REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/12882
Tytuł: Wpływ konkurencji a rodzaj oferowanych usług bankowych
Inne tytuły: Influence of competition on types of banking services
Autorzy: Zalewska-Bochenko, Agnieszka
Słowa kluczowe: bank
usługi finansowe
konkurencja
technologia informacyjna
financial services
competition
information technology
Data wydania: 2013
Data dodania: 16-mar-2022
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Finansowe i informatyczne aspekty funkcjonowania organizacji gospodarczych, red. nauk. Nina Siemieniuk, Grażyna Michalczuk, Jerzy Sikorski, Białystok 2013, s. 198-210
Abstrakt: Banki, podobnie jak wszystkie inne współczesne organizacje, funkcjonują w środowisku, które podlega dynamicznym zmianom i które z roku na rok staje się coraz bardziej złożone. Nasilająca się konkurencja międzybankowa wymusza na bankach poszukiwanie rozwiązań dających możliwość polepszenia jakości usług w zakresie: bezpieczeństwa, łatwości dostępu czy szybkości obsługi. Dodatkowo zagrożeniem dla banków stają się instytucje finansowe, nie posiadające statusu banku, lecz oferujące podobne, często tańsze, usługi. Celem artykułu jest pokazanie, jaki wpływ wywarło pojawienie się konkurencji w sektorze usług finansowych na jakość i rodzaj oferowanych usług przez banki.
Like all modem organisations, banks operate in an environment that is subject to rapid change and that each year becomes more and more complex. The growing competition forces banks to search for solutions which provide the opportunity to improve the quality of service in terms of safety, ease of access and speed of service. In addition, financial institutions without the status of a bank, but offering similar, often cheaper services, are beginning to pose a threat to conventional banks. The purpose of this paper is to show what effect the emergence of competition in the financial services sector has had on the quality and type of services offered by banks.
Afiliacja: Wydział Ekonomii i Zarządzania, Uniwersytet w Białymstoku
Opis: Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021.
URI: http://hdl.handle.net/11320/12882
ISBN: 978-83-7431-329-2
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2013
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WEiF)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Zalewska_Bochenko_Wplyw_konkurencji.pdf641,15 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)