REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11335
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMajewski, Tomasz-
dc.contributor.authorKurek, Dorota-
dc.date.accessioned2021-07-16T11:20:40Z-
dc.date.available2021-07-16T11:20:40Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 209-222pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-658-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11335-
dc.description.abstractThere is a need to educate and improve army officers in leadership. Leadership is a factor that increases the likelihood of efficient action and in difficult moments can decide about the results of action. The right choice of goals and content of leadership education, as well as the selection of teachers who have relevant competences are important when designing studies. When choosing the content of education, one should pay attention to the multitude of dilemmas related to leadership. Several of them, discussed in the article, are particularly relevant. They relate to the list of leadership competences that should be shaped, loyalty to subordinates and superiors, the adequacy of the use of forces to the tasks received, the selection of teachers and the phenomenon of captainism. The teacher plays a special role, especially since the process of shaping leadership is a difficult task, which requires acquiring new knowledge, intentional, thought-out didactic activities, and reflection on mistakes and successes.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleDylematy kształcenia i doskonalenia oficerów w zakresie kompetencji przywódczychpl
dc.title.alternativeDilemmas in educating and improving officers in the field of leadership competencespl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/nwwre.2021.13-
dc.description.BiographicalnoteTomasz Majewski – prof. dr hab., Akademia Sztuki Wojennej w Warszawiepl
dc.description.BiographicalnoteDorota Kurek – dr, Akademia Sztuki Wojennej w Warszawiepl
dc.description.referencesAdair J., Anatomia biznesu. Przywództwo, Studio EMKA, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesBoguski J., Przywództwo i władza, Ostrołęckie Towarzystwo Naukowe, Ostrołęka 2003.pl
dc.description.referencesBorkowski M., Dyrda M., Kanarski L., Rokicki B., Człowiek w organizacji, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesBujak A., Nowe wyzwania w akademickim kształceniu nauczycieli, [w:] T. Zacharuk, A. Niewęgłowska (red.), Kompetencje współczesnego nauczyciela, t. 2, Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach, Siedlce 2012.pl
dc.description.referencesDenek K., Nauczyciel w społeczeństwie wiedzy, jego tożsamość, role, kompetencje i europejski wymiar, [w:] W. Horyń, J. Maciejewski (red.), Nauczyciel andragog we współczesnym społeczeństwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2012.pl
dc.description.referencesGrzybek R., Przewodnik dla lidera. Budowanie zespołu w XXI wieku, MT Biznes, Warszawa 2017.pl
dc.description.referencesKaczorowski B. (red.), Leksykon PWN, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesKieżun W., Sprawne zarządzanie organizacją, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesKonarzewski K., Nauczyciel, [w:] K. Konarzewski (red.), Sztuka nauczania. Szkoła, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesMajewski T., Kompetencje dowódcze oficerów wojsk lądowych SZ RP, Akademia Obrony Narodowej, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesMajewski T., Rozwój zawodowy kadr dowódczych w Siłach Zbrojnych, Wydawnictwo Menedżerskie PTM, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesRakowska A., Sitko-Lutek A., Doskonalenie kompetencji menedżerskich, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesRobbin S.P., Zachowania w organizacji, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesRokicki B., Borkowski J., Kanarski L., Samoocena predyspozycji przywódczych kadry zawodowej, Akademia Obrony Narodowej, Warszawa 2002.pl
dc.description.referencesSzulc B.M., Przywództwo w dowodzeniu wojskami lądowymi RP. Cz. 1. Koncepcja, AON, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesSzulc B., Mazurek Z., Majewski T., Wpływ kompetencji kierowniczych, jako wyznacznika profesjonalizmu, na kariery zawodowe oficerów, Akademia Obrony Narodowej, Warszawa 2002.pl
dc.description.firstpage209pl
dc.description.lastpage222pl
dc.identifier.citation2Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczukpl
dc.identifier.orcid0000-0003-0048-022X-
dc.identifier.orcid0000-0002-2346-6108-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
T_Majewski_D_Kurek_Dylematy_ksztalcenia_i_doskonalenia_oficerow.pdf1,48 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)