Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/12507
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Urbańska, Daria Anna | - |
dc.date.accessioned | 2022-01-28T11:58:36Z | - |
dc.date.available | 2022-01-28T11:58:36Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Emocje, język, literatura, pod redakcją Diany Saniewskiej, Kraków cop. 2016, s. 233-242 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-65705-23-5 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/12507 | - |
dc.description.abstract | Jack Kerouac, American writer and a member of the Beat Generation, explored in his works and later developed a unique creative method, which he named spontaneous prose. His first novel created in that experimental way, was the famous On the Road. However, a more radical example of that is Visions of Cody. Both pieces of writing are reflections of the author's creative manifesto, namely Essentials of Spontaneous Prose and Belief & Technique for Modern Prose. Characteristics of the language used by Kerouac are: a peculiar emotiveness, concentration on breath taken from jazz music, non-interfering into previously written pieces, omission of punctuation or its conversion into pauses, which resembles instrumental phrases in jazz. When juxtaposing both novels, the conclusion that occurs is a conversion in the creative process and Kerouac's language, focusing on a conscious approach to the idea of secondary orality. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo "Libron" - Filip Lohner | pl |
dc.subject | spontaneous prose | pl |
dc.subject | emotiveness | pl |
dc.subject | secondary orality | pl |
dc.title | Jack Kerouac i emotywne aspekty języka jako przejaw prozy spontanicznej | pl |
dc.title.alternative | Jack Kerouac and emotive aspects of the language as an indication of the spontaneous prose | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors Kraków 2016 | pl |
dc.description.Biographicalnote | DARIA ANNA URBAŃSKA - doktoryzuje się w Instytucie Anglistyki na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie prowadzi również zajęcia ze studentami. Jest absolwentką Uniwersytetu Śląskiego na kierunku filologia angielska, program tłumaczeniowy z językiem niemieckim. Studiowała także na Uniwersytecie w Bambergu. Interesuje się amerykańską i niemiecką poezją po 1945 roku, w szczególności grupą Beat Generation, klasycznym filmem hollywoodzkim (jest wielką fanką filmów z Jamesem Deanem) oraz kulturą powojennej Ameryki, którą stara się poznać podczas wypraw za Wielką Wodę. Ogromną radość sprawiają jej podróże (im mniej typowe, tym lepiej), powroty do rodzinnej Wisły, wizyty w teatrze i kinie oraz, jak każdej kobiecie, zakupy. | pl |
dc.description.Affiliation | Uniwersytet Warszawski | pl |
dc.description.firstpage | 233 | pl |
dc.description.lastpage | 242 | pl |
dc.identifier.citation2 | Emocje, język, literatura, pod redakcją Diany Saniewskiej | pl |
dc.conference | Ogólnopolska Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa "Emocje – Język – Literatura", Białystok 2-3 czerwca 2016 | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Ogólnopolska Interdyscyplinarna Konferencja Naukowa "Emocje – Język – Literatura", 2-3 czerwca 2016 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
D_A_Urbanska_Jack_Kerouac_i_emotywne_aspekty_jezyka.pdf | 2,46 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)