Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13551
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Rozumko, Agata | - |
dc.date.accessioned | 2022-07-04T10:21:49Z | - |
dc.date.available | 2022-07-04T10:21:49Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.citation | Interdisciplinary Perspectives in Foreign Language Teacher Education, ed. by Krzysztof Bogacki, Barbara Głowacka and Dorota Potocka, Białystok 2008, s. 309-318 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-148-9 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/13551 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021. | pl |
dc.description.abstract | This articIe seeks to demonstrate the usefulness of an interdiscipIinary approach to teaching grammar to prospective teachers of English, in particular with reference to those grammatical areas which reflect specific patterns of Anglo-American culture, such as modality. Such areas are best understood if they are introduced with some elements of intercultural training, which helps to Iink grammar with other curriculum subjects. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | grammar | pl |
dc.subject | modality | pl |
dc.subject | teaching | pl |
dc.subject | intercultural training | pl |
dc.subject | integrated curriculum | pl |
dc.title | An Interdisciplinary Approach to Teaching Grammar to Prospective Teachers of English | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2008 | pl |
dc.description.Email | arozumko@gmail.com | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | ALEKSANDROWICZ-PĘDICH L. (2005), Międzykulturowość na lekcjach języków obcych, Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku. | pl |
dc.description.references | BARTMIŃSKI J. (2006), Językowe podstawy obrazu świata, Wydawnictwo UMCS. | pl |
dc.description.references | BARTMIŃSKI J. (2007), Stereotypy mieszkają w języku. Studia etnolingwistyczne, Wydawnictwo UMCS. | pl |
dc.description.references | CHRZANOWSKA-KLUCZEWSKA E., MAŃCZAK-WOHLFELD E. (2006), "Gramatyka języka angielskiego w nauczaniu studentów polskich" in: Korpusy w angielsko-polskim językoznawstwie kontrastywnym. Teoria i praktyka (A. DUSZAK, E. GAJEK & U. OKÓLSKA eds.), Universitas, 101-114. | pl |
dc.description.references | DOWNING A., LOCKE P. (1992), A University Course in English Grammar, Prentice Hall. | pl |
dc.description.references | FISlAK J., LIPIŃSKA-GRZEGOREK M., ZABROCKI T. (1978), An lntroductory English-Polish Contrastive Grammar, Państwowe Wydawnictwo Naukowe. | pl |
dc.description.references | HRYNIEWICZ J. T. (2003), Polityczny i kulturowy kontekst rozwoju gospodarczego, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR. | pl |
dc.description.references | HUDDLESTON R. (1988), English Grammar: An Outline, Cambridge University Press. | pl |
dc.description.references | HUMBOLDT W. VON (1999), On Language: The Diversity of Human Language Structure and its Influence on the Mental Development of Mankind (translated by P. HEATH), Cambridge University Press. | pl |
dc.description.references | LOCKE J. [1690] (1959), An Essay Concerning Human Understanding, Clarendon. | pl |
dc.description.references | QUIRK R., GREENBAUM S., LEECH G., SVARTVIK J. (1985), A Comprehensive Grammar of the English Language, Longman. | pl |
dc.description.references | WIERZBICKA A. (2006), English: Meaning and Culture, Oxford University Press. | pl |
dc.description.references | WILLIM E., MAŃCZAK-WOHLFELD E. (1997), A Contrastive Approach to Problems with English, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | ifa.amu.edu.pl/~kprzemek/concord2advr/search_adv_new.html | pl |
dc.description.firstpage | 309 | pl |
dc.description.lastpage | 318 | pl |
dc.identifier.citation2 | Interdisciplinary Perspectives in Foreign Language Teacher Education, ed. by Krzysztof Bogacki, Barbara Głowacka and Dorota Potocka | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WFil) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Rozumko_An_Interdisciplinary_Approach_to_Teaching_Grammar.pdf | 552,84 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)