Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11272
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Szułczyński, Albert Jędrzej | - |
dc.date.accessioned | 2021-07-12T08:18:41Z | - |
dc.date.available | 2021-07-12T08:18:41Z | - |
dc.date.issued | 2021 | - |
dc.identifier.citation | Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc, Białystok 2021, s. 289-301 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-660-6 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/11272 | - |
dc.description.abstract | Contemporary education requires both the student and the teacher to go beyond themselves. It requires moving away from authoritarian relations towards a „wise educator”, one that will see a partner and an equal in a child, student, teacher, parent, and the local community. This perception of equality results from the dignity of every human being. The value of dignity cannot be diminished through incorrect relations or misunderstandings. Everyone deserves it, because of its supernatural character. For this reason, it is necessary to create conditions conducive to deepening relations with all participating in education . These are the student, the teacher, the parent, and the local community. All these elements must work together to develop the ability to build in a young person a specific system of values, norms, and behaviors, which is supported by axiological education. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.relation.ispartofseries | Edukacja w Dialogu i Perspektywie; | - |
dc.title | Wartość godności człowieka jako czynnik integrujący podmioty edukacji | pl |
dc.title.alternative | The value of human dignity as a factor integrating educational entities | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2021; | - |
dc.identifier.doi | 10.15290/ewpspz.2021.18 | - |
dc.description.Biographicalnote | Albert Jędrzej Szułczyński – mgr, Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II | pl |
dc.description.references | Badura E., Emocjonalne uwarunkowania autorytetu nauczyciela, WSiP, Warszawa 1981. | pl |
dc.description.references | Biblia Tysiąclecia, wyd. 5, Wydawnictwo Pallotinum, Warszawa 1999. | pl |
dc.description.references | Błędowska M., Autorytet nauczyciela w czasach przełomu, [w:] B. Juraś--Krawczyk, B. Śliwerski (red.), Pedagogiczne drogowskazy, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2000. | pl |
dc.description.references | Chałas K., Wychowanie ku wartościom. Elementy teorii i praktyki, t. 1, Wydawnictwo JEDNOŚĆ, Lublin – Kielce 2006. | pl |
dc.description.references | Chałas K., Wychowanie ku wartościom wiejskim jako szansa integralnego rozwoju wychowanka, Wydawnictwo KUL, Lublin 2007. | pl |
dc.description.references | Chlewiński Z., Zaleski Z., Godność, [w:]: Encyklopedia katolicka, t. 5, L. Bieńkowski (red.), Katolicki Uniwersytet Lubelski, Lublin 1989. | pl |
dc.description.references | Denek K., Aksjologiczne aspekty edukacji szkolnej, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2000. | pl |
dc.description.references | Gaweł-Luty E., Dialog podmiotów edukacyjnych a problemy współczesności, [w:] A. Karpińska, K. Borawska-Kalbarczyk, A. Szwarc (red.), Edukacja w perspektywie oczekiwań współczesności, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2016. | pl |
dc.description.references | Górska L., Wizje zawodu nauczyciela w Polsce u progu trzeciego tysiąclecia, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2000. | pl |
dc.description.references | Jodłowska B., Idea integracji a wychowanie. Ku pedagogice integralnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Gliwice – Kraków 2004. | pl |
dc.description.references | Klimek K., System wartości i aksjologia współczesnej edukacji, [w:] W. Maliszewski (red.), Komunikacja społeczna a wartości w edukacji. Nowe znaczenie i sytuacje. Humanistyczne (i inne) konteksty komunikowania „się” i „Ja” w obszarze wartości wewnątrz edukacji, t. 1, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2007. | pl |
dc.description.references | Kocór M., Autorytet współczesnego nauczyciela – oczekiwania a rzeczywistość, [w:] K. Denek, A. Kamińska, W. Łuszczuk, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja jutra. Uczeń i nauczyciel jako główne podmioty edukacji jutra, Humanitas Oficyna Wydawnicza, Sosnowiec 2012. | pl |
dc.description.references | Korpaczewska I., Od języka do świata wartości, [w:] A. Karpińska (red.), U podstaw dialogu o edukacji, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2003. | pl |
dc.description.references | Łobocki M., Autorytet nauczyciela jako warunek pedagogicznej relacji rodzina – szkoła, [w:] A. Janke (red.), Pedagogiczna relacja rodzina – szkoła, Wydawnictwo Uczelniane WSP, Bydgoszcz 1995. | pl |
dc.description.references | Łuszczuk W., Edukacja jutra. Uczeń i nauczyciel – główne podmioty edukacji jutra, [w:] K. Denek, A. Kamińska, W. Łuszczuk, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja jutra. Uczeń i nauczyciel jako główne podmioty edukacji jutra, Humanitas Oficyna Wydawnicza, Sosnowiec 2012. | pl |
dc.description.references | Ostrowska U., Idea podmiotu w edukacji z perspektywy aksjologicznej, [w:] J. Niemiec, A. Popławska (red.), Podmiotowość we współczesnej edukacji. Oglądy – intencje – realia, Wydawnictwo Prymat, Białystok 2009. | pl |
dc.description.references | Szwarc-Adamiuk A., Szkoła i środowisko rodzinne a system wartości uczniów w społeczeństwie wielokulturowym, [w:] A. Karpińska (red.), U podstaw dialogu o edukacji, Wydawnictwo Trans Humana, Białystok 2003. | pl |
dc.description.references | Wiatrowski Z., Wielopodmiotowość w edukacji, [w:] J. Niemiec, A. Popławska (red.), Podmiotowość we współczesnej edukacji. Oglądy – intencje – realia, Wydawnictwo Prymat, Białystok 2009. | pl |
dc.description.references | Wiśniewska-Roszkowska K., Asceza, moralność, zdrowie, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1983. | pl |
dc.description.references | Zimny J., Współczesny model autorytetu nauczyciela, Wydawnictwo KUL, Rużemberok – Lublin 2006. | pl |
dc.description.firstpage | 289 | pl |
dc.description.lastpage | 301 | pl |
dc.identifier.citation2 | Edukacja w przestrzeni społecznej - paradygmaty zmian, redakcja naukowa Anna Karpińska, Katarzyna Borawska-Kalbarczyk, Alina Szwarc | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0003-0233-0743 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
AJ_Szulczynski_Wartosc_godnosci_czlowieka.pdf | 1,69 MB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)