REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11334
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorAndruszkiewicz, Fabian-
dc.date.accessioned2021-07-16T11:04:43Z-
dc.date.available2021-07-16T11:04:43Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 195-208pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-658-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11334-
dc.description.abstractThe paper presents traffic-related hazards, in particular to its young and vulnerable participants. A list was provided of road accidents that primary school students from the region of Silesia, in particular the city of Bytom participated in, together with an indication of their causes. Research was carried out among teachers of primary schools from Bytom, responsible for teaching elements of road safety, in particular to unprotected participants in traffic, aimed at determining the degree of professional preparation in this area. The cooperation of primary schools and teachers with institutions responsible for road safety were presented, such as: Municipal Police Headquarters, Municipal Police, Regional Road Traffic Centre, and others, aimed at improving child safety, as well as increasing the communication skills of teachers, through active participation in trainings and workshops, and by promoting the principles of safe participation in road traffic. Education in the field of road safety for its youngest participants should be a priority in the activities of all people and organizations, in particular teachers, who care about the safety of children and adults.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleZnaczenie kompetencji zawodowych nauczyciela szkoły podstawowej w realizacji treści programowych wychowania komunikacyjnegopl
dc.title.alternativeThe importance of professional competences of a primary school teacher in the implementation of the curriculum content of communication educationpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/nwwre.2021.12-
dc.description.BiographicalnoteFabian Andruszkiewicz – prof. dr hab., Uniwersytet Opolskipl
dc.description.referencesKomenda Główna Policji, Biuro Ruchu Drogowego, Wypadki drogowe w Polsce w 2018, Dane Komisji Europejskiej, DG MOVE baza CARE, opracowano w Polskim Obserwatorium Ruchu Drogowego (POBR) ITS Warszawa 2019.pl
dc.description.referencesLeśniewska-Matusiak J., Dąbrowska-Loranc M., Z Agatką na drodze, Instytut Transportu Samochodowego, Fundacja Zapobieganie Wypadkom Drogowym, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesNowak T. (red.), „Życie Bytomskie” z dnia 15.04.2019.pl
dc.description.referencesZbyszyński M., Bezpieczeństwo niechronionych uczestników ruchu drogowego – stan obecny i przyszły, „Transport Samochodowy” 2017, nr 1.pl
dc.description.referencesPolskie Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, http://www.obserwatoriumbrd.pl/pl/aktualnosci/wiadomosci/status_edukacji_z_zakresu_bezpieczenstwa_ruchu_drogowego_i_mobilnosci_w_europie___raport_etsc (dostęp: 27.08.2019).pl
dc.description.firstpage195pl
dc.description.lastpage208pl
dc.identifier.citation2Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczukpl
dc.identifier.orcid0000-0001-5318-3793-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
F_Andruszkiewicz_Znaczenie_kompetencji_zawodowych_nauczyciela.pdf1,46 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)