Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11300
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pogorzelska, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2021-07-15T10:32:33Z | - |
dc.date.available | 2021-07-15T10:32:33Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 55-76 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-658-3 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/11300 | - |
dc.description.abstract | The text is a reflection on the ongoing social changes and the role of the teacher in these processes. Contemporary social theories and their references to the pragmatics of social life have been described. A catalogue of teacher roles, which are expected from teacher by the changing social environment, was also formulated. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.relation.ispartofseries | Edukacja w Dialogu i Perspektywie; | - |
dc.title | Nauczyciel w warunkach zmian społecznych – misja, służba czy zawód na rynku pracy? | pl |
dc.title.alternative | The teacher in conditions of social change – mission, service or a profession in the labour market? | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021; | - |
dc.identifier.doi | 10.15290/nwwre.2021.04 | - |
dc.description.Biographicalnote | Anna Pogorzelska – dr, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Edwarda F. Szczepanika w Suwałkach | pl |
dc.description.references | Baert P., Carreira da Silva F., Teorie społeczne w XX wieku i dzisiaj, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków 2013. | pl |
dc.description.references | Bauman Z., Płynne życie, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2007. | pl |
dc.description.references | Bauman Z., Leoncini T., Płynne pokolenie, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2018. | pl |
dc.description.references | Beck U., Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2004. | pl |
dc.description.references | Castells M., Społeczeństwo sieci, PWN, Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | Czapiński J., Panek T. (red.), Diagnoza Społeczna 2015, Vizja Press, Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | Dewey J., Moje pedagogiczne credo, PWN, Warszawa 2005. | pl |
dc.description.references | Dostojewski F., Bracia Karamazow, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1978. | pl |
dc.description.references | Fromm E., Ucieczka od wolności, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa 1970. | pl |
dc.description.references | Giddens A., Europa w epoce globalnej, PWN, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Goodman N., Wstęp do socjologii, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1997. | pl |
dc.description.references | Gutek G.L., Filozofia dla pedagogów, GWP, Gdańsk 2007. | pl |
dc.description.references | Habermas J., Teoria i praktyka. Wybór pism, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1993. | pl |
dc.description.references | Habermas J., Strukturalne przeobrażenia sfery publicznej, PWN, Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Hejnicka-Bezwińska T., Praktyka edukacyjna w warunkach zmiany kulturowej, PWN, Warszawa 2015. | pl |
dc.description.references | Hobbes T., Lewiatan czyli materia, forma i władza państwa kościelnego i świeckiego, PWN, Warszawa 1954. | pl |
dc.description.references | Illich I., Społeczeństwo bez szkoły, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1974. | pl |
dc.description.references | Kapuściński R., Lapidaria, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Klich A. (red.), Lapidarium mistrzów, Biblioteka „Gazety Wyborczej”, Warszawa 2011. | pl |
dc.description.references | Kołakowski L., Nasza wesoła apokalipsa, Wydawnictwo Znak, Kraków 2010. | pl |
dc.description.references | Kołakowski L., Niepewność epoki demokracji, Wydawnictwo Znak, Kraków 2017. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H., Edukacja nauczycieli: konteksty – kategorie – praktyki, IBE, Warszawa 1997. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H., Tożsamość nauczycieli: między anomią a autonomią, GWP, Gdańsk 2005. | pl |
dc.description.references | Kwiatkowska H., Pedeutologia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Kwintylian M.F., Kształcenie mówcy, przekł. M. Brożek, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław 1951. | pl |
dc.description.references | Melosik Z., Funkcjonalno-strukturalna interpretacja edukacji, [w:] T. Gmerek (red.), Edukacja i stratyfikacja społeczna, Wydawnictwo Wolumin, Poznań 1993. | pl |
dc.description.references | Prokopiuk J., Pedagogika Rudolfa Steinera, [w:] J. Prokopiuk (red.), Labirynt herezji, Wydawnictwa Literackie MUZA S.A., Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | Rubacha K., O społecznej roli nauczyciela w świetle teorii indywidualnej Levinsona, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja. Kwartalnik Myśli Społeczno-Pedagogicznej” 2001, nr 4. | pl |
dc.description.references | Sennett R., Razem. Rytuały, zalety i zasady współpracy, Wydawnictwo Literackie Muza, Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | Skarżyńska K., Człowiek i polityka. Zarys psychologii społecznej, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2005. | pl |
dc.description.references | Suchodolski B., Wychowanie i strategia życia, WSiP, Warszawa 1983. | pl |
dc.description.references | Szczepański J., Korzeniami wrosłem w ziemię, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 1984. | pl |
dc.description.references | Szempruch J., Nauczyciel w warunkach zmiany społecznej i edukacyjnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012. | pl |
dc.description.references | Sztompka P., Dziesięć dylematów XXI wieku, „Wprost” 2003, nr 1. | pl |
dc.description.references | Sztompka P., Socjologia zmian społecznych, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007. | pl |
dc.description.references | Śliwerski B., Problemy współczesnej edukacji. Dekonstrukcja polityki oświatowej III RP, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009. | pl |
dc.description.references | Śliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010. | pl |
dc.description.references | Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t. 1, PWN, Warszawa 1978. | pl |
dc.description.references | Wojciszke B., Psychologia społeczna, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2013. | pl |
dc.description.references | Wołoszyn S., Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, wyd. 2, Dom Wydawniczy Strzelec, Kielce 1995. | pl |
dc.description.references | Znaniecki F., Społeczne role uczonych i historyczne cechy wiedzy, [w:] F. Znaniecki (red.), Społeczne role uczonych, PWN, Warszawa 1984. | pl |
dc.description.firstpage | 55 | pl |
dc.description.lastpage | 76 | pl |
dc.identifier.citation2 | Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-4006-2682 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
A_Pogorzelska_Nauczyciel_w_warunkach_zmian_spolecznych.pdf | 1,05 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)