Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13829
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Laskowski, Piotr Paweł | - |
dc.date.accessioned | 2022-09-12T07:30:15Z | - |
dc.date.available | 2022-09-12T07:30:15Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Dezinformacja - Inspiracja - Społeczeństwo. Social CyberSecurity, pod redakcją Daniela Boćkowskiego, Ewy Dąbrowskiej-Prokopowskiej, Patrycji Goryń, Kamila Gorynia, Białystok 2022, s. 165-179 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-737-5 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/13829 | - |
dc.description.abstract | W artykule poruszam problemy istotne dla każdego użytkownika Internetu. Dostępność cyfrowa jest obligatoryjnie narzucona przez ustawę. Wszystkie nowe witryny muszą mieć ją zaimplementowaną, a istniejące muszą nad dostępnością popracować w takim stopniu, aby spełniać minimalne wymogi. Bezpieczeństwo w sieci stanowi również kluczowy element odnoszący się do bezpieczeństwa skryptu strony, serwera czy też środowiska, w jakim na co dzień pracujemy. Dwa elementy zostały opisane w artykule. Odniosłem się do witryn szkolnych, które moim zdaniem stanowią wizytówkę szkoły w Internecie, a są niejednokrotnie zaniedbywane. Omijają je w dużym stopniu nowoczesne rozwiązania i technologie, co wynika z wielu czynników (ograniczenia ludzkie, brak dostępu do materiałów szkoleniowych, brak eksperta służącego pomocą itp.). | pl |
dc.description.abstract | In the article I address issues relevant to every Internet user. Digital accessibility is mandatorily imposed by law. All new websites must have it implemented and the existing ones must work on accessibility to such an extent as to meet the minimum requirements. Web security is also a key element relating to both the security of the script of the site, the server, or the environment in which we work every day. Two elements are described in the article. I referred to school websites, which, in my opinion, are the school’s showcase on the Internet, but are often neglected. They are largely bypassed by modern solutions and technologies, which is due to many factors (human limitations, lack of access to training materials, lack of an expert to help, etc.). | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | witryny szkolne | pl |
dc.subject | dostępność | pl |
dc.subject | użyteczność | pl |
dc.subject | bezpieczeństwo | pl |
dc.subject | school sites | pl |
dc.subject | accessibility | pl |
dc.subject | usability | pl |
dc.subject | security | pl |
dc.title | Dostępność i bezpieczeństwo witryn szkolnych województwa podlaskiego | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2022 | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Bootstrap, https://getbootstrap.com [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | Dane demograficzne, Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, http://niepelnosprawni.gov.pl/index.php?c=page&id=78&v=1621929714 [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | European Legislation Identifier, http://eli.sejm.gov.pl/eli/DU/2019/1696/ogl/pol [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | How Many People Have Smartphones Worldwide (May 2021), https://www.bankmycell.com/blog/how‑many-phones‑are-in‑the-world [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | HTTPS, Wikipedia, wolna encyklopedia, https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=HTTPS&oldid=62583160 [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | IBM Equal Access Toolkit – IBM Accessibility, https://www.ibm.com/able/toolkit/ [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | Iframe, Wikipedia, wolna encyklopedia, https://pl.wikipedia.org/w/index.php?ti tle=Iframe&oldid=59480194 [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | Laskowski P. P., Rola Internetu w kreowaniu wizerunku szkoły: analiza funkcjonalności witryn szkolnych, Białystok 2019 | pl |
dc.description.references | Lockhart A., 125 sposobów na bezpieczeństwo sieci, wyd. II, Gliwice 2007. | pl |
dc.description.references | Materialize, https://materializecss.com [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | Morville P., Rosenfeld L., Information Architecture for the World Wide Web, 3rd ed., Sebastopol 2007. | pl |
dc.description.references | O Programie Dostępność Plus – Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej,https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze‑europejskie-bez‑barier/dostepnosc‑plus/o-programie [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | WCAG, Contrast Checker, https://contrastchecker.com [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | Pearce J., Programowanie mobilnych stron internetowych z wykorzystaniem systemów CMS, Gliwice 2013. | pl |
dc.description.references | Peterson C., Responsywne strony WWW dla każdego, Gliwice 2015. | pl |
dc.description.references | Program Dostępność Plus – Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, https://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/fundusze‑europejskie-bez‑barier/dostepnosc‑plus [dostęp: 25.05.2021] | pl |
dc.description.references | Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych, https://rspo.mein.gov.pl [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | Responsive web design, Wikipedia, wolna encyklopedia, https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Responsive_web_design&oldid=62421194 [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | Ritter M., Winterbottom C., UX w projektowaniu witryn internetowych, Gliwice 2018. | pl |
dc.description.references | System zarządzania treścią, Wikipedia, wolna encyklopedia, https://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=System_zarz%C4%85dzania_tre%C5%9Bci%C4%85&oldid=63080276 [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | The Most Advanced Responsive Front‑End Framework in the World. | Foundation,https://get.foundation [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | WCAG, Contrast Checker, https://contrastchecker.com [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | WCAG 2.1. Konsultacje społeczne oficjalnego tłumaczenia – Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego i LepszyWeb.pl, https://wcag21.lepszyweb.pl [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1, https://www.w3.org/TR/WCAG21 [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.references | Wytyczne dla dostępności treści internetowych (WCAG) 2.1, https://www.w3.org/Translations/WCAG21‑pl/#robust [dostęp: 25.05.2021]. | pl |
dc.description.firstpage | 165 | pl |
dc.description.lastpage | 179 | pl |
dc.identifier.citation2 | Dezinformacja - Inspiracja - Społeczeństwo. Social CyberSecurity, pod redakcją Daniela Boćkowskiego, Ewy Dąbrowskiej-Prokopowskiej, Patrycji Goryń, Kamila Gorynia | pl |
dc.conference | Konferencja naukowa „Dezinformacja – Inspiracja – Społeczeństwo. Social CyberSecurity”, Białystok 12 stycznia 2021 r. | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-8512-607X | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Konferencja naukowa „Dezinformacja – Inspiracja – Społeczeństwo. Social CyberSecurity”, 12 stycznia 2021 Książki / Rozdziały (WUwB) Materiały konferencyjne (WSoc) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
P_P_Laskowski_Dostepnosc_i_bezpieczenstwo_witryn_szkolnych.pdf | 448,72 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)