Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/11045
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Stępień-Rejszel, Kamila Olga | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-10T08:59:43Z | - |
dc.date.available | 2021-06-10T08:59:43Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska, Białystok 2020, s. 17-27 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-655-2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/11045 | - |
dc.description.abstract | Całożyciowe uczenie się jest naturalnym elementem ludzkiej egzystencji. Atuty takiego uczenia się zostały wpisane do polityki społecznej i znajdują swoje odniesienie w najważniejszych raportach i dokumentach Unii Europejskiej oraz stanowią bezdyskusyjny element dyskursu społecznego. Autorka proponuje, aby spojrzeć na całożyciowe uczenie się z perspektywy czynnika pokolenia, dorastającego w innych realiach polityczno‑ekonomiczno-kulturowych. Celem artykułu jest próba przyjrzenia się zagadnieniu pokolenia na podstawie fragmentów badań prowadzonych w Gdyni na przełomie 2017-2018 roku. Zgromadzone wnioski ujawniły m.in., że czynnik pokolenia nie tylko uwidacznia się w narracjach, ale także stanowi istotny element tożsamości oraz interpretacji własnych doświadczeń. W poniższym tekście zostanie zaprezentowana wybrana narracja, o symbolicznym tytule: Wykorzystałam swoje możliwości – wczoraj i dziś, której nie należy traktować jako całościowe ujęcie tego zagadnienia, co raczej jako próbę zaproszenia do szerszej dyskusji. | pl |
dc.description.abstract | Lifelong learning is a natural element of human existence. The advantages such learning have been inscribed in social policy and are referred to in the most important reports and documents of the European Union and constitute an undisputed element of social discourse. The author proposes to look at lifelong learning from the perspective of a generation factor growing up in other political, economic and cultural realities. The aim of the article is to try to look at the issue of generation on the basis of fragments of research conducted in Gdynia at the turn of 2017-2018. The collected conclusions revealed, among other things, that the factor of generation is not only visible in the narratives, but also constitutes an important element of identity and interpretation of own experiences. The following text will present a selected narrative, with the symbolic title: I have used my abilities – yesterday and today, which should not be treated as a holistic approach to this issue, but rather as an attempt to invite a broader discussion. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | pokolenie | pl |
dc.subject | całożyciowe uczenie się | pl |
dc.subject | generation | pl |
dc.subject | lifelong learning | pl |
dc.title | Czynnik pokolenia w perspektywie całożyciowego uczenia się – implikacje do praktyki | pl |
dc.title.alternative | The generational factor in lifelong learning perspective – implications for practice | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku Białystok 2020; | - |
dc.description.Affiliation | Ateneum – Szkoła Wyższa w Gdańsku | pl |
dc.description.references | Burska L., (2005), „Pokolenie” – co to jest i jak używać?, „Teksty Drugie”, nr 6. | pl |
dc.description.references | Garewicz J., (1983), Pokolenie jako kategoria socjologiczna, „Studia Socjologiczne”, nr 1 | pl |
dc.description.references | Kuderowicz Z., (1966), Światopogląd a życie u Diltheya, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Mead M., (2000), Kultura i tożsamość: studium dystansu międzypokoleniowego, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN. | pl |
dc.description.references | Melosik Z., Szkudlarek T., (1998), Kultura, tożsamość i edukacja – migotanie znaczeń, Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls | pl |
dc.description.references | Nowak‑Dziemianowicz M., (2011), Narracja – Tożsamość – Wychowanie. Perspektywa przejścia i zmiany, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 3(55) | pl |
dc.description.references | Ossowska M., (1963), Koncepcja pokolenia, „Studia Socjologiczne”, nr 2 | pl |
dc.description.references | Szopski M., (2005), Komunikowanie międzykulturowe, Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. | pl |
dc.description.references | Wyka K., (1989), Pokolenia literackie, Kraków, Wydawnictwo Literackie. | pl |
dc.description.firstpage | 17 | pl |
dc.description.lastpage | 27 | pl |
dc.identifier.citation2 | Kultura w Polsce w XXI wieku: konteksty społeczne, kulturowe i medialne, red. Ewa Dąbrowska-Prokopowska, Patrycja Goryń, Martyna Faustyna Zaniewska | pl |
dc.conference | Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, Białystok 23 września 2019 r. | pl |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-5683-8975 | - |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (WUwB) Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kultura w Polsce w XXI wieku. Konteksty społeczne, kulturowe i medialne”, 23 września 2019 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
K_O_Stepien_Rejszel_Czynnik_pokolenia.pdf | 258,03 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)