REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11045
Tytuł: Czynnik pokolenia w perspektywie całożyciowego uczenia się – implikacje do praktyki
Inne tytuły: The generational factor in lifelong learning perspective – implications for practice
Autorzy: Stępień-Rejszel, Kamila Olga
Słowa kluczowe: pokolenie
całożyciowe uczenie się
generation
lifelong learning
Data wydania: 2020
Data dodania: 10-cze-2021
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska, Białystok 2020, s. 17-27
Konferencja: Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, Białystok 23 września 2019 r.
Abstrakt: Całożyciowe uczenie się jest naturalnym elementem ludzkiej egzystencji. Atuty takiego uczenia się zostały wpisane do polityki społecznej i znajdują swoje odniesienie w najważniejszych raportach i dokumentach Unii Europejskiej oraz stanowią bezdyskusyjny element dyskursu społecznego. Autorka proponuje, aby spojrzeć na całożyciowe uczenie się z perspektywy czynnika pokolenia, dorastającego w innych realiach polityczno­‑ekonomiczno-kulturowych. Celem artykułu jest próba przyjrzenia się zagadnieniu pokolenia na podstawie fragmentów badań prowadzonych w Gdyni na przełomie 2017-2018 roku. Zgromadzone wnioski ujawniły m.in., że czynnik pokolenia nie tylko uwidacznia się w narracjach, ale także stanowi istotny element tożsamości oraz interpretacji własnych doświadczeń. W poniższym tekście zostanie zaprezentowana wybrana narracja, o symbolicznym tytule: Wykorzystałam swoje możliwości – wczoraj i dziś, której nie należy traktować jako całościowe ujęcie tego zagadnienia, co raczej jako próbę zaproszenia do szerszej dyskusji.
Lifelong learning is a natural element of human existence. The advantages such learning have been inscribed in social policy and are referred to in the most important reports and documents of the European Union and constitute an undisputed element of social discourse. The author proposes to look at lifelong learning from the perspective of a generation factor growing up in other political, economic and cultural realities. The aim of the article is to try to look at the issue of generation on the basis of fragments of research conducted in Gdynia at the turn of 2017-2018. The collected conclusions revealed, among other things, that the factor of generation is not only visible in the narratives, but also constitutes an important element of identity and interpretation of own experiences. The following text will present a selected narrative, with the symbolic title: I have used my abilities – yesterday and today, which should not be treated as a holistic approach to this issue, but rather as an attempt to invite a broader discussion.
Afiliacja: Ateneum – Szkoła Wyższa w Gdańsku
URI: http://hdl.handle.net/11320/11045
ISBN: 978-83-7431-655-2
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-5683-8975
Typ Dokumentu: Book chapter
Właściciel praw: © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020;
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, 23 września 2019

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
K_O_Stepien_Rejszel_Czynnik_pokolenia.pdf258,03 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)