REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13214
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCudowska, Agata-
dc.date.accessioned2022-05-06T11:14:35Z-
dc.date.available2022-05-06T11:14:35Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifier.citationZagrożenia w starości i na jej przedpolu, pod red. Małgorzaty Halickiej, Jerzego Halickiego, Krzysztofa Czykiera, Białystok 2010, s. 55-64pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-243-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/13214-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021.pl
dc.description.abstractAdult education is the practice of teaching and educating adults. This often happens in the workplace trough "extension" or "continuing education" courses at secondary schools, at a college or university. Adult education is the necessary element building a personal and structural safety process. Lifelong learning is the necessary instrument of achieving the subjectivity in the world. I substantiate this thesis in the following aspects: a) a view on adult education in international comparative research; b) a significance of continuing education, distance learning, lifelong learning and open university for modern society; c) a comparative analysis of adult education in developed countries.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleKształcenie dorosłych w ujęciu porównawczym i jego rola w procesie budowania bezpieczeństwa personalnegopl
dc.title.alternativeThe adult education in comperative frame and its role in building process of personal safetypl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2010pl
dc.description.referencesBeck U.: (2004), Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, przełożył S. Cieśla. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl
dc.description.referencesCastells M.: (2007), Społeczeństwo sieci, przekład M. Marody, K. Pawluś, J. Stawiński, S. Szymański. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesCudowska A.: (2004), Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana.pl
dc.description.referencesCudowska A.: (2007), Poczucie bezpieczeństwa personalnego w "pękniętej nowoczesności" XXI wieku. W: Czynić świat bardziej bezpiecznym. A. Cudowska i J. Kunikowski, [red.]. Siedlce: Wydawnictwo Akademii Podlaskiej.pl
dc.description.referencesCudowska A.: (2008), Dialog w świecie globalnych nierówności. W: Oblicza dialogu. A. Cudowska, [red.]. Białystok: Wydawnictwo Uniwersyteckie Trans Humana.pl
dc.description.referencesKształcenie dorosłych. Raport Głównego Urzędu Statystycznego Departamentu Pracy i Warunków Życia. Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesOpen and Distance Learning Today: (1995), Lockwood: Routledge Press.pl
dc.description.referencesPrucha J.: (2004), Pedagogika porównawcza, podstawy międzynarodowych badań oświatowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesToffler A.: (2003), Zmiana władzy. Wiedza, bogactwo i przemoc u progu XXI wieku, przełożył P. Kwiatkowski. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.pl
dc.description.referencesWitkowski L.: (1993), Homo idiosincraticus. Richard Rorty czyli spór o powagę ironii. W: Postmodernistyczne inspiracje w pedagogice. A. Jamroziak, [red.]. Poznań: UAM.pl
dc.description.firstpage55pl
dc.description.lastpage64pl
dc.identifier.citation2Zagrożenia w starości i na jej przedpolu, pod red. Małgorzaty Halickiej, Jerzego Halickiego, Krzysztofa Czykierapl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Cudowska_Ksztalcenie_doroslych.pdf423,13 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)