REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/13026
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorFratangelo, Francesca-
dc.contributor.authorMagni, Francesco-
dc.contributor.authorPotestio, Andrea-
dc.date.accessioned2022-04-11T09:10:00Z-
dc.date.available2022-04-11T09:10:00Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationDziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplicka, Białystok 2021, s. 271-282pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-718-4-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/13026-
dc.descriptionAlthough this paper is the result of a joint work of the three authors, part n. 1 can be attributed to Francesca Fratangelo; part n. 2 to Andrea Potestio; part n. 3 to Francesco Magni.pl
dc.description.abstractCelem niniejszego artykułu jest przedstawienie recepcji pism Janusza Korczaka we Włoszech i jej znaczenie dla włoskich studiów pedagogicznych oraz otwarcie nowych perspektyw na działalność pisarską autora. Artykuł składa się z trzech paragrafów. Po krótkiej prezentacji tego, co zostało przetłumaczone i przyjęte w naszym kraju, skupimy się na pewnych szczególnych aspektach praktyki pisarskiej Korczaka. W niniejszym artykule wychodzimy z założenia, że cała praktyka Korczaka jest doskonałym przykładem cyrkularności między doświadczeniem a refleksją; jego myśli i działania ucieleśniają integrację między założeniami teoretycznymi a wiedzą praktyczną. Pozwala nam to sugerować, że znaczną część twórczości polskiego autora można uznać za autobiograficzną, gdyż często jest ona wynikiem refleksji, która wynika z jego osobistych doświadczeń. W ostatniej części skupiamy się na Korczakowskim rozumieniu niemowlęctwa, na jego próbie oddania głosu dzieciom i na konsekwencjach epistemologicznych, jakie one sugerują.pl
dc.description.abstractThe aim of this paper is to present the reception of Janusz Korczak’s writings in Italy and its relevance for Italian educational studies and to open some new perspectives on the author’s writing activity. The paper is composed of three parts and each of them focuses on different suggestions. After a short presentation on what has been translated and received in our Country, we will focus on some peculiar aspects of Korczak’s writing practice, in particular on its educational value. In this paper we assume that Korczak’s whole practice is a perfect example of circularity between experience and reflection; his thoughts and his actions embody the integration of theoretical assumptions with a practical knowledge. This allows us to suggest a that a great part of the Polish author’s works can be considered autobiographical as it often results from the reflection that follows his personal experiences. In the last part we focus on Korczak’s meaning of infancy, on his attempts to give children a voice and on the epistemological consequences they suggest.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesDziecko w historii;1-
dc.subjectJanusz Korczakpl
dc.subjectwłoska recepcja Korczakapl
dc.subjectpisarstwo pedagogicznepl
dc.subjectcyrkularność między teorią a praktykąpl
dc.subjectspuścizna korczakowskapl
dc.subjectKorczak’s Italian receptionpl
dc.subjecteducational writingpl
dc.subjectcircularity between theory and practicpl
dc.subjectKorczak’s legacypl
dc.titleRecepcja pism Janusza Korczaka we Włoszech – perspektywa pedagogicznapl
dc.title.alternativeThe reception of Janusz Korczak’s writings in Italy: a pedagogical perspectivepl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021pl
dc.identifier.doi10.15290/dhmgz.01.2021.17-
dc.description.EmailFrancesca Fratangelo: francesca.fratangelo@unibg.itpl
dc.description.EmailFrancesco Magni: francesco.magni@unibg.itpl
dc.description.EmailAndrea Potestio: andrea.potestio@unibg.itpl
dc.description.AffiliationFrancesca Fratangelo - Department of Human and Social Sciences, Uniwersytet w Bergamo (Włochy)pl
dc.description.AffiliationFrancesco Magni - Department of Human and Social Sciences, Uniwersytet w Bergamo (Włochy)pl
dc.description.AffiliationAndrea Potestio - Department of Human and Social Sciences Uniwersytet w Bergamo (Włochy)pl
dc.description.firstpage271pl
dc.description.lastpage282pl
dc.identifier.citation2Dziecko w historii - między godnością a zniewoleniem. Tom 1. Godność jako fundament praw człowieka, red. naukowa Elwira J. Kryńska, Łukasz Kalisz, Agnieszka Suplickapl
dc.identifier.orcid0000-0002-8071-4315-
dc.identifier.orcid0000-0003-2322-4747-
dc.identifier.orcid0000-0003-1401-1678-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
F_Fratangelo_F_Magni_A_Potestio_Recepcja_pism_Janusza_Korczaka_we_Wloszech.pdf217,28 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)