Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/12149
Tytuł: | O różnicach w opisie języka językoznawstwa i glottodydaktyki – przyczynek do dyskusji |
Inne tytuły: | Contribution to the discussion on the divergence between linguistic and didactic approaches to language |
Autorzy: | Pieklarz-Thien, Magdalena |
Słowa kluczowe: | język językoznawstwo dydaktyka języków obcych różnice w opisie języka pomiędzy językoznawstwem a glottodydaktyką language linguistics didactics of foreign languages discrepancies in linguistic and didactic descriptions of a language |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 25-lis-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 25, 2021, s. 179-195 |
Abstrakt: | Niniejszy artykuł podejmuje próbę refleksji nad językiem i jego opisem na lekcji języka obcego oraz wskazania potencjalnych źródeł niezgodności w językoznawczym i dydaktycznym opisie języka. Na początku zarysowano współczesną koncepcję związku pomiędzy obiema dyscyplinami, która jest kluczowa dla uchwycenia i zrozumienia źródeł odmienności w postrzeganiu i opisie języka jako wspólnego przedmiotu badań. Następnie przedstawiono dyskusję na temat źródeł różnic w opisie języka obu nauk: językoznawstwa i glottodydaktyki, wskazując przy tym na perspektywy rozwoju glottodydaktyki jako nauki. The paper attempts to provide some reflections on language and its description in a foreign language lesson, and to examine potential sources of the discrepancies existing in linguistic and didactic approaches to language description. Firstly, the contemporary conception of the relationship between the two disciplines has been outlined, which is crucial for grasping and understanding the sources of these differences in perceiving and describing language as a common object of the research. Then, a discussion concerning the sources of differencesin the language description between linguistics and didactics is presented, including the perspectives of the development of didactics as a science. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku. Wydział Filologiczny. Katedra Leksykologii i Pragmalingwistyki |
E-mail: | m.thien@uwb.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/12149 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2021.25.13 |
ISSN: | 1731-6332 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-9153-431X |
Typ Dokumentu: | Article |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021 |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WFil) Linguodidactica, 2021, tom XXV |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_25_M_Pieklarz_Thien_O_roznicach_w_opisie_jezyka_jezykoznawstwa_i_glottodydaktyki.pdf | 223,09 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)