REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/12064
Tytuł: Lehrwerkbegutachtung für den frühen Fremdsprachenunterricht
Inne tytuły: Ocena podręczników do wczesnego nauczania języków obcych
Textbook evaluation for early foreign language learning
Autorzy: Gładysz, Jolanta
Gładysz, Marek
Słowa kluczowe: ocena podręczników
kryteria wyboru materiałów dydaktycznych
I etap edukacyjny
założenia metodyczne wczesnego nauczania języków obcych
textbook evaluation
selection criteria for teaching materials
the first stage of education
methodological assumptions of early foreign language teaching
Data wydania: 2021
Data dodania: 19-lis-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 25, 2021, s. 21-38
Abstrakt: Przedmiotem artykułu jest opracowanie autorskiego katalogu kryteriów pomocnego przy podejmowaniu decyzji o wyborze podręczników i materiałów dydaktycznych do nauki języków obcych na I etapie edukacyjnym. Katalog został sporządzony na podstawie analizy metodycznych założeń wczesnego nauczania języków obcych oraz kryteriów oceny podręczników na wyższych szczeblach edukacyjnych, które powinno się mieć na uwadze również przy ocenie materiałów dydaktycznych przeznaczonych do nauki języków obcych dzieci. Analiza zasad metodycznych skupia się przede wszystkich na zasadach kształcenia kompetencji językowej i odpowiednim doborze treści nauczania. Pozwala ona na wyciągnięcie wniosków, w jakim stopniu wybrany materiał dydaktyczny sprzyja odpowiedniemu rozwojowi języka obcego u dzieci i czy angażuje je emocjonalnie.
The subject of the article is the development of a proprietary catalogue of criteria helpful in making decisions about the selection of textbooks and teaching materials for learning foreign languages at the first stage of education. The catalogue was prepared based on an analysis of the methodological assumptions of early foreign language teaching and the criteria for evaluating textbooks at higher levels of education, which should also be taken into account when assessing teaching materials intended for teaching foreign languages to children. The analysis of methodological principles focuses primarily on the principles of language competence education and the appropriate selection of teaching content. It allows concluding to what extent the selected didactic material supports the proper development of a foreign language in children and whether it engages them emotionally.
Afiliacja: Jolanta Gładysz - Uniwersytet Śląski. Wydział Humanistyczny. Filologia germańska
Marek Gładysz - Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie. Wydział Nauk Humanistycznych. Instytut Neofilologii
E-mail: Jolanta Gładysz: @us.edu.pl
Marek Gładysz: marek.gladysz@up.krakow.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/12064
DOI: 10.15290/lingdid.2021.25.02
ISSN: 1731-6332
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0003-4245-7597
0000-0002-9281-679X
Typ Dokumentu: Article
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2021, tom XXV

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)