REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11624
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDmitruk, Rafał-
dc.date.accessioned2021-09-29T06:58:49Z-
dc.date.available2021-09-29T06:58:49Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationElpis, T. 23, 2021, s. 137-140pl
dc.identifier.issn1508-7719-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11624-
dc.description.abstractThe article is devoted to the concept of the „new sacredness” in Orthodox music. The „new sacredness” is a term that has appeared in this field for some time. The article will analyze all the sources of this term. Church singing is designed to help the believer during the divine service in a conversation with God. Orthodox music and its influence should create an appropriate atmosphere that brings a person closer to God. The conductor and the composer play a very important role in this program. They have a great responsibility, because their main task is to help believers reach God.pl
dc.description.abstractPoniższy artykuł dotyczy pojęcia „nowej sakralności” w muzyce cerkiewnej. „Nowa sakralność” to termin który pojawił się od pewnego czasu w tej dziedzinie. W artykule zostaną przeanalizowane wszystkie źródła tego terminu. Śpiew cerkiewny ma za zadanie pomóc wiernemu w czasie nabożeństwa w rozmowie z Bogiem. Muzyka cerkiewna i jej oddziaływanie ma stworzyć odpowiedni klimat który zbliża człowieka do Boga. Bardzo ważną rolę w tym przekazie odgrywają dyrygent oraz kompozytor. To na nich spoczywa wielka odpowiedzialność ponieważ ich głównym zadaniem jest pomoc wiernemu w dotarciu do Boga.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsAttribution-ShareAlike 4.0 International
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectOrthodox musicpl
dc.subjectchurch singingpl
dc.subjecthistory of Orthodox musicpl
dc.subjectsacredpl
dc.subjectcomposerpl
dc.subjectmuzyka cerkiewnapl
dc.subjectśpiew cerkiewnypl
dc.subjecthistoria muzyki cerkiewnejpl
dc.subjectsakralnośćpl
dc.subjectkompozytorpl
dc.titlePojęcie „nowej sakralności” w muzyce cerkiewnejpl
dc.title.alternativeThe concept of the “new sacredness” in Orthodox musicpl
dc.typeArticlepl
dc.rights.holderAttribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)pl
dc.identifier.doi10.15290/elpis.2021.23.16-
dc.description.Emailrafaldmitruk1@gmail.compl
dc.description.AffiliationChrześcijańska Akademia Teologiczna, Wydział Teologiczny Polskapl
dc.description.referencesAllemanov, D. (1911). Kurs istorii russkogo cerkovnogo peniâ. Č. 1: Vvedenie v istoriû russkogo cerkovnogo peniâ (Penie v Cerkvi vselenskoj). Moskva: Notopečatnâ P. Ûrgensona.pl
dc.description.referencesGnatûk, O. (1994). Ukraïnsʹka duhovna barokkova pìsnâ. Varšava – Kiïv: Pereval.pl
dc.description.referencesGustova, L. A. (2011). Novyj podhod v izučenii sakralʹnoj pevčeskoj kulʹtury pravoslavnoj tradicii: voprosy metodologii. Vescì Belaruskaj dzâržaǔnaj akadèmìì muzyki. Vyp. 19. Mìnsk.pl
dc.description.referencesLosskij, N. O. (1931). Cennostʹ i bytie. Bog i Carstvo Božie kak osnova cennostej. Pariž.pl
dc.description.referencesMartynov, V. (1994). Istoriâ bogoslužebnogo peniâ: učebnoe posobie. Moskva.pl
dc.description.referencesMarkova, E. N. (2000). Problemy muzykalʹnoj kulʹturologii: navč. posìbnik. Odessa.pl
dc.description.referencesRazumovskij, D. V. (1867). Cerkovnoe penie v Rossii. Moskva.pl
dc.description.referencesVasilʹeva, N. V. (2004). Tvorčestvo Galiny Ustvolʹsʹkoj v aspekte «novoj sakralʹnosti». Nižnij Novgorod. Nižegorodskoj gosudarstvennoj konservatorii imeni M. I. Glinki.pl
dc.description.referencesBolgarsʹki, D. (2021). Spiv – ce proces oduhotvorennâ. № 24. [online] http://g-vik.narod.ru/2005/n25/05_25 s10.htm, [24.06.2021].pl
dc.description.volume23pl
dc.description.firstpage137pl
dc.description.lastpage140pl
dc.identifier.citation2Elpispl
dc.identifier.orcid0000-0002-2745-9976-
Występuje w kolekcji(ach):Elpis, 2021, T. 23

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Elpis_23_2021_R_Dmitruk_Pojecie_nowej_sakralnosci_w_muzyce_cerkiewnej.pdf344,16 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons