Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/13026
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Fratangelo, Francesca | - |
dc.contributor.author | Magni, Francesco | - |
dc.contributor.author | Potestio, Andrea | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-11T09:10:00Z | - |
dc.date.available | 2022-04-11T09:10:00Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2021, s. 271-282 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-718-4 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/13026 | - |
dc.description | Although this paper is the result of a joint work of the three authors, part n. 1 can be attributed to Francesca Fratangelo; part n. 2 to Andrea Potestio; part n. 3 to Francesco Magni. | pl |
dc.description.abstract | Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie recepcji pism Janusza Korczaka we Włoszech i jej znaczenie dla włoskich studiów pedagogicznych oraz otwarcie nowych perspektyw na działalność pisarską autora. Artykuł składa się z trzech paragrafów. Po krótkiej prezentacji tego, co zostało przetłumaczone i przyjęte w naszym kraju, skupimy się na pewnych szczególnych aspektach praktyki pisarskiej Korczaka. W niniejszym artykule wychodzimy z założenia, że cała praktyka Korczaka jest doskonałym przykładem cyrkularności między doświadczeniem a refleksją; jego myśli i działania ucieleśniają integrację między założeniami teoretycznymi a wiedzą praktyczną. Pozwala nam to sugerować, że znaczną część twórczości polskiego autora można uznać za autobiograficzną, gdyż często jest ona wynikiem refleksji, która wynika z jego osobistych doświadczeń. W ostatniej części skupiamy się na Korczakowskim rozumieniu niemowlęctwa, na jego próbie oddania głosu dzieciom i na konsekwencjach epistemologicznych, jakie one sugerują. | pl |
dc.description.abstract | The aim of this paper is to present the reception of Janusz Korczak’s writings in Italy and its relevance for Italian educational studies and to open some new perspectives on the author’s writing activity. The paper is composed of three parts and each of them focuses on different suggestions. After a short presentation on what has been translated and received in our Country, we will focus on some peculiar aspects of Korczak’s writing practice, in particular on its educational value. In this paper we assume that Korczak’s whole practice is a perfect example of circularity between experience and reflection; his thoughts and his actions embody the integration of theoretical assumptions with a practical knowledge. This allows us to suggest a that a great part of the Polish author’s works can be considered autobiographical as it often results from the reflection that follows his personal experiences. In the last part we focus on Korczak’s meaning of infancy, on his attempts to give children a voice and on the epistemological consequences they suggest. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.relation.ispartofseries | Dziecko w historii;1 | - |
dc.subject | Janusz Korczak | pl |
dc.subject | włoska recepcja Korczaka | pl |
dc.subject | pisarstwo pedagogiczne | pl |
dc.subject | cyrkularność między teorią a praktyką | pl |
dc.subject | spuścizna korczakowska | pl |
dc.subject | Korczak’s Italian reception | pl |
dc.subject | educational writing | pl |
dc.subject | circularity between theory and practic | pl |
dc.subject | Korczak’s legacy | pl |
dc.title | Recepcja pism Janusza Korczaka we Włoszech – perspektywa pedagogiczna | pl |
dc.title.alternative | The reception of Janusz Korczak’s writings in Italy: a pedagogical perspective | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021 | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/dhmgz.01.2021.17 | - |
dc.description.Email | Francesca Fratangelo: francesca.fratangelo@unibg.it | pl |
dc.description.Email | Francesco Magni: francesco.magni@unibg.it | pl |
dc.description.Email | Andrea Potestio: andrea.potestio@unibg.it | pl |
dc.description.Affiliation | Francesca Fratangelo - Department of Human and Social Sciences, Uniwersytet w Bergamo (Włochy) | pl |
dc.description.Affiliation | Francesco Magni - Department of Human and Social Sciences, Uniwersytet w Bergamo (Włochy) | pl |
dc.description.Affiliation | Andrea Potestio - Department of Human and Social Sciences Uniwersytet w Bergamo (Włochy) | pl |
dc.description.firstpage | 271 | pl |
dc.description.lastpage | 282 | pl |
dc.identifier.citation2 | Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-8071-4315 | - |
dc.identifier.orcid | 0000-0003-2322-4747 | - |
dc.identifier.orcid | 0000-0003-1401-1678 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
F_Fratangelo_F_Magni_A_Potestio_Recepcja_pism_Janusza_Korczaka_we_Wloszech.pdf | 217,28 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)