.description.abstractIn the article I address issues relevant to every Internet user. Digital accessibility is mandatorily imposed by law. All new websites must have it implemented and the existing ones must work on accessibility to such an extent as to meet the minimum requirements. Web security is also a key element relating to both the security of the script of the site, the server, or the environment in which we work every day. Two elements are described in the article. I referred to school websites, which, in my opinion, are the school’s showcase on the Internet, but are often neglected. They are largely bypassed by modern solutions and technologies, which is due to many factors (human limitations, lack of access to training materials, lack of an expert to help, etc.).pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectwitryny szkolnepl
dc.subjectdostępnośćpl
dc.subjectużytecznośćpl
dc.subjectbezpieczeństwopl
dc.subjectschool sitespl
dc.subjectaccessibilitypl
dc.subjectusabilitypl
dc.subjectsecuritypl
dc.titleDostępność i bezpieczeństwo witryn szkolnych województwa podlaskiegopl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022pl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBootstrap, https://getbootstrap.com [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesDane demograficzne, Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, http://niepelnosprawni.gov.pl/index.php?c=page&id=78&v=1621929714 [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesEuropean Legislation Identifier, http://eli.sejm.gov.pl/eli/DU/2019/1696/ogl/pol [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesHow Many People Have Smartphones Worldwide (May 2021), https://www.bankmycell.com/blog/how­‑many-phones­­‑are-in‑the-world [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesHTTPS, Wikipedia, wolna encyklopedia, https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=HTTPS&oldid=62583160 [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesIBM Equal Access Toolkit – IBM Accessibility, https://www.ibm.com/able/toolkit/ [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesIframe, Wikipedia, wolna encyklopedia, https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti tle=Iframe&oldid=59480194 [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesLaskowski P. P., Rola Internetu w kreowaniu wizerunku szkoły: analiza funkcjonalności witryn szkolnych, Białystok 2019pl
dc.description.referencesLockhart A., 125 sposobów na bezpieczeństwo sieci, wyd. II, Gliwice 2007.pl
dc.description.referencesMaterialize, https://materializecss.com [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesMorville P., Rosenfeld L., Information Architecture for the World Wide Web, 3rd ed., Sebastopol 2007.pl
dc.description.referencesO Programie Dostępność Plus – Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej,https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze­‑europejskie-bez­­‑barier/dostepnosc‑plus/o-programie [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesWCAG, Contrast Checker, https://contrastchecker.com [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesPearce J., Programowanie mobilnych stron internetowych z wykorzystaniem systemów CMS, Gliwice 2013.pl
dc.description.referencesPeterson C., Responsywne strony WWW dla każdego, Gliwice 2015.pl
dc.description.referencesProgram Dostępność Plus – Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze­‑europejskie-bez­­‑barier/dostepnosc‑plus [dostęp: 25.05.2021]pl
dc.description.referencesRejestr Szkół i Placówek Oświatowych, https://rspo.mein.gov.pl [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesResponsive web design, Wikipedia, wolna encyklopedia, https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Responsive_web_design&oldid=62421194 [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesRitter M., Winterbottom C., UX w projektowaniu witryn internetowych, Gliwice 2018.pl
dc.description.referencesSystem zarządzania treścią, Wikipedia, wolna encyklopedia, https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=System_zarz%C4%85dzania_tre%C5%9Bci%C4%85&oldid=63080276 [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesThe Most Advanced Responsive Front­‑End Framework in the World. | Foundation,https://get.foundation [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesWCAG, Contrast Checker, https://contrastchecker.com [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesWCAG 2.1. Konsultacje społeczne oficjalnego tłumaczenia – Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego i LepszyWeb.pl, https://wcag21.lepszyweb.pl [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesWeb Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, https://www.w3.org/TR/WCAG21 [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.referencesWytyczne dla dostępności treści internetowych (WCAG) 2.1, https://www.w3.org/Translations/WCAG21‑pl/#robust [dostęp: 25.05.2021].pl
dc.description.firstpage165pl
dc.description.lastpage179pl
dc.identifier.citation2Dezinformacja - Inspiracja - Społeczeństwo. Social CyberSecurity, pod redakcją Daniela Boćkowskiego, Ewy Dąbrowskiej-Prokopowskiej, Patrycji Goryń, Kamila Goryniapl
dc.conferenceKonferencja naukowa „Dezinformacja – Inspiracja – Społeczeństwo. Social CyberSecurity”, Białystok 12 stycznia 2021 r.pl
dc.identifier.orcid0000-0002-8512-607X-
Występuje w kolekcji(ach):Konferencja naukowa „Dezinformacja – Inspiracja – Społeczeństwo. Social CyberSecurity”, 12 stycznia 2021
Książki / Rozdziały (WUwB)
Materiały konferencyjne (WSoc)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
P_P_Laskowski_Dostepnosc_i_bezpieczenstwo_witryn_szkolnych.pdf448,72 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)