REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/12986
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGołaszewska-Kaczan, Urszula-
dc.date.accessioned2022-04-07T11:15:17Z-
dc.date.available2022-04-07T11:15:17Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.isbn978-83-7431-197-7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/12986-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleZaangażowanie społeczne przedsiębiorstwapl
dc.typeBookpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2009pl
dc.description.referencesAbrams F.W., Management's Responsibilities in a Complex World, "Harvard Business Review" 1951, Maj.pl
dc.description.referencesAdamczyk J., Koncepcja zrównoważonego rozwoju w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2001.pl
dc.description.referencesAdamczyk J., Nitkiewicz T., Programowanie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesAfuah A., Tucci C.L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2003.pl
dc.description.referencesAlcian A., Demsetz H., Production, Information Cost, and Economic Otganization, "The American Economic Review" 1972, No. 62.pl
dc.description.referencesAllaire Y., Firsirotu M., Myślenie strategiczne, PWN, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesAlliance and Leicester Internal Policy Document, 2002.pl
dc.description.referencesAltkorn J., Wizerunek firmy, WSB w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2004.pl
dc.description.referencesAmericans Value Businesses' Philanthropic Performance. Study Finds, "The Chronicle of Philanthropy" 1995, 12 stycznia.pl
dc.description.referencesAndresen K., Marketing Robin Hooda. Wykorzystywanie metod marketingowych sektora komercyjnego przez organizacje non-profit, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesAnsoff H.I., Sullivan P.A. et al., Empincal Support for a Paradigmic Theory of Strategic Success Behaviors of Environment Serving Organizations, [w:] International Review of Strategic Management, ed. D. Hussey, Vol. 4, John Wiley & Sons, New York 1993.pl
dc.description.referencesHamer H., Psychologia społeczna. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesHampden-Turner Ch., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesHandy C., Jaki jest cel istnienia firm, [w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Harvard Busienss Review, Helion, Gliwice 2007.pl
dc.description.referencesHandy C., Wiek paradoksu. W Poszukiwaniu sensu przyszłości, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesHandy C., Wiek przezwyciężonego rozumu, Business Press, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesHarari O., You're Not in Business to Make a Profit, "Management Review", Czerwiec 1992.pl
dc.description.referencesHeald M., The Social Responsibilities of Business: Company and Community, 1990- 1960, Case Western Reserve University Press, Cleveland 1970.pl
dc.description.referencesHellenius R., Rudbeck S., Darowizny rzeczowe dla organizacji non-profit, "Trzeci Sektor" 2006, nr 7.pl
dc.description.referencesHerman A., Szablewski A., Orientaga na wzrost wartości współczesnego przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie wartością firmy, red. A. Herman, A. Szablewski, Poltext, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesAuguściak I., Istota i znaczenie marketingu społecznego, [w:] Marketing przyszłości. Trendy - strategie - instrumenry. Media w kreowaniu wizerunku, Wyd. Naukowe USz, Zeszyty Naukowe USz, Nr 414, Szczecin 2005.pl
dc.description.referencesDietl J., Zewnętrzne uwarunkowania standardów etycznych w biznesie, [w:] Etyka biznesu, red. J. Dietl, W. Gasparski, PWN, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesHerr T., Katholische Soifallehre. Eine Einführung, Paderborn 1987.pl
dc.description.referencesHillery G.A., Definitions of Community: Areas of Agreement, "Rural Sociology" 1955, No. 20.pl
dc.description.referencesHill R.P., Ainscough T., Shank T., Manullang D., Coporate Social Responsibility and Socially Responsible Investing: A GIobai Perspective, "Journal of Business Ethics" 2007, No. 70.pl
dc.description.referencesHitt M.A., Keats B.W., DeMarie S.M., Navigating in the New Competitive Landscape: Building Strategic Flexibility and Competitive Advantage in the 21st Century, "The Academy of Management Executive", Vol. 12, No. 4, November 1998.pl
dc.description.referencesHolroyd C., Silver A., Coporate Volunteering. A Handbook for Coporations and Business, Volunteer South West, Bunbury, Western Australia 2001.pl
dc.description.referencesHosmer T., Why Be Moral? A Different Rationale for Managers, "Business Ethics Quarterly" 1994, No. 2.pl
dc.description.referencesInformacje CSR, "Respo" 2003, nr 3.pl
dc.description.referencesIvancevich J.M., Lorenzi P., Skinner S.J., Crosby P.B., Management. Quality and Competitiveness, Irwin, Chicago [i in.] 1997.pl
dc.description.referencesIwanek M., Analiza instytucji własności przedsiębiorstw. Przyczynek do problematyki efektywności i usprawnienia przedsiębiorstw publicznych, UW Wydział Ekonomiczny, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesJabłoński M., Strategiczna filantropia, "Marketing Serwis" 2003, nr 1/2.pl
dc.description.referencesDilly P., Rola komunikacji w epoce informacji. Czy rozwojowi informacji towarzyszy wzrost niewiedzy?, [w:] Future 2002. Zarządzanie przyszłością przedsiębiorstwa, red. E. Skrzypek, Wyd. UMCS, Lublin 2002.pl
dc.description.referencesAustin J.E., The Collaboration Challenge: How Nonprofits and Businesses Succeed Through Strategic Alliances, Jossey-Bass, San Francisco 2000.pl
dc.description.referencesJałowiecki B., Rozwój lokalny, UW WGiSR, IGP, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesJanszen F., The Age of Innovation. Profit from Innovation in a Chaotic World, Prentice Hall, London 2000.pl
dc.description.referencesJasik D., Rola rządu w promowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu, "Forum Odpowiedzialnego Biznesu" 2002, nr 3.pl
dc.description.referencesJensen M.C, Mecking W.H., Theory of the Firm: Managerial Behavior, Agency Cost and Ownership Structure, "Journal of Financial Economics" 1979, Vol. 3.pl
dc.description.referencesJensen M.C, Value Maximization, Stakeholder Theory, and the Coporate Objective Function, Materiał internetowy: www.ssm.com [dostęp: 24.09.2006].pl
dc.description.referencesJeżak J., Corporate governance - perspektywa właścicielska oraz perspektywa stakeholders, [w:] Dobra gospodarka, red. S. Kwiatkowski, Wyd. WSPiZ w Warszawie, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesJohnson G.J., Scholes K, Exploring Coporate Strategy, New York 1993.pl
dc.description.referencesJonas H., Teoria odpowiedzialności: pierwsze rozróżnienia, "Znak" 1995, nr 10.pl
dc.description.referencesJonas H., Zasada odpowiedzialności, [w:] Filek J., Problem ubóstwa w perspektywie wolności i odpowiedzialności, [w:] Etyczne aspekty bogacenia się i ubóstwa, red. A. Węgrzecki, Wyd AE w Krakowie, Kraków 2003.pl
dc.description.referencesDlaczego to jest ważne, czyli dlaczego Unia Europejska tym się zajmuje [w:] Odpowiedzialny Biznes wyzwaniem dla europejskiej gospodarki, FOB, UNDP, 2002.pl
dc.description.referencesJones T., Wick A.C., Convergent Stakeholders Theory, "Academy of Management Review" 1999, Vol. 24, No. 4.pl
dc.description.referencesBailey N., Towards a Research Agenda for Public-Private Partnership In the 1990's, "Local Economy" 1994, Vol. 8, No. 4.pl
dc.description.referencesJonker J., Foster D., Stakeholder Exellence? Framing The Evolution and Complexity of a Stakeholder Perspective of the Firm, "Corporate Social Responsibility and Environmental Management" 2002, No. 9.pl
dc.description.referencesJordan P., Społeczne zaangażowanie biznesu, "Magazyn Odpowiedzialnego Biznesu" 2003, nr 2.pl
dc.description.referencesJoseph W.B., Internal Marketing Builds Service Quality, "Journal of Health Care Marketing" 1996, No. 16(1).pl
dc.description.referencesKalata A., Biznes na etycznym fundamencie, [w:] Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki. Raport 2006, FOB, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesKasprzak W., Pele K., Wyzwania technologiczne - prognozy i strategie, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1999.pl
dc.description.referencesKaufman M.T., Soros. Życie i czasy mesjańskiego miliardera, CeDeWu, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesKellogg D.L., Youngdahl W.E., Bowen D.E., On the Relationship Between Customer Participation and Satiifaction: Two Frameworks, "International Journal of Service Industry Management" 1997, No. 3.pl
dc.description.referencesKiełczewski D., Konsumpcja a perspektyny trwałego i zrównoważonego rozwoju, Wyd. UwB, Białystok 2004.pl
dc.description.referencesDoane D., Beyond Coporate Social Responsibility: Minnows, Mammoths and Markets, "Futures" 2005, No. 37.pl
dc.description.referencesKietliński K., Reyes V.M., Oleksyn T., Etyka w biznesie i zarządzaniu, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2005.pl
dc.description.referencesKieźun W., Sprawne zarządzanie organizacją. Zarys teorii i praktyki, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesBaran G., Społeczna odpowiedzialność biznesu a filantropia, "Trzeci Sektor" 2006, nr 6.pl
dc.description.referencesKlasik A., Przedsiężbiorczość i konkurencyjność a rozwój regionalny. Podstawy teoretyczne i metodologiczne, [w:] Przedsiębiorcze i konkurencyjne regiony w perspektywie spójności przestrzeni europejskiej, red. A. Klasik, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2006.pl
dc.description.referencesKlimczak B., Etyka gospodarcza, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2006.pl
dc.description.referencesKlimczak B., Mikroekonomia, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2003.pl
dc.description.referencesKlimczak B., Społeczna odpowiedzialność globalnych firm, [w:] Strategiczne obszary nadzoru korporacyjnego zewnętrznego i wewnętrznego, red. S. Rudolf, Wyd. UŁ, Łódź 2002.pl
dc.description.referencesKlimczyk-Bryk M., Strategia wyróżniania się na rynku, "Manager" 2000, nr 5.pl
dc.description.referencesKłosiewicz-Górecka U., Pozaekonomiczne uwarunkowania działań przedsiębiorczych na rynkach lokalnych, "Handel Wewnętrzny" 2006, nr 3.pl
dc.description.referencesKomorowski J., Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie działającym w warunkach gospodarki rynkowej, Politechnika Gdańska, Monografie 6, Gdańsk 1999.pl
dc.description.referencesDobrowolska M., Odpowiedzialność po polsku, "Respo" 2003, nr 3.pl
dc.description.referencesKomuda I., Causa Related Marketing to pozytywne działanie na rynku, "Magazyn Odpowiedzialnego Biznesu" 2003, nr 1.pl
dc.description.referencesKomuda I., Pomagając innym, pomagamy sobie, "Magazyn Odpowiedzialnego Biznesu" 2003, nr 2.pl
dc.description.referencesKomunikacja i partycypacja społeczna. Poradnik, red. J. Hausner, Małopolska Szkoła Administracji Publicznej Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 1999.pl
dc.description.referencesBarcik A., Etyka w zarządzaniu biznesem, Wyd. PŁ Filii w Bielsku Białej, Bielsko-Biała 1999.pl
dc.description.referencesKonieczny J., Wstęp do etyki biznesu, Konsalnet, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesKonkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście, red. E. Skawińska, PWN, Warszawa - Poznań 2002.pl
dc.description.referencesKorten D.C., Świat po kapitalizmie. Alternatyny dla globalizacji, Stowarzyszenie Obywatel, Łódź 2002.pl
dc.description.referencesKośmicki E., Koncepcja trwałego rozwoju jako możliwość przezwyciężenia doraźności, [w:] Zrównoważony rozwój. Wybrane problemy teoretyczne i implementacja w świetle dokumentów Unii Europejskiej, red. B. Poskrobko, S. Kozłowski, Komitet "Człowiek i Środowisko" przy Prezydium PAN, Białystok-Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesKotler Ph., Andreasen A.R., Strategic Marketing for Nonprofit Organizations, Prentice Hall, New Jersey 1996.pl
dc.description.referencesKotler Ph., Konkurencyjność. Konkurencyjność a charakter społeczny, [w:] Organizacja przyszłości, red. F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesDołączanie kompetencji klienta, "Przegląd Organizacji" 2000, nr 2, opr. G. Aniszewska.pl
dc.description.referencesKotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner&Ska, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesKowalczyk A., Nogalski B., Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Difin, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesKowalik J., Między partycypacją a zarządzaniem. W poszukiwaniu determinantów skuteczności samorządów miejskich, Wyd. AŚ, Kielce 2004.pl
dc.description.referencesKożuch B., Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji, Wyd. PLACET, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesBarczyk Z., Ewolucja przedsiębiorczego podejścia do samorządności lokaInej w dobie postępującej globalizacji, [w:] Globalna gospodarka - lokalne społeczeństwa. Świat na progu XXI wieku, red. J. Osiński, Oficyna Wyd. SGH, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesKreikebaum H., Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesvon Krogh G., Ichijo K., Nonaka I., Enabling Knowledge Creation: How to Unlock the Mystery of Tacit Knowledge and Unleash the Power of Innovation, Oxford University Press, New York 2000.pl
dc.description.referencesKryk B., Etyczny wizerunek firmy a jej funkcja celu, [w:] Mikroekonomiczne aspekty gospodarowania, red. D. Kopycińska, Zeszyty Naukowe nr 194, Wyd. Naukowe US, Szczecin 1998.pl
dc.description.referencesKuciński K., Przestrzeń operacyjna firmy a jej otoczenie lokalne, [w:] Lokalizacja przedsiębiorstw a konkurencyjność, red. L Fierla, Wyd. SGH, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesKuciński K., Przestrzeń operacyjna firmy a jej otoczenie lokalne, [w:] Lokalne uwarunkowania przedsiębiorczości, red. K. Kuciński, Monografie i Opracowania nr 459, OW AGH, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesDołęgowski T., Od etyki gospodarczej i etyki biznesu do Coporate Social Responsibility i koncepcji rozwoju zrównoważonego, [w:] Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, OW SGH, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesKustra A., Sierpińska M., Koncepcja zrównoważonego rozwoju a budowanie wartości przedsiębiorstwa, "Górnictwo i Geoinżynieria", z. 4, 2005.pl
dc.description.referencesKuś M., Promocja zdrowia - cele i kierunki działań w środowisku Iokalnym, [w:] Społeczności lokalne w perspektywie integracji ze strukturami europejskimi, red. D. Walczak-Duraj , Wyd. Naukowe Novum, Płock 2001.pl
dc.description.referencesKwestionariusz oceny małych i średnich przedsiębiorstw według modelu: Doskonałość w biznesie, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesLandy F., Quick J.C., KasI S., Work, Stress, and Well-Being, "International Journal of Stress Management" 1994, No. 1.pl
dc.description.referencesLear N., Przedmowa, [w:] Mierzyć wyżej. Historia 25 firm, które osiągnęły sukces, łącząc skuteczne zarządzanie z realizacją misji społecznych, Bollier D., Business Press, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesBar-Tel D., Pro-Social Behaviour: Theory and Research, Hemisphere Publishing Company, Washington 1976.pl
dc.description.referencesLeksykon filozofii. Postaci i pojęcia, red. B. Andrzejewski, Oficyna Wydawnicza De facto, Poznań 2000.pl
dc.description.referencesLennick D., Kiel F., Inteligencja moralna. Jak poprawić wyniki prowadzenia interesów i skutecznie zarządzać, Wyd. Purana, Wrocław 2007.pl
dc.description.referencesLeś E., Od filantropii do pomocniczości. Studium porównawcze rozwoju i działalności organizacji społecznych, Elipsa, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesLevinson H., Zarządzanie przez czyje cele?, "Harvard Business Review Polska", Marzec 2004.pl
dc.description.referencesDomańska E., Kapitalizm menedżerski, PWE, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesLevis D., Bridger D., The Soul of the New Consumer, Nicholas Brealey Publishing, London 2001.pl
dc.description.referencesLewandowski J., Niziołek K., Analiza i ocena poziomu wybranych obszarów społecznej odpowiedzialności w organizacjach polskich, [w:] Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, OW SGH w Warszawie, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesLewenstein B., Lokalne i ponadlokalne uwarunkowania rozwoju funduszy lokalnych, [w:] Samoorganizacja społeczeństwa polskiego: trzeci sektor, red. P. Gliński, B. Lewenstein, A Siciński, Wyd. IFiS PAN, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesLewicka-Strzałecka A., Etyczne standardy firm i pracowników, Wyd. IFiS PAN, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesLewicka-Strzałecka A., Odpowiedzialność moralna w życiu gospodarczym, Wyd. IFiS PAN 2006.pl
dc.description.referencesLimański A, Drabik I., Marketing w organizacjach non-profit, Difin, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesBaumol W.J., Business Behaviour, Value and Growth, Macmillan, New York 1959.pl
dc.description.referencesLipovetsky G., Le crepuscule du devoir, Gallimard, Paris 1997.pl
dc.description.referencesLloyd T., Szlachetna firma, Centrum Kreowania Liderów, Kłudzienko 1996.pl
dc.description.referencesLow J., Kalafut P.C., Niematerialna wartość firmy. Ukryte źródła przewagi konkurenryjnej, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.pl
dc.description.referencesDonaldson G., Lorsch J.W., Decision Making at the Top: The Shaping of Strategic Direction, Basic Books, New York 1983.pl
dc.description.referencesLowe P., Zarządzanie technologią. Możliwości poznawcze i szanse, Śląsk, Katowice 1999.pl
dc.description.referencesŁaszyn A., Firma społecznie sympatyczna, "Marketing w Praktyce" 2002, nr 6.pl
dc.description.referencesŁazarowicz M., Korporacyjny czyn społeczny, "Profit" 2003, nr 4.pl
dc.description.referencesŁazarowicz M., Zysk, ale jaki?, "Gazeta Bankowa" 7-13 listopada 2000.pl
dc.description.referencesŁobanowski A., Marketing społeczny - odpowiedzialne sponsorowanie, Materiał internetowy: www.sponsoring.pl.pl
dc.description.referencesŁojko E., Socjologiczne aspekty społeczności lokalnych, [w:] Samorząd terytorialny i rozwój lokalny , red. A Piekara, Z. Niewiadomski, UW Centrum Studiów Samorządu Terytorialnego i Rozwoju Lokalnego, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesŁukasiak P., Zarządzanie społecznie skuteczne, [w:] PR a społeczne zaangażowanie biznesu, czyli jak budować relacje z grupami ważnymi dla firmy i realnie zmieniać świat na lepsze, red. A.M. Golewska-Stafiej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesBednarski A., Jan Paweł II o przedsiębiorczości, Wyd. TSZ w Toruniu, Toruń 1999.pl
dc.description.referencesŁukasiuk P., Społeczne zaangażowanie (CCI) a społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR). Narzędzia CCI, Materiał internetowy: www.corporategiving.pl.pl
dc.description.referencesMajchrzak J., Społeczny wymiar zarządzania przedsiębiorstwem. Mit czy konieczność?, [w:] Informacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Pozyskiwanie, wykorzystanie i ochrona (wybrane problemy teorii i praktyki), red. R. Borowiecki, M. Kwieciński, Kantor Wydawniczy Zakamycze, 2003.pl
dc.description.referencesDönhoff M.G., Ucywilizujmy kapitalizm. Granice wolności, Bellona, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesMajora S., International Marketing, A Strategic Approach to World Markets, Unwin Hyman, London 1991.pl
dc.description.referencesMałe i średnie przedsiębiorstwa 2001, Materiał internetowy: www.badania.ngo.pl.pl
dc.description.referencesMarcinkowska M., Kształtowanie wartości firmy, PWN, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesMarketing ekologiczny, red. S. Zaremba, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2004.pl
dc.description.referencesMarris R., The Economics of "Managerial" Capitalism, New York 1964.pl
dc.description.referencesMarris R.L., The Economic Theory of ,,Managerial" Capitalism, Macmillan, London 1967.pl
dc.description.referencesMartin M.W., Virtuous Giving - Philanthropy, Voluntary Service and Caring, Indiana University Press, Bloomington - Indianapolis 1994.pl
dc.description.referencesMartinez R.J., Norman P.M., Whither Reputation? The Effects of Different Stakeholders, "Business Horizons" 2004, 47/5, September-October.pl
dc.description.referencesBennett R.J., Kres G., Local Economic Development: Public-Private Partnership Initiatives In Britain and Germany, Belhaven Press, Londyn&New York 1994.pl
dc.description.referencesMatsushita K., Zarządzanie z pasją, czyli rozmowy z Konosuke Matsushitą, Wyd. Forum, Poznań 2004.pl
dc.description.referencesAnsoff H.I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesMatyszewska E., Gawrychowski M., Guza Ł., Suchar T., Co powinna robić PoIska, żeby dogonić Irlandię, "Gazeta Prawna" 2007, 14-16.12, Materiał internetowy: www.gazetaprawna.pl.pl
dc.description.referencesMayor F., Bindem J., Przyszłość świata, Fundacja Studiów i Badań Edukacyjnych, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesMazurczak M., Zanim weszła ustawa: pięć lat współpracy samorządu terytorialnego i lokalnych organizacji filantropijnych (1998-2003), [w:] Współpraca sektora obywatelskiego z administracja publiczna, red. M. Ryksza, Fundacja ISP, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesMazurek-Łopacińska K., Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesMazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców i ich konsekwencje marketingowe, PWE, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesMazurkiewicz P., Odpowiedzialność szyta na miarę, "Respo" 2003, nr 3.pl
dc.description.referencesMcDermott R., Why Information Technology Inspired But Cannot Deliver Knowledge Management, "California Management Review" 1999, No. 4.pl
dc.description.referencesMcWilliams A., Siegel A.D., Corporate Social Responsibility: A Theory of the Firm Perspective, ,,Academy of Management Review" 2001, No. 26.pl
dc.description.referencesMeasuring the Value of Coporate Citizenship, The Council on Foundations, DC, Washington, 1996.pl
dc.description.referencesBerbeka J., Nowe tendencje w zachowaniach konsumentów, "Marketing i Rynek" 1999, nr 1.pl
dc.description.referencesDrucker P., Społeczeństwo pokapitalistyczne, PWN, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesMeeting Changing Expectations World Business Council for Sustainable Development, 1999, Marzec.pl
dc.description.referencesMendel T., Partycypacja w zarządzaniu współczesnymi organizacjami, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 2001.pl
dc.description.referencesMendel T., Próba określenia wpływu poszczególnych grup interesów (stakeholders) na zarządzanie przedsiębiorstwami. Przyczynek do badań efektywności nadzoru nie tylko właścicielskiego w spółkach akcyjnych, [w:] Teoretyczne i praktyczne problemy zarządzania, red. Mendel T., Wyd. AE w Poznaniu, Zeszyty Naukowe nr 2, Poznań 2000.pl
dc.description.referencesMenedżerowie 500 i odpowiedzialny biznes. Wiedza - postawy - praktyka, Raport FOB opracowany we współpracy z Bankiem Światowym i ARF, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesMillie A., Jacobson J., Employee Volunteering and the Special Constabulary: a Review for the Police Foundation, The Police Foundation, 2002.pl
dc.description.referencesMirowski W., Podmiotowość społeczności lokalnych a rozwój ekologicznie zrównoważony, [w:] Społeczności lokalne w perspektywie integracji europejskiej, red. B.R. Woźniak, Wyd. Ucz. BWSH w Koszalinie, Koszalin 2000.pl
dc.description.referencesMitchell R.K, Agle B.R., Wood D.J , Toward a Theory of Stakeholder. Identification and Salience: Defining the Principle of Who and What Really Counts, ,,Academy of Management Review" 1997, Vol. 22, No. 4.pl
dc.description.referencesMłokosiewicz M., Rola aktywności społecznej w kształtowaniu lokalnego dobrobytu, [w:] Wybory podmiotów decyzyjnych w gospodarce polskiej, Zeszyty Naukowe nr 408, Prace Katedry Mikroekonomii nr 10, USz, Szczecin 2006.pl
dc.description.referencesMoir L., Taffler R.J., Does Corporate Philanthropy Exist? Business Giving to the Arts in the U.K, "Journal of Business Ethics" 2004, No. 54.pl
dc.description.referencesMøller K., Erdal T., Corporate Responsibility Towards Society: A Local Perspective, European Fundation for the Improvement of Living and Working Conditions, 2003.pl
dc.description.referencesDrucker P.F., Myśli przewodnie Druckera, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesBerle A.A., Means G.C., The Modem Corporation and Private Property, Macmillan, London 1932.pl
dc.description.referencesMSP na odsiecz społeczeństwom, "Magazyn Odpowiedzialnego Biznesu" 2002, nr 1.pl
dc.description.referencesMurzyn A., Filozofia edukacji u schyłku XX wieku (kwestie wybrane), Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2001.pl
dc.description.referencesMuthuri J., Moon J., Matten D., Employee Volunteering and the Creation of Social Capital, "Research Paper Series", International Centre for Corporate Social Responsibility, Nottingham University Business School, No. 34, 2006.pl
dc.description.referencesNasze światowe podwórko. Raport Komisji do spraw Światowego Kierowania, PWE, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesNesterowicz P., Organizacja na krawędzi chaosu. Konkurowanie w warunkach ciągłej zmiany niepewności, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 2001.pl
dc.description.referencesNeville B.A., Menguc B., Stakeholder Multiplicity: Toward an Understanding of the Interactions between Stakeholders, ,"Journal of Business Ethics" 2006, No. 66.pl
dc.description.referencesNitecka-Jagiełło B., Tożsamość kulturowa a procesy globalizacji, [w:] Globalna gospodarka - lokalne społeczeństwa. Świat na progu XXI wieku, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesNizard G., Metamorfozy przedsiębiorstwa. Zarządzanie w zmiennym otoczeniu organizacji, PWN, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesNoga A., Cele przedsiębiorstwa. Kontrowersje teoreryczne, "Ekonomista" 1996, nr 6.pl
dc.description.referencesDrucker P.F., The Concept of the Corporation, John Day, New York 1946; The New Society. Notes on the New Politics, "The Public Interestes" 1966, No. 4.pl
dc.description.referencesNogalski B., Ronkowski R., Współczesne przedsiębiorstwo. Problemy funkcjonowania i zatrudniania, Wyd. Dom Organizatora, Toruń 2007.pl
dc.description.referencesBill C., Providenf. Regulacje prawne tu nie pomogą, "Magazyn Odpowiedzialnego Biznesu" 2003, nr 2.pl
dc.description.referencesNogalski B., Szpitter A., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa jako narzędzie komunikacji marketingowej, [w:] Public Relations - narzędzia przyszłości, red. T. Soliński, D. Tworzydło, Wyd. WSIiZ w Rzeszowie, Rzeszów 2007.pl
dc.description.referencesNonaka I., Takeuchi H., The Knowledge Creating Company, Oxford University Press, New York 1995.pl
dc.description.referencesNöthiger M., Budowanie wartości dzięki społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw - spojrzenie z perspekrywy przedstawicieli biznesu, [w:] Odpowiedzialny biznes wyzwaniem dla europejskiej gospodarki, red. M. Greszta, B. Rok, FOB, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesNovak M., Business as a Calling: Work and the Examined Life, Free Press, New York 1996.pl
dc.description.referencesNowacji R., Strategie rowoju lokalnego gmin, "Handel Wewnętrzny" 2006, nr 3.pl
dc.description.referencesObłój K., O zarządzaniu refleksyjnie, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesOchojski A., Przedsiębiorczość sektora publicznego w strukturach samorządu terytorialnego, [w:] Przedsiębiorcze i konkurencyjne regiony w perspekrywie spójności przestrzeni europejskiej, red. A. Klasik, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2006.pl
dc.description.referencesOdpowiedzialność społeczna. Raport, Kompania Piwowarska, Poznań 2005.pl
dc.description.referencesDuda S., Uwagi o teorii przedsiębiorstwa, [w:] Przedsiębiorczość w teorii i prakryce gospodarczej, red. Grzybowski W., Część III, Wyd. UMCS w Lublinie, Studia i Materiały, t. XII, Lublin 2000.pl
dc.description.referencesOdpowiedzialny biznes - nowa strategia rozwoju, Materiały konferencyjne, FOB, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesOdpowiedzialny biznes 2007. Raporty społeczne i innowacyjne strategie CSR, Materiały konferencyjne, FOB, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesBirch D., Cotporate Citizenship: Rethinking Business Beond Cotporate Social Responsibility, [w:] Andriof J., McIntosh M., Perspectives on Cotporate Citizenship, Greenleaf Publishing Ltd., Sheffield 2001.pl
dc.description.referencesOdpowiedzialny biznes w Unii Europejskiej, [w:] Odpowiedzialny biznes wyzwaniem dla polskiej gospodarki, FOB, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesOleniuch I., Korzyści z wolontariatu pracowniczego w dobie wzrostu konkurencyjności i niepewności otoczenia, Materiał internetowy: www.mikro.univ.szczecin.pl.pl
dc.description.referencesOsbert-Pociecha G., Dualna natura elastyczności i jej implikacje praktyczne, [w:] "Przegląd Organizacji" 2004, nr 9.pl
dc.description.referencesOstasz L., Ku etyce uniwersalnej i zarys teorii wartości, Kraków 1994, [w:] Konieczny J., Wstęp do etyki biznesu, Konsalnet, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesParker B.B., Globalization and Business Practice, Managing Across Boundaries, Sage Publications, London 1998.pl
dc.description.referencesPejovich S., Towards a General Theory of Property Rights, "Zeitschrift fuer Nationaloekonomie" 1971, No. 1-2.pl
dc.description.referencesPenc J., Etyka w kreowaniu sukcesu firmy, "Współczesne Zarządzanie" 2002, nr 3.pl
dc.description.referencesEells R., The Meaning of Modem Business, Columbia University Press, New York 1960.pl
dc.description.referencesPenc J., Kreatywne kierowanie. Organizacja i kierownik jutra. Rozwiązywanie problemów kadrowych, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesPenc J., Przedsiębiorstwo w burzliwym otoczeniu. Procesy adaptacji i współpracy, cz.2, Oficyna Wydawnicza OPO, Bydgoszcz 2002.pl
dc.description.referencesPercepcja odpowiedzialnego biznesu i zaangażowania społecznego wśród polskich przedsiębiorców - badanie eksploracyjne, Materiał internetowy: www.konkurencyjnafirma.pl.pl
dc.description.referencesBlack A., Wright P., Bachman J.E., W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesPeters T., Crazy Times Call for Crazy Organizations, "Working Women" 1994, No. 19.pl
dc.description.referencesPetersen T., The Economics of Organization: The Principal-Agent Relationship, "Acta Sociologica" 1993, No. 36.pl
dc.description.referencesPettit J., EVA & Strategy, Stern Stewart Research, April 2000.pl
dc.description.referencesPfeffer J., The Human Equation. Building Profits by Putting People First, Harvard Business School Press, Boston 1998.pl
dc.description.referencesPiasecka E., Brytyjska koncepcja układów partnerskich w lokalnym rozwoju gospodarczym, [w:] Przedsiębiorczość a lokalny i regionalny rozwój gospodarczy, red. J. Targalski, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 1999.pl
dc.description.referencesPierwsze w Polsce kompleksowe badania na temat postaw konsumentów oraz liderów opinii wobec idei społecznej odpowiedzialności biznesu, Raport, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesEilbirt H., Parket I.R., The Practice of Business. The Current Status of Coporate Social Responsibility, "Business Horizons" 1973, No. 16(4).pl
dc.description.referencesPietrowski D., Wolontariat w biznesie, czy biznes w wolontariacie, [w:] Wolontariat w biznesie, ARF w Polsce, 2001.pl
dc.description.referencesPietrzak I., Globalizacja, integracja europejska a rozwij regionalny, [w:] Wiedza, innowacyjność, przedsiębiorczość a rozwój regionów, red. A. Jewtuchowicz, Wyd. UŁ, Łódź 2004.pl
dc.description.referencesPietrzkiewicz T., Etyka zarządzania działalnością gospodarczą, IOiZwP "Orgmasz", Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesPietrzkiewicz T., Zasady etyczne w zarządzaniu gospodarczym, ORGMASZ, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesBlaug B., Metodologia ekonomii, PWN, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesPlawgo B., Konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw a teorie przedsiębiorstwa, "Optimum. Studia Ekonomiczne" 2001, nr 4(12).pl
dc.description.referencesPodstawy nauki o przedsiębiorstwie, red. J Lichtarski, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2003.pl
dc.description.referencesPolskie społeczeństwo na drodze do zrównoważonego rozwoju, UNDP Polska, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesPonikowski H., O koncepcji regionu odpowiedzialnego społecznie, [w:] Rozwój regionalny a rozwój społeczny, red. A. Bocian, Wyd. UwB, Białystok 2006.pl
dc.description.referencesPorter M., Kramer M., Filantropia przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurenryjnej, "Harvard Business Review Polska", Wrzesień 2003.pl
dc.description.referencesEisenhardt K.M., Agency Theory: An Assesment and Review, "Academy of Management Review" 1983, Vol. 8, No. 1.pl
dc.description.referencesPorter M.E., Competitive Strategy, The Free Press, New York 1985.pl
dc.description.referencesPorter M.E., Kramer M., Strategy & Society, "Harvard Business Review" 2006, Grudzień.pl
dc.description.referencesPorter M.E., Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesPorter M.E., The Competitive Advantage of Nations, The Free Press, New York 1990.pl
dc.description.referencesPoskrobko B., Zarządzanie środowiskiem, PWE, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesBleicher K., Das Konzeept integriertes management, Campus Verlag, New York 1991.pl
dc.description.referencesPost J.E., Lawrence A.T., Weber J., Business and Society. Corporate Strategy, Public Policy, Ethics, McGraw Hill, New York 2002.pl
dc.description.referencesPost J.E., William J.E., Frederick C., Lawarence A.T., Weber J., Business and Society Corporate Strategy, Public Policy, Ethics, McGraw-Hill, New York 1996.pl
dc.description.referencesPrahalad C.K., Ramaswamy V., Co-opting Customer Competence, "Harvard Business Review" 2000, Styczeń-luty.pl
dc.description.referencesPrahalad C.K., Ramaswamy V., Przyszłość konkurencji. Współtworzenie wyjątkowej wartości wraz z klientami, PWE, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesElementarne zagadnienia ekonomii, red. R. Milewski, PWN, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesPrahalad C.K., Rola menedżerów nowej ery na konkurencyjnym rynku, [w:] Organizacja przyszłości, red. F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesProbst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.pl
dc.description.referencesPropaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej, red. D. Mason, P. Wasilewski, Agencja "Wasilewski", Kraków 2002.pl
dc.description.referencesPrymon M., Menedżerskie i społeczne aspekty współczesnego marketingu, "Ekspert" Wydawnictwo i Doradztwo, Wrocław 1999.pl
dc.description.referencesPrzybyłowski K., Hartley S.W., Kerin R.A., Rudelius W., Marketing, Dom Wyd. ABC, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesRachował T., Olimpijski wyścig marek, Materiał internetowy: www.epr.pl.pl
dc.description.referencesBlythe J., The Essence of Consumer Behaviour, Prentice Hall, New York 1997.pl
dc.description.referencesRadek R., Zygmunt A., Realizacja zadań i celów organizacji non-profitowej na przykładzie Euroregionu Nysa, "Regiony Polski" 2005, nr 1.pl
dc.description.referencesRafli F., Kampas P.J., Namierz wroga zanim cię zniszczy, "Harvard Business Review Polska", Luty 2004.pl
dc.description.referencesRaport IAB Polska. Internet 2004. Polska, Europa, świat, Materiał internetowy: www.tezmedium.pl.pl
dc.description.referencesEP, Szczyt sotjalnej i ekonomicznej odbudowy, "Unia Europejska" 2000, Nr 3.pl
dc.description.referencesRappaport A., Creating Shareholder Value. Guide for Managers and Investors, The Free Press, New York 1998.pl
dc.description.referencesRemisiewicz M., Filantropia się opłaca, "Businessman" 2002, Marzec.pl
dc.description.referencesReport 2003/2004, British American Tobacco Polska.pl
dc.description.referencesRifkin J., Wiek dostępu, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 2003.pl
dc.description.referencesRobbins S.P., DeCenzo D.A, Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesRobbins S.P., Managing Today, Prentice Hall, Upper Saddle River, New Jersey 2000.pl
dc.description.referencesRobertson R., Globalization. Social Theory and Global Culture, Sage Publications, London 1992.pl
dc.description.referencesBłaszczyk M., Wpływ zmian warunków otoczenia na zachowania konkurencyjne przedsiębiorstw, [w:] Strategie rozwoju współczesnych przedsiębiorstw. Materiały pokonferencyjne, red. K Poznańska, SGH w Warszawie, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesRok B., Biznes w nieodpowiedzialnym otoczeniu, "Manager" 2003, nr 8.pl
dc.description.referencesRok B., Jaki to był rok dla odpowzedzialnego biznesu?, [w:] Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre prakryki. Raport 2006, FOB, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesEtyka w biznesie, red. P.M. Minus, PWN, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesRok B., Odpowiedzialny biznes w nieodpowiedzialnym świecie, ARF w Polsce, FOB, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesRok B., System społecznej odpowiedzialności, [w:] Więcej niż zysk, czyli Odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, red. B. Rok, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesRomanowska M., Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesRozmowy o odpowiedzialnym biznesie - kiecdy biznes spotyka filantropię, Materiał internetowy: www.odpowiedzialnybiznes.pl.pl
dc.description.referencesRudolf S., Nadzór korporacyjny a struktura własności, [w:] Strategiczne obszary nadzoru korporaryjnego zewnętrznego i wewnętrznego, red. Rudolf S., Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2002.pl
dc.description.referencesRybak M., Etyka menedżera - społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesRybak M., Idea społecznej odpowiedzialności korporacji a konkurencyjność przedsiębiorstw, [w:] Wspólna Europa. Przedsiębiorstwo wobec globalizacji red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, PWN, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesRybak M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, [w:] Etyka w biiznesie, red. M. Borkowska, J.W. Gałkowski, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2002.pl
dc.description.referencesBoatright R., Contradors as Stakeholders: Reconciling Stakeholder Theory with the Nexus-of-Contracts Firm, "Journal of Ranking & Finance" 2002, nr 26.pl
dc.description.referencesSadowski Z., Przedmowa do wydania drugiego, [w:] Smith A., Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów, PWN, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesAntonides G., van Raaij W.F., Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesSajewicz T., Czy zasady odpowiedzialności powinny być prawnie usankcjonowane, "Magazyn Odpowiedzialnego Biznesu" 2003, nr 2.pl
dc.description.referencesSargeant A., Marketing w organizacjach non-profit, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2004.pl
dc.description.referencesSchmidt V.A., An End to French Economic Exceptionalism? The Transformation of Business under Mitterrand, "California Management Review", Fall 1993.pl
dc.description.referencesSchuster F., Morden D.L., Baker E.T., Management Practice, Organization Climate and Performance: A Exploratory Study, "The Journal of Applied Behavioral Science" 1997, June.pl
dc.description.referencesSeifert B., Morris S.A., Bartkus B.R., Comparing Big Givers and Small Givers: Financial Comlates of Corporate Philanthropy, "Journal of Business Ethics" 2003, Vol. 45, No. 3.pl
dc.description.referencesSen A.K., Czy pojęcie etyki biznesu ma sens ekonomiczny, [w:] Etyka w biznesie, red. P. Minus, PWN, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesSethi D., Siedem zasad poczucia własnej wartości, [w:] Organizacja przyszłości, red. F. Hesselbein, M. Goldsmith, R. Beckhard, Business Press, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesShankman N.A, Reframing the Debate between Agency and Stakeholder Theories of the Firm, "Journal of Business Ethics" 1999, No. 19.pl
dc.description.referencesSheth J., Eshghi G., Introduction, [w:] Global Strategic Management Perspectives, eds. J. Sheth, G. Eshghi, South-Western Publishing Co., Cincinnati 1989.pl
dc.description.referencesBochniarz H., Jak tworzyć pozytywny klimat dla odpowiedzialnego biznesu, "Respo" 2003, nr 3.pl
dc.description.referencesEuropejska Kampania 2002, [w:] Odpowiedzialny biznes wyzwaniem dla europejskiej gospodarki, FOB, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesShleifer A., Vishny R.W., A Survey of Coporate Governance, "The Journal of Finance" 1997, No. 2.pl
dc.description.referencesSikora J., Lokalne układy społeczne, [w:] Samorząd w Polsce. Istota, formy, zadania, red. S. Wykrętowicz, Wyd. WSB w Poznaniu, Poznań 2004.pl
dc.description.referencesSikorski C., Ludzie nowej organizacji. Wzory kultury organizacyjnej wysokiek tolerancji niepewności, Wyd. UŁ, Łódź 1998.pl
dc.description.referencesSimon H., Działanie administracji. Proces podejmowania decyzji w organizacjach administracyjnych, PWN, Warszawa 1976.pl
dc.description.referencesSimon H., Tajemniczy mistrzowie. Studia przypadków, PWN, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesSingel P., Miliarderzy, podzielcie się, "Gazeta Wyborcza" z dnia 30.12.2006.pl
dc.description.referencesSkłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsicbiorców. Prezentacja wyników badań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa, 6 czerwca 2006, Materiał internetowy: www.wolontariat.biz.pl.pl
dc.description.referencesSłomka-Gołębiowska A., Coporate governance. Banki na straży efektywności przedsicbiorstw, CeDeWu, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesSłonimska B., Gmina w procesach stymulowania przedsiębiorczości, "Samorząd Terytorialny" 2006, nr 3.pl
dc.description.referencesSłowińska B., Organy władzy publicznej w procesie wspierania działalności gospodarczej małch i średnich przedsicbiorstw, "Handel Wewnętrzny" 2005, nr 2.pl
dc.description.referencesEvan W.M., Freeman R.E., Spółka i osoby żywotnie zainteresowane. Kapitalizm kantowski, [w:] Etyka biznesu, red. L.V. Ryan, J. Sójka, Wyd. "W drodze", Poznań 1997.pl
dc.description.referencesBocian A.F., Warunki i możliwości realizacji rozwoju zrównoważonego. Szanse Polski, [w:] Rozwój regionalny a rozwój zrównoważony, red. A.F. Bocian, Wyd. UwB, Białystok 2008.pl
dc.description.referencesSmith A., Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów, PWN, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesSmith A, Teoria uczuć moralnych, PWN, Warszawa 1989.pl
dc.description.referencesSmith C., Nowy model filantropii przedsiębiorstw, [w:] Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, C. K. Prahalad, Harvard Business Review, Helion, Gliwice 2007.pl
dc.description.referencesSosnowska A., Pojęcie konkurencyjności przedsiębiorstwa, [w:] Źródła przewagi konkurencyjnej Przedsiębiorstw, red. K. Poznańska, A Sosnowska, SGH, IFGN, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesSpecjalizacja czy dywersyfikacja, "Zarządzanie na Świecie" 2000, nr 2.pl
dc.description.referencesSpołeczna odpowiedzialność biznesu w Polsce. Wstępna analiza. Raport, Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesSponsoring Monitor, ARC Rynek i Opinia.pl
dc.description.referencesStakeholder Dialoque, [w:] CSR Europe. The Business Network for Coporate Social Responsibility.pl
dc.description.referencesStalmach R., Zarządzanie firmą w interesie akcjonariuszy, Difin, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesEvans M., Applied Consumer Behaviour, Addison-Wesley Publishing Company, Reading 1996.pl
dc.description.referencesStandard for Employee Volunteer Programmes Developed, Materiał internetowy: www.worldvolunteewweb.org.pl
dc.description.referencesBogacz-Wojtanowska E., Zarządzanie organizacjami pozarządowymi na przykładzie stowarzyszeń krakowskich, Wyd. UJ, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesStankiewicz M.J., Konkurencjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Wyd. Dom Organizatora, Toruń 2002.pl
dc.description.referencesStanny D., W czyim interesie powinna działać firma? M. Friedman kontra W.M. Evans i R.E. Freeman, [w:] "Annales. Etyka w życiu gospodarczym", t. 9, 2006, nr 1.pl
dc.description.referencesStarr M.K., Global Corporate Alliances and the Competitive Edge. Strategies and Tactics for Management, Greenwood Publishing Group, New York 1991.pl
dc.description.referencesStawasz D., Współczesne uwarunkowania rozwoju polskich regionów, Wyd. UŁ, Łódź 2008.pl
dc.description.referencesStecki L., Sponsoring, Wyd. Dom Organizatora, Toruń 2000.pl
dc.description.referencesStein N., Czym wyróżniają się najlepsze firmy świata?, "Zarządzanie na Świecie" 2000, nr 11.pl
dc.description.referencesSteiner G.A., Steiner J.E, Business, Government and Society. A Managerial Perspective. Text and Cases, McGraw-Hill, International editions, 1997.pl
dc.description.referencesSteinmann H., Schreyogg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem. Koncepcje, funkcje, przykłady, Wyd. Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1992.pl
dc.description.referencesFeigenbaum A.V., Quality Trends in the New Millenium, [w:] Quality: The Bridge to Global Competition, European Quality Congress, Budapest 2000.pl
dc.description.referencesSteurer R., Langer M.E., Konrad A., Martinuzzi A., Corporations, Stakeholders and Sustainable Development I: Theoretical Exploration of Business - Society ReIations, "Journal of Business Ethics" 2005, No. 61.pl
dc.description.referencesStewart T., The Wealth of Knowledge, lntellectual Capital and The Twenty-First Century Organization, Nicholas Brealey Publishing, London 2001.pl
dc.description.referencesBollier D., Mierzyć wyżej. Historie 25 firm, które osiągnęły sukces, łącząc skuteczne zarządzanie z realizacją misji społecznych, Business Press, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesStonehouse G., Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Felberg SJA, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesStonehouse G.H., Pemberton J., Learning and Knowledge Management in the lntelligent Organization, "Participation and Empowerment: An International Journal" 1999, 7(5).pl
dc.description.referencesStoner F.J.A., Freeman R.E., Gilbert D.R., Kierowanie, PWE, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesStrategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, PWE, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesStrenberg E., Czysty biznes. Etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesStrużycki M., Regionalność w procesach kooperacji i konkurencji, "Handel Wewnętrzny" 2006, nr 3.pl
dc.description.referencesSudoł S., Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teorie i praktyka zarządzania, Wyd. Dom Organizatora, Toruń 2002.pl
dc.description.referencesFilek J., O wolności i odpowiedzialności podmiotu gospodarującego, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków 2002.pl
dc.description.referencesSudoł S., Przedsiębiorstwo. Podstany nauki o przedsiębiorstwie. Zarządzanie przedsiębiorstwem, WE, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesSzablewski A., Zarządzanie wartością firmy, Materiał internetowy: www.wsseuczelnia.edu.pl.pl
dc.description.referencesSzablewski A., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, "Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie", 2006, nr 1.pl
dc.description.referencesBombała B., Etyczny wymiar zarządzania, [w:] Annales. Etyka w życiu gospodarczym, Salezjańska Wyższa Szkoła Ekonomii i Zarządzania, t.3, Łódź 2000.pl
dc.description.referencesSzamański W., Globalizacja. Wyzwania i zagrożenia, Difin, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesSztucki T., Promocja - sztuka pzyskiwania nabywców, AW Placet, Warszawa 1995.pl
dc.description.referencesŚniadecki J., Moja firma. Organizacja - strategia - zarządzanie, Wyd. PK, Koszalin 1998.pl
dc.description.referencesŚwiątek-Barylska I., Restrukturyzacja prywatyzowanych przedsiębiorstw państwowych, Oficyna Wydawnicza PROXIMA, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesTerada Y., Rozwój społeczeństwa konsumpcyjnego i różne koncepcje wolności, [w:] W cywilizacji konsumpcyjnej, red. M. Golka, Wyd. UAM w Poznaniu, Poznań 2004.pl
dc.description.referencesThe European Survey on Socially Responsible Investment and the Financial Community, CSR Europe, 2002.pl
dc.description.referencesFilek J., Odpowiedzialność jednostki, odpowiedzialność przedsiębiorstwa i odpowiedzialność biznesu jako całości, [w:] Etycze fundamenty gospodarowania, red. A. Węgrzecki, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 1999.pl
dc.description.referencesThe Evolution of Causa Branding, Cone/Roper Causa-Related Trends Report, Cone, Inc., 16 marca 1999.pl
dc.description.referencesTitman S., The Effect of Capital Structure on Firm's Liquidation Decision, "Journal of Financial Econornics" 1984 (March).pl
dc.description.referencesToffler A., Szok przyszłości, PIW, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesTubalicki W., Etyka biznesu (uwagi na marginesie), [w:] Biznesmen i menedżer. Problemy bohaterów naszych czasów, red. J. Jarco, Wyd. WSZ we Wrocławiu, Wrocław 2000.pl
dc.description.referencesBorkowska B., Klimczak B., Kontrakty menedżerskie w teoriach ekonomii i etyki, [w:] Efektywność nadzoru właścicielskiego w spółkach kapitałowych, red. S. Rudolf, Wyd. UŁ, Łódź 2000.pl
dc.description.referencesTurbull S., Corporate Govemance: Its Scope, Concerns and Theories, "Corporate Governance Research Papers" 1997, Vol. 5, No. 4.pl
dc.description.referencesTurowski J., Socjologia. Wielkie struktury społeczne, Wyd. Tow. Naukowe KUL, Lublin 1999.pl
dc.description.referencesTurowski J., Socjologia. Wielkie struktury sspołeczne, Wyd. Tow. Naukowe KUL, Lublin 1994.pl
dc.description.referencesUczciwość w świecie finansów, red. W. Gasparski, Wyd. WSPiZ w Warszawie, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesUlmer R., Seeger M.W., Sellnow T.L., Stakeholder Theory, [w:] Encyclopedia of Public Relations, eds. R.L. Heath, Sage Publications, CA, Thousand Oaks 2005.pl
dc.description.referencesFilek J., Wolność i odpowiedzialność w działalności gospodarczej, [w:] Etyka biznesu, gospodarki i zarządzania, red. W. Gasparski, Lewicka-Strzałecka A., D. Miller, Wyd. WSH-E w Łodzi, Fundacja "Wiedza i działanie" im. L. Von Misesa i T. Kotarbińskiego, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesUrbanek P., Nadzór korporacyjny a perspektywa teorii agencji, [w:] Nowa ekonomia instytucjonalna. Aspekty teoretyczne i praktyczne, red. S. Rudolf, Wyd. WSEiA w Kielcach, Kielce 2005.pl
dc.description.referencesUrbaniak M., Wizerunek dostawcy na rynku dóbr produkcyjnych, Wyd. UŁ, Łódź 2003.pl
dc.description.referencesUstawa o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, z dnia 24 kwietnia 2003, Dz.U. Nr 96, poz. 873 z późno zm.pl
dc.description.referencesUstawa o partnerstwie publiczno-prywatnym z dnia 28 lipca 2005, Dz.U. No 169, poz. 1420.pl
dc.description.referencesVan Marriewijk M., Concepts and Difinitions of CSR and Corporate Sustainability: Between Agency and Communion, "Journal of Business Ethics" 2003, No. 44.pl
dc.description.referencesBorkowski R., Cywilizacja, technika, ekologia. Wybrane problemy rozwoju cywilizacyj­nego u progu XXI wieku, Wyd. AGH w Krakowie, Kraków 2001.pl
dc.description.referencesVinten G., The Stakeholder Manager, "Management Decision" 2000, 38/6.pl
dc.description.referencesVolunteering Makes Good Business Sense in New Zealand, 4.12.2007, Materiał internetowy: www.worldvolunteerweb.org.pl
dc.description.referencesVontobel H., Człowiek miarą wszechrzeczy. Refleksje w dobie globalizacji, Muza S.A., Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesWalczak-Duraj D., Ład etyczny w gospodarce rynkowej, Doświadczenia polskiej transformacji, Wyd. UŁ, Łódź 2002.pl
dc.description.referencesFilek J., Wprowadzenie do etyki biznesu, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2001.pl
dc.description.referencesWang J., Dewhirst H.D., Board of Directors and Stakeholder Orientation, "Journal of Business Ethics" 1992, Vol. 11.2, February.pl
dc.description.referencesWarunki prowadzenia biznesu: Polska daleko w tyle, [w:] Gazeta.pl Gospodarka, 12.12.2007, Materiał internetowy: www.gospodarka.gazeta.pl.pl
dc.description.referencesWawro E., Dylematy społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w świetle teorii i praktyki, [w:] Etyczny wymiar działalności gospodarczej. Wybrane zagadnienia, Zeszyty Naukowe AE, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2005.pl
dc.description.referencesWCED, Our Common Future, Oxford University Press, Oxford 1987, [w:] Bratnicki M., Jedna logika kryzysu i dwa oblicza efektywności w świetle zrównoważonego rozwoju organizacji, "Przegląd Organizacji" 2006, nr 4.pl
dc.description.referencesWhat does business think about corporate responsibility? Part II - A comaprison of attitudes and practices in Hungary, Poland and Slovakia, World Bank Report No. 41010, Vol. 2.pl
dc.description.referencesWheeler D., Sillanpää M., The Stakeholder Corporation. A Blueprint for maximizing stakeholder value, Pitman, London 1997.pl
dc.description.referencesBouchikhi I., Kimberly J., Zmiana układu sił w przystosowanym środowisku pracy, [w:] Zarządzanie zasobami ludzkimi dla studiów MBA, red. J. Pickford, Wyd. K.E.LIBER, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesWhite B.T., Consequences of Corporate Giving, "Trusts & Estates" 1987 (August).pl
dc.description.referencesWięcej niż zysk, czyli odpowiedzialny biznes. Programy, strategie, standardy, red. B. Rok, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesWilliamson O.E., Economic Organization. Firms, Markets and Policy Control, Wheastsheaf Books, London 1986.pl
dc.description.referencesFlejterski S., Wahl P.T., Ekonomia globalna. Synteza, Difin, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesWilliamson O.E., Ekonomiczne instytucje kapitalizmu. Firmy, rynki, relacje kontraktowe, PWN, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesWilliamson O.E., Transaction Cost Economics: The Govemance of Contractual Relations, "Journal of Law and Economics" 1979, No. 22.pl
dc.description.referencesWind J., Holland R., Pace-Setting 21st Century Enterprises. A Glimpse of What Might Emerge, Wharton, Philadelphia 1993.pl
dc.description.referencesWind J.Y., Main J., Driving Change. How the Best Companies Are Prepering for the 21st Century, The Free Press, New York - London - Toronto - Sydney - Singapore 1998.pl
dc.description.referencesWitek-Crabb A., Społeczna odpowiedzialność biznesu jako źródło przewagi konkurencyjnej, [w:] Zarządzanie strategiczne w badaniach teorerycznych i w praktyce, red. A. Kaleta, K. Moszkowicz, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2006.pl
dc.description.referencesWojewództwo w zmienionej strukturze terytorialno-administracyjnej Polski, red. M. Kallas, Fundacja im. F. Eberta, Warszawa 1994.pl
dc.description.referencesWołk Z., Społeczność lokalna przestrzenią realizacji kariery życiowej, [w:] Aktywizacja społeczności lokalnych w procesie integracji europejskiej, red. Z. Wołk, K. Dzieńdziura, Wyd. WSP im. T. Kotarbińskiego w Zielonej Górze, Zielona Góra 2000.pl
dc.description.referencesBowen H.P., Social Responsibilities of the Businessman, Harper, New York 1953.pl
dc.description.referencesWołowiec T., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa nową formułą zarządzania, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2004, nr 3.pl
dc.description.referencesWood D.J., Logsdon J.M., Theorising Business Citizenship, [w:] J. Andriof, M. McIntosh, Perspectives on Corporate Citizenship, Greenleaf Publishing Ltd., Sheffield 2001.pl
dc.description.referencesFOB, MSP na odsiecz społeczeństwom, "Magazyn Odpowiedzialnego Biznesu" 2002, nr 1.pl
dc.description.referencesWoźniak Z., Między rywalizacją a partnerstwem. Bariery współpracy władz publicznych z organizacjami pozarządowymi, [w:] Samoorganizacja społeczeństwa polskiego: trzeci sektor, red. P. Gliński, B. Lewenstein, A Siciński, Wyd. IfiS PAN, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesWskaźniki ekorozwoju, red. Borys T., Wyd. Ekonomia i Środowisko, Białystok 1999.pl
dc.description.referencesYoshimori M.Y., Whose Company Is? The Concept of the Corporation in Japan and the West, "Long Range Planning" 1995, Vol. 28, No. 4.pl
dc.description.referencesZajączkowska-Jakimiak S., Wiedza i technologia w erze globalizacji, [w:] Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, red. B. Liberska, PWE, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesZałuska M., Społeczne uwarunkowania angażowania się w działalność organizacji pozarządowych, [w:] Organizacje pozarządowe w społeczeństwie obywatelskim, red. M. Załuska, J. Boczenia, Śląsk, Katowice 1998.pl
dc.description.referencesZarządzanie przedsiębiorstwem, red. Strużycki J., Difin, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesZawada M., Cause related marketing - biznes z duszą, "Marketing w Praktyce", 2001, nr 8.pl
dc.description.referencesZbiegień-Maciąg Z., Etyka w bznesie, Centrum Kreowania Liderów, Kłudzienko 1994.pl
dc.description.referencesBrand S., Długa teraźnirjszość, Warszawa 2000, [w:] Borkowski R., Cywilizacja, technika, ekologia. Wybrane problemy rozwoju cywilizacyjnego u progu XXI wieku, Wyd. AGH w Krakowie, Kraków 2001.pl
dc.description.referencesZmiany w zarządzaniu w nadchodzących latach, "Zarządzanie na Świecie" 1999, nr 10.pl
dc.description.referencesArczewska M., Nie tylko jedna ustawa. Prawo o otganizacjach pozarządowych, Fundacja ISP, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesZorska A., Ku globalizacji? Przemiany w korporacjach transnarodowych i gospodarce światowej, PWN, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesŻemigała M., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Kraków 2007.pl
dc.description.referenceswww.browarlomza.plpl
dc.description.referenceswww.deloitte.compl
dc.description.referenceswww.dobroczyncaroku.plpl
dc.description.referenceswww.dobrybizes.infopl
dc.description.referenceswww.ekokonsument.plpl
dc.description.referenceswww.esponsor.plpl
dc.description.referenceswww.filantropia.org.plpl
dc.description.referencesBratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii, A.W. Placet, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesFontrodona J., Sison A.J., The Nature of the Firm, Agency Theory and Shareholder Theory: A Critique from Philosophical Anthropology, "Journal of Business Ethics" 2006, No. 66.pl
dc.description.referenceswww.fob.org.plpl
dc.description.referenceswww.frdl.org.plpl
dc.description.referenceswww.kp.plpl
dc.description.referenceswww.odpowiedzilanybiznes.plpl
dc.description.referenceswww.pl.wikipedia.orgpl
dc.description.referenceswww.plomos.bialystok.plpl
dc.description.referenceswww.wolontariat.biz.plpl
dc.description.referenceswww.wolontariat.org.plpl
dc.description.referencesBratnicki M., Podstawy współczesnego myślenia o zarządzaniu, Triada, Dąbrowa Górnicza 2000.pl
dc.description.referencesBratnicki M., Przedsiębiorczość i przedsiębiorcy współczesnych organizacji, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2002.pl
dc.description.referencesFraser J., Oppenheim J., What's New about Globalization?, "The McKinsey Quarterly" 1997, No. 2.pl
dc.description.referencesBratnicki M., Zarządzanie zmianami w przedsiębiorstwie, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 1997.pl
dc.description.referencesBrilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesBruner R.F., Eaker M.R, Freeman R.E., Spekman R.E., Teisberg E.O., Venkataraman, MBA kompendium. Nowatorska teoria i praktyka biznesu prosto z najbardziej prestiżowych kursów MBA, Wyd. Helion, Gliwice 2006.pl
dc.description.referencesBryan I., Fraser J., Getting to Global, "The McKinsey Quarterly" 1999, No. 4.pl
dc.description.referencesBudzyński W., Zarządzanie wizerunkiem firmy, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesBullain N., Rzecz o cudach i błędach percepcji: lekcje "prawa jednego procenta" na Węgrzech, [w:] Współpraca sektora obywatelskiego z administracja publiczną, red. M. Ryksza, ISP, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesCairncross F., The Death of Distance, Harvard Bisuness Scholl Press, Boston 1997.pl
dc.description.referencesCampbell L., Gulas C.S., Gruca T.S., Cotporate Giving Behaviour and Decision Maker Social Consciousness, "Journal of Business Ethics" 1999, No. 19.pl
dc.description.referencesCanadian Democracy and Corporate Accountability Commission, An Overview of Issues, 2001.pl
dc.description.referencesCannon T., Corporate Responsibility. A Textbook on Business Ethies, Govemance, Environment: Roles and Responsibilities, Pitman Publishing, London 1994.pl
dc.description.referencesFrederick W.C, From CSR1 to CSR2: The Maturing of Business and Society Thought, "Business and Society" 1994, No. 37.pl
dc.description.referencesCaplow T., What an Organization Is, [w:] Organizational Development; Theory, Practiee, and Researeh, eds. W.L. French, CH. Bell, R.A Zawacki, Irwin, Homewood 1989.pl
dc.description.referencesCarnegie A., The Gospel of Wealth, Doubleday, Doran & Company, Inc., Garden City 1933.pl
dc.description.referencesCarrol A.B., A Three-dimensional Conceptual Model of Corporate Performance, [w:] Social Forces and the Manager. Readings and Cases, eds. W.R., Allen, Jr. L.K. Bragaw, John Wiley&Sons, New York, Chichester, Brisbane, Toronto 1982.pl
dc.description.referencesCarrol A.B., Business and Society. Ethics and Stakeholder Management, South-Western Publishing Co., Cincinati, Ohio 1993.pl
dc.description.referencesCarroll A.B, In Search of the Moral Manager, "Business Horizons", March-April 1987.pl
dc.description.referencesCastels M., The Rise of the Network Society, Blackwell Publishers, Oxford-Malden 2000.pl
dc.description.referencesCatlett R., Olson N.O., Accounting for Goodwill, ,,Accounting Research Study", No. 10, American Institite of Certified Accountants, New York 1968.pl
dc.description.referencesCerin P., Karlson L., Business Incentives for Sustainability: a Property Rights Approach, "Ecological Economics" 2002, No. 40.pl
dc.description.referencesChowdhury S., Towards the Future of Management, [w:] Management 21C, ed. S. Chawdhury, Financial Times, Practice Hall, London 2000.pl
dc.description.referencesChwistecka-Dudek H., Etyka - nowy aspekt decyzji strategicznych, [w:] Kategoria wartości a cele przedsiębiorstwa, red. K. Jaremczuk, OW Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 1999.pl
dc.description.referencesFreeman R.E., Reed D., Stockholders and Stakeholders: A New Perspective on Corporate Governance, [w:] de Wit B., Meyer R., Strategy: Process, Content, Context. An International Perspective, International Thomson Business Press, London 1998.pl
dc.description.referencesChwistecka-Dudek H., Rola etyki w zarządzaniu przedsiębiorstwem, [w:] Współczesne tendencje w zarządzaniu - teoria i praktyka, red. A Potocki, Wyd. WSPiM w Chrzanowie, Chrzanów 2000.pl
dc.description.referencesCiaś M., Wstęp do wydania polskiego, [w:] Regester M., Larkin J., Zarządzanie kryzysem, PWE, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesClark C.E., Differenees Between Public Relations and Corporate Social Responsibility: An Analysis, "Public Relations Review" 2000, No. 26(3).pl
dc.description.referencesClarkson M.B.E., A Risk Based Model of Stakeholders Theory, The Centre for Corporate Social Performance & Ethic, University of Toronto, Toronto 1994.pl
dc.description.referencesCoase R.H., The Nature of the Firm, "Economica N.S." 1937 Vol. 4, No. 16.pl
dc.description.referencesColvin G., Tapping the Trust Fund, "Fortune" 2002, 29th April.pl
dc.description.referencesCommittee for Economic Development, Social Responsibilities of Business Corporations, CED, Nowy York 1971.pl
dc.description.referencesCommunication from the Commission Concerning Corporate Social Responsibility: A business Contribution to Sustainable Development, Brussele, 2nd July 2002, COM (2002) 347 final.pl
dc.description.referencesCone C, Feldman M.A., DaSilva A.T., Filantropia jako narzędzie marketingu, "Harvard Business Review Polska", Październik 2004.pl
dc.description.referencesCopeland T., Koller T., Murrin J., Wycena, mierzenie i kształtowanie wartości firmy, WIG-Press, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesFreeman R.E., Strategic Management: A Stakeholder Perspective, Prentice Hall, Englewood Cliffs, New York 1984.pl
dc.description.referencesCornell B., Shapiro A.C., Coporate Stakeholders and Coporate Finance, "Financial Management" (Spring) 1987.pl
dc.description.referencesCoporate Volunteering, Materiał internetowy: www.girlscouts.org.pl
dc.description.referencesCwynar A., Cwynar W., Kreowanie wartości spółki poprzez długoterminowe decyzje finansowe, PAR, Wyd. WSIiZ w Rzeszowie, Warszawa-Rzeszów 2007.pl
dc.description.referencesCyert R., Hedrick C., Theory of the Firm: Past, Presence and Future; An Intepretation, [w:] The Economic Theory of Organization and the Firm, ed. R. Cyert, New York, London, Toronto, Sydney, Tokio, Harvester Wheattsheaf 1988.pl
dc.description.referencesCyfert S., Grupy interesów w organizacji. Przyszłość koncepcji stakeholders, [w:] Management Forum 2020, red. J. Skalik, G. Bełz, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 2002, Prace Naukowe AE we Wrocławiu, nr 923.pl
dc.description.referencesCyret RM., March J.G., Behawiorystyczna teoria celów organizacji, [w:] Nowoczesna teoria organiizacji, red. Haire M., PWN, Warszawa 1965.pl
dc.description.referencesCzerniachowicz B., Organizaga ucząca się a organizacja inteligentna, Materiał internetowy: www.mikro.univ.szczecin.pl.pl
dc.description.referencesCzy śląskie firmy są aktywne społecznie, Raport Akademii Rozwoju Filantropii i Fundacji Bankowej im. L. Kronenberga, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesĆwiklińska J., Grupy interesu w semantycznej przestrzeni publicznej, [w:] Zeszyty Naukowe Kolegium Gospodarki Światowej, OW SGH, nr 21, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesDanone PL Przegląd CSR, Danone, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesFriedman M., The Social Responsibility of Business Is to Increase Its Profits, "New York Magazine" 1970, 13 Wrzesień.pl
dc.description.referencesDatko M., Sponsoring, Wyd. WSKiZ w Poznaniu, Poznań 2003.pl
dc.description.referencesDavis K, Five Propositions for Social Responsibility, "Business Horizons" 1975, June.pl
dc.description.referencesDavis K., Blomstrom R.L., Business and Society: Environment and Responsibility, 3rd edition, Mc Graw-Hill, New York 1975.pl
dc.description.referencesDe Georgie R., Business Ethics, MacMillan, New York 1986.pl
dc.description.referencesDe Wit B., Meyer R., Strategy. Process, Content, Context: An International Perspective, International Thomson Publishing Company, London 1998.pl
dc.description.referencesDe Wit B., R. Meyer R., Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesDemsetz H., The Exchange and Enforcement of Property Rights, "The Journal of Law and Economics" 1964, No. 3.pl
dc.description.referencesDialog Społeczny. Raport Odpowiedzialności Społecznej, BAT Polska, 2007.pl
dc.description.referencesDoyle P., Marketing wartości, Wyd. Felberg Sja, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesFriedman M., Kapitalizm i wolność, Centrum A. Smitha & Rzeczpospolita, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesFritzsche D.J., Personal Values: Potential Keys to Ethical Decision Making, "Journal of Business Ethics" 1995, No. 14.pl
dc.description.referencesFry L.W., Keim G.D., Meiners RE., Corporate Contributions: Altruistic or for Profit?, ,,Academy of Management Journal" 1982, No. 25.pl
dc.description.referencesFurubotn E., Richter R , Institutions and Economic theory, The contribution of the New Institutional Economics, The University of Michigan Press, Ann Arbor 1997.pl
dc.description.referencesAronson E., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna. Serce i umysł, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1997.pl
dc.description.referencesGan A., The Impact of Public Scrutiny on Corporate Philanthropy, "Journal of Business Ethics" 2006, No. 69.pl
dc.description.referencesGardela A., Budzanowska M., Nowy niezależny konsument, ,,Marketing w praktyce" 2002, nr 6 (52), Czerwiec.pl
dc.description.referencesGasparski W., Przedmowa, [w:] Etyka biznesu, red. J. Dietl, W. Gasparski, PWN, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesGasparski W., Wykłady z etyki biznesu, Nowa edycja uzupełniona, Wyd. WSPiZ, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesGąbińska M., Wspólne przedsięwzięcia organizacji niekomercyjnch i przedsiębiorstw, ,,Marketing i Rynek" 1998, nr 7.pl
dc.description.referencesGiddens A., Socjologia, PWN, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesGiermanowska E., Racław-Markowska M., Wnioski z badań i rekomendacje dla praktyki, [w:] Społeczności lokalne wobec problemu bezrobocia młodzieży, red. E. Giermanowska, M. Racław-Markowska, ISP, Warszawa 2003.pl
dc.description.referencesGlobal Rep Trak Pulse 2007, Materiał internetowy: [www.slideshare.net.]pl
dc.description.referencesGlobalizacja mniej groźna, "Rzeczpospolita", z dnia 30.05.2001.pl
dc.description.referencesGłogosz D., Problemy rozwoju sektora pozarządowego w Polsce - charakterystyka ogólna, [w:] Pozarządowe instytucje społeczne. Między państwem a społeczeństwem, red. S. Golinowska, D. Głogosz, Wyd. IPiSS, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesArystokracja biznesu dopiero się tworzy, "Rzeczpospolita", 1.08.2001.pl
dc.description.referencesGłogosz D., Tradycje działalności pozarządowej a współczesne dylematy w rozwoju instytucji pozarządowych Wielkiej Brytanii, [w:] Pozarządowe instytucje społeczne. Między państwem a społeczeństwem, red. S. Golinowska, D. Głogosz, Wyd. IPiSS, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesGocko J., Ekonomia a moralność, Redakcja Wydawnictw KUL, Lublin 1996.pl
dc.description.referencesGodfrey P.C., The Relationship between Corporate Philanthropy and Shareholder Wealth: A Risk Management Perspective, "Academy of Management Review" 2005, No. 30.pl
dc.description.referencesGodlewska J., Partnerstwo publiczno-prywatne jako narzędzie wdrażania zrównoważonego rozwoju, [w:] Problemy interpretacji i realizacji zrównoważonego rozwoju, red. B. Poskrobko, G. Dobrzański, Wyd. WSE w Białymstoku, Białystok, 2007.pl
dc.description.referencesGodziszewski B., Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa, UMK w Toruniu, Toruń 2001.pl
dc.description.referencesGoldman P., Zagrożenia dla PPP, "Wspólnota" 2006, nr 45.pl
dc.description.referencesGolewska-Stafiej A.M., Wstęp, czyli o czym jest ta książka, [w:] PR a społeczne zaangażowanie biznesu, czyli jak budować relacje z grupami ważnymi dla firmy i realnie zmieniać świat na lepsze, red. A.M. Golewska-Stafiej, Fundacja Komunikacji Społecznej, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesGołaszewska-Kaczan U., Dialog z interesariuszami na przykładzie British American Tobacco Polska, [w:] Trans 05 Wspólna Europa. Zrównoważony rozwój przedsiębiorstwa a relacje z interesariuszami, red. H. Brdulak, T. Gołębiowski, Wyd. SGH, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesGołaszewska-Kaczan U., Partnerstwo publiczno-prywatne a atrakcyjność regionu, [w:] Atrakcyjność inwestycyjna regionu, red. A. Kopczuk, M. Proniewski, Wyd. WSFiZ w Białymstoku, Białystok 2005.pl
dc.description.referencesGołębiowski T., Zarządzanie strategiczne. Planowanie i kontrola, Difin, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesAugustyniak S., Doświadczenie z pracy społecznej pomaga w pracy zawodowej, CEO, Magazyn Kadry Zarządzającej, Materiał internetowy www.cxo.pl.pl
dc.description.referencesGorynia M., Owczarzak R., Podstawy teorii internacjonalizacji i globalizacji działalności przedsiębiorstw, "Gospodarka Narodowa" 2004, nr 1-2.pl
dc.description.referencesGorynia M., Przedsiębiorstwo w różnych ujęciach teoretycztrych, "Ekonomista" 1999, nr 4.pl
dc.description.referencesGospodarka lokalna, red. R BroI, Wyd. AE we Wrocławiu, Wrocław 1995.pl
dc.description.referencesGospodarka przestrzenna, t. I, red. L. Kupiec, Wyd. UwB, Białystok 1997.pl
dc.description.referencesGranice konkurencji, Grupa Lizbońska, Poltext, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesGriffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesGriffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesGriffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesGrudzewski W.M., Hajduk I.K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesGrudzewski W.M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesAugustyniak S., Firmy wniebowstąpienie, Materiał internetowy: www.idg.pl.pl
dc.description.referencesGrudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesGrudzewski W.M., Hejduk I.K., Współczesne kierunki rozwoju nauk o zarządzaniu, [w:] Rozwój i funkcjonowanie przedsiębiorstw w warunkach globalnej gospodarki światowej, red. Grudzewski W.M., Wyd. A.A. PARA, Katowice 2007.pl
dc.description.referencesGrudzewski W.M., Michałowska A., Rozenbajgier A., Zarządzanie zasobami ludzkimi w XXI wieku, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2001, nr 5.pl
dc.description.referencesGrunig J.E., Hunt T., Managing Public Relations, Holt, Rinehart&Winston, New York 1984.pl
dc.description.referencesGruszecki T., Nagrody Nobla w ekonomii, Verba, Lublin 2001.pl
dc.description.referencesGruszecki T., Współczesne teorie przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesGruziński A., Ustawa o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Difin, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesGrzybowski M., Firma odpowiedzialna społecznie. Filozofia przedsiębiorstwa XXI wieku, [w:] Społeczna rola współczesnego marketingu. Materiały konferencyjne, Fundacja INNOWACJA, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesHaigh M., Social Investment: Subjectivism, Sublation and the Moral Elevation of Success, "Critical Perspectives on Accounting" 2006, No. 17.pl
dc.description.referencesHajnowski R., Szewczyk P., Aktywizacja społeczności i władz lokalnych, [w:] Społeczności lokalne w perspektywie integracji europejskiej, red. R.B. Wodniak, Wyd. Ucz. BWSH w Koszalinie, Koszalin 2000.pl
dc.description.referencesAugustyniak S., Konkurencyjna odpowiedzialność, CEO, Materiał internetowy: www.cxo.pl.pl
dc.description.referencesHalley D., Wielka Brytania: chcieć pomóc, [w:] Wolontariat w biznesie, ARF w Polsce, 2001.pl
dc.description.referencesGłówne tendencje rynkowe, "Zarządzanie na Świecie" 1999, nr 4.pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WZarz)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
U_Golaszewska_Kaczan_Zaangazowanie_spoleczne_przedsiebiorstwa.pdf11,74 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)