REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/11045
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStępień-Rejszel, Kamila Olga-
dc.date.accessioned2021-06-10T08:59:43Z-
dc.date.available2021-06-10T08:59:43Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationKultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska, Białystok 2020, s. 17-27pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-655-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/11045-
dc.description.abstractCałożyciowe uczenie się jest naturalnym elementem ludzkiej egzystencji. Atuty takiego uczenia się zostały wpisane do polityki społecznej i znajdują swoje odniesienie w najważniejszych raportach i dokumentach Unii Europejskiej oraz stanowią bezdyskusyjny element dyskursu społecznego. Autorka proponuje, aby spojrzeć na całożyciowe uczenie się z perspektywy czynnika pokolenia, dorastającego w innych realiach polityczno­‑ekonomiczno-kulturowych. Celem artykułu jest próba przyjrzenia się zagadnieniu pokolenia na podstawie fragmentów badań prowadzonych w Gdyni na przełomie 2017-2018 roku. Zgromadzone wnioski ujawniły m.in., że czynnik pokolenia nie tylko uwidacznia się w narracjach, ale także stanowi istotny element tożsamości oraz interpretacji własnych doświadczeń. W poniższym tekście zostanie zaprezentowana wybrana narracja, o symbolicznym tytule: Wykorzystałam swoje możliwości – wczoraj i dziś, której nie należy traktować jako całościowe ujęcie tego zagadnienia, co raczej jako próbę zaproszenia do szerszej dyskusji.pl
dc.description.abstractLifelong learning is a natural element of human existence. The advantages such learning have been inscribed in social policy and are referred to in the most important reports and documents of the European Union and constitute an undisputed element of social discourse. The author proposes to look at lifelong learning from the perspective of a generation factor growing up in other political, economic and cultural realities. The aim of the article is to try to look at the issue of generation on the basis of fragments of research conducted in Gdynia at the turn of 2017-2018. The collected conclusions revealed, among other things, that the factor of generation is not only visible in the narratives, but also constitutes an important element of identity and interpretation of own experiences. The following text will present a selected narrative, with the symbolic title: I have used my abilities – yesterday and today, which should not be treated as a holistic approach to this issue, but rather as an attempt to invite a broader discussion.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectpokoleniepl
dc.subjectcałożyciowe uczenie siępl
dc.subjectgenerationpl
dc.subjectlifelong learningpl
dc.titleCzynnik pokolenia w perspektywie całożyciowego uczenia się – implikacje do praktykipl
dc.title.alternativeThe generational factor in lifelong learning perspective – implications for practicepl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020;-
dc.description.AffiliationAteneum – Szkoła Wyższa w Gdańskupl
dc.description.referencesBurska L., (2005), „Pokolenie” – co to jest i jak używać?, „Teksty Drugie”, nr 6.pl
dc.description.referencesGarewicz J., (1983), Pokolenie jako kategoria socjologiczna, „Studia Socjologiczne”, nr 1pl
dc.description.referencesKuderowicz Z., (1966), Światopogląd a życie u Diltheya, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesMead M., (2000), Kultura i tożsamość: studium dystansu międzypokoleniowego, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesMelosik Z., Szkudlarek T., (1998), Kultura, tożsamość i edukacja – migotanie znaczeń, Kraków, Oficyna Wydawnicza Impulspl
dc.description.referencesNowak­‑Dziemianowicz M., (2011), Narracja – Tożsamość – Wychowanie. Perspektywa przejścia i zmiany, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 3(55)pl
dc.description.referencesOssowska M., (1963), Koncepcja pokolenia, „Studia Socjologiczne”, nr 2pl
dc.description.referencesSzopski M., (2005), Komunikowanie międzykulturowe, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.pl
dc.description.referencesWyka K., (1989), Pokolenia literackie, Kraków, Wydawnictwo Literackie.pl
dc.description.firstpage17pl
dc.description.lastpage27pl
dc.identifier.citation2Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewskapl
dc.conferenceOgólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, Białystok 23 września 2019 r.pl
dc.identifier.orcid0000-0002-5683-8975-
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, 23 września 2019

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
K_O_Stepien_Rejszel_Czynnik_pokolenia.pdf258,03 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)