REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11300
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPogorzelska, Anna-
dc.date.accessioned2021-07-15T10:32:33Z-
dc.date.available2021-07-15T10:32:33Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczuk, Białystok 2021, s. 55-76pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-658-3-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11300-
dc.description.abstractThe text is a reflection on the ongoing social changes and the role of the teacher in these processes. Contemporary social theories and their references to the pragmatics of social life have been described. A catalogue of teacher roles, which are expected from teacher by the changing social environment, was also formulated.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleNauczyciel w warunkach zmian społecznych – misja, służba czy zawód na rynku pracy?pl
dc.title.alternativeThe teacher in conditions of social change – mission, service or a profession in the labour market?pl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/nwwre.2021.04-
dc.description.BiographicalnoteAnna Pogorzelska – dr, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Edwarda F. Szczepanika w Suwałkachpl
dc.description.referencesBaert P., Carreira da Silva F., Teorie społeczne w XX wieku i dzisiaj, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków 2013.pl
dc.description.referencesBauman Z., Płynne życie, Wydawnictwo Literackie, Kraków 2007.pl
dc.description.referencesBauman Z., Leoncini T., Płynne pokolenie, Wydawnictwo Czarna Owca, Warszawa 2018.pl
dc.description.referencesBeck U., Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesCastells M., Społeczeństwo sieci, PWN, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesCzapiński J., Panek T. (red.), Diagnoza Społeczna 2015, Vizja Press, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesDewey J., Moje pedagogiczne credo, PWN, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesDostojewski F., Bracia Karamazow, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesFromm E., Ucieczka od wolności, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa 1970.pl
dc.description.referencesGiddens A., Europa w epoce globalnej, PWN, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesGoodman N., Wstęp do socjologii, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1997.pl
dc.description.referencesGutek G.L., Filozofia dla pedagogów, GWP, Gdańsk 2007.pl
dc.description.referencesHabermas J., Teoria i praktyka. Wybór pism, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1993.pl
dc.description.referencesHabermas J., Strukturalne przeobrażenia sfery publicznej, PWN, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesHejnicka-Bezwińska T., Praktyka edukacyjna w warunkach zmiany kulturowej, PWN, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesHobbes T., Lewiatan czyli materia, forma i władza państwa kościelnego i świeckiego, PWN, Warszawa 1954.pl
dc.description.referencesIllich I., Społeczeństwo bez szkoły, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1974.pl
dc.description.referencesKapuściński R., Lapidaria, Wydawnictwo Czytelnik, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesKlich A. (red.), Lapidarium mistrzów, Biblioteka „Gazety Wyborczej”, Warszawa 2011.pl
dc.description.referencesKołakowski L., Nasza wesoła apokalipsa, Wydawnictwo Znak, Kraków 2010.pl
dc.description.referencesKołakowski L., Niepewność epoki demokracji, Wydawnictwo Znak, Kraków 2017.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H., Edukacja nauczycieli: konteksty – kategorie – praktyki, IBE, Warszawa 1997.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H., Tożsamość nauczycieli: między anomią a autonomią, GWP, Gdańsk 2005.pl
dc.description.referencesKwiatkowska H., Pedeutologia, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesKwintylian M.F., Kształcenie mówcy, przekł. M. Brożek, Wydawnictwo Ossolineum, Wrocław 1951.pl
dc.description.referencesMelosik Z., Funkcjonalno-strukturalna interpretacja edukacji, [w:] T. Gmerek (red.), Edukacja i stratyfikacja społeczna, Wydawnictwo Wolumin, Poznań 1993.pl
dc.description.referencesProkopiuk J., Pedagogika Rudolfa Steinera, [w:] J. Prokopiuk (red.), Labirynt herezji, Wydawnictwa Literackie MUZA S.A., Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesRubacha K., O społecznej roli nauczyciela w świetle teorii indywidualnej Levinsona, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja. Kwartalnik Myśli Społeczno-Pedagogicznej” 2001, nr 4.pl
dc.description.referencesSennett R., Razem. Rytuały, zalety i zasady współpracy, Wydawnictwo Literackie Muza, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesSkarżyńska K., Człowiek i polityka. Zarys psychologii społecznej, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2005.pl
dc.description.referencesSuchodolski B., Wychowanie i strategia życia, WSiP, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesSzczepański J., Korzeniami wrosłem w ziemię, Wydawnictwo Śląsk, Katowice 1984.pl
dc.description.referencesSzempruch J., Nauczyciel w warunkach zmiany społecznej i edukacyjnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2012.pl
dc.description.referencesSztompka P., Dziesięć dylematów XXI wieku, „Wprost” 2003, nr 1.pl
dc.description.referencesSztompka P., Socjologia zmian społecznych, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007.pl
dc.description.referencesŚliwerski B., Problemy współczesnej edukacji. Dekonstrukcja polityki oświatowej III RP, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesŚliwerski B., Współczesne teorie i nurty wychowania, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010.pl
dc.description.referencesTatarkiewicz W., Historia filozofii, t. 1, PWN, Warszawa 1978.pl
dc.description.referencesWojciszke B., Psychologia społeczna, Wydawnictwo Scholar, Warszawa 2013.pl
dc.description.referencesWołoszyn S., Źródła do dziejów wychowania i myśli pedagogicznej, wyd. 2, Dom Wydawniczy Strzelec, Kielce 1995.pl
dc.description.referencesZnaniecki F., Społeczne role uczonych i historyczne cechy wiedzy, [w:] F. Znaniecki (red.), Społeczne role uczonych, PWN, Warszawa 1984.pl
dc.description.firstpage55pl
dc.description.lastpage76pl
dc.identifier.citation2Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej, red. nauk. Anna Karpińska, Monika Zińczuk, Karol Kowalczukpl
dc.identifier.orcid0000-0002-4006-2682-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
A_Pogorzelska_Nauczyciel_w_warunkach_zmian_spolecznych.pdf1,05 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)