REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11272
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzułczyński, Albert Jędrzej-
dc.date.accessioned2021-07-12T08:18:41Z-
dc.date.available2021-07-12T08:18:41Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationEdukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 289-301pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-660-6-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11272-
dc.description.abstractContemporary education requires both the student and the teacher to go beyond themselves. It requires moving away from authoritarian relations towards a „wise educator”, one that will see a partner and an equal in a child, student, teacher, parent, and the local community. This perception of equality results from the dignity of every human being. The value of dignity cannot be diminished through incorrect relations or misunderstandings. Everyone deserves it, because of its supernatural character. For this reason, it is necessary to create conditions conducive to deepening relations with all participating in education . These are the student, the teacher, the parent, and the local community. All these elements must work together to develop the ability to build in a young person a specific system of values, norms, and behaviors, which is supported by axiological education.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.relation.ispartofseriesEdukacja w Dialogu i Perspektywie;-
dc.titleWartość godności człowieka jako czynnik integrujący podmioty edukacjipl
dc.title.alternativeThe value of human dignity as a factor integrating educational entitiespl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021;-
dc.identifier.doi10.15290/ewpspz.2021.18-
dc.description.BiographicalnoteAlbert Jędrzej Szułczyński – mgr, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła IIpl
dc.description.referencesBadura E., Emocjonalne uwarunkowania autorytetu nauczyciela, WSiP, Warszawa 1981.pl
dc.description.referencesBiblia Tysiąclecia, wyd. 5, Wydawnictwo Pallotinum, Warszawa 1999.pl
dc.description.referencesBłędowska M., Autorytet nauczyciela w czasach przełomu, [w:] B. Juraś--Krawczyk, B. Śliwerski (red.), Pedagogiczne drogowskazy, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000.pl
dc.description.referencesChałas K., Wychowanie ku wartościom. Elementy teorii i praktyki, t. 1, Wydawnictwo JEDNOŚĆ, Lublin – Kielce 2006.pl
dc.description.referencesChałas K., Wychowanie ku wartościom wiejskim jako szansa integralnego rozwoju wychowanka, Wydawnictwo KUL, Lublin 2007.pl
dc.description.referencesChlewiński Z., Zaleski Z., Godność, [w:]: Encyklopedia katolicka, t. 5, L. Bieńkowski (red.), Katolicki Uniwersytet Lubelski, Lublin 1989.pl
dc.description.referencesDenek K., Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2000.pl
dc.description.referencesGaweł-Luty E., Dialog podmiotów edukacyjnych a problemy współczesności, [w:] A. Karpińska, K. Borawska-Kalbarczyk, A. Szwarc (red.), Edukacja w perspektywie oczekiwań współczesności, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016.pl
dc.description.referencesGórska L., Wizje zawodu nauczyciela w Polsce u progu trzeciego tysiąclecia, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2000.pl
dc.description.referencesJodłowska B., Idea integracji a wychowanie. Ku pedagogice integralnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Gliwice – Kraków 2004.pl
dc.description.referencesKlimek K., System wartości i aksjologia współczesnej edukacji, [w:] W. Maliszewski (red.), Komunikacja społeczna a wartości w edukacji. Nowe znaczenie i sytuacje. Humanistyczne (i inne) konteksty komunikowania „się” i „Ja” w obszarze wartości wewnątrz edukacji, t. 1, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2007.pl
dc.description.referencesKocór M., Autorytet współczesnego nauczyciela – oczekiwania a rzeczywistość, [w:] K. Denek, A. Kamińska, W. Łuszczuk, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja jutra. Uczeń i nauczyciel jako główne podmioty edukacji jutra, Humanitas Oficyna Wydawnicza, Sosnowiec 2012.pl
dc.description.referencesKorpaczewska I., Od języka do świata wartości, [w:] A. Karpińska (red.), U podstaw dialogu o edukacji, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2003.pl
dc.description.referencesŁobocki M., Autorytet nauczyciela jako warunek pedagogicznej relacji rodzina – szkoła, [w:] A. Janke (red.), Pedagogiczna relacja rodzina – szkoła, Wydawnictwo Uczelniane WSP, Bydgoszcz 1995.pl
dc.description.referencesŁuszczuk W., Edukacja jutra. Uczeń i nauczyciel – główne podmioty edukacji jutra, [w:] K. Denek, A. Kamińska, W. Łuszczuk, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja jutra. Uczeń i nauczyciel jako główne podmioty edukacji jutra, Humanitas Oficyna Wydawnicza, Sosnowiec 2012.pl
dc.description.referencesOstrowska U., Idea podmiotu w edukacji z perspektywy aksjologicznej, [w:] J. Niemiec, A. Popławska (red.), Podmiotowość we współczesnej edukacji. Oglądy – intencje – realia, Wydawnictwo Prymat, Białystok 2009.pl
dc.description.referencesSzwarc-Adamiuk A., Szkoła i środowisko rodzinne a system wartości uczniów w społeczeństwie wielokulturowym, [w:] A. Karpińska (red.), U podstaw dialogu o edukacji, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2003.pl
dc.description.referencesWiatrowski Z., Wielopodmiotowość w edukacji, [w:] J. Niemiec, A. Popławska (red.), Podmiotowość we współczesnej edukacji. Oglądy – intencje – realia, Wydawnictwo Prymat, Białystok 2009.pl
dc.description.referencesWiśniewska-Roszkowska K., Asceza, moralność, zdrowie, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1983.pl
dc.description.referencesZimny J., Współczesny model autorytetu nauczyciela, Wydawnictwo KUL, Rużemberok – Lublin 2006.pl
dc.description.firstpage289pl
dc.description.lastpage301pl
dc.identifier.citation2Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarcpl
dc.identifier.orcid0000-0003-0233-0743-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
AJ_Szulczynski_Wartosc_godnosci_czlowieka.pdf1,69 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)