REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11061
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGardocka, Patrycja-
dc.date.accessioned2021-06-10T09:12:25Z-
dc.date.available2021-06-10T09:12:25Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationKultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska, Białystok 2020, s. 245-255pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-655-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11061-
dc.description.abstractW niniejszym artykule autorka koncentruje się głównie na wpływie nowych mediów na fanów, tworzących wspólnoty wokół koreańskich seriali, które wchodzą w skład zjawiska Koreańskiej Fali. Społeczność fanów jest rozproszona na forach, blogach, mediach społecznościowych i stronach WWW. Jednak większość grup fanowskich zawiązuje się na Facebooku, gdzie gromadzą się najaktywniejsze fandomy: K-Drama Poland Spam, Dramowy Spam, Dramy Koreańskie i nie tylko, Drama Queens.pl
dc.description.abstractIn this article, the author focuses mainly on the impact of new media on fans forming communities around Korean series that are part of the Korean Wave phenomenon. The fan community is scattered on forums, blogs, social media and websites. However, most fan groups are formed on Facebook, where the most active fandoms gather: K-Drama Poland Spam, Dramowy Spam, Korean Drams and more, Drama Queens.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectserial koreańskipl
dc.subjectfanpl
dc.subjectwspólnotapl
dc.subjectKoreańska Falapl
dc.subjectKorean seriespl
dc.subjectfanpl
dc.subjectcommunitypl
dc.subjectKorean Wavepl
dc.titleRola nowych mediów a polscy fani koreańskich seriali, jako przykład wspólnotowego wymiaru kultury popularnej. Analiza na przykładzie Facebookapl
dc.title.alternativeThe role of new media and polish fans of korean series as an example of the community dimension of popular culture. Analysis on the example of Facebookpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020;-
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBauman Z., (1995), Wieloznaczność nowoczesna, nowoczesność wieloznaczna, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesDal Yong J., (2012), Hallyu 2.0: The New Korean Wave in the Creative Industry, „II Journal”, Fall, vol. 2, iss. 1.pl
dc.description.referencesDiniejko A., (2013), O Polsko­‑koreańskich kontaktach naukowych, kulturowych i literackich, [w:] „Azja­‑Pacyfik: społeczeństwo, polityka, gospodarka”, t. 16.pl
dc.description.referencesDiniejko A., (2013), Polityka kulturalna Korei Południowej w dobie globalizacji, „Gdańskie Studia Azji Wschodniej”, nr 3.pl
dc.description.referencesGodzic W., (2001), Rozumieć telewizję, Kraków, Wydawnictwo Rabid.pl
dc.description.referencesIwicka R., (2017), Jak cool Japan zostało zmyte przez Hallyu: związki „soft poweru” z gospodarką, [w:] J. Marszałek­‑Kawa, T. Bodio, Japońskie realia: polityka i gospodarka, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.pl
dc.description.referencesJenkins H., (1992), Textual Poachers Television Fans and Participatory Culture, New York, Routledge.pl
dc.description.referencesKida P., (2014), Wind of Change. Poland Is One Step Away from the Korean Wave, [w:] V. Marinescu, The Global Impact of South Korean popular Culture. Hallyu Unbound, London, Lexington Book.pl
dc.description.referencesSiuda P., (2008), Polski Antyfan, „Kultura Popularna”, nr 3(21).pl
dc.description.referencesSiuda P., (2012), Kultury prosumpcji. O niemożności powstania globalnych i ponadpaństwowych społeczności fanów, Warszawa, Instytut Dziennikarstwa UW, Oficyna Wydawnicza ASPRA­‑JR.pl
dc.description.referencesTrzcińska J., (2016), Kultura popularna a polityka na przykładzie Korei Południowej po 1988 roku, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.pl
dc.description.firstpage245pl
dc.description.lastpage255pl
dc.identifier.citation2Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewskapl
dc.conferenceOgólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, Białystok 23 września 2019 r.pl
dc.identifier.orcid0000-0001-7021-9356-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, 23 września 2019

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
P_Gardocka_Rola_nowych_mediow.pdf263,5 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)