Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/12064
Tytuł: | Lehrwerkbegutachtung für den frühen Fremdsprachenunterricht |
Inne tytuły: | Ocena podręczników do wczesnego nauczania języków obcych Textbook evaluation for early foreign language learning |
Autorzy: | Gładysz, Jolanta Gładysz, Marek |
Słowa kluczowe: | ocena podręczników kryteria wyboru materiałów dydaktycznych I etap edukacyjny założenia metodyczne wczesnego nauczania języków obcych textbook evaluation selection criteria for teaching materials the first stage of education methodological assumptions of early foreign language teaching |
Data wydania: | 2021 |
Data dodania: | 19-lis-2021 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 25, 2021, s. 21-38 |
Abstrakt: | Przedmiotem artykułu jest opracowanie autorskiego katalogu kryteriów pomocnego przy podejmowaniu decyzji o wyborze podręczników i materiałów dydaktycznych do nauki języków obcych na I etapie edukacyjnym. Katalog został sporządzony na podstawie analizy metodycznych założeń wczesnego nauczania języków obcych oraz kryteriów oceny podręczników na wyższych szczeblach edukacyjnych, które powinno się mieć na uwadze również przy ocenie materiałów dydaktycznych przeznaczonych do nauki języków obcych dzieci. Analiza zasad metodycznych skupia się przede wszystkich na zasadach kształcenia kompetencji językowej i odpowiednim doborze treści nauczania. Pozwala ona na wyciągnięcie wniosków, w jakim stopniu wybrany materiał dydaktyczny sprzyja odpowiedniemu rozwojowi języka obcego u dzieci i czy angażuje je emocjonalnie. The subject of the article is the development of a proprietary catalogue of criteria helpful in making decisions about the selection of textbooks and teaching materials for learning foreign languages at the first stage of education. The catalogue was prepared based on an analysis of the methodological assumptions of early foreign language teaching and the criteria for evaluating textbooks at higher levels of education, which should also be taken into account when assessing teaching materials intended for teaching foreign languages to children. The analysis of methodological principles focuses primarily on the principles of language competence education and the appropriate selection of teaching content. It allows concluding to what extent the selected didactic material supports the proper development of a foreign language in children and whether it engages them emotionally. |
Afiliacja: | Jolanta Gładysz - Uniwersytet Śląski. Wydział Humanistyczny. Filologia germańska Marek Gładysz - Uniwersytet Pedagogiczny im. KEN w Krakowie. Wydział Nauk Humanistycznych. Instytut Neofilologii |
E-mail: | Jolanta Gładysz: @us.edu.pl Marek Gładysz: marek.gladysz@up.krakow.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/12064 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2021.25.02 |
ISSN: | 1731-6332 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0003-4245-7597 0000-0002-9281-679X |
Typ Dokumentu: | Article |
Właściciel praw: | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2021 |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2021, tom XXV |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_25_J_Gladysz_M_Gladysz_Lehrwerkbegutachtung_fur_den_fruhen_Fremdsprachenunterricht.pdf | 157,56 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)