REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11900
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDubas, Elżbieta-
dc.date.accessioned2021-11-09T08:36:10Z-
dc.date.available2021-11-09T08:36:10Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationStarość. Poznać, przeżyć, zrozumieć, pod red. Małgorzaty Halickiej, Jerzego Halickiego, Emilii Kramkowskiej, Białystok 2016, s. 297-311pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-506-7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11900-
dc.description.abstractThe text shows the geragogic relationship metaphorically described as „accompanying the path” in the several perspectives: as the relationship with the Other, in the context of personal and existential pedagogy and as the relation of “being”. „Accompanying the path” mainly referred to selected existential situation in old age, especially to the death and suffering. The article is ended by an outline of geragogic model of „accompanying the path”.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.title„Towarzyszenie w drodze” jako przykład relacji geragogicznejpl
dc.title.alternative“Accompanying the path” as an example of geragogic relationshippl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 2016pl
dc.description.BiographicalnoteElżbieta Dubas - dr hab., prof. nadzw. Uniwersytetu Łódzkiego, Zakład Andragogiki i Gerontologii Społecznej, zainteresowania badawcze: procesy rozwoju i uczenia się osób dorosłych i starszych w różnych sytuacjach życiowych (w tym badania z zakresu auksologii andragogicznej, monoseologii pedagogicznej, geragogiki, podejścia biograficznego w badaniach andragogicznych). Autorka ponad 150 prac ( w szczególności artykułów) z tego zakresu.pl
dc.description.referencesBinnebesel J., Janowicz A., Krakowiak P., (red.), Jak rozmawiać z uczniami o końcu życia i wolontariacie hospicyjnym, Biblioteka Fundacji Hospicyjnej, Gdańsk 2009.pl
dc.description.referencesBuber M., Ja i Ty. Wybór pism filozoficznych, PAX, Warszawa 1992.pl
dc.description.referencesDubas E., Drogi rozwojowe starości, „Zeszyty naukowe WSHE w Łodzi”, z. „Gerontologia”, PAX, 2002, nr 7/27, s. 15-23.pl
dc.description.referencesDubas E., Edukacyjny paradygmat badawczy w geragogice [w:] M. Kuchcińska (red.), Edukacja do i w starości, Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej, Bydgoszcz 2008.pl
dc.description.referencesDubas E., „Uczenie się z biografii Innych” – wprowadzenie [w:] E. Dubas, W. Świtalski (red.), Biografia i badanie biografii, t. 2, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.pl
dc.description.referencesDubas E., Sztuka starzenia się – uczenie się starości. Kontekst andragogiczny, „Biblioteka Gerontologii Społecznej”, 2012, nr 1, s. 11-29.pl
dc.description.referencesDunaj B. (red.), Popularny słownik języka polskiego, Wyd. WILGA, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesFabiś A., Śmierć w całożyciowym procesie uczenia się, „Rocznik Andragogiczny”, 2011, s. 131-145.pl
dc.description.referencesFabiś A., Człowiek stary wobec trosk egzystencjalnych, „Edukacja Dorosłych”, 2013, nr 2, s. 39-46.pl
dc.description.referencesFormella Z., Zakończenie [w:] J. Binnebesel, A. Janowicz, P. Krakowiak, (red.), Jak rozmawiać z uczniami o końcu życia i wolontariacie hospicyjnym, Biblioteka Fundacji Hospicyjnej, Gdańsk 2009, s. 363-365.pl
dc.description.referencesGadacz T., Wychowanie jako spotkanie osób, „Znak” 1991, nr 9/436, s. 62-68.pl
dc.description.referencesGałdowa A., Powszechność i wyjątek. Rozwój osobowości człowieka dorosłego, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2000.pl
dc.description.referencesGrzybowski P., Praktyczne cele i aspekty kształcenia tanatologicznego podstaw pedagogów i nauczycieli [w:] J. Binnebesel, A. Janowicz, P. Krakowiak, (red.), Jak rozmawiać z uczniami o końcu życia i wolontariacie hospicyjnym, Biblioteka Fundacji Hospicyjnej, Gdańsk 2009, s. 7-19.pl
dc.description.referencesIlleris K., Trzy wymiary uczenia się, Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP we Wrocławiu, Wrocław 2006.pl
dc.description.referencesJaspers K., Uwagi o wychowaniu, „Znak”, 1993, nr 460/9, s. 81-90.pl
dc.description.referencesKapuściński R., Ten Inny, Wydawnictwo „Znak”, Kraków 2006.pl
dc.description.referencesKomeński J. A., Pampaedia, Wrocław 1973.pl
dc.description.referencesKübler-Ross E., Śmierć. Ostatni etap rozwoju, Wydawnictwo Laurum, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesKübler-Ross E., Koło życia. Rozważania o życiu i umieraniu, Wydawnictwo Laurum, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesMalewski M., Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice, Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław 2010.pl
dc.description.referencesMarynowicz-Hetka E. (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. 1, PWN, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesMekselon J., Podstawy tanatologii [w:] J. Binnebesel, A. Janowicz, P. Krakowiak, (red.),- Jak rozmawiać z uczniami o końcu życia i wolontariacie hospicyjnym. Biblioteka Fundacji Hospicyjnej, Gdańsk 2009, s. 1-6.pl
dc.description.referencesSzarota Z., Projekt kształcenia gerontologicznego, „Edukacja Dorosłych”, 1998, nr 3/20, s. 49-64.pl
dc.description.referencesSzatur-Jaworska B., Błędowski P., Dzięgielewska M., Zarys gerontologii społecznej, Wyd. ASTRA, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesTillich P., Męstwo bycia, Wydawnictwo Rebis, Poznań 1994.pl
dc.description.referencesTarnowski J., Człowiek – dialog – wychowanie. Zarys chrześcijańskiej pedagogiki personalno – egzystencjalnej, „Znak”, 1991, 436/9, s. 69-78.pl
dc.description.referencesTarnowski J., Jak wychowywać? Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesWalczak A., Koncepcja rozumienia Innego w kategorii spotkania [w:] E. Marynowicz-Hetka (red.), Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. 1, PWN, Warszawa 2006, s. 430-439.pl
dc.description.referencesWieczorkiewicz A., Antropologiczne sensy drogi, „Kultura i Społeczeństwo”, 1996, R. XL, nr 4.pl
dc.description.referencesVellken L., Geragogik: das sozialgerontologische Konzept [w:] S. Becker, L. Vellken, K. P. Wallraven, (red.), Handbuch Altenbildung. Theorien und Konzepte fur Gegenwart und Zukunft, Opladen 2000.pl
dc.description.referencesZych A. A., Przekraczając „smugę cienia”. Szkice z gerontologii i tanatologii, „Śląsk” Wydawnictwo Naukowe, Katowice 2013, wydanie drugie.pl
dc.description.firstpage297pl
dc.description.lastpage311pl
dc.identifier.citation2Starość. Poznać, przeżyć, zrozumieć, pod red. Małgorzaty Halickiej, Jerzego Halickiego, Emilii Kramkowskiejpl
dc.conferenceI Ogólnopolska Konferencja Naukowa z cyklu Sens i bezsens starości pt. „Niepełnosprawność i starość w wymiarze poznawania, przeżywania i percepcji społecznej”, Supraśl, 14-16 maja 2015pl
Występuje w kolekcji(ach):I Ogólnopolska Konferencja Naukowa z cyklu Sens i bezsens starości pt. „Niepełnosprawność i starość w wymiarze poznawania, przeżywania i percepcji społecznej”, 14-16 maja 2015
Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_Dubas_Towarzyszenie_w_drodze_jako_przyklad_relacji_geragogicznej.pdf204,43 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)