Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13550
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Włoczewska, Agnieszka | - |
dc.date.accessioned | 2022-07-04T10:07:57Z | - |
dc.date.available | 2022-07-04T10:07:57Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.citation | Interdisciplinary Perspectives in Foreign Language Teacher Education, ed. by Krzysztof Bogacki, Barbara Głowacka and Dorota Potocka, Białystok 2008, s. 231-240 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-148-9 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/13550 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021. | pl |
dc.description.abstract | The present text aims at showing how different sciences can contribute to enrich teaching methods. Merging painting and semiotics, visual semiotics is an alternative for foreign language teachers. Developed by Belgian Groupe µ in the 1980s, it works with images to exercise Iinguistic skills. As image is a specific kind of text, it can be read using traditional text analysis methods, like communication functions defined by R. Jakobson. | pl |
dc.language.iso | fr | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | semiology | pl |
dc.subject | painting | pl |
dc.subject | visual semiology | pl |
dc.subject | graphic semiology | pl |
dc.subject | image | pl |
dc.subject | teaching | pl |
dc.subject | French as foreign language | pl |
dc.subject | communication functions | pl |
dc.title | Sémiologie visuelle dans I'enseignement du FLE | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2008 | pl |
dc.description.Email | agnieszka@absyst.com | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | MINAZZOU A. (1995), "L'Image" in : Encyclopaedia Universalis, vol. 11, Paris: Encyclopaedia Universalis, 929. | pl |
dc.description.references | FOUCAULT M. (1966), Les Mots et les choses, Paris: Gallimard, in: PAVIS P., (1996), Dictionnaire du Théâtre, Paris: Dunod, 317. | pl |
dc.description.references | SŁOWNIK JĘZYKA POLSKIEGO (1995), t. 2, Warszawa: PWN, 401-402. | pl |
dc.description.references | GROUPE µ (1992), Traité du signe visuel, Paris: Seuil. | pl |
dc.description.references | BERTIN J. (1967), Sémiologie graphique. Les diagrammes, les réseaux, les cartes, Paris: Editions EHES. | pl |
dc.description.references | KOMOROWSKA H. (2004), Metodyka nauczania języka francuskiego, Warszawa: Fraszka pedagogiczna. | pl |
dc.description.references | BLANC J., CARTIER J. M., LEDERLIN P. (1986), En Avant La Musique! 1, Paris: CLE International. | pl |
dc.description.references | LE HALLAYE C., BARZOTTI D. (2003), Farandole 1, Méthode de Français, Paris: Didier. | pl |
dc.description.references | GASQUET L. (2003), Analysis of images, éditions de l'Université de Rennes-2 Haute Bretagne. | pl |
dc.description.references | CADET C. (1990), La Communication par image, Paris: Nathan. | pl |
dc.description.references | www.jeunet-lille3.fr/ | pl |
dc.description.references | www.edu.gc.ch/dip/fim | pl |
dc.description.firstpage | 231 | pl |
dc.description.lastpage | 240 | pl |
dc.identifier.citation2 | Interdisciplinary Perspectives in Foreign Language Teacher Education, ed. by Krzysztof Bogacki, Barbara Głowacka and Dorota Potocka | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WFil) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Wloczewska_Semiologie_visuelle.pdf | 538,35 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)