REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11292
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSobieszczyk, Maria-
dc.contributor.authorWojciechowska, Katarzyna-
dc.date.accessioned2021-07-14T09:25:51Z-
dc.date.available2021-07-14T09:25:51Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationEdukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remża, Białystok 2021, s. 203-214pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-659-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11292-
dc.description.abstractThe article raises the problem, increasingly discussed by pedagogues, of the functioning of a child with special educational needs in a preschool environment. The article focuses primarily on the situation of a talented, unusual child often treated as the difficult one. Many tips, methodological advices and solutions addressed to educators of unusual children were introduced, in order to provide support for teachers and parents in recognizing talents and dealing with such children.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleZdolny czy zaburzony, typowy czy nietypowy, czyli jak pracować z dzieckiem w wieku przedszkolnympl
dc.title.alternativeTalented or disordered, ordinary or unusual, i.e. how to work with a preschool childpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/eznuis.2021.12-
dc.description.BiographicalnoteMaria Sobieszczyk – dr, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczypl
dc.description.BiographicalnoteKatarzyna Wojciechowska – dr, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczypl
dc.description.referencesBorowska A., Czy moje dziecko jest zdolne, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 2009.pl
dc.description.referencesCzaja-Chudyba I., Jak rozwijać zdolności dziecka, WSiP, Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesDyrda B., Kompetencje nauczyciela w pracy z uczniami zdolnymi – wybrane wyniki badań empirycznych nad edukacyjnym wspieraniem rozwoju uczniów zdolnych, „Chowanna” 2013, nr 41.pl
dc.description.referencesHornowski B., Rozwój inteligencji i uzdolnień specjalnych, WSiP, Warszawa 1986.pl
dc.description.referencesKozielska J., Niedyrektywne formy wspierania ucznia zdolnego, [w:] E. Piotrowski, M. Porzucek-Miśkiewicz (red.) Edukacja osób zdolnych, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2019.pl
dc.description.referencesLewis D., Jak wychować zdolne dziecko, Państwowy Zakład Wydawnictw Lekarskich, Warszawa 1988.pl
dc.description.referencesLimont W., Uczeń zdolny. Jak go rozpoznać i jak z nim pracować, GWP, Gdańsk 2010.pl
dc.description.referencesPuślecki W., Wspieranie rozwoju dzieci w procesie wczesnej edukacji, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław 2008.pl
dc.description.referencesSurma B., Praca z dzieckiem zdolnym w przedszkolu, „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce” 2014, t. 32, nr 2.pl
dc.description.referencesUszyńska-Jarmoc J., Kunat B., Tarasiuk M.J., Sukcesy uczniów zdolnych. Fakty – narracje – interpretacje, Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, Białystok 2014.pl
dc.description.referenceshttp://dziennikustaw.gov.pl/du/2017/1591/1 (dostęp: grudzień 2019).pl
dc.description.firstpage203pl
dc.description.lastpage214pl
dc.identifier.citation2Edukacja zorientowana na ucznia i studenta, red. nauk. Anna Karpińska, Walentyna Wróblewska, Piotr Remżapl
dc.identifier.orcid0000-0002-0185-9795-
dc.identifier.orcid0000-0003-4249-8524-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Sobieszczyk_K_Wojciechowska_Zdolny_czy_zaburzony_typowy_czy_nietypowy.pdf92,44 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)