REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11293
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWalewska, Marta-
dc.date.accessioned2021-07-14T10:09:02Z-
dc.date.available2021-07-14T10:09:02Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationEdukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remża, Białystok 2021, s. 215-235pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-659-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11293-
dc.description.abstractChildren’s creativity, which stimulates all of the cognitive and emotional processes, influences the development of their personality. It is also a natural therapeutic instrument as a child expresses their own thoughts and feelings through the process of creation. Literature distinguishes four main areas of children’s creativity: artistic, verbal, musical, and kinaesthetic. Both teachers’ knowledge on creativity and their sensitivity play a key role in the development of creativity in children within the school environment. This article presents my own qualitative research results on the perception of creativity of first stage students by their teachers. Six participants with strong preference for artistic tendencies were examined in the study. The conducted analysis showed that teachers’ preferences for artistic tendencies support an atmosphere suitable for artistic activities within the classroom.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleTwórczość uczniów I etapu edukacyjnego w opinii nauczycielipl
dc.title.alternativeCreativity of first stage students in the opinion of teacherspl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/eznuis.2021.13-
dc.description.BiographicalnoteMarta Walewska – dr, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesCudowska A., Twórcze orientacje życiowe w dialogu edukacyjnym. Studium teoretyczno-empiryczne, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2014.pl
dc.description.referencesCudowska A., Twórczość pedagogiczna nauczyciela w społeczeństwie wiedzy, [w:] W. Horyń, J. Maciejewski (red.), Nauczyciel andragog w społeczeństwie wiedzy, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2007.pl
dc.description.referencesDobrołowicz J., Kreatywność uczniów a ich osiągnięcia szkolne, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, Kielce 2002.pl
dc.description.referencesDziedziewicz D., Śladami wyobraźni twórczej. Bajka i działania plastyczne jako metody stymulowania i analizowania twórczości najmłodszych, [w:] M. Karwowski, A. Gajda (red.), Kreatywność (nie)tylko w klasie szkolnej, Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, Warszawa 2010.pl
dc.description.referencesGloton R., Clero C., Twórcza aktywność dziecka, przek. I. Wojnar, WSiP, Warszawa 1985.pl
dc.description.referencesGnitecki J., Grochowalska B., Problematyka metodyczna rozwijania aktywności twórczej w nauczaniu początkowym. Kultura fizyczna, [w:] J. Kujawiński (red.), Rozwijanie aktywności twórczej uczniów klas początkowych. Zarys metodyki, WSiP, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesGuzy O., Twórcza aktywność werbalna ucznia a kompetencje przestrzenne, [w:] B. Myrdzik, M. Karwatowska (red.), Twórczość w szkole. Rzeczywiste i możliwe aspekty zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2011.pl
dc.description.referencesGąsiorek K., Uczeń w wieku wczesnoszkolnym jako twórca języka, [w:] B. Myrdzik, M. Karwatowska (red.), Twórczość w szkole. Rzeczywiste i możliwe aspekty zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2011.pl
dc.description.referencesKaźmierczak A., Wychowawcza rola zabaw i gier ruchowych w opinii nauczycieli kształcenia zintegrowanego, [w:] W. Leżańska (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji w kontekście zmian edukacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009.pl
dc.description.referencesKlim-Klimaszewska A., Twórcza aktywność, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 6, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2007.pl
dc.description.referencesKujawiński J., Rozwijanie aktywności twórczej uczniów klas początkowych, [w:] J. Kujawiński (red.), Rozwijanie aktywności twórczej uczniów klas początkowych. Zarys metodyki, WSiP, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesKujawiński J., Wstęp, [w:] J. Kujawiński (red.), Rozwijanie aktywności twórczej uczniów klas początkowych. Zarys metodyki, WSiP, Warszawa 1990.pl
dc.description.referencesKędzierska A., Formy muzycznej aktywności twórczej na zajęciach kształcenia słuchu, [w:] S. Popek, R.E. Bernacka, C.W. Domański, B. Gawda, D. Turska, A.M. Zawadzka (red.), Psychologia twórczości. Nowe horyzonty, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2009.pl
dc.description.referencesŁączyk M., Środowisko wychowawcze a osobowość twórcza – diagnoza uwarunkowań postaw twórczych studentów na podstawie badań własnych, [w:] S. Popek, R.E. Bernacka, C.W. Domański, B. Gawda, D. Turska, A.M. Zawadzka (red.), Psychologia twórczości. Nowe horyzonty, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2009.pl
dc.description.referencesMagda-Adamowicz M., Twórczość pedagogiczna nauczycieli w kontekście systemowym. Źródła, koncepcje, identyfikacje, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2015.pl
dc.description.referencesMagda-Adamowicz M., Uwarunkowania efektywności kształcenia nauczycieli klas I-III w zakresie twórczości pedagogicznej, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2009.pl
dc.description.referencesMarek E., Nauczyciel wczesnej edukacji w zmieniającej się szkole, [w:] B. Muchacka, M. Szymański (red.), Nauczyciel w świecie współczesnym, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2008.pl
dc.description.referencesMielech A., Twórczość językowa dziecka w okresie wczesnoszkolnym, [w:] R. Piwowarski (red.), Dziecko – sukcesy i porażki, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2007pl
dc.description.referencesMiles M.B., Huberman A.M., Analiza danych jakościowych, przekł. S. Zabielski, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2000.pl
dc.description.referencesNiesporek-Szamburska B., Pisanie baśni – od motywacji do kształcenia kompetencji tekstotwórczej, [w:] B. Myrdzik, M. Karwatowska (red.), Twórczość w szkole. Rzeczywiste i możliwe aspekty zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2011.pl
dc.description.referencesNęcka E., Psychologia twórczości, GWP, Gdańsk 2003.pl
dc.description.referencesOkoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 2004.pl
dc.description.referencesOkoń W., Zabawa a rzeczywistość, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 1987.pl
dc.description.referencesOkraska M., Stymulowanie twórczości plastycznej dzieci w wieku przedszkolnym, [w:] A. Tyl (red.), Nauczyciel wczesnej edukacji wobec zmieniającej się rzeczywistości edukacyjnej, kulturowej i społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.pl
dc.description.referencesPilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa 1998.pl
dc.description.referencesPomirska Z., Strategia ludyczna w rozwijaniu twórczości językowej dzieci i młodzieży, [w:] B. Myrdzik, M. Karwatowska (red.), Twórczość w szkole. Rzeczywiste i możliwe aspekty zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2011.pl
dc.description.referencesPrzetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M., Psychologia rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.pl
dc.description.referencesPrzybyła O., Kompetencje tekstotwórcze uczniów klas początkowych w świetle sensoryczno-motorycznego kształcenia dla mowy i języka, [w:] B. Myrdzik, M. Karwatowska (red.), Twórczość w szkole. Rzeczywiste i możliwe aspekty zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2011.pl
dc.description.referencesSzmidt K.J., Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017.pl
dc.description.referencesSzmidt K.J., Mity na temat twórczości dzieci i próba ich dekonspiracji, [w:] K.J. Szmidt, W. Ligęza (red.), Twórczość dzieci i młodzieży. Stymulowanie, badanie, wsparcie, Ośrodek Twórczej Edukacji „Kangur”, Kraków 2009.pl
dc.description.referencesSzmidt K.J., Pedagogika twórczości, GWP, Gdańsk 2007.pl
dc.description.referencesTurska D., Dynamika postawy twórczej a typ kształcenia szkolnego młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 1994.pl
dc.description.referencesTurska D., Nihil novi w edukacji. Rzecz o kreatywnym prymusie polskiej szkoły okresu reform, [w:] W. Dobrołowicz, K.J. Szmidt, I. Pufal-Struzik, U. Ostrowska, J. Gralewski (red.), Kreatywność kluczem do sukcesu w edukacji, Wszechnica Polska Szkoła Wyższa Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, Warszawa 2006.pl
dc.description.referencesUszyńska-Jarmoc J., Twórcza aktywność dziecka. Teoria – rzeczywistość – perspektywy rozwoju, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2003.pl
dc.description.firstpage215pl
dc.description.lastpage235pl
dc.identifier.citation2Edukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remżapl
dc.identifier.orcid0000-0002-0156-4700-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Walewska_Tworczosc_uczniow_I_etapu_edukacyjnego_w_opinii_nauczycieli.pdf123,93 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)