Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/12151
Tytuł: | Stres w pracy nauczyciela języków obcych |
Inne tytuły: | Stress at work of an fl teacher |
Autorzy: | Polok, Krzysztof |
Słowa kluczowe: | stres nauka języka obcego nauczanie dywergencyjne/konwergencyjne nauka komunikacji samoświadomość subiektywna/obiektywna kreatywność stress learning a foreign language divergent/convergence teaching learning to communicate subjective/objective self-awareness creativity |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 25-lis-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 25, 2021, s. 197-213 |
Abstrakt: | Celem artykułu jest analiza szeregu kwestii związanych z tematyką stresu w pracy nauczyciela języka oraz skupienie się na tych momentach, na które stres wpływa szczególnie silnie, wywołując w wielu wypadkach zmianę w funkcjonowaniu ucznia. Zastosowane w artykule techniki opierają się na formacie metaanalizy oraz propozycji bardziej ścisłego wdrożenia dywergencyjnych procedur pracy w trakcie lekcji językowej. Przedstawione w konkluzji propozycje powinny skutkować nie tylko głębszym zaangażowaniem się uczniów w tematykę lekcji, ale także ogólnie mniejszym poziomem ładunku stresu wpływającego na działania zarówno nauczyciela języka, jak i jego uczniów. The aim of the article is to analyze a number of issues related to the topic of stress in the work of a language teacher, and to focus on those moments that are particularly strongly influenced by stress, in many cases causing forms of learners’ functioning to be affected by the teacher’s stress. The techniques used in the article are based on the meta-analysis format and the proposal of a stricter implementation of divergent work procedures during the language lesson. The proposals presented in the conclusion should result not only in a deeper involvement of students in the contents of the lesson, but also a generally lower level of stress load affecting the actions of both the language teacher and his/her students. |
Afiliacja: | Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku-Białej. Wydział Społeczno-Humanistyczny. Instytut Neofilologii |
E-mail: | sworntran@interia.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/12151 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2021.25.14 |
ISSN: | 1731-6332 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-0283-9665 |
Typ Dokumentu: | Article |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021 |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2021, tom XXV |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_25_K_Polok_Stres_w_pracy_nauczyciela_jezykow_obcych.pdf | 170,88 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)