Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11079
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Neumann, Jacek | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-10T09:27:58Z | - |
dc.date.available | 2021-06-10T09:27:58Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Studia Teologii Dogmatycznej, T. 6, 2020, s. 56-86 | pl |
dc.identifier.issn | 2449-7452 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/11079 | - |
dc.description.abstract | Our life as the Christen in the community ecclesial is the announcement about God, which gives the people the gifts of love, freedom, friendship and truth. Through the forgiveness and the activity of the salvation of God, love and friendship in man’s life makes the human world more divine. This Jesus accents in His proclamation about the kingdom divine, specially in the parables, where He presents the model of the world based on love, hope, faith and freedom as the world of deeds based on God. Therefore, with the power of God’s Spirit, man has to make his life based on the norm of divine, because only in God, with God and through God exists for man the possibility to life now on earth, and afterwards in the future in heaven. In this situation, the answer of the man of faith has to be the motivation to take up the “deed” of the renovation of self-life and the imitation of God. This constitutes as the Christian thought that the central point of the theological interpretation of the value of salvation is realized – hic et nun – as the historical and existential value of the human life in the right of the kingdom divine. The proclamation of Jesus about the “new life”, presents to man the values of the divine existence in the spiritual of the Church. On one hand, it is the gift of freedom and the liberation from sin, where the love of God is absolutely necessary. On the other hand, the “new life” opens for man the space of liberty of life, where God forgives the human offences and the sins, both past and present. Well now the resume of the call to imitate God is the acceptance of the divine gift, which changes the man himself, and all the people, who seek the help and good councils to live the norm divine. These witnesses in the human mentality the consciousness of the existence based on the divine laws, which have in themselves the dimension eschatological. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | life | pl |
dc.subject | faith | pl |
dc.subject | God | pl |
dc.subject | man | pl |
dc.subject | Church | pl |
dc.subject | salvation | pl |
dc.subject | życie | pl |
dc.subject | wiara | pl |
dc.subject | Bóg | pl |
dc.subject | człowiek | pl |
dc.subject | Kościół | pl |
dc.subject | Zbawienie | pl |
dc.title | Żyć mocą Ducha Bożego w Kościele | pl |
dc.title.alternative | To be living with the power of God’s Spirit in the Church | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, 2020 | - |
dc.identifier.doi | 10.15290/std.2020.06.05 | - |
dc.description.Biographicalnote | ks. prof. zw. dr hab. JACEK NEUMANN – kapłan diecezji elbląskiej, prof. nauk teologicznych i dr nauk humanistycznych. Studiował w ramach stypendiów naukowych w Niemczech, we Włoszech, w USA, we Francji, w Austrii, na Słowacji. Wykładał na UWM w Olsztynie, w WSD w Elblągu, w WMSD w Pieniężnie. W latach 2000-2014 był dziekanem Wydziału Zamiejscowego w Elblągu Szkoły Wyższej im. Bogdana Jańskiego. Pełnił posługę duszpastersko-naukową w Polskiej Misji Katolickiej w Niemczech i w Szwajcarii. | pl |
dc.description.Affiliation | Wyższe Seminarium Duchowne w Elblągu | pl |
dc.description.references | Bedouelle G., Szczęśliwi zaproszeni na Ucztę Baranka, „Communio” 1 (1986), s. 9-15. | pl |
dc.description.references | Bellon C., Die Eucharistie ist mehr, viel mehr, „Communio e Communicazione” 21 (2000). | pl |
dc.description.references | Choromański A., Osoba ludzka jako „byt relacyjny” – antropologiczne fundamenty eklezjologii Soboru Watykańskiego II, „Studia Teologii Dogmatycznej” 1 (2015), s. 58-87. | pl |
dc.description.references | Chyła J., Jezus Chrystus Jana Pawła II, Pelplin 2007. | pl |
dc.description.references | Coda P., Hennecke Ch., La fede, evento e promessa, Roma 2000. | pl |
dc.description.references | Dziuba A., Dynamika wiary, Częstochowa 1997. | pl |
dc.description.references | Ewertowski S., Transcendencja ludzkiej osoby, [w:] Veritas Christi liberat, (red.) P. Rabczyński, Olsztyn 2014, s. 187-202. | pl |
dc.description.references | Franciszek, Posynodalna adhortacja apostolska „Christus vivit” do młodych i całego Ludu Bożego, Poznań 2019. | pl |
dc.description.references | Franciszek, Prawda jest spotkaniem, Kraków 2019. | pl |
dc.description.references | Gagliardi M., La Verità è sintetica, Teologia dogmatica cattolica, Roma 2017. | pl |
dc.description.references | Guggenheim A., Les preuves de l`existence de Dieu, Paris 2008. | pl |
dc.description.references | Guitton J., Tajemnica „rzeczywistej obecności” Chrystusa w Eucharystii, „Communio” 1 (1986), s. 83-88. | pl |
dc.description.references | Guzowski J., Paweł VI o budowaniu cywilizacji miłości, „Studia Elbląskie” XXI (2020), s. 309-322. | pl |
dc.description.references | Jan Paweł II, Przemówienie na audiencji generalnej „Miłość Boga czeka na odpowiedź człowieka” z 13.II.2002, OsRomPol 4 (2002), s. 13. | pl |
dc.description.references | Jan Paweł II, Przemówienie na audiencji generalnej „«Poszukiwany» przez Boga, człowiek «szuka» Boga” z 5.VII.2000, OsRomPol 1 (2001), s. 34-35. | pl |
dc.description.references | Jan Paweł II, W Imię Trójcy Przenajświętszej, Città del Vaticano 2002. | pl |
dc.description.references | Jan Paweł II, Wierzę w Jezusa Chrystusa Odkupiciela, Città del Vaticano 1989. | pl |
dc.description.references | Jan Paweł II, Wierzę w Kościół, Città del Vaticano 1996. | pl |
dc.description.references | Johannes Paul II, Der Heilige Geist, St. Ottilien 1993. | pl |
dc.description.references | Kijas Z., Czy wiesz, że modlitwa..., Katowice 2020. | pl |
dc.description.references | Kot A., Emergenza sanitaria /Covid-19/. Una sfida per la società civile e pastorale ecclesiale, „Studia Elbląskie” XXI (2020), s. 335-353. | pl |
dc.description.references | Lepa A., Świat manipulacji, Częstochowa 2011. | pl |
dc.description.references | Messori V., Il a souffert sous Ponce Pilate, Paris 2002. | pl |
dc.description.references | Natoli S., Dio è le rivelare, „Filosofia e Teologia” 3 (1996), s. 532-543. | pl |
dc.description.references | Neumann J., Idea zbawcza Królestwa Bożego, Warszawa 2000. | pl |
dc.description.references | Neumann J., Kościół trzeciego tysiąclecia, Warszawa 2006. | pl |
dc.description.references | Neumann J., Tendencje sekularystyczne we współczesnej teologii, [w:] Kontrchrześcijaństwo, (red.) A. Sokołowski, Pieniężno 2009, s. 31-41. | pl |
dc.description.references | Neumann J., W nurcie wyzwań ludzkiego życia, [w:] Człowiek istota (po)znana, Antropologia teologiczna wobec potrzeb i wyzwań współczesności, (red.) A. Proniewski, Białystok 2015, t. I, s. 172-182. | pl |
dc.description.references | Paoletti J., L`homme entre science et foi, Paris 2007. | pl |
dc.description.references | Ratzinger J., Eschatologia – śmierć i życie wieczne, Poznań 1984. | pl |
dc.description.references | Ratzinger J., Ostatnia Wieczerza, a Eucharystia Kościoła, „Communio” 1 (1986), s. 162-174. | pl |
dc.description.references | Ratzinger J., Voici quel est notre Dieu, Paris 2001. | pl |
dc.description.references | Ratzinger J.– Benoît XVI, Jésus de Nazareth. De l`entrèe à Jèrusalem à la Rèsurrection, Città del Vaticano 2011. | pl |
dc.description.references | Rey B., Jesus, l`aujourd`hui de Dieu, Paris 1994. | pl |
dc.description.references | Rey B., Jésus-Christ chemin de notre foi, Paris 1991. | pl |
dc.description.references | Rey B., La Discretion de Dieu, Paris 1997. | pl |
dc.description.references | Rey B., Marcher vers Toi, mon Dieu, Paris 2004. | pl |
dc.description.references | Rey B., Pour des célébrations pénitentielles dans l`esprit de Vatican II, Paris 1995. | pl |
dc.description.references | Rey B., Vivre avant et après la mort, Paris 2001. | pl |
dc.description.references | Sienkiewicz E., Osoba ludzka w kontekście encykliki Benedykta XVI „Deus caritas est”, „Studia Koszalińsko-Kołobrzeskie” 13 (2008), s. 265-293. | pl |
dc.description.references | Tischner J., Myślenie według wartości, Kraków 1982. | pl |
dc.description.references | Troska J., Człowiek w nauczaniu Jana Pawła II, [w:] In persona Christi, (red.) K. Góźdź, Lublin 2009, t. I. | pl |
dc.description.volume | 6 | pl |
dc.description.firstpage | 56 | pl |
dc.description.lastpage | 86 | pl |
dc.identifier.citation2 | Studia Teologii Dogmatycznej | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0003-0459-8735 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Studia Teologii Dogmatycznej, 2020, tom 6 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
STD_6_2020_J_Neumann_Zyc_moca_Ducha_Bozego_w_Kosciele.pdf | 796,66 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)