Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/12808
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Szymaniuk, Dorota | - |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T07:52:03Z | - |
dc.date.available | 2022-03-09T07:52:03Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.citation | Nauczanie języków obcych w szkole wyższej, pod red. Anny Marii Harbig, Białystok 2008, s. 299-308 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-187-8 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/12808 | - |
dc.description | Zdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy SONB/SP/512497/2021 | pl |
dc.description.abstract | In spite of growing interest in the teaching of pronunciation, some aspects of prosody are ignored and neglected, among other things, at the course in English for Polish students of Russian Philology. The paper concentrates on the issue of teaching selected suprasegmental phenomena to this particular group. Firstly, the results of the experiment evaluating the level of competence in English suprasegmental phonetics of 20, third year students of Russian are outlined. Next, the source of errors is examined. Finally, the paper presents exercises on most problematic elements of spoken English such as sentence stress, rhythm, linking, weak and strong forms and utterance melody. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.title | Prezentacja i wdrażanie wybranych elementów fonetyki suprasegmentalnej na lektoratach języka angielskiego | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.references | Allen W.S., Living English Speech, London 1961. | pl |
dc.description.references | Baker A., Ship or Sheep? An Intermediate Pronunciation Course, Cambridge 1981. | pl |
dc.description.references | Dauer R.M., Stress-timing and syllable-timing reanalysed, "Journał of Phonetics" 1983, nr 11, s. 51-69. | pl |
dc.description.references | Mortimer C., Elements of Pronunciation. Intensive Practice for Intermediate and More Advanced Students, Cambridge 1985. | pl |
dc.description.references | O'Connor J. D., Arnold G. F, Intonation of Colloquial English, London 1973. | pl |
dc.description.references | Ponsonby M., How Now, Brown Cow? A Course in the Pronunciation of English with Exercises and Dialogues, Cambridge 1987. | pl |
dc.description.references | Tench P., Pronunciation SkilIs, London 1981. | pl |
dc.description.firstpage | 299 | pl |
dc.description.lastpage | 308 | pl |
dc.identifier.citation2 | Nauczanie języków obcych w szkole wyższej, pod red. Anny Marii Harbig | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Książki/Rozdziały (WFil) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
D_Szymaniuk_Prezentacja_i_wdrazanie_wybranych_elementow_fonetyki.pdf | 5,21 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)