REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13033
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGarbuzik, Paweł-
dc.date.accessioned2022-04-11T11:23:41Z-
dc.date.available2022-04-11T11:23:41Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationDziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2021, s. 339-351pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-718-4-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/13033-
dc.description.abstractArtykuł stanowi refleksję nad godnościowym wymiarem edukacji międzykulturowej jako tej idei edukacji, u której podstaw są niezbywalne prawa każdego człowieka, kształtującej postawy otwartości, szacunku i tolerancji i zawierającej w sobie immamentnie dialog będący podstawą wszelkiej kultury oraz drogą do pokojowego współistnienia kultur i służbą na rzecz godności człowieka. Artykuł traktuje również o źródłach prawa międzynarodowego, europejskiego i polskiego, gwarantujących równość w dostępie do edukacji i właściwy jej poziom bez względu na pochodzenie narodowe, etniczne, kolor skóry czy inne cechy oraz zakazujących wszelkich form dyskryminacji.pl
dc.description.abstractThe article is a reflection on the dignity dimension of intercultural education, as the idea of education based on the inalienable rights of every human being, shaping the attitudes of openness, respect and tolerance, and intrinsically linked with dialogue is the basis of all culture and the way to the peaceful coexistence of cultures. The article also deals with the sources of international, European and Polish law that guarantee equal access to education, regardless of national or ethnic origin, skin color or other characteristics, and prohibit all forms of discrimination.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesDziecko w historii;1-
dc.subjectgodnośćpl
dc.subjectedukacjapl
dc.subjectwielokulturowośćpl
dc.subjectmiędzykulturowośćpl
dc.subjectedukacja międzykulturowapl
dc.subjectdialogpl
dc.subjectprawa człowiekapl
dc.subjectdignitypl
dc.subjecteducationpl
dc.subjectmulticulturalismpl
dc.subjectinterculturalismpl
dc.subjectintercultural educationpl
dc.subjectdialoguepl
dc.subjecthuman rightspl
dc.titleEdukacja międzykulturowa i jej godnościowy wymiar w świetle regulacji prawnychpl
dc.title.alternativeIntercultural education and its dignity in light of legal regulationspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021pl
dc.identifier.doi10.15290/dhmgz.01.2021.22-
dc.description.AffiliationUniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcachpl
dc.description.firstpage339pl
dc.description.lastpage351pl
dc.identifier.citation2Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplickapl
dc.identifier.orcid0000-0002-3045-4332-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
P_Garbuzik_Edukacja_miedzykulturowa_i_jej_godnosciowy_wymiar.pdf191,22 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)