REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/12507
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorUrbańska, Daria Anna-
dc.date.accessioned2022-01-28T11:58:36Z-
dc.date.available2022-01-28T11:58:36Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationEmocje, język, literatura, pod redakcją Diany Saniewskiej, Kraków cop. 2016, s. 233-242pl
dc.identifier.isbn978-83-65705-23-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/12507-
dc.description.abstractJack Kerouac, American writer and a member of the Beat Generation, explored in his works and later developed a unique creative method, which he named spontaneous prose. His first novel created in that experimental way, was the famous On the Road. However, a more radical example of that is Visions of Cody. Both pieces of writing are reflections of the author's creative manifesto, namely Essentials of Spontaneous Prose and Belief & Technique for Modern Prose. Characteristics of the language used by Kerouac are: a peculiar emotiveness, concentration on breath taken from jazz music, non-interfering into previously written pieces, omission of punctuation or its conversion into pauses, which resembles instrumental phrases in jazz. When juxtaposing both novels, the conclusion that occurs is a conversion in the creative process and Kerouac's language, focusing on a conscious approach to the idea of secondary orality.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo "Libron" - Filip Lohnerpl
dc.subjectspontaneous prosepl
dc.subjectemotivenesspl
dc.subjectsecondary oralitypl
dc.titleJack Kerouac i emotywne aspekty języka jako przejaw prozy spontanicznejpl
dc.title.alternativeJack Kerouac and emotive aspects of the language as an indication of the spontaneous prosepl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Authors Kraków 2016pl
dc.description.BiographicalnoteDARIA ANNA URBAŃSKA - doktoryzuje się w Instytucie Anglistyki na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie prowadzi również zajęcia ze studentami. Jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego na kierunku filologia angielska, program tłumaczeniowy z językiem niemieckim. Studiowała także na Uniwersytecie w Bambergu. Interesuje się amerykańską i niemiecką poezją po 1945 roku, w szczególności grupą Beat Generation, klasycznym filmem hollywoodzkim (jest wielką fanką filmów z Jamesem Deanem) oraz kulturą powojennej Ameryki, którą stara się poznać podczas wypraw za Wielką Wodę. Ogromną radość sprawiają jej podróże (im mniej typowe, tym lepiej), powroty do rodzinnej Wisły, wizyty w teatrze i kinie oraz, jak każdej kobiecie, zakupy.pl
dc.description.AffiliationUniwersytet Warszawskipl
dc.description.firstpage233pl
dc.description.lastpage242pl
dc.identifier.citation2Emocje, język, literatura, pod redakcją Diany Saniewskiejpl
dc.conferenceOgólnopolska Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa "Emocje – Język – Literatura", Białystok 2-3 czerwca 2016pl
Występuje w kolekcji(ach):Ogólnopolska Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa "Emocje – Język – Literatura", 2-3 czerwca 2016

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
D_A_Urbanska_Jack_Kerouac_i_emotywne_aspekty_jezyka.pdf2,46 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)