REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13550
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWłoczewska, Agnieszka-
dc.date.accessioned2022-07-04T10:07:57Z-
dc.date.available2022-07-04T10:07:57Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationInterdisciplinary Perspectives in Foreign Language Teacher Education, ed. by Krzysztof Bogacki, Barbara Głowacka and Dorota Potocka, Białystok 2008, s. 231-240pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-148-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/13550-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021.pl
dc.description.abstractThe present text aims at showing how different sciences can contribute to enrich teaching methods. Merging painting and semiotics, visual semiotics is an alternative for foreign language teachers. Developed by Belgian Groupe µ in the 1980s, it works with images to exercise Iinguistic skills. As image is a specific kind of text, it can be read using traditional text analysis methods, like communication functions defined by R. Jakobson.pl
dc.language.isofrpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectsemiologypl
dc.subjectpaintingpl
dc.subjectvisual semiologypl
dc.subjectgraphic semiologypl
dc.subjectimagepl
dc.subjectteachingpl
dc.subjectFrench as foreign languagepl
dc.subjectcommunication functionspl
dc.titleSémiologie visuelle dans I'enseignement du FLEpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2008pl
dc.description.Emailagnieszka@absyst.compl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesMINAZZOU A. (1995), "L'Image" in : Encyclopaedia Universalis, vol. 11, Paris: Encyclopaedia Universalis, 929.pl
dc.description.referencesFOUCAULT M. (1966), Les Mots et les choses, Paris: Gallimard, in: PAVIS P., (1996), Dictionnaire du Théâtre, Paris: Dunod, 317.pl
dc.description.referencesSŁOWNIK JĘZYKA POLSKIEGO (1995), t. 2, Warszawa: PWN, 401-402.pl
dc.description.referencesGROUPE µ (1992), Traité du signe visuel, Paris: Seuil.pl
dc.description.referencesBERTIN J. (1967), Sémiologie graphique. Les diagrammes, les réseaux, les cartes, Paris: Editions EHES.pl
dc.description.referencesKOMOROWSKA H. (2004), Metodyka nauczania języka francuskiego, Warszawa: Fraszka pedagogiczna.pl
dc.description.referencesBLANC J., CARTIER J. M., LEDERLIN P. (1986), En Avant La Musique! 1, Paris: CLE International.pl
dc.description.referencesLE HALLAYE C., BARZOTTI D. (2003), Farandole 1, Méthode de Fran­çais, Paris: Didier.pl
dc.description.referencesGASQUET L. (2003), Analysis of images, éditions de l'Université de Rennes-2 Haute Bretagne.pl
dc.description.referencesCADET C. (1990), La Communication par image, Paris: Nathan.pl
dc.description.referenceswww.jeunet-lille3.fr/pl
dc.description.referenceswww.edu.gc.ch/dip/fimpl
dc.description.firstpage231pl
dc.description.lastpage240pl
dc.identifier.citation2Interdisciplinary Perspectives in Foreign Language Teacher Education, ed. by Krzysztof Bogacki, Barbara Głowacka and Dorota Potockapl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WFil)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Wloczewska_Semiologie_visuelle.pdf538,35 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)