Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11469
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Adamski, Tomasz | - |
dc.contributor.author | Arcimowicz, Krzysztof | - |
dc.contributor.author | Citko, Katarzyna | - |
dc.contributor.author | Kępa, Ewa | - |
dc.date.accessioned | 2021-09-15T12:25:40Z | - |
dc.date.available | 2021-09-15T12:25:40Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.isbn | 978-83-64109-41-6 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/11469 | - |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Veda | pl |
dc.subject | wartości | pl |
dc.subject | film | pl |
dc.subject | serial | pl |
dc.subject | Polska | pl |
dc.subject | Stany Zjednoczone | pl |
dc.subject | Szwecja | pl |
dc.subject | Meksyk | pl |
dc.title | Świat wartości i jego reprezentacje we współczesnych filmach i serialach | pl |
dc.type | Book | pl |
dc.rights.holder | Copyright © by Tomasz Adamski, Krzysztof Arcimowicz, Katarzyna Citko, Ewa Kępa, Warszawa 2018 | pl |
dc.description.Biographicalnote | TOMASZ ADAMSKI - dr nauk humanistycznych w zakresie kulturoznawstwa (filmoznawca), zatrudniony na stanowisku adiunkta w Zakładzie Kulturoznawstwa na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Jego zainteresowania naukowe związane są z filmoznawstwem ze szczególnym uwzględnieniem kinematografii skandynawskiej. Jest autorem wielu artykułów naukowych związanych z tematyką filmoznawczą. Współautor książki Sztuka i jej miejsce w edukacji międzykulturowej. Idee, koncepcje i rozwiązania metodyczne (2015). Reżyser wielu filmów dokumentalnych, kurator licznych pokazów filmowych w Polsce i za granicą. | pl |
dc.description.Biographicalnote | KRZYSZTOF ARCIMOWICZ - dr hab. nauk społecznych w zakresie socjologii, zatrudniony na stanowisku profesora nadzwyczajnego w Zakładzie Kulturoznawstwa na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Prowadził zajęcia z zakresu studiów nad męskością (men's studies) na Uniwersytecie Warszawskim oraz w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Brał udział w międzynarodowym projekcie badawczo-wdrożeniowym Elastyczny Pracownik - Partnerska Rodzina (The Flexible Worker - The Partnership Family) realizowanym w ramach Inicjatywy Wspólnotowej Unii Europejskiej EQUAL. Uczestniczył także w projekcie badawczym "Rodziny z wyboru w Polsce" finansowanym ze środków budżetowych na naukę (grant "Idea Plus"). Opublikował dwie książki Obraz mężczyzny w polskich mediach (Gdańsk 2003) oraz Dyskursy o płci i rodzinie w polskich telesagach (Warszawa 2013). Jest autorem ponad 50 artykułów naukowych oraz kilku o charakterze popularnonaukowym w języku polskim, a także angielskim, niemieckim i rosyjskim. Jego artykuły ukazały się w pracach zwartych oraz periodykach, między innymi w "Studiach Socjologicznych", "Kulturze i Społeczeństwie", "Studiach Humanistycznych AGH", "Czasie Kultury", "Roczniku Lubuskim", "Kwartalniku Pedagogicznym", " Foli i Sociologica. Acta Universitatis Lodziensis", "Jahrbuch Polen", "Creativity. Theories - Research - Applications". Jego obecne zainteresowania badawcze są w największym stopniu związane z socjologią kultury, antropologią mediów, socjologią płci oraz analizą dyskursu. | pl |
dc.description.Biographicalnote | EWA KATARZYNA CITKO - dr hab. nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa (filmoznawstwa), zatrudniona na etacie profesora Uniwersytetu w Białymstoku. Pracuje w Zakładzie Kulturoznawstwa jako kierownik zespołu. Stypendystka AECI, programu przyznawanego przez hiszpańskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych (Ministerio de Asuntes Exteriores en Espaiia) - środki w ramach "Becas MAE-AECI 2003-2004" na miesięczną kwerendę pobytową na Universidad Autónoma de Madrid. Jest autorką i współautorką 5 książek, w tym monografii o filmowej twórczości Pedra Almodóvara Filmowy świat Pedra Almodóvara. Universum emocji, Trans Humana, Białystok 2007, a także ponad 50 artykułów naukowych w języku polskim, hiszpańskim i angielskim. Jest wiceprezesem Polskiego Stowarzyszenia Strategii Twórczych oraz członkiem Komisji Rewizyjnej Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego. Pełni funkcję członka Komitetu Naukowego anglojęzycznego czasopisma "Creativity". Jej zainteresowania badawcze związane są z kinem hiszpańskim, meksykańskim i latynoskim, a także z problematyką wartości w kulturze współczesnej. | pl |
dc.description.Biographicalnote | EWA KĘPA - dr nauk humanistycznych w zakresie kulturoznawstwa, adiunkt w Zakładzie Kulturoznawstwa na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku. Prowadziła zajęcia w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Zajmuje się interdyscyplinarnymi studiami nad kulturą współczesną ze szczególnym uwzględnieniem problematyki gender studies. W swoich badaniach odkrywa znaczenia zapisane w praktykach codzienności. Od niedawna zajmuje się również auto etnografią. Należy do zarządu Polskiego Stowarzyszenia Strategii Twórczych. Jest redaktorem "Czasopisma Naukowego Instytutu Studiów Kobiecych". Autorka książki Historie wydobyte z cienia. Autobiograficzne relacje starszych kobiet (2012) oraz wielu artykułów naukowych. Publikowała między innymi w "Kwartalniku Pedagogicznym", "Przeglądzie Kulturoznawczym" i "Kulturze Współczesnej". | pl |
dc.description.Affiliation | TOMASZ ADAMSKI - Instytut Studiów Kulturowych Uniwersytet w Białymstoku | pl |
dc.description.Affiliation | KRZYSZTOF ARCIMOWICZ - Instytut Studiów Kulturowych Uniwersytet w Białymstoku | - |
dc.description.Affiliation | EWA KATARZYNA CITKO - Instytut Studiów Kulturowych Uniwersytet w Białymstoku | - |
dc.description.Affiliation | EWA KĘPA - Instytut Studiów Kulturowych Uniwersytet w Białymstoku | - |
dc.description.references | Allen R. c., Introduction, [w:] R. C. Allen (red.), To Be Continued ... : Soap Operas Around the World, Routledge, London-New York 1995. | pl |
dc.description.references | Allen R. C. (red.), Teledyskursy. Telewizja w badaniach współczesnych, przeł. E. Stawowczyk, Wydawnictwo Szumacher Kielce 1998. | pl |
dc.description.references | Altman R., Gatunki filmowe, przeł. M. Zawadzka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2012. | pl |
dc.description.references | Arcimowicz K, Antybohaterowie neoseriali - gra (z) wartościami, "Ars Inter Culturas" 2016, nr 5. | pl |
dc.description.references | Arcimowicz K, Determinants oj the Content and Creation oj Modern Tele vision Series Selected Issues, "Creativity. Theories - Research - Applica tions" 2016, nr 3(1). | pl |
dc.description.references | Arcimowicz K, Dyskursy o płci i rodzinie w polskich telesagach. Analiza seriali obyczajowych najpopularniejszych na początku XXI wieku, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | Arcimowicz K, Męskość hegemoniczna i granice dyskursu w serialu "Breaking Bad", [w:] D. Bruszewska-Przytuła i inni (red.), Seriale w kontekście kulturowym. Dyskurs, konwencja, reprezentacja, Instytut Polonistyki i Logopedii UWM w Olsztynie, Olsztyn 2017. | pl |
dc.description.references | Arcimowicz K, Obraz kondycji współczesnego człowieka i społeczeństwa w nowej generacji seriali telewizyjnych, "Idea. Studia nad Strukturą i Rozwojem Pojęć Filozoficznych" 2016, t. XXVIII/2. | pl |
dc.description.references | Arvas P., Nestingen A., Scandinavian Crime Fiction, University of Wales Press, Cardiff 2011. | pl |
dc.description.references | Avina R., Una mirada insólita. Temas y generos del cine mexicano, Oceano, Mexico 2004. | pl |
dc.description.references | Ayala Blanco J., La aventura del cine mexicano: En la epoca de oro y despues, Grijalbo, Mexico 1997. | pl |
dc.description.references | Larsson S., Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet, przeł. B. Walczak-Larssan, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Butler J., Television. Critical Methods and Applications, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, Mahwah, New Jersey-London 2007. | pl |
dc.description.references | Listonosz zawsze dzwoni dwa razy (The Postman Always Rings Twice), reż. Bob Rafelson, Stany Zjednoczone (1981) | pl |
dc.description.references | Los Bastardos, reż. Amat Escalante, Francja, Meksyk, Stany Zjednoczone (2008) | pl |
dc.description.references | Łowca androidów (Blade Runner), reż. Ridley Scott, Stany Zjednoczone (1982) | pl |
dc.description.references | Jabłońska B., Władza i wiedza w krytycznych studiach nad dyskursem - szkic teoretyczny, "Studia Socjologiczne" 2012, nr 1. | pl |
dc.description.references | Millenium: Mężczyźni, którzy nienawidzq kobiet (Man som hatar kvinnor), reż. Niels Arden Oplev, Dania, Niemcy, Norwegia, Szwecja (2009) | pl |
dc.description.references | Millenium: Dziewczyna, która igrała z ogniem (Flickan som lek te med el den), reż. Daniel Alfredson, Dania, Niemcy, Szwecja (2009) | pl |
dc.description.references | Syska R., Filmowy neomodernizm, Wydawnictwo Avalon, Kraków 2014. | pl |
dc.description.references | Bauman Z., Ponowoczesność jako źródło cierpień, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2000. | pl |
dc.description.references | Biernat R., Zachowania dewiacyjne młodzieży w kontekście dysjunkcji i patologii życia rodzinnego, "Społeczeństwo. Edukacja. Język", 2005, t. 3. | pl |
dc.description.references | Bauman Z., Sztuka życia, przeł. T. Kunz, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2009. | pl |
dc.description.references | Millenium: Zamek z piasku, który runął (Luftslottet som spriingdes), reż. Daniel Alfredson, Dania, Niemcy, Szwecja (2009) | pl |
dc.description.references | Mój tata Maciek, reż. Małgorzata Szumowska, Polska (2005) | pl |
dc.description.references | Nieoswojeni (La región salvaje), reż. Amat Escalante, Dania, Francja, Meksyk, Niemcy, Norwegia (2016) | pl |
dc.description.references | Ojciec [w:] Solidarność, Solidarność, reż. Małgorzata Szumowska, Polska (2005) | pl |
dc.description.references | Larsson S., Dziewczyna, która igrała z ogniem, przeł. P. Rosińska, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Obce ciało, reż. Krzysztof Zanussi, Polska, Rosja, Włochy (2014) | pl |
dc.description.references | Janicka B., Ścinki. Baba z wozu, "Kino" 2002, nr 11. | pl |
dc.description.references | Campbell J., Potęga mitu. Rozmowy Billa Moyersa z Josephem Campbellem, oprac. B. S. Folwers, przeł. L Kania, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007. | pl |
dc.description.references | Obce niebo, reż. Dariusz Gajewski, Polska, Szwecja (2015) | pl |
dc.description.references | "Breaking Bad" Creator Vince Gilligan Answers Fan Questions, AMC, 18 października 2013: http://www.amc.com/shows/breaking-bad/talk/2013/10/breaking-bad-creator-vince-gilligan-answers-fan-questions-part-i | pl |
dc.description.references | Barwy szczęścia, scen. Ilona Łepkowska, reż. Jakub Skoczeń i inni, Polska (2007-) | pl |
dc.description.references | Plac Zbawiciela, reż. Krzysztof Krauze, Joanna Kos-Krauze, Polska (2006) | pl |
dc.description.references | Pokój szybkich randek, reż. Anna Maliszewska, Polska (2007) | pl |
dc.description.references | M jak miłość, scen. Ilona Łepkowska i inni, reż. P. Wereśniak i inni, Polska (2000-) | pl |
dc.description.references | Syska R., Nostalgia za Tarkowskim. Kino Carlosa Reygadasa i Aleksandra Sokurowa, [w:] L A. NDiaye, M. Sokołowski (red.), Strefa filmu. Kino Andrieja Tarkowskiego, Toruń 2013. | pl |
dc.description.references | Pora umierać, reż. Dorota Kędzierzawska, Polska (2007) | pl |
dc.description.references | Post tenebras lux, reż. Carlos Reygadas, Francja, Holandia, Meksyk, Niemcy (2012) | pl |
dc.description.references | Przywiązani (Amarrados), reż. Amat Escalante, Meksyk (2002) | pl |
dc.description.references | Sokół maltański (The Maltese Falcon), reż. John Huston, Stany Zjednoczone (1941) | pl |
dc.description.references | Johansson Robinowitz c., Werner Carr L., Modern-Day Vikings: A Practical Guide to Interacting with the Swedes, Intercultural Press, Boston-London 2009. | pl |
dc.description.references | Carlos Reygadas, wywiad, zapis audiowizualny, 2012: http://ianpelczar.Blogspot. com/2012/07/carlos-reygadas-wywiad.html | pl |
dc.description.references | Sponsoring, reż. Małgorzata Szumowska, Francja, Niemcy, Polska (2012) | pl |
dc.description.references | Has-Tokarz A., Kategoria "gatunku" i "formuły" w refleksji teoretyków literatury, filmu i mediów: korespondencje i transpozycje, " Folia Bibliologica" 2008, t. L. | pl |
dc.description.references | Larsson S., Zamek z piasku, który runął, przeł. A. Rosenau, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Szybki cash (Snabba Cash), reż. Daniel Espinosa, Dania, Francja, Niemcy, Szwecja (2006) | pl |
dc.description.references | Szybki cash II (Snabba Cash II), reż. Babak Najafi, Szwecja (2012) | pl |
dc.description.references | Cantor M. G., Pingree S., Opera mydlana, "Dialog" 1997, nr 4. | pl |
dc.description.references | Most nad Sundem (Bron/Broen), scen. Mans Marlind, reż. Henrik Georgsson i inni, Szwecja, Dania, Niemcy (2011-) | pl |
dc.description.references | Szybki cash III (Livet deluxe), reż. Jens Jonsson, Szwecja (2013) | pl |
dc.description.references | Syska R., Panorama kontekstów amerykańskiego noir, "Studia Filmoznawcze" 2010, nr 31. | pl |
dc.description.references | Tatarak, reż. Andrzej Wajda, Polska (2009) | pl |
dc.description.references | Ceglińska P., Rekordowa liczba nielegalnych pobrań siódmego sezonu "Gry o tron". Te liczby was zaskoczą" Wp.pl, 7 września 2017: https://teleshow.wp.pl/rekordowa-liczba-nielegalnych-pobran-siodmego-sezonu-gry-o-tron-te-liczby-was-zaskocza-6163559972480641a | pl |
dc.description.references | Carr J. D., Tabakiera cesarza, przeł. K. Tomorowicz, Czytelnik, Warszawa 1968. | pl |
dc.description.references | Szlendak T., Socjologia rodziny. Ewolucja, historia, zróżnicowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Beck U., Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, przeł. S. Cieśla, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2002. | pl |
dc.description.references | Mr. Robot, scen. Sam Esmail i inni, reż. Niels Arden Oplev i inni, Stany Zjednoczone (2015-) | pl |
dc.description.references | Na dobre i na złe, scen. Ilona Łepkowska i inni, reż. Maciej Dejczer i inni, Polska (1999-) | pl |
dc.description.references | Na wspólnej, scen. Bartosz Wierzbięta i inni, reż. F. Zybler i inni, Polska (2003-) | pl |
dc.description.references | Samo życie, scen. Maria Ciunelis i inni, reż. W. Nowak i inni, Polska (2002-2010) | pl |
dc.description.references | Secret City, scen. Belinda Chayko i inni, reż. Emma Freeman i inni, Australia (2016-) | pl |
dc.description.references | Łaciak B., Kwestie społeczne w polskich serialach obyczajowych. Prezentacje i odbiór, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | Pietrasik Z., Samotna kobieta, Polityka.pl, 30 września 2011: http://www.polityka. pl/tygodnikpolityka/kul tura/film/ 1519 796, 1,recenzj a-filmu-krez-leszek-dawid.read | pl |
dc.description.references | Cervantes P. M., La Evolución de la Sociedad y los Valores de Mexico, Instituto de Investigaciones Estrategicas de la Armada de Mexico, 30 maja 2017: http://www.cesnav.edu.mx/ININVESTAM/docs/docs_ opinion/do_14-17.pdf | pl |
dc.description.references | The Bridge: Na granicy (The Bridge), scen. Meredith Stiehm i inni, reż. Gerardo Naranjo i inni, Stany Zjednoczone (2013-2014) | pl |
dc.description.references | Krzyżanowski M., The Discursive Construction of European Identities, Peter Lang, Frankfurt am Main 2010. | pl |
dc.description.references | The Killing (Dochodzenie), scen. Veena Sud i inni, reż. Patty Jenkins i inni, Stany Zjednoczone, Kanada (2011-2014) | pl |
dc.description.references | Renzetti C. M., Curran D. J., Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo, przeł. A. Gromkowska-Melosik, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. | pl |
dc.description.references | Johnston C., Kino kobiece jako kino buntu, przeł. A. Helman, "Film na Świecie" 1991, nr 384. | pl |
dc.description.references | Top of the Lake, scen. Jane Campion i inni, reż. Jane Campion i inni, Australia, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania (2013-) | pl |
dc.description.references | Trawka (Weeds), scen. Jenji Kohan i inni, reż. Lee Rose i inni, Stany Zjednoczone (2005-2012) | pl |
dc.description.references | True Detectiv, scen. Nic Pizzolatto i inni, reż. Cary Fukunaga i inni, Stany Zjednoczone (2014-) | pl |
dc.description.references | Carr J. D., Tajemnica Marie Stevens, przeł. L Ciechanowska-Sudymont, J. S. Zaus, Wydawnictwo Alfa, Warszawa 1994. | pl |
dc.description.references | Tunnel, scen. Olivier Kohn i inni, reż. Udayan Prasad i inni, Francja, Wielka Brytania (2013-) | pl |
dc.description.references | Dr House (House), scen. Peter Blake i inni, reż. K. Gordon i inni, Stany Zjednoczone(2004-2012) | pl |
dc.description.references | Wallander, scen. H. Mankell i inni, reż. Kathrine Windfeld i inni, Szwecja (2005-2013) | pl |
dc.description.references | Zadzwoń do Saula (Better call Saul), scen. Vince Gilligan i inni, reż. Vince Gilligan i inni, Stany Zjednoczone (2015-) | pl |
dc.description.references | Polsat Watch: http://polsatwatch.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?489945 | pl |
dc.description.references | Carroll N., Filozofia sztuki masowej, przeł. M. Przylipiak, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2011. | pl |
dc.description.references | Rodewald M., Indywidualizm amerykański na tle innych społeczeństw zachodnich, "Język, Komunikacja, Informacja" 2009, nr 4. | pl |
dc.description.references | Łaciak B., Obraz rodziny w polskich serialach obyczajowych, [w:] J. Izdebska (red.), Media elektroniczne kreujące obraz rodziny i dziecka, Trans-Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie, Białystok 2007. | pl |
dc.description.references | Julia D., Słownik filozofii, przeł. K. Jarosz, Wydawnictwo Książnica, Katowice 1984. | pl |
dc.description.references | Szczepaniak M., Wstęp: Fragmenty dyskursów miłosnych, czyli miłość niejedno ma imię, [w:] M. Szczepaniak (red.), Miłość we współczesnych tekstach kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2010. | pl |
dc.description.references | Castrejón Diez J., La politica segun los Mexicanos, Oceano, Mexico 1995. | pl |
dc.description.references | Cegiełkówna L, Spragnione obecności, "Kino" 2016, nr 9 . | pl |
dc.description.references | Czubakowska S., Jakby na nich nie spojrzeć - legalni. Serwis CDA.pl i kulisy działania polskiego YouTube, Dziennik.pl., 1 listopada 2015: http://technologia. dziennik.pl/internet/artykuly/504361,cda-pl-skad-sie-wzialserwis-z-filmami-i-grami-cda-pl.html | pl |
dc.description.references | Citko K, "Bitwa w niebie", czyli marzenia meksykańskiego szofera, [w:] W. J. Burszta, A. Kisielewski (red.), Kultura pragnień i horyzonty neoliberalizmu, Wydawnictwo Nauka i Innowacje, Poznań 2015. | pl |
dc.description.references | Citko K, Sacrum i profanum w kinie Carlosa Reygadasa, [w:] M. Sokołowski (red.), Blask religii. Media w poszukiwaniu sacrum i autorytetów, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016. | pl |
dc.description.references | Connell R. W., Masculinities, University of California Press, Berkeley-Los Angeles 2005. | pl |
dc.description.references | Darska B., To nas pociąga: o serialowych antybohaterach, Wydawnictwo Naukowe Katedra, Gdańsk 2012. | pl |
dc.description.references | Deleuze G., Kino 1. Obraz-ruch, 2. Obraz-czas, przeł. J. Margański, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2009. | pl |
dc.description.references | Salwa O., Zbliżenia, "Kino" 2014, nr 10. | pl |
dc.description.references | Popielecki J., Prawda i wyzwanie, Filmweb.pl, 28 sierpnia 2014: http://www.Filmweb.pl/review/Prawda+i+wyzwanie-16229 | pl |
dc.description.references | Dijk van T., Badania nad dyskursem, [w:] T. van Dijk (red.), Dyskurs jako struktura i proces, przeł. G. Grochowski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001. | pl |
dc.description.references | W sypialni, reż. Tomasz Wasilewski, Polska (2012) | pl |
dc.description.references | Dijk van T., Kontekstualizacja w dyskursie parlamentarnym. Aznar, Irak i pragmatyka kłamania, [w:] A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Universitas, Kraków 2008. | pl |
dc.description.references | Cztery kobiety w różnym wieku, portal Stowarzyszenia Filmowców Polskich sfp.org.pl, 12 listopada 2013: https://www.sfp.org.pl/wydarze nia,91 ,17426,1, l ,Cztery-kobiet y-w roznym -wieku.html | pl |
dc.description.references | Duch-Krzystoszek D., Kto rządzi w rodzinie. Socjologiczna analiza relacji w małżeństwie, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2007. | pl |
dc.description.references | Szczepański T., Skandynawowie, [w:] T. Lubelski i inni (red.), Historia kina. Kino klasyczne t. 2, Universitas, Kraków 2011. | pl |
dc.description.references | Łuczaj K, Zmieniająca się rodzina w zmieniającym się serialu, "InterAlia. Pismo Poświęcone Studiom Queer" 2013, nr 8. | pl |
dc.description.references | Dukaj J., Serial zamiast powieści, "Filmowy. Magazyn do Czytania" 2012, nr 11. | pl |
dc.description.references | Encyklopedia socjologii, t. 2, H. Domański i inni (red.), oprac. A. Kojder, Oficyna Naukowa, Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | Fairclough N., Analysing Discourse. Textual Analysis for Social Research, Routledge, London 2003. | pl |
dc.description.references | Samsel-Chojnacka M., Szwedzka powieść kryminalna jako literatura społecznie zaangażowana, "Studia Humanistyczne AGH" 2001, t. 10(1). | pl |
dc.description.references | Fairclough N., Duszak A., Wstęp. Krytyczna analiza dyskursu - nowy obszar badawczy dla lingwistyki i nauk społecznych, [w:] A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Universitas, Kraków 2008. | pl |
dc.description.references | Forshaw B., Death in a Cold Climate, Palgrave Macmillan, UK 2012. | pl |
dc.description.references | Brezinka W., Wychowywać dzisiaj: zarys problematyki, przeł. H. Machoń, WAM, Kraków 2007. | pl |
dc.description.references | Kurzępa J., Młodzież pogranicza - "świnki", czyli o prostytucji nieletnich, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2001. | pl |
dc.description.references | Lapidus J., Szybki cash, przeł. M. Kalinowski, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2008 . | pl |
dc.description.references | Filiciak M., Giza B., Wstęp, [w:] M. Filiciak, B. Giza (red.), Post-soap. Nowa generacja seriali telewizyjnych a polska widownia, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Fiske J., Television Culture, Routledge, London-New York 1987. | pl |
dc.description.references | Fiske J., Brytyjskie badania kulturowe, [w:] R. C. Allen (red.), Teledyskursy. Telewizja w badaniach współczesnych, przeł. E. Stawowczyk, Wydawnictwo Szumacher, Kielce 1998. | pl |
dc.description.references | Fleischer M., Ideologia - jej funkcje komunikacyjne i kognitywne, [w:] I. Kamińska-Szmaj, T. Piekota, M. Poprawa (red.), Ideologie w słowach i obrazach, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2008. | pl |
dc.description.references | Szeremeta K., Ewolucja antybohatera na przykładzie trzech współczesnych seriali: "Trawka", "Breaking Bad", "Penoza", [w:] D. Bruszewska-Przytuła, M. Cichmińska, A. Krawczyk-Łaskarzewska (red.), Seriale w kontekście kulturowym. Społeczeństwo i obyczaje, Instytut Filologii Polskiej UWM, Olsztyn 2014. | pl |
dc.description.references | Forshaw B., Nordic Noir. The Pocket Essential Guide to Scandinavian Crime Fiction. Film and TV, Oldcastle Books, Chicago 2013. | pl |
dc.description.references | Samsel-Chojnacka M., Trylogia Millenium Stiega Larssona, [w:] T. Szczepański (red.), Od Ibsena do Aho. Filmowe adaptacje literatury skandynawskiej, Wydawnictwo słowo/obraz terytoria, Gdańsk 2015. | pl |
dc.description.references | Majewski L., Pejzaż intymny. Rozmowy autobiograficzne o świecie i sztuce, Wydawnictwo Rebis, Poznań 2017. | pl |
dc.description.references | Fromm E., O sztuce miłości, przeł. A. Bogdański, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1971. | pl |
dc.description.references | Hofstede G., Kultury i organizacje. Zaprogramowanie umysłu, przeł. M. Durska, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2007. | pl |
dc.description.references | Giddens A., Nowoczesność i tożsamość. "Ja" i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, przeł. A. Szulżycka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Giddens A., Przemiany intymności. Seksualność, miłość i erotyzm we współczesnych społeczeństwach, przeł. A. Szulżycka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Kaapa P., Gustafsson T., Nordic Genre Film: Smali Nation Film Cultures in the Global Market, Wydawnictwo Edinburgh University Press, Edinburgh 2015. | pl |
dc.description.references | Racięski B., Niech żyje Meksyk. Kino Amata Escalante, "EKRANy" 2014, nr 1: https://ecitydoc.com/download/bolesaw-raciski-niech-y je-meksyk-kino-amata_pdf | pl |
dc.description.references | Giddens A., Socjologia, przeł. A. Szulżycka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Godzic W, Telewizja i jej gatunki. Po "Wielkim Bracie", Universitas, Kraków 2004. | pl |
dc.description.references | Gołaszewska M., Zarys estetyki: problematyka, metody, teorie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1984. | pl |
dc.description.references | Grabowski M. (wybór i red.), O miłości. Antologia, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 1998. | pl |
dc.description.references | Scheler M., Pisma z antropologii filozoficznej i teorii wiedzy, przeł. S. Czerniak, A. Węgrzecki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1987. | pl |
dc.description.references | Gramsci A., Listy z więzienia, przeł. M. Brahmer, Czytelnik, Warszawa 1951. | pl |
dc.description.references | Poe E. A., Zabójstwo przy Rue Morgue i inne opowiadania, przeł. R. Dębski, Tradycja, Kraków 1991. | pl |
dc.description.references | Szkudlarek T., Poststrukturalizm a metodologia pedagogiki, "Socjologia Wychowania" Toruń 1997, t. XIII, z. 317. | pl |
dc.description.references | Gramsci A., Pisma wybrane, t. 1, przeł. B. Sieroszewska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1961. | pl |
dc.description.references | Greer G., Zmiana - kobiety i menopauza, przeł. M. Godlewska, Wydawnictwo Amber, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | Bałaga M., "Jestem anonimowy i samotny". »Mr. Robot« i próba diagnozy społecznej, [w:] D. Bruszewska-Przytuła i inni (red.), Seriale w kontekście kulturowym. Dyskurs, konwencja, reprezentacja, Instytut Polonistyki i Logopedii UWM w Olsztynie, Olsztyn 2017. | pl |
dc.description.references | Kaja E., Amerykańskie seriale typu "post-soap opera" - nowa generacja seriali telewizyjnych, lecz nie tylko w telewizji, "Kultura i Edukacja" 2014, nr2. | pl |
dc.description.references | Halawa M., Życie codzienne z telewizorem, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Racięski B., Współczesne kino meksykańskie, "EKRANy" 2015, nr 5: http://ekrany.org .pl/kino_ wspolczesne/wspolczesne-kino-meksykanskie/ | pl |
dc.description.references | Hall S., Serial telewizyjny albo obłaskawianie świata (kilka wstępnych uwag krytycznych), "Przekazy i Opinie" 1979, nr 2. | pl |
dc.description.references | Mankell H., Morderca bez twarzy, przeł. A. Marciniakówna, Wydawnictwo W. A. B., Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Szumowska M., Małgośka Szumowska: Sponsoring, Kinoswiat.pl, 16 lutego 2012: https://www.youtube.com/watch?v=RVEvH1N_OOk | pl |
dc.description.references | Lapidus J., Zimna stal, przeł. M. Kalinowski, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Kaplan Ann E., Kobiety, kino, opór: zmiana paradygmatów, przeł. M. Radkiewicz, [w:] M. Radkiewicz [w:] Gender. Konteksty, Wydawnictwo Rabid, Kraków 2004. | pl |
dc.description.references | Katechizm Kościoła Katolickiego, Wydawnictwo Pallottinum, Poznań 1994. | pl |
dc.description.references | Kimmel M., The Gendered Society, Oxford University Press, Oxford-New York 2000. | pl |
dc.description.references | Kempna-Pieniążek M., Neo-Noir. Ciemne zwierciadło czasów kryzysu, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2015. | pl |
dc.description.references | Kisielewska A., Polskie tele-sagi - mitologie rodzinności, Wydawnictwo Rabid, Kraków 2009. | pl |
dc.description.references | Szlendak T., Supermarketyzacja. Religia i obyczaje seksualne młodzieży w kulturze popularnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2004. | pl |
dc.description.references | Warsaw by night, reż. Natalia Koryncka-Gruz, Polska (2014) | pl |
dc.description.references | Kisielewska A., Serial telewizyjny jako forma mitologizacji kultury, [w:] A. Kisielewska (red.), Między powtórzeniem a innowacją. Seryjność w kulturze, Wydawnictwo Rabid, Kraków 2004. | pl |
dc.description.references | Storey J., Studia kulturowe i badania kultury popularnej. Teorie i metody, przeł. J. Barański, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2003. | pl |
dc.description.references | Kołakowski L., Obecność mitu, Wydawnictwo Dolnośląskie, Wrocław 1994. | pl |
dc.description.references | Eichner S., Mikos L., The Export oj Nordic Stories. The International Success oj Scandinavian TV Drama Series, "Nordicom Information" 2016, nr 38 (2): http://www.nordicom.gu.se/sites/default/files/kapitel-pdf/nordicom-information_38_2016_2_17-21.pdf | pl |
dc.description.references | Schrader P., Uwagi o filmie noir, "Studia Filmoznawcze" 2010, nr 31. | pl |
dc.description.references | Konecki K., Odczarowanie świata dotyczy także miłości, [w:] K. Doktór, K. Konecki, W. Warzywoda-Kruszyńska (red.), Praca - Gospodarka - Społeczeństwo, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2003. | pl |
dc.description.references | Kos-Krauze J., Krauze K. (w rozmowie z M. Felis i P. T. Felisem), Nasz plac Zbawiciela, "Gazeta Wyborcza. Duży Format" 09.10.2006, nr 40. | pl |
dc.description.references | Kościewicz D., Kulturowe wartości szwedzkiego państwa dobrobytu w świetle wybranych typologii kultury, "Społeczeństwo i Ekonomia" 2014, nr 2. | pl |
dc.description.references | Mankell H., Psy z Rygi, przeł. G. Ludvigsson, Wydawnictwo W. A. B., Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Kościewicz D., Idea solidarności i równości społecznej jako podstawa szwedzkiego modelu państwa dobrobytu - na przykładzie systemu emerytalnego i rynku pracy, "Nauki Społeczne" 2012, nr 2(6). | pl |
dc.description.references | Kotowska M., "Galerianki" nowa forma prostytucji dziecięcej czy nowy styl życia?, [w:] G. Kędzierska, W. Pływaczewski (red.), Kryminologia wobec współczesnych wyzwań cywilizacyjnych, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, Olsztyn 2010. | pl |
dc.description.references | Krzyżanowska N., Wokół koncepcji demokracji. Parytet płci w świetle polskiego dyskursu prasowego, "Studia Socjologiczne" 2012, nr 1. | pl |
dc.description.references | Zbliżenia, reż. Magdalena Piekorz, Polska (2014) | pl |
dc.description.references | Marai S., Nagłe wezwanie, [w:] S. Marai, Magia, tłum. I. Makarewicz, Czytelnik, Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Encuesta Nacional de Valores en Juventud 2012, Universidad Nacional Autónoma de Mexico, 2012: http://historico.juridicas.unam.mx/invest/areas/opinion/ envaj/ | pl |
dc.description.references | Szpakowska M., Chcieć i mieć. Samowiedza obyczajowa w Polsce czasu przemian, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2003. | pl |
dc.description.references | Shaw K., Men Who Hate Women: Masculinities, Violence and the Gender Politics ofNordic Noir, "International Journal ofHumanities and CulturaI Studies" 2015, vol. 2. | pl |
dc.description.references | Ratuszniak B., "M jak miłość" zarobiło 570 milionów złotych, Wirtualnemedia.pl, 2 stycznia 2010: http://media2.pl/media/58921-m-jak-milosc-zarobilo-570-mln-zlotych. html | pl |
dc.description.references | Mariański J., Wolność jako wartość społeczna i moralna, [w:] Daszykowska J., Rewera M. (red.), Przemiany wartości i stylów życia w ponowoczesności, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Mariański J., Kryzys moralny czy transformacja wartości? Studium socjologiczne, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2001. | pl |
dc.description.references | Marklund E., Zamachowiec, przeł. P. Pollak, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Matuszewski B., Nowe źródło historii. Ożywiona fotografia: czym jest, czym być powinna, Filmoteka Narodowa, Warszawa 1995. | pl |
dc.description.references | May R., Błaganie o mit, przeł. B. Moderska, T. Zysk, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 1997. | pl |
dc.description.references | May R., Miłość i wola, przeł. H. i P. Śpiewakowie, Wydawnictwo Rebis, Poznań 1993. | pl |
dc.description.references | Barker Ch., Studia kulturowe. Teoria i praktyka, przeł. A. Sadza, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005. | pl |
dc.description.references | Flanagan M., Towards an Aesthetic of Slo w in Contemporary Cinema, 16:9dk: http://www.16-9.dk/2008-11/side11_inenglish.htm | pl |
dc.description.references | Zbłąkany pies (Nora inu), reż. Akira Kurosawa, Japonia (1949) | pl |
dc.description.references | Mazierska E., Ostrowska E., Women in Polish Cinema, Berghahn Press, Oxford-New York 2006. | pl |
dc.description.references | Helman A., Wprowadzenie, [w:] G. Stachówna (red.), I film stworzył kobietę, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999. | pl |
dc.description.references | McQuail D., Teoria komunikowania masowego, przeł. M. Bucholc, A. Szulżycka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Merton T., Nikt nie jest samotną wyspą, przeł. M. Morstin-Górska, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2008. | pl |
dc.description.references | Rosling H., No su ch thing as Swedish values, portal The Local Client Studio, 13 maja 2015: https://www.thelocaLse/20150513/hans-rosling-im-an--ambassador-for-the-world-in-sweden -connectsweden -tlccu | pl |
dc.description.references | Sztompka P., Kulturowe imponderabilia szybkich zmian społecznych. Zaufanie, lojalność, solidarność, "Studia Socjologiczne" 1997, nr 4. | pl |
dc.description.references | Mill J. S., Utylitaryzm. O wolności, przeł. M. Ossowska, A. Kurlandzka, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1959. | pl |
dc.description.references | Molęda K., Szwedzi. Ciepło na północy, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | Morawiec J., Sagi islandzkie. Zarys dziejów literatury staronordyckiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | Gusin M., Dwie koncepcje pragnienia: Lacan, Deleuze, Guattari, Tungpo land.org, 2006: http://www.jungpoland.org/pl/zbior-tekstow/dwie-koncepcje-pragnienia -lacan -deleuze-gu attari.html | pl |
dc.description.references | Morawski S., Niewdzięczne rysowanie mapy. .. O postmodernizmie i kryzysie kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 1999. | pl |
dc.description.references | Morley D., Przestrzenie domu. Media, mobilność i tożsamość, przeł. J. Mach, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Laska K, Wokół kina gatunków, Wydawnictwo Rabid, Kraków 2001. | pl |
dc.description.references | Syska R., Slow-czas, slow-cinema. Warstwa temporalna współczesnego neomodernizmu, "Media Kultura - Komunikacja Społeczna" 2014, nr 3. | pl |
dc.description.references | Mulvey L., Przyjemność wzrokowa i kino narracyjne, przeł. J. Mach, [w:] L. Mulvey, Do uraty wzroku. Wybór tekstów, K. Kuc, L. Thompson (red.), Korporacja Ha!art & Międzynarodowy Festiwal Filmowy Era Nowe Horyzonty, Kraków-Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Nacher A., Telepłeć. Gender w telewizji doby globalizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2008. | pl |
dc.description.references | Bartmańska J., Miłość. W krainie schorowanych pragnień, [w:] T. Lubelski (red.), Odwiecznie od nowa. Wielkie tematy w kinie przełomu wieków, Wydawnictwo Rabid, Kraków 2004. | pl |
dc.description.references | Newcomb H. M., Hirsch P. M., Telewizja jako forum kultury, przeł. J. Mach, [w:] A. Gwóźdź (wybór, wstęp i opracowanie), Pejzaże audiowizualne: telewizja, wideo, komputer, Universitas, Kraków 1997. | pl |
dc.description.references | Sondaż: Polacy zapominają o tradycyjnych wartościach, Nesweek.pl, 23 listopada 2010: http://www.newsweek.pl/polska/sondaz-polacy-zapominaja-o-tradycyjnych-wartosciach,68444,1,1.html | pl |
dc.description.references | Niemczyńska A., Dr House - demaskator amerykańskiej "kultury cynizmu", [w:] M. Filiciak, B. Giza (red.), Post-soap. Nowa generacja seriali telewizyjnych a polska widownia, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Bogunia-Borowska M., Dyskursy miłości w kinie polskim lat 1989-2009, [w:] M. Szczepaniak (red.), Miłość we współczesnych tekstach kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2010. | pl |
dc.description.references | Talarczyk-Gubała M., Biały mazur. Kino kobiet w polskiej kinematografii, Galeria Miejska Arsenał, Poznań 2013. | pl |
dc.description.references | Nijakowski L. M., Mowa nienawiści w świetle teorii dyskursu, [w:] A. Horolets (red.), Analiza dyskursu w socjologii i dla socjologii, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2008. | pl |
dc.description.references | Nowicki P., Co to jest telenowela, Biblioteka Laboratorium Reportażu, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Oglądalność polskich i zagranicznych seriali TVP1, TVP2, Polsat, TVN we wrześniu, październiku, listopadzie 2009 ze szczególnym uwzględnieniem nowości jesiennej ramówki, Biuro Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji Departament Programowy, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Sjowall M., Wahloo P., Roseanna, przeł. H. Thylwe, Wydawnictwo Amber, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Zjawa (The Revenant), reż. Alejandro Gonzales Inarritu, Hongkong, Stany Zjednoczone, Tajwan (2015) | pl |
dc.description.references | Olechnicki K., Załęcki P., Słownik socjologiczny, Wydawnictwo Graffiti BC, Toruń 1997. | pl |
dc.description.references | Paranagmi P. A, Mexican Cinema, Londres/Mexico: British Film Institute, 1995. | pl |
dc.description.references | Pawluczuk W., Miłość ponowoczesna. Trzy wykłady o ponowoczesności i mitonemach miłości, Oficyna Wydawnicza STOPKA, Łomża 2005. | pl |
dc.description.references | Peacock S., Swedish Crime Fiction. Novel. Film. Television, Manchester University Press, Manchester 2014. | pl |
dc.description.references | Hernandez Hernandez A. i inni, Red de Investigadores del Fenómeni Religios en Mexico, 2016: http://www.rifrem.mx/?publicacion=encuesta-nacional- en -mexico -sobre-creenci as-y -practicas-religiosas | pl |
dc.description.references | Pierre P., Stockholms - detektiven: detektivroman utgiven med kommentarer och bildgalleri, Lokalhistoriska sallskapet i norra Sodermanland, 2007. | pl |
dc.description.references | Staszczyszyn B., Niewidziane - kobiety polskiego kina, Culture.pl, 27 września 2016: http://culture.pl/pl/artykul/niewidzialne-kobiety-polskiego-kina | pl |
dc.description.references | Bauman Z., Ponowoczesność, [w:] B. Slachta (red.), Słownik społeczny, WAM, Kraków 2004. | pl |
dc.description.references | Pierson D., Breaking Neoliberal? Contemporary Neoliberal Discourses and Policies in AMC's "Breaking Bad", [w:] D. Pierson (red.), Critical Essays on the Contexts, Politics, Style, and the Reception of the Television Series, Lexington Books, Lanham 2014. | pl |
dc.description.references | Kubiak A. E., New Age: religia ery konsumpcji, [w:] M. Kempny, K. Kiciński, E. Zakrzewska (red.), Od kontestacji do konsumpcji. Szkice o przeobrażeniach współczesnej kultury, Uniwersytet Warszawski ISNS, Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Sjowall M., Wahloo P., Ludzie przemocy, przeł. E. Chmielewska-Tomczak, Wydawnictwo Amber, Warszawa 2012. | pl |
dc.description.references | Piotrowska A., W stronę światła, "Tygodnik Powszechny" 2008, nr 43 (3094). | pl |
dc.description.references | Żar ciała (Body Heat), reż. Lawrence Kasdan, Stany Zjednoczone (1981) | pl |
dc.description.references | Platon, Uczta. Eutyfron. Obrona Sokratesa. Kriton. Fedon, przeł. W. Witwicki, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1984. | pl |
dc.description.references | Talarczyk-Gubała M., Wszystko o Ewie. Pilmy Barbary Sass a kino kobiet w II połowie XX wieku, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2013. | pl |
dc.description.references | Forbrydelsen, scen. Soren Sveistrup, reż. Kristoffer Nyholm i inni, Dania (2007-) | pl |
dc.description.references | Bauman Z., Płynna nowoczesność, przeł. T. Kunz, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2006. | pl |
dc.description.references | SIany K., Alternatywne formy życia małżeńsko-rodzinnego w ponowoczesnym świecie, Zakład Wydawniczy Nomos, Kraków 2002 . | pl |
dc.description.references | Słownik etnologiczny. Terminy ogólne, Z. Staszczak (red.), Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa-Poznań 1987. | pl |
dc.description.references | Słownik pojęć filozoficznych, W. Krajewski, R. Banajski (red.), Warszawa 1996. | pl |
dc.description.references | Słownik socjologii i nauk społecznych, G. Marshall (red.), przeł. A. Zawadzka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005. | pl |
dc.description.references | Szwedowicz A. (w rozmowie z K. Tubylewicz), Małydziennik.pl: http://malydziennik. pl/szwedzi-przyj eli -tysiace-imigrantow -a -teraz-nie-wiedza-co-z-nimi-zrobic-nie-maja-pracy-i-perspektyw-a-kraj-wychowuje-kolejne-pokolenia-sfrustrowanych -muzulmanow,5451.html | pl |
dc.description.references | Hendrykowski M., Dokument - fikcja - realizm. Teoria wobec praktyki, "Kwartalnik Filmowy" 2011, nr 75-76. | pl |
dc.description.references | Sobota J., Bohater rozdarty - współczesne seriale jako obszar symulacji dylematów etycznych, (w:) M. Cichmińska, A. Krawczyk-Łaskarzewska, P. Przytuła (red.), Seriale w kontekście kulturowym. Serialowe sedno, Instytut Polonistyki i Logopedii UWM, Olsztyn 2016. | pl |
dc.description.references | Penn M., Americans Are Losing Conjidence in the Nation but Still Believe in Themselves, Theatlantic.com, 27 czerwca 2012: https://www.theatlantic.com/national/ archive/2012/06/americans-are-losing-confidence-in-the-nation-but -still-believe-in -themselves/259039/ | pl |
dc.description.references | Sobota J., Od Hamleta do Dextera - bohater ponad moralnością? Aksjologia współczesnych seriali, [w:] D. Bruszewska-Przytuła, M. Cichmińska, A. Krawczyk-Łaskarzewska (red.), Seriale w kontekście kulturowym. Społeczeństwo i obyczaje, Instytut Filologii Polskiej UWM, Olsztyn 2014. | pl |
dc.description.references | Jędrzejko M. i inni, Polki i Polacy zdradzają - coraz częściej, coraz intensywniej. Projekt badawczy: Ryzykowne zachowania Polaków, Centrum Profilaktyki Społecznej, Zakład Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora, 2016: http://www.cps.edu.pl/pub/cms/files/131/2016_polacy_zdradzaja _edycja_ 4_raport.pdf | pl |
dc.description.references | Sójka J., Kulturoznawstwo - od znawstwa do dyscypliny naukowej, "Nauka" 2005, nr4. | pl |
dc.description.references | Stachówna G., Suczka, Cycofon, Faustyna i inne. Kobieta w kinie polskim, "Kino" 2001, nr 7-8. | pl |
dc.description.references | Stachówna G., Wstęp, [w:] G. Stachówna (red.), I film stworzył kobietę, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999. | pl |
dc.description.references | Talarczyk-Gubała M., Wanda Jakubowska. Od nowa, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | Starego K., Dyskurs, [w:] M. Cackowska i inni (red.), Dyskursywna konstrukcja podmiotu. Przyczynek do rekonstrukcji pedagogiki kultury, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2011. | pl |
dc.description.references | Bauman Z., Razem, osobno, przeł. T. Kunz, Wydawnictwo Literackie, Kraków2003. | pl |
dc.description.references | Stępniewska-Gębik H., Pedagogika i psychoanaliza. Potrzeba - pragnienie - inny. Konteksty epistemologiczne dla pedagogiki w świetle psychoanalitycznej koncepcji Jacques'a Lacana, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, Kraków 2004. | pl |
dc.description.references | Hendrykowski M., Film jako źródło historyczne, Wydawnictwo ARS NOVA, 2000. | pl |
dc.description.references | Talarczyk-Gubała M., Reżyserki na indeksie. Historia kina kobiet w Europie Środkowej i Wschodniej, "Porównania" 2011, nr 8. | pl |
dc.description.references | Brown A., Fishing in Utopia. Sweden and a Future that Disappeared, Granta, London 2009. | pl |
dc.description.references | Kosecka B., Polskie kino kobiece, Culture.pl, 13 maja 2007: http://culture.pl/pl/artykul/polskie-kino-kobiece | pl |
dc.description.references | Carr J. D., Diabeł w aksamitach, przeł. J. Zakrzewski, E. Krasnodębska, Wydawnictwo Alfa, Warszawa, 1994. | pl |
dc.description.references | Tapper M., Swedish Cops: Prom Sjowall and Wahloo to Stieg Larsson, Intellect Ltd, UK 2014. | pl |
dc.description.references | Thompson J. B., Studies in the Theory of ldeology, Polity, Cambridge 1984. | pl |
dc.description.references | Titkow A., Tożsamość polskich kobiet. Ciągłość - zmiana - konteksty, Wydawnictwo Instytutu Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa 2007. | pl |
dc.description.references | Tubylewicz K., Moraliści. Jak Szwedzi uczą się na błędach i inne historie, Wydawnictwo Wielka Litera, Warszawa 2017. | pl |
dc.description.references | Turowska-Rawicz M., Sypek R., Mitologie świata. Ludy skandynawskie, New Media Concept, Warszawa 2007. | pl |
dc.description.references | Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o kinematografii (Dz.U. z 2005 r. Nr 132, poz. 1111). | pl |
dc.description.references | Kuligowski W., Miłość na Zachodzie. Historia antropologiczna, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2004. | pl |
dc.description.references | Hendrykowski M., Słownik terminów filmowych, Wydawnictwo ARS NOVA, Poznań 1994. | pl |
dc.description.references | Walczewska S., Damy, rycerze i feministki. Kobiecy dyskurs emancypacyjny w Polsce, Wydawnictwo eFka, Kraków 1999. | pl |
dc.description.references | Prodeus A., Ciemne ciała, "Kino" 2013, nr 2. | pl |
dc.description.references | Bergman K., Swedish Crime Fiction. The Making oj Nordic Noir, Mimesis International, UK 2014. | pl |
dc.description.references | Warner M., Home: aur Famous Island Race, "Independent" l3 marca 1994. | pl |
dc.description.references | Breaking Bad, scen. Vince Gilligan i inni, reż. Terry McDonough, Stany Zjednoczone(2008-2013) | pl |
dc.description.references | Talarczyk-Gubała M., Pilotażowy raport o pozycji kobiet w polskiej kinematografii. Fakty i liczby, Krytyka Polityczna, Stowarzyszenie Kobiet Filmoznawców 2016: http://krytykapolityczna.pl/file/2016/06/Raport-Monika_ Talarczyk_ Gubala. pdf | pl |
dc.description.references | Wartości i normy. Komunikat z badań, oprac. R. Boguszewski, CBOS, Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | Wejbert -Wąsiewicz E., Filmy kobiet. Zmiany i zwroty i " szklany sufit" w kinematografii polskiej przed i po 1989 roku, "Sztuka i Dokumentacja' 2015, nr 13. | pl |
dc.description.references | Węgrzecki A., Scheler, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa 1975. | pl |
dc.description.references | Włodek P., Seriale nowej generacji a konwencje filmowe, [w:] A. Krawczyk-Łaskarzewska, A. Naruszewicz-Duchlińska, P. Przy tuła (red.), Seriale w kontekście kulturowym: gatunki, konwergencja, recepcja, Instytut Filologii Polskiej UWM, Olsztyn 2014. | pl |
dc.description.references | Wodak R, Dyskurs populistyczny: retoryka wykluczenia a gatunki języka, przeł. J. Wawrzyniak, A. Wójcicki, [w:] A. Duszak, N. Fairclough (red.), Krytyczna analiza dyskursu. Interdyscyplinarne podejście do komunikacji społecznej, Universitas, Kraków 2008. | pl |
dc.description.references | Szlendak T., Architektonika romansu. O społecznej naturze miłości erotycznej, Wydawnictwo "Oficyna Naukowa", Warszawa 2002. | pl |
dc.description.references | Radkiewicz M. (w rozmowie z J. Chludzińską), Kino kobiet, Dwutygodnik.com, 04/2011: http://www.dwutygodnik.com/artykul/2149-kino-kobiet.html | pl |
dc.description.references | Wodak R, Krzyżanowski M., Glosariusz terminów, [w:] M. Krzyżanowski, R. Wodak (red.), Jakościowa Analiza Dyskursu w naukach społecznych, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa 2011. | pl |
dc.description.references | Wodak R, Meyer M., Critical Discourse Analysis: History, Agenda, Theory and Methodology, [w:] Wodak R. i Meyer M. (red.), Methods of Critical Discourse Analysis, Sage Publications, London 2009. | pl |
dc.description.references | Kurzępa J., Lisowska A., Pierzchalska A., Prostytucja nieletnich w perspektywie Dolnoślązaków. Raport z badań, Dolnośląski Ośrodek Polityki Społecznej, Wrocław 2008. | pl |
dc.description.references | Wodak R., Wstęp: Badania nad dyskursem - ważne pojęcia i terminy, przeł. D. Przepiórkowska, [w:] Krzyżanowski M., Wodak R. (red.), Jakościowa analiza dyskursu w naukach społecznych, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa 2011. | pl |
dc.description.references | Broadchurch, scen. Chris Chibnall, Louise Fox, reż. Chris Chinball i inni, Wielka Brytania (2013-2017) | pl |
dc.description.references | Wojciszke B. (w rozm. z R. Mazurowską), Alfabet miłości, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2015. | pl |
dc.description.references | Topnieje widownia "M jak miłość", Wirtualnemedia.pl, 2 maja 2007: http://wirtua-lnem edia.pl/document,2107983,Topnieje widownia_M_jak_milosc.html | pl |
dc.description.references | Biblia Tysiąclecia - Pismo Święte Nowego i Starego Testamentu, przeł. zespół, Wydawnictwo Pallottinum, Poznań 2000. | pl |
dc.description.references | Wojciszke B., Psychologia miłości. Intymność. Namiętność. Zobowiązanie, Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, Gdańsk 2017. | pl |
dc.description.references | Wróblewski M., Wszyscy jesteśmy Dexterami, [w:] M. Filiciak, B. Giza (red.), Post-soap. Nowa generacja seriali telewizyjnych a polska widownia, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2010. | pl |
dc.description.references | Kowalska H., Trylogia przypadku: "Amores perros", ,,21 gramów", "Babel", Filmowo.net, 2016: http://filmowo.net/artykuly/trylogia-przypadku/ | pl |
dc.description.references | Hobson D., Soap Opera, Polity Press, Cambridge 2003. | pl |
dc.description.references | Wyżlic M., Model rodziny w telenowelach Delii Fiallo, Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2007. | pl |
dc.description.references | Zaremba Bielawski M., Leśna mafia. Szwedzki thriller ekologiczny, Wydawnictwo AGORA SA, Warszawa 2014. | pl |
dc.description.references | Zeldin T., Intymna historia ludzkości, przeł. B. Stokłosa, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 1998. | pl |
dc.description.references | Žižek S., Przekleństwo fantazji, przeł. A. Chmielewski, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2001. | pl |
dc.description.references | Żurek W, Od struktur mitologicznych w filmie do fenomenów religijnych w rzeczywistości społecznej na przykładzie "Gwiezdnych wojen" George'a Lucasa, "Ex Nihilo" 2009, nr 1. | pl |
dc.description.references | Dexter, scen. Tim Schlattmann i inni, reż. Michael Cuesta i inni, Stany Zjednoczone(2006-2013) | pl |
dc.description.references | Kurzępa J., Młodzi, piękne i niedrodzy. .. Młodość w objęciach seksbiznesu, Wydawnictwo Rubikon, Kraków 2012. | pl |
dc.description.references | Alexi S., Investigating Nordic Noir, Victoria University of Wellington, 2017:http://researcharchive.vuw.ac.nz/xmlui/bitstream/handle/10063/6244/thesis _ access. pdf?sequence=1 | pl |
dc.description.references | Strinati D., Wprowadzenie do kultury popularnej, przeł. W. Burszta, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 1998. | pl |
dc.description.references | López R. M., El estilo audiovisual de Carlos Reygadas, portal CorreCamara. com.mx: http://www.correcamara.com.mx/inicio/int.php?mod=historiadetalle&id_ historia =812 | pl |
dc.description.references | Arest D., Jestem Twój, reż. Mariusz Grzegorzek, Dwutygodnik.com, 10/2010:http://www.dwutygodnik.com/artykul/ 1507-jestem -twojrez-mariusz-grzegorzek.htm | pl |
dc.description.references | Hofstede G., Culture's Consequences: International Differences in Work-Related Values, Sage Publications, Beverly Hills 1980. | pl |
dc.description.references | Badania: Amerykanie mają, inny system wartości niż Europejczycy, Onet.pl, 18 listopada 2011: http://wiadomoscLonet.pl/swiat/badania-amerykanie-maja inny-system -wartos ci -niz-europejczycy/xntjj | pl |
dc.description.references | UnitedState Cen sus Bureau, 2016: http://www.census.gov/quickfacts/table/PSTO 45215/35 | pl |
dc.description.references | Kuśmierczyk S., Wprowadzenie. Analiza antropologiczno-morfologiczna dzieła filmowego jako praktyka filmoznawcza, [w:] S. Kuśmierczyk (red.), Antropologia postaci w dziele filmowym, Czuły Barbarzyńca, Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | "M jak miłość" nie dało szans konkurencji, ale straciło 570 tys. widzów, Wirtualnemedia.pl, l czerwca 2017: http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wyniki-ogladalnosci-m-jak-milosc-hit-tvp2# | pl |
dc.description.references | "M jak miłość". Spada oglądalność M jak miłość! Widzowie nie chcą oglądać Mostowiaków?, Superseriale.pl, l kwietnia 2016: http://superseriale.se.pl/newsy/m-jak milosc-spada-ogladalnosc-m-jak-milosc-widzowienie-chca-ogladacmostowiakow 801867.html | pl |
dc.description.references | Maciejewski Ł., Kobiety w polskim kinie, Filmweb.pl, 18 października 2011:http://wwwJilmweb.pl/article/Kobiety+w+polskim+kinie-78847 | pl |
dc.description.references | Majmurek T., Carlos Reygadas: nowy realizm, Dwutygodnik.com, 02/2013:http://www.dwutygodnik.com/artykul/4318-carlos-reygadas-nowy-realizm.html | pl |
dc.description.references | House oj Cards , scen. Beau Willimon i inni, reż. David Fincher i inni, Stany Zjednoczone (2013-) | pl |
dc.description.references | Radkiewicz M., "Kino kobiece" w perspektywie teoretycznej, [w:] M. Radkiewicz (red.), Gender. Konteksty, Wydawnictwo Rabid, Kraków 2004. | pl |
dc.description.references | Maliszewska A., Eksplikacja reżyserska do filmu "Pokój szybkich randek", Onet.pl, 13 listopada 2009: http://fi1m.onet.pl/wiadomosci/eksplikacja--rezyserska -do-filmu-pokoj -szybkich randek/brb7k | pl |
dc.description.references | Terje vigen, reż. Victor Sjostrom, Szwecja (1916) | pl |
dc.description.references | Booth M., Skandynawski raj. O ludziach prawie idealnych, przeł. B. Gutowska-Nowak, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2015. | pl |
dc.description.references | Mazierska E., Witches, Shamans, Pandoras - Representation oj Women in the Polish Postcommunist Cinema, "Scope" 2002, nr 2: https://www.nottingham.ac.uk/scope/ documents/2002/june2002/mazierska.pdf | pl |
dc.description.references | McCarthy J., Americans Remain Pessimistic About State oj Moral Values, Gallup.com, 25 maja 2016: http://www.gallup.com/poll/191858/americans-remain -pessimistic -state-moral-values. aspx | pl |
dc.description.references | Netflix z niestabilną odwiedzalnością w Polsce, maksymalnie 386 tys. użytkowników miesięcznie, Wirtualnemedia.pl, 14 lutego 2017: http://www. wirtualnemedia. pl/artykul /netflix-w-polsce-liczba-uzytkownikow miesiecznie# | pl |
dc.description.references | Vestrheim E., What is Nordic Noir, Cinemascandinavia.com, 1 września 2014: http://www. academia.edu/8190109/What_is_Nordic_Noir | pl |
dc.description.references | Nieślubne dziecko Meksykanki. Rozmowa z Amatem Escalante, Dwutygodnik.com, 02/2014: http://www.dwutygodnik.com/artykul/5039-nieslubne-dziecko-meksykanki. html | pl |
dc.description.references | Lalman D., Oppenheimer J., Świstak J., Formalna teoria wyboru racjonalnego: kumulatywne nauki polityczne, "Studia Socjologiczne" 1994, nr 3-4. | pl |
dc.description.references | Odorowicz A. (w rozmowie z M. Chacińskim), Najważniejszy jest widz, Legalnakultura.pl, 16 lutego 2015: http://legalnakultura.pl/pl/czytelniakulturalna/rozmowy/news/ 1582 ,agnieszka -odorowicz | pl |
dc.description.references | Radkiewicz M., Kochanka Karola. Kobiety w polskich komediach lat osiemdziesiątych, [w:] Stachówna G. (red.), I film stworzył kobietę, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 1999. | pl |
dc.description.references | W jaki sposób PISF współfinansuje produkcje filmową?, Polski Instytut Sztuki Filmowej: https://www.pisf.pl/instytut/infografika/w-jaki -sposob-pisf-wspolfinansuje-produkcje-filmowa | pl |
dc.description.references | Lubelski T., Historia kina polskiego 1895-2014, Univeristas, Kraków 2015. | pl |
dc.description.references | Major M., "Era antybohaterów" w amerykańskiej produkcji telewizyjnej. Próba diagnozy nowego zjawiska na mapie kultury popularnej, "Panoptikum" 2011, nr 10. | pl |
dc.description.references | Wartości i zaufanie społeczne w Polsce w 2015 r. (Notatka informacyjna na podstawie "Badania spójności społecznej"), Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2015: https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/ 5486121 I 1 I 1/wartosci_i_zaufanie _spoleczne_ w _polsce_w_2015c.pdf | pl |
dc.description.references | Weber G. R., American Cultural Values, 1999: http://trends.gmfus.org/ doc/mmf/American%20Cultural%20Values.pdf | pl |
dc.description.references | What are Swedish Values? Many Swedes are Unsure, Thelocal.se, 4 grudnia 2016: https://www.thelocal.se/20l61204/what -are-swedish -values-many-swedes-are-unsure | pl |
dc.description.references | Więcek P., "Bitwa w niebie", reż. Carlos Reygadas, Nowehoryzonty.pl, 2017:http//nowe horyzonty.pl/m/artykul.do?id=1307 | pl |
dc.description.references | 21 gramów (21 Grams), reż. Alejandro Gonzales lfiarritu, Stany Zjednoczone (2003) | pl |
dc.description.references | Borysenko J., Księga życia kobiety. Ciało. Psychika. Duchowość, przeł. S. Pikiel, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1999. | pl |
dc.description.references | Strindberg A., Dramaty, przeł. Z. Łanowski, Wydawnictwo Zielona Sowa, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Radkiewicz M., Władczynie spojrzenia. Teoria filmu a praktyka reżyserek i artystek, Korporacja Ha!art, Kraków 2011. | pl |
dc.description.references | 33 sceny z życia, reż. Małgorzata Szumowska, Niemcy, Polska (2008) | pl |
dc.description.references | Baldwin E., Longhurst B., McCracken S., Ogborn M., Smith G., Wstęp do kulturoznawstwa, przeł. M. Kaczyński, J. Łoziński, T. Rosiński, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań 2007. | pl |
dc.description.references | A czego tu się bać, reż. Małgorzata Szumowska, Polska (2006) | pl |
dc.description.references | Hryciuk R. E., Korolczuk E., Wstęp. Pożegnanie z Matką Polką, [w:] R. E. Hryciuk, E. Korolczuk (red.), Pożegnanie z Matką Polką? Dyskursy, praktyki i reprezentacje macierzyństwa we współczesnej Polsce, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012. | pl |
dc.description.references | Jordskott, scen. Henrik Bjorn reż. Andres Engstrom i inni, Szwecja, Finlandia, Wielka Brytania, Norwegia (2015-) | pl |
dc.description.references | Amores perros, reż. Alejandro Gonzales lnarritu, Meksyk (2000) | pl |
dc.description.references | Babel, reż. Alejandro Gonzales Inarritu, Francja, Meksyk, Stany Zjednoczone (2006) | pl |
dc.description.references | Banici, reż. Victor Sjostrom, Szwecja (1917) | pl |
dc.description.references | Bejbi blues, reż. Katarzyna Rosłaniec, Polska (2011) | pl |
dc.description.references | Bez wstydu, reż. Filip Marczewski, Polska (2012) | pl |
dc.description.references | Stelmach M., Slow cinema - współczesne oblicze filmowego minimalizmu, Fragile.net.pl, 14 stycznia 2015: http://fragile.net.pl/home/slow-cinema-wspolczesne-oblicze-filmowego-minimalizmu/ | pl |
dc.description.references | Birdman, reż. Alejandro Gonzales Inarritu, Stany Zjednoczone (2014) | pl |
dc.description.references | Bitwa w niebie (Batalla en el cielo), reż. Carlos Reygadas, Belgia, Francja, Holandia, Meksyk, Niemcy (2005) | pl |
dc.description.references | Stróżewski W., Osoba i wartości, "Zeszyty Naukowe Centrum Badań im. Edyty Stein - Wobec Samotności" 2014, nr 12. | pl |
dc.description.references | Chemia, reż. Bartosz Prokopowicz, Polska (2015) | pl |
dc.description.references | Iwaszkiewicz J., Tatarak i inne opowiadania, Czytelnik, Warszawa 1962. | pl |
dc.description.references | Bourdieu P., Męska dominacja, przeł. L. Kopciewicz, Oficyna Naukowa, Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Klan, scen. Ilona Łepkowska i inni, reż. P. Karpiński i inni, Polska (1997-) | pl |
dc.description.references | Lapidus J., Życie deluxe, przeł. P. Jankowska, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | Ciche światło (Stellet licht/Luz silenciosa,), reż. Carlos Reygadas, Francja, Holandia, Meksyk, Niemcy (2007) | pl |
dc.description.references | Dziewczyna z tatuażem (The Girl with the Dragon Tattoo), reż. David Fincher, Stany Zjednoczone (2011) | pl |
dc.description.references | Reisigl M., Dyskryminacja w dyskursach, "Tekst i Dyskurs - Text und Diskurs" 2010, nr 3. | pl |
dc.description.references | Galerianki, reż. Katarzyna Rosłaniec, Polska (2009) | pl |
dc.description.references | Gosta Berling, reż. Mauritz Stiller, Szwecja (1924) | pl |
dc.description.references | Heli, reż. Amat Escalante, Francja, Holandia, Meksyk, Niemcy (2013) | pl |
dc.description.references | Japonia (Japón), reż. Carlos Reygadas, Hiszpania, Holandia, Meksyk, Niemcy (2002) | pl |
dc.description.references | Jestem Twój, reż. Mariusz Grzegorzek, Polska (2009) | pl |
dc.description.references | Izdebski Z., Seksualność Polaków na początku XXI wieku. Studium badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2012. | pl |
dc.description.references | Sulima R., Głosy tradycji, Wydawnictwo DiG, Warszawa 2001. | pl |
dc.description.references | Ki, reż. Leszek Dawid, Polska (2011) | pl |
dc.description.references | Pfleger S., Schlickers S., La ley de Herodes: tendencias del cine mexicano actual, "La Colmena 74", abril- junio 2012: http://web.uaemex.mx/plin/colmena/Colmena_74/ Aguijon/ La_ley _ de_Herodes. pdf | pl |
dc.description.references | Jeziorak, reż. Michał Otłowski, Polska (2014) | pl |
dc.description.references | Reisigi M., Wodak R., The Discourse-Historical Approach, [w:] R. Wodak i M. Meyer (red.), Methods of Critical Discourse Analysis, Sage Publications, London 2009. | pl |
dc.description.references | Krew (Sangre,), reż. Amat Escalante, Francja, Meksyk (2005) | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki/Rozdziały (WSK) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
T_Adamski_K_Arcimowicz_K_Citko_E_Kepa_Swiat_wartosci_i jego_reprezentacje.pdf | 86,38 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)