REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11297
Tytuł: Fostering foreign language grammatical competence. Ways of representing linguistic knowledge
Autorzy: Vovk, Olena
Data wydania: 2021
Data dodania: 15-lip-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Edukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remża, Białystok 2021, s. 271-289
Seria: Edukacja w Dialogu i Perspektywie;
Abstrakt: This study presents the framework for mastering foreign language grammar within a University curriculum. Fostering learners’ grammatical competence (GC) is identified as a desired effect of grammar acquisition. The premise is advanced that to achieve this target, the teaching and learning process has to take into account multiple factors, which might facilitate enhancing GC. It is hypothesized that developing GC can be efficacious on condition that the teacher considers cognitive profiles of the students and takes into account affective determinants of grammar acquisition. Multiple ways of presenting linguistic knowledge are emphasized in the paper. Specifically, the key idea is that rationally combining various types of linguistic input may turn out conducive to the understanding, conceptualization, and internalization of the subject matter.
Nota biograficzna: Olena Vovk – dr, Bohdan Khmelnytsky National University at Cherkasy (Ukraina)
URI: http://hdl.handle.net/11320/11297
DOI: 10.15290/eznuis.2021.16
ISBN: 978-83-7431-659-0
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-9857-6205
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
O_Vovk_Fostering_foreign_language_grammatical_competence.pdf132,89 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)