Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/1195
Tytuł: | „Być solą ziemi” jako zadanie katechetyczne |
Inne tytuły: | “To be the salt of the earth” as a catechetical task |
Autorzy: | Misiaszek, Kazimierz |
Słowa kluczowe: | the salt of the earth the function of salt upbringing educating catechist catechesis sól ziemi funkcja soli wychowanie nauczanie katecheta katecheza |
Data wydania: | 2013 |
Data dodania: | 9-lip-2014 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Rocznik Teologii Katolickiej, T. 12/2, 2013, s. 97-106 |
Abstrakt: | The author discusses the main catechetical tasks relevant to the motto of the recent pastoral year ‘To be the salt of the earth’ They relate to natural functions of salt, as preserving, making fertile and adding taste to food. To preserve means to store and to guard the heritage of Christianity and the truth, which is emphasized in the teachings by John Paul II and Benedict XVI. To make things fertile leads to the building of the foundations of the faith. The author has stresses that one of the drawbacks of today’s religious instruction is lack of the existential element of the message of salvation. Teaching religion today is more doctrinal than existential. A schoolchild today wants to know the purpose of his education and know to what extent it is beneficial for life. Adding taste means discovering the richness and beauty of the faith which can take place only in its natural environment, which is a parish community. That is why the author supports the idea of parish religious instruction. |
Afiliacja: | Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie |
Opis: | Kazimierz Misiaszek SDB |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/1195 |
DOI: | 10.15290/rtk.2013.12.2.06 |
ISSN: | 1644-8855 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Rocznik Teologii Katolickiej, 2013, tom XII/2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
RTK_12_2013.2_Misiaszek.pdf | 211,8 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)